Взех си Купето вече(това от по-горните снимки)иииииииииии какво да видя-Отново и за пореден път перфектно свършена работа :D А най-интересното е че винаги прави някой уж дребни неща за които въобще не е ставало на въпрос,просто ги вижда и ги отстранява,само защото иска да е перфектно и то безплатно А това не се среща навсякъде и говори много!!!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Луд умора няма или да реставрираш стари коли
Collapse
X
-
Здравейте колеги, някой да не си помисли, че не се забавлявам :D . Бях дал ГТВ-то на един приятел да го кара, докато му намерим кола. След като ми го върна, го възприех като нова кола :D и го подхванах. Всъщност докато го караше приятеля ми се оплака, че има вибрации при спиране, педала на спирачките потъва, и нещо тропа при ускорение и завой. Та един прекрасен ден свалих десните дискове, защото левите ги шлайфах преди време и затова предположих, че проблема е в десните. Шлайфах само левите по-рано, защото бяха откъм улицата и солта им беше видяла сметката през зимата. А сега десните бяха откъм улицата и от водата те бяха за шлайф. Свалих дисковете и ги тръкнахме на струга. След това смених цялата лява полуоска, защото предполагах, че тропането е от вътрешно каре. Взех направо цяла полуоска от едно Купе, което бях убил преди време. Тръгвам вечерта към София и на малкото кръгово в Банкя, минавайки с 1км/час през спящия полицай, се чу един трясък, изключи от скорост и спря . Включих на първа леко и потеглих съвсем бавно. Такива трясъци се чуваха, че направо ми спря сърцето. Спрях обадих се на доскорошния драйвър на ГТВ-то да дойде да ме дръпне с новото му Типо :D . Идва той, вадя куката от багажника и хоп проблем. Тъй като колата е удряна челно, отвора в бронята не съвпада с резбата в гредата, където се навива куката. Добре че и бронята е чупена, та я няма долната решетка и вързахме въжето за една от гредичките които държата гредичката на радиатора. И така направо в бокса. Чудя се какво е станало и решавам, че най-вероятно е диференциал, защото тези коли страдат от диференциали. Съответно скоростите долу и на съставните им части. И хоп нова изненада, скоростите в прекрасно състояние, без почти никакъв проблем. Почти никакъв, защото видях, че вилката за първа и втора скорост е с износени контактни повърхности. От една друга скоростна кутия, която бях купил от колега от Алфа форума, за части, защото беше с гръмнал диф, си взех перфектна вилка и всичко беше сглобено отново. Оказа се че полуоската която сложих е със счупено вътрешно каре, което е блокирало. Баси късмета. Върнах пак оригиналната полуоска, ново масло в скоростите, че не помня дали съм го сменял :D и обратно в коша. Да ама гледам целия мост ръждив от стоянето на място. Съответно флекса телената четка, грунд и боя и "като нов". Два нови носача, защото старите бяха с поизносени тампони. "Новите" носачи, дойдоха пак от едно Купе, но са на 100-тина километра. Предницата е готова. Я да видя какво става с задното окачване.
Коментар
-
Задното окачване се оказа доста поразбито. За съжаление обаче не можах да намеря тампони, които да се продават за тази кола. След като поизчетох малко каталози, си събрах необходимите тампони. Естествено се заиграх да боядисам ръждивите носачи. Използвах момента и коригирах предните греди, така че отвора на бронята да съвпадне с резбата в която се навива теглича. Установих и че вентилатора на радиатора се върти странно и аутопсията показа разбит преден лагер. Боядисах и възвърнах блясъка на дифузьора на вентилатора. Гредата на която стъпва радиатора също придоби търговски вид след 2 часа шкурене и боядисване. След като всичко беше сглобено се огледах нещо във фаровете. Разглобих ги и се оказа, че наглед чистите лупи са покрити от двете страни с филм от прах, който успях да изчистя само с разредител. Все едно бяха боядисани лупите с мат лак. Явно от праха, температурата и някакви изпарения през годините се е отложил този слой, който не се избърсва а трябва да се измие с разтворител.
Коментар
-
Здравейте колеги, отдавна не съм писал, но го закъсах много лошо с десния лакът и се наложи да понамаля темпото. Идва ми да си тегля куршума на моменти от яд, че не мога да работя. Но пък ставам все по-добър с лявата ръка. Продължавам с забавленията обаче :D . Лошата новина е че ГТВ-то си отиде. Дойде едно момче и го отнесе. Много ми е мъчно, като знам колко труд мерак и пари са хвърлени по тази кола. Да ама няма как да подържам 12 автомобила . Както и да е, със здраве да си я кара. Най-накрая можах да започна работата по Купето. Значи първо вземаме едно турбо купе, задължително не в движение :D . Тоест челно ударено, и с неизвестно състояние на двигателя. Затова си подготвяме един двигател който да замени този с неизвестното състояние. Новия двигател е с пълен ремонт на главата и блока. Нови клапани, нови водачи на клапаните, шлайф, гумички и т.н. Блока е с нов хонинг, сегменти и едни по-странни бутала. С една дума двигателя е експериментален. Нови лагери на коляновия вал - Мале. Пълна ревизия и шлайф на маслената помпа. А, забравих, и изхвърлих баланс валовете.Някой ако знае някакъв лек за тендовагинит, преминал в кондилит - тоест адска болка в лакъта, нека сподели ако може, защото аз вече опитах всичко което знаех. Ще бъда безкрайно благодарен.
Коментар
-
Здрасти, нещо се обърках вече. Неведнъж съм свалял такива двигатели и знам всеки кабел откъде минава, всеки мъркуч и почти всяко болтче откъде е, но сега направо съм в неведение какво се случва с това Купе. Свалихме оригиналния двигател и мога да твърдя на 300%, че двигателя не е свалян досега. Освен това по километраж колата е на 105 000км и по всичко личи че е на толкова. Отвътре е като нова, салон, педали, волан, лост за скорости всичко е перфектно. Всички скоби са оригинални от тези за еднократно използване и се наложи да ги режа, за да сваля двигателя. Как тогава, свалям колянов вал на първи ремонт и ремонтни лагери
Коментар
-
Страхотни неща се случват тук. Да споделя една интересна случайност. По времето, когато ВЕТ е купил Кромата от Варна и когато аз започнах да търся Крома с ИД двигател аз започнах да търся този модел и според нашите авто сайтове имаше 2 бр. точно във Варна. Даже обявите още висят по някои сайтове. Почти бях решил да изненадам жената с бялата от продавалник /тъй като 140 с Пунтото вече не се издържаха по хубавата магистрала всяко лято/ и нещата се развиха много бързо. Кромата изчезна, появиха се 2 други, но никой не отговаряше. Дойде ми 1 проект, дядото реши да помогне и взехме Волво. Иначе бях изровил нета точно за такива модели Крома и ги знаех на изуст - хем голяма, хем достатъчно мощна. Бях готов да взема и допълнителна за части. В момента има една в ПАвлово, която усещам, че скоро ще замине за скрап, защото й свалиоха номерата, но тя е толкова ръждясала, че сигурно дълго време е седяла до някое Опелче и е прихванала. Иначе двигателя пише, че е 2.0 тдид.Поздрави от мен на всички и весели празници.Арх. Стаменов &
Пунто ELX, 1.7 ТД 70
Коментар
-
VET написа:Здрасти, нещо се обърках вече. Неведнъж съм свалял такива двигатели и знам всеки кабел откъде минава, всеки мъркуч и почти всяко болтче откъде е, но сега направо съм в неведение какво се случва с това Купе. Свалихме оригиналния двигател и мога да твърдя на 300%, че двигателя не е свалян досега. Освен това по километраж колата е на 105 000км и по всичко личи че е на толкова. Отвътре е като нова, салон, педали, волан, лост за скорости всичко е перфектно. Всички скоби са оригинални от тези за еднократно използване и се наложи да ги режа, за да сваля двигателя. Как тогава, свалям колянов вал на първи ремонт и ремонтни лагериШофирай разумно, на пътя не си сам.
Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird
Коментар
-
Здрасти колега VET.Гледам заглавието на темата.. нещо до сега съм я пропускал. Доста съм пропуснал и може би заради това не видях и къде са ретро и класическите коли. Ще следя темата с интерес и ако се стигне нещо до класики ще се включвам Успех с ремонтите и виждам че добре се справяш да сменяш и преправяш детайли които са доста увредени.Fiat Bravo '96 1.4 12v- 2.0 20V
Във всеки звяр се крие капка милост. Във мен я няма - значи звяр не съм
Коментар
-
VET написа:Здрасти, нещо се обърках вече. Неведнъж съм свалял такива двигатели и знам всеки кабел откъде минава, всеки мъркуч и почти всяко болтче откъде е, но сега направо съм в неведение какво се случва с това Купе. Свалихме оригиналния двигател и мога да твърдя на 300%, че двигателя не е свалян досега. Освен това по километраж колата е на 105 000км и по всичко личи че е на толкова. Отвътре е като нова, салон, педали, волан, лост за скорости всичко е перфектно. Всички скоби са оригинални от тези за еднократно използване и се наложи да ги режа, за да сваля двигателя. Как тогава, свалям колянов вал на първи ремонт и ремонтни лагери
Коментар
-
Здравейте колеги и Честита Нова Година, много здраве, щастие и късмет на всички. Нова година, нов двигател в коша. Новия двигател е в коша и беше и запален с триста зора. Случи се нещо доста странно. Сложих свещите, с които този двигател си работеше до последно и не и не. Не иска да запали и това е. Върти и няма и помен от палене. Сложих други свещи и запали от раз. Как стана този номер и четирите свещи да се скапят едновременно , при положение, че до последно са работили Здрасти Илияне, ЧНГ, :D , коляновия вал е шлайфан някъде, където са знаели какво правят, защото лагерите бяха доста добри и нямаше някакви аномалии в износването им, и шийките бяха полирани. И най-важното е, че са сваляни тапите на вала и са сложени нови, което направо си е доста странно както знаем. :D двигателя наистина е сгъстен, защото тея 8 атм компресия, която показват стандартно тези двигатели, не ми дават мира. Ще видя сега как ще се представи, но най вероятно ще ти дойда на гости, защото останах впечатлен как си нагласил бившето ми типо.
Коментар
-
VET написа:Здрасти Илияне, ЧНГ, :D , :D двигателя наистина е сгъстен, защото тея 8 атм компресия, която показват стандартно тези двигатели, не ми дават мира. Ще видя сега как ще се представи, но най вероятно ще ти дойда на гости, защото останах впечатлен как си нагласил бившето ми типо.
Коментар
-
Съвсем честно си признавам Илияне, че нямам идея до каква степен на сгъстяване съм докарал двигателя. Дали ще счупя буталата или целия двигател няма значение, важен е експериментът :D . Казваш, че мериш около 10атм компресия на ремонтирани двигатели, но аз никога не съм получавал повече от 8,5 атм дори и на ремонтирани двигатели. А в същото време, 8 клапановия турбо мотор показва около 10,5 атм, а при 20 клапановия съм мерил 11 атм. Днес ще гледам да премеря компресията, за да видя какво ще покаже.
Коментар
-
Здрасти, напредваме бавно с купето. Резултатите от замерването на компресията са доста интересни. От една страна съм доволен от друга съм озадачен. В момента имам компресия между 10 и 11атм мерено с два различни компресомера. С единия меря между 9,5 и 10 на четирите цилиндъра, а с втория между 10,5 и 11атм. Излиза, че съм вдигнал компресията с 1,5 до 2 атм. Та от една страна съм доволен от друга недоволен. Защо само с 2 атм? Но както и да е, тестовете ще покажат . Продължавам с външния вид. Логично беше да си взема друг преден капак. Още повече, че имам прекрасна оферта от колегата "инжекциона", но все пак темата ми е озаглавена "Луд умора няма". Та реших да се пробвам и да възстановя моя.
Коментар
-
Здрасти, какво да ти кажа, много е гадно когато започнеш да усещаш някоя част от тялото ти, че я има. Забиха ми една игла в лакътя и ми инжектираха депо-медрол с лидокаин. Три дни ми идваше да си отрежа ръката от болки и течния аналгин го пиех като безалкохолно. Сега доста ме поотпусна болката, но гледам да не я натоварвам много много. Но луд умора няма :D , стискам зъби и търкам. Днес капака два пъти си смени цвета. Направо си заприлича на капак от фиат Купе. Е не съм много доволен от резултата, но както баща ми казва, 300 гледали 3-ма видяли :D
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар