Препоръчвам всеки да го прочете и да си помисли как шофира.http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1646648
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Тайните клопки на член 20
Collapse
X
-
"Шофьор на междуградски автобус се движи по магистрала с 80 км/ч. Ясна нощ е, пътят е сух. Бърза да стигне по график, но като съвестен шофьор кара под максималната разрешена скорост - 140 км/ч. "В това изречение има написани 2 големи простотии.Първата - максимално разрешената скорост за автобус на автомагистралата е 100 км/ч, а не 140 км/ч.Втората - автобусите са технически ограничени да не могат да развиват скорост, по-голяма от 100 км/ч, тъй че колкото и да бърза - няма как да кара по-бързо.Удря бягащо по магистралата животно, после друга кола.Не го знам какви адвокати си е наел този, но горното изречение ПРОТИВОРЕЧИ на термина "автомагистрала".Щом пътят е обозначен като автомагитрала, то това ГАРАНТИРА че са взети мерки против появата на "бягащи по магистралата животни". Като пример ви давам магистрала Хемус в момента. Почти по цялата й дължина е ограничена на 90 км/ч и има знаци "внимание животни", тъй като липсва част от оградата.Според мен описаният случай е измислен от автора, и то не е много добре обмислен.Иначе е вярно, че в закона си го пише това и винаги при ПТП една от причините, която се вписва е "несъобразена скорост".В закона е написано, че водачът трябва да избира скоростта такава, че при възникване на опасност на пътя да има възможност да спре.Разбира се, под опасност се има предвид предвидима такава - в смисъл - караш покрай тротоар по който вървят хора. Можеш да предвидиш, че някой може да хукне да пресича. Или да предвидиш, че колата пред теб може да спре внезапно - затова спазваш дистанция и се движиш с подходяща скорост.Появата на животно на автомагистралата не е предвидима опасност, при положение, че има ограда. Там където няма ограда не може да е автомагистрала и скоростта е по принцип ограничена допълнително. (както беше и на т.нар. "писти", където нямаше разделителна ограда.)Съдебната практика е категорична - всеки сам трябва да оцени възможностите си и да осигури безопасността - своята и на другите участници в движението. - че то това си го пише и Закона. Не е необходимо да се познава съдебната практика. Предполага се, че всеки който има книжка е прочел поне веднъж ЗДвП.Статията коментира нещо вярно - да, трябва да се движите не с максимално разрешената, а със съобразена за съответните условия скорост. Обаче е пълна с доста правни простотии."Третият опасен капан на чл. 20 ни дебне край спирките на градския транспорт. Когато шофьорите заобикалят спрял автобус или тролейбус и блъснат изскочил пешеходец, водачът не е виновен само когато предварително е намалил скоростта. Приема се, че покрайспирките трябва да се преминава с 15 км/ч." - СМЕШКА. От кого се приема бе, Нотев? Аз приемам, че трябва да получавам 100 хил. лв. месечно. ""Съобразената скорост от 15 км/ч е изведена след изследване от много случаи. Стойността не е записана в правилата за движение и затованяма как шофьорите да я знаят, но тя е приета в практиката на съда. Когато аз минавам с такава скорост покрай спирката, съм обект на недоумение и реакция от страна на другите шофьори, които се чудят защо минавам толкова бавно и намалявам скоростта на потока", споделя Нотев. - ПО-ГОЛЯМА СМЕШКА - В България няма ПРАКТИКА на съда. Няма прецедент. В едно дело съдът може да приеме 15 км/ч, в друго дело да приеме 115 км/ч. Всяко решение на съда си е за себе си. Дори на спирките с така наречения джоб сме длъжни да се съобразяваме и да караме с 15 км/ч." - НАЙ-ГОЛЯМА СМЕШКА - Длъжен си да правиш това, което пише в закона. Не може да си ДЛЪЖЕН да правиш нещо, което не ти е записано никъде. Адвокат Нотев е започнал да съчинява нови правила и да вменява на хората ЗАДЪЛЖЕНИЯ да ги спазват.
-
Понеже пътувам почти всяка седмица до София и знам как е пътя да има ограничения 90 и знаци за диви животни и добитък ама не ги спазват 99% от водачите. Дори съм виждал и велосипедисти което е забранено. Но е истина че член 20 се прилага винаги. Лично аз със предишния ми ван катастрофирах на Беклемето като това стана с 30-40км но причината беше че имаше разлята нафта на един завой и съчетано с лекия ръмеж. Та точно това ми праснаха в акта не съобразена скорост 100лв ми коства и покупката на друг пикап.Обичам си работата.
Коментар
-
Immortal написа:Втората - автобусите са технически ограничени да не могат да развиват скорост, по-голяма от 100 км/ч, тъй че колкото и да бърза - няма как да кара по-бързо.Ex. Fiat Marea 1,6-16V,98g.
Ex.Opel Astra
Коментар
-
виждал си ги защото карат с изключени ограничители просто му вадят бушона и карат,аз лично съм докарвал стрелката до 0км. един пълен оборот, това на скания 124 с празна гондола еи така за проба само веднъж. Налага го конкуренцията, нали се сещаш, че ако караш в трафик с 60-70км. примерно 1 час после някак си трябва да го наваксаш.как иначе се дават такива кратки разписания, че и някои ги изпълняват.Аз знам, че нищо не знам, но има хора и това не знаят.
Човек е 80% вода и ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.
Коментар
-
Този член, заедно с чл. 189 прави катаджията цар на пътя. Ал 2 на втория гласи: "Редовно съставените актове по този закон имат доказателствена сила до доказване на противното"тоест, при ПТП КАТ идва, пише чл 20, и изобщо не му се налага да разсъждава за предпоставки и причини. Самия факт, че го е написал, е ДОКАЗАТЕЛСТВО в съде!Формулировката на чл 20 изключва доказването на понятието "съобразена скорост", нямаш никакъв шанс да докажеш противното. После тази същите правят статистика...
Коментар
-
Значи тези членове подлежат на обжалване пред ВАС, понеже противоречат на сновната философия на съвременното право - предполагат вина по презупция, което е недопустимо. Същевременно понятието "несъобразена скорост" е много обтекаемо и йезуитски формулирано, но също може да се оспорва - има си за това международни норми и стандарти, включително и утвърдени то БИС. Това са една широка гама международни стандарти за проектиране на организационни системи (каквато е транспортната) където един от водещите принципи е "хуманотехнологичния", т.е. недопустимо е правило да съдържа в себе си двусмислие и да е в разрез с човешките възможности в това число физически, психически, когнитивни и пр. Основен елемент на принципа за хуманотехнологичност е т.нар. "usability", в буквален превод "използваемост", "приложимост" на конкретната система или регулатор на системата (какъвто се явява ЗДП. С други думи, при една наистина експертна комисия разглеждането на този текст и тази формулировка, би следвало тя да бъде коригирана. По аналогичен текст и множество случаи на верижни катастрофи в САЩ, при експертиза на подобна комисия се стига до възлагането на изследване и решение на проблема с "навременното откриване на сигнал" за опасност (в случая стоп светлината на автомобил движещ се отпред). След скоростни действия и изследване на института по транспортна безопасност, се стига до внедряването на третата стоп светлина, като фактор за по-ранно откриване на сигнал за опасност (скъсява се времето за идентифициране и реакция на сигнала).Същата логика може да бъде прилагана и по отношение на другия катаджийски произвол, като да речем с дупките. Въпросът е, че подобни експертни ревизии трябва да се инициират от мощни граждански организации и/или шумни процеси със силни адвокати (като в САЩ).Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3
Коментар
-
Тенденциозно написана статия и въпреки целта, средствата са ламерски ... ето нещо познато http://www.vbox7.com/play:1914bafa
Коментар
-
Тайните клопки на член 20
D. Stanev написа:Значи тези членове подлежат на обжалване пред ВАС, понеже противоречат на сновната философия на съвременното право - предполагат вина по презупция, което е недопустимо. Същевременно понятието "несъобразена скорост" е много обтекаемо и йезуитски формулирано, но също може да се оспорва - има си за това международни норми и стандарти, включително и утвърдени то БИС. Това са една широка гама международни стандарти за проектиране на организационни системи (каквато е транспортната) където един от водещите принципи е "хуманотехнологичния", т.е. недопустимо е правило да съдържа в себе си двусмислие и да е в разрез с човешките възможности в това число физически, психически, когнитивни и пр. Основен елемент на принципа за хуманотехнологичност е т.нар. "usability", в буквален превод "използваемост", "приложимост" на конкретната система или регулатор на системата (какъвто се явява ЗДП. С други думи, при една наистина експертна комисия разглеждането на този текст и тази формулировка, би следвало тя да бъде коригирана. По аналогичен текст и множество случаи на верижни катастрофи в САЩ, при експертиза на подобна комисия се стига до възлагането на изследване и решение на проблема с "навременното откриване на сигнал" за опасност (в случая стоп светлината на автомобил движещ се отпред). След скоростни действия и изследване на института по транспортна безопасност, се стига до внедряването на третата стоп светлина, като фактор за по-ранно откриване на сигнал за опасност (скъсява се времето за идентифициране и реакция на сигнала).Същата логика може да бъде прилагана и по отношение на другия катаджийски произвол, като да речем с дупките. Въпросът е, че подобни експертни ревизии трябва да се инициират от мощни граждански организации и/или шумни процеси със силни адвокати (като в САЩ).FIAT BRAVA 1.4 12V А/С, с чийто собственик можете да се свържете на 089 9225580
FIAT CROMA 2.4 Mjet - proprio miracolo
Коментар
-
А си мислиш че и за картите няма лек ли? Все пак сме в България! А аз си карам както знам точно заради тоя член- така или иначе подлежа на санкция постоянно поне знам защо! Лично на Капитан от П.П. отговорих на въпрос защо карам като луд че докато в правния мир на тая държава съществува понятието "несъобразена скорост" за 5 км/час аз ще си съобразявам скороста както намеря за добре!п.п. Не поущрявам никои да следва моя пример просто споделям...
Коментар
-
Закона е скапан, скапано е и прилагането му, скапано е и различното му тълкувание из различните съдилища, скапана е и държавата в лицено на законодателя.......Затова и аз карам спрямо собствената си безопасност, и спрямо възможноста да нахуля някой заблян пешеходец.........Alfa 156 2.0 TS
Alfa 156 20VTurbo
Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
Locost TF1 3.0V6
Коментар
-
Не виждам смисъл от дръвчене по темата. Кратко точно и ясно е написано, че трябва да се движиш със скорост която ти позволява да спреш до там до където виждаш. Трябва да съобразяваш скороста с наличието на хора или животни в близост до платното за движение. Аз лично знам за два случая, когато водач на МПС е оправдан за това че е блънал пешеходец, при които пешеходеца умишлено е предизвикал съответното ПТП с цел самоубийство. Който не съобразява скороста си на движение, рискува не само живота на другите участници в движението, а и собствения си живот. Отделен въпрос е, защо има ограничения на скороста и кой колко ги спазва. Аз се съобразявам с ограниченията, когато има вероятност да ме хванат куките, иначе си карам със скорост с която се чувствам сигурен на платното. Да, понякога с много отгоре, а по някога с много отдолу, но винаги съобразена с пътните условия. Най-важното качество на водача на МПС, е способноста му да преценява пътната обстановка. Ограничения всеки може да спазва. Единственото което ме даразни са "безсмъртните" пешеходци, но това лаене по медиите ги направи такива.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Riki888 написа:Какво ще стане ако всички решим че искаме да се съобразяваме с това което е написано в статията. Без да се съобразяваме с това къде има камери и къде GPS-а показва "полицейска засада".Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар