Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Луд умора няма или да реставрираш стари коли

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Здрасти, силикона на фаровете няма нищо общо с този за лепене на автостъкла. Този на фаровете е вечно мек и като го нагрееш става на дъвка. Наистина е нещо като болкит или болткит или както там се пише, но този е адски леплив. Всъщност не всички фарове са залепени с това нещо. Повечето са залепени със силикон за автостъкла и там просто няма разглобяване. Но както и да е, ако някой знае нека да сподели. Междувременно Марейката е реставрирана. Гредата е изпъната, калници, брони и фарове напаснати. Оказа се, че добрия капак съвсем не е толкова добър. Всеки път си казвам, че няма да купувам детайли от Италианеца, защото при транспорта им разгонват фамилията, и всеки път уж за по-бързо вземам неща от него. След като измих капака се оказа, че е начукан като от градушка, а и при транспорта е натиснат и са поддали гредите. Затова се наложи да поизкитвам по-фрапиращите забележки.
    Прикачени файлове

    Коментар


      Здравейте колеги, бившата Карабинерка е отново в чудесно здраве и отлетя. Бая ядове брах с подкалника, защото нямах идея, че мареите с 20 клапанови двигатели носят други калници и съответно подкалници. Та намирането на липсващия подкалник се оказа егати разправията. Но благодарение на Милен от Драгичево, открихме проблемния подкалник. Ефекта от разглобяването и почистването на фаровете е поразителен. Собственика на Мареята не може да се нарадва как е станала и как светят фаровете. После дойде едно Рено 19 с много странен проблем. Губи хидравлична течност, а теч под колата няма.
      Прикачени файлове

      Коментар


        VET написа:
        После дойде едно Рено 19 с много странен проблем. Губи хидравлична течност, а теч под колата няма.
        Явно си попийва, ама с какво ли замезва
        FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
        Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

        Коментар


          Я отвори манщоните да видим кво има всъщност вътре, изглеждат ми доста здрави. Мда гледам мареята и си мисля все повече и повече че в неделя може би ще пия кафе във Банкя
          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

          Коментар


            Здрасти, бесен съм, защото много мразя да ми се унищожава труда. Не изкара дълго хубавата Марея. Идва ми да извия врата на шофера. И сега пак сначале. Намерих време и ликвидирах една Италианска легенда, която ми заемаше място. Но нищо, сърцето на 164-ката ще продължи да бие в моята Крома.
            Прикачени файлове

            Коментар


              Я не се ядосвай, сега ще я направиш още по хубава По празниците ще работиш ли? Време е да се доволека да те видя и ти да ни видиш, компетентно.
              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

              Коментар


                Здрасти и Христос Возкресе, оказа се, че всъщност не било необходимо да се сменя маслото на двигателя. Капата на един комшия започна нещо да понадува маркучите и се наложи да я поразглобя. Всъщност главата е сваляна преди 3 месеца заради същия проблем. Заради несмененото масло горе в главата беше пълно с въглища, маслените магистрали запушени, а двигателя работи прекрасно Оказа се че предишния път главата е свалена, гарнитурата е намазана обилно със силикон и пак е сглобена . На такива "майстори" трябва да им се счупят ръчичките. И въпреки всичко, тая колица вървеше като стрела.
                Прикачени файлове

                Коментар


                  Тоя мотор не е виждал ново масло доста хиляди километри за да натрупа толко мизерия, чудя се наистина ли има хора, които незнаят, че маслото трябва да се сменява и е консуматив ?, такива индивиди не заслужават да притежават МПС , за съжаление ремонта и отстраняването на тая свинщина винаги се пада на клетият човечец, който си е купил подобна кола "нов внос".VET, много хубава тема, продължавай да съживяваш тия хубави коли, фиата си е мания и страст
                  punto HGT

                  Коментар


                    VET написа:
                    Здравейте колеги, бившата Карабинерка е отново в чудесно здраве и отлетя. Бая ядове брах с подкалника, защото нямах идея, че мареите с 20 клапанови двигатели носят други калници и съответно подкалници. Та намирането на липсващия подкалник се оказа егати разправията. Но благодарение на Милен от Драгичево, открихме проблемния подкалник. Ефекта от разглобяването и почистването на фаровете е поразителен. Собственика на Мареята не може да се нарадва как е станала и как светят фаровете. После дойде едно Рено 19 с много странен проблем. Губи хидравлична течност, а теч под колата няма.
                    Eвала колелега за мерака и любовта към колите наистина ти идва от вътре като ти гледам работата и как изпипваш детайлите а като гледам фаровете на тази мареа мед ми капе на сърцето от кеф аз имам същата ама седан варианта и фаровете са ми меко казано леш бих те помолил да напишеш с какво си лепил стъклата след свалянето им и предполагам тва черното старото лепило демек оригинала си го махнал че искам и моите така да ги лъсна и само още един въпрос как и с какво лъсна лещите на късите ?Поздрави и Благодаря предварително за отговорите.
                    Мъжът трябва да взима толкова, че колкото и жената да изхарчи, да остава за 1 резервоар и 2 бири!

                    Фиат Типо 1.6 i.e некаде около 90 те години
                    Фиат Мареа 1.8 16v откъм края на 90 те години

                    Коментар


                      VET написа:
                      Но вече започнах да си подготвям джантите с които ще се търкаля Купето лятото. Както и очаквах перфектните според продавача джанти се оказаха доста криви. Наложи се да си направя импровизиран стенд за изправяне на джанти. След като си поиграх един ден, джантите станаха почти прави. Лошото дойде после когато дойде един приятел ими показа как можело да станат джантите след полиране. Егати гадната заигравка ми отвори. Шлайфане, полиране, развиване полиране и завиване на 36 болта на джанта, абе ужас. Но си струва. Накрая ми остана време да си монтирам и кората, което за малко да завърши трагично за мен.
                      Джантите да не си ги взел от една гумаджийница в кв.Симеоново ? Миналия месец ги гледах ако не се лъжа точно тези - там, отзад не пише какво ЕТ са и им търсеха 300 броя, преди 1-2 седмици видях че са отнесени от някой Жълтото пате става много добре

                      Коментар


                        stivan_alone написа:
                        VET написа:
                        Здравейте колеги, бившата Карабинерка е отново в чудесно здраве и отлетя. Бая ядове брах с подкалника, защото нямах идея, че мареите с 20 клапанови двигатели носят други калници и съответно подкалници. Та намирането на липсващия подкалник се оказа егати разправията. Но благодарение на Милен от Драгичево, открихме проблемния подкалник. Ефекта от разглобяването и почистването на фаровете е поразителен. Собственика на Мареята не може да се нарадва как е станала и как светят фаровете. После дойде едно Рено 19 с много странен проблем. Губи хидравлична течност, а теч под колата няма.
                        Eвала колелега за мерака и любовта към колите наистина ти идва от вътре като ти гледам работата и как изпипваш детайлите а като гледам фаровете на тази мареа мед ми капе на сърцето от кеф аз имам същата ама седан варианта и фаровете са ми меко казано леш бих те помолил да напишеш с какво си лепил стъклата след свалянето им и предполагам тва черното старото лепило демек оригинала си го махнал че искам и моите така да ги лъсна и само още един въпрос как и с какво лъсна лещите на късите ?Поздрави и Благодаря предварително за отговорите.
                        Здрасти колега, извинявай за закъснелия отговор. Значи ако прегледаш снимките назад в темата, съм написал, че това черното лепкавото се събира много внимателно и се нанася равномерно в канала където ляга стъклото. Използвай пак същото лепило, защото ако използваш нещо друго, следващото отваряне може да се окаже невъзможно. Мареята пак е на ход, въпреки че този удар се оказа доста по-сериозен отколкото изглеждаше. Всъщност десният рог е поел удара и се беше пречупил надолу и наляво, така че двигателя опираше в рога. Но след безжалостни изтезания всичко си дойде по местата. Естествено нов фар и нов преден капак, този път от Марея. И наистина с марейски капак стана по-добре. Над 50 капака прегледахме при Италианеца. Отново се наложи да отварям новия фар и за съжаление се оказа че рефлектора е съсипан. Та разглобих стария и извадих здравия рефлектор от него, и от два фара направих един. По-долу има снимки на фара преди и след почистването.
                        Прикачени файлове

                        Коментар


                          Браво, колега! Малко са хората, които гледат да свършат работата добре, а не просто да претупат работата.
                          The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

                          Коментар


                            Здрасти, след малко почивка заради болката в ръката се захванах с една италианска класика. А именно Ланча Дедра 2,0 8 клапана Турбо интеграле. След като мотах гордия собственик повече от година, накрая се захванах със звяра. Годинките и животоа на открито са били безжалостни към боята и ламарините. Всъщност ламарините не са толкова зле и мисля че дупката при гърловинита на резервоара е благодарение на някой "майстор" който е свалял някога резервоара и при монтажа в последствие не е наместил правилно уплътнителния маншон. Отделно и колата е удряна отпред и после калника и фаровете са монтирани колкото да ги има. Хубавото е че имаме 4 други врати в перфектно състояние, защото нейните са поръждясали под лайсните. Тъй като доста колеги ме питат за последователността на операциите при възстановяването на изгнила кола, нека да гледат последователността на дейностите в снимките по-долу.
                            Прикачени файлове

                            Коментар


                              И след като отвън е готово, се продължава отвътре. Някой сигурно ще каже, защо не намерих някоя дедра от която да отрежа калника, но според мен това, което направих е най-щадящото за автомобила. А и надали ще намеря кола, която да е здрава точно на това място.
                              Прикачени файлове

                              Коментар


                                Здрасти, лоши новини, Купето не издържа . Най-накрая след цели 1500 км му видях сметката. Духна гарнитурата на главата. Не ми се иска да повярвам, че е заради сгъстения мотор. Повече го отдавам на 4-5 трясъка в резултат от обедняване на сместа. Всичко се получи след монтажа на един от тези иначе толкова красиви ръчни бустконтролерчета. Оказа се че изпарителя на газовата уредба не може да захрани с достатъчно газ при надув от порядъка на 1,4-1,5. Просто се получиха пикове на буста, докато си настроя кранчето и трясъците бяха страхотни. Като казвам срахотни искам да кажа изплюти маркучи, сцепени маркучи и незнам още какво, но и картера ми е отлепен Явно ще трябва да го обезглавя, а и буталата ще извадя, за да видя дали няма щети и по тях. Такаааа за тренировка обезглавих една хонда 1,7 витек. Трябва да ви кажа, че тези японци са страшни. Двигателя им е произведение на инженерното изкуство. Всичко е пипнато до последната подробност. Нищо общо с италианското двигателостроене. 16 клапанов мотор с 5мм-трови стебла на клапаните с един разпределителен вал, с кубилици, с най-елементарния реглаж на клапаните - с отверка и ключе. Кубилиците контактуват с гърбиците посредством лагери, а бе красота. Разпределителния вал все едно не е на 8 години, а на 8 дена работа. Алуминиев блок с набити тънки чугунени ризи, метална гарнитура на главата с дебелина 0,6 мм, всичко е красиво и пипнато отвсякъде. И ако някой кретен не беше бръкнал в него сигурно щеше да е вечен . Сега обаче почивка, че ръката ми идва да я отрежа.

                                Коментар

                                Working...
                                X