Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Луд умора няма или да реставрираш стари коли

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Готино е, реставрацията си е изкуство

    Коментар


      Здравейте, след известни забавления още един италиански изтребител е съживен и отново на пътя. Става въпрос за Алфа 164 2,0 V6 Турбо. Съзрях една обява в алфа форума за умъртвена алфа 164. Паля Кромата и право в село Варвара, Пазарджишко. Какво да ви кажа, Алфата разглобена, двигателя разглобен и хвърлен на поляната, направо любов от пръв поглед :D . Пътна помощ и право В Банкя. Аутопсията показа, задрал лагер на пети цилиндър. Вала задрал и крив, и биелата също превъртяла. Веднага жокер, "обади се на приятел". И приятеля, в случая Венци от Вентура гараж, ми домъкна направо вкъщи един оборудван блок. Съответно извадих от блока здрав колянов вал и биела. Закупих едни нови основни и биелни лагери, и пристъпих към сглобяване. Малко избързвам де. Всъщност целия двигател беше разглобен и внимателно измит от чудесния нагар и мръсотии. Маслената помпа беше разглобена, шлайфана и полирана. Резултат от новите лагери и ремонта на помпата е, че сега имам 3 бара налягане на маслото, при напълно загрял двигател. И двете глави бяха разглобени. Клапаните шлайфнати, гумичките сменени. Портване на главите. Сериозен проблем се оказаха изкопаните повдигачи на изпускателните клапани. Оказа се, че вече няма откъде да се закупят нови. Та се наложи да импровизирам. Премерих твърдостта на здрав повдигаш, шлайфах до здраво един повдигач и пак премерих твърдостта. Оказа се за мое щастие, че твърдостта се запази. Та шлайфнах всичките повдигачи и ги полирах. После реглаж на клапаните и сглобяване.
      Прикачени файлове

      Коментар


        Здрасти, както казах колата и двигателя бяха на една поляна. Там са престояли поне 7-8 месеца и всичко беше в ръжда. Оказа се че маховика всъщност може да се ползва и като плочка, за да не стъпваш в калта. След закупуване на нови основни и биелни лагери започна сглобяване на двигателя.
        Прикачени файлове

        Коментар


          Продължавам :D
          Прикачени файлове

          Коментар


            Голям мАтор, голямо нещо, а и тия части лъснати до блясък ... някой ще получи оргазъм Да питам, портване на главите, шлайфане и полиране ти ли си го правиш или ползваш услугите на специализиран сервиз?
            punto HGT

            Коментар


              Оф, много бавно подаваш инфо... Почвам да ставам нетърпелив
              Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
              Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
              ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

              Коментар


                За пореден път
                Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
                Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
                Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

                Коментар


                  Здрасти, голям мотор ама само визуално. Всъщност е по-компактен и по-лек от 2,0 16 Турбо на фиат Купе. Много красива машинка са сътворили от Алфа Ромео. А оргазма от лъскавите детайли го оставям на четящите :D . Аз моя го получих в момента в който завъртях ключа и двигателя оживя. Интересното беше като я изкарах за кръгче. След кръгчето ми идваше да я метна в реката. Толкова утрепан автомобил 201 коня не бях карал . Толкова труд, мерак и пари и накрая нищо. Само един готин звук. След първоначалното разочарование си викам, че това не е възможно. Трябва да има някаква уловка. Разследването показа няколко шокиращи открития. Колата има някаква газова уредба. Казвам някаква, защото се оказа изпарител за 45лв , преработен за турбо двигател . Открих и плочка за газовата уредба с отвор 20мм . Явно обаче поради някаква странна причина, тея 201 кончета явно не са се задоволили с изпарителче за 50 коня. И какво са измислили мъдрите глави а Сложих едно бустметърче и . Налягане на турбината 0. Тогава се заглеждам и виждам лъскава резба на лоста на разтоварващия клапан на турбото. Навъртам на око около 1см, докато изчезна лъскавата резба и кръгче. Охооо имало живот. Ама пак показва 0,4 атм. Хайде още 1см и почти си дойдоха нещата. Но пак съм разочарован, защото очаквах нещо повече. Както и да е, колата е съживена и върви прилично, но просто не е моята кола. Има си още доста неща за правене по колата, но загубих интерес. Горе долу това е краят на историята засега. Следва продължение. Най-вероятно продължението ще бъде изваждане на 2,0 мотора и поставяне на негово място 3,0 моторчето. Така ще си имаме 3,0 V6 турбо :D
                  Прикачени файлове

                  Коментар


                    Само на газ ли я подкара?, на бензин би трябвало да се покажат всички тия 201 коня под капака, все ми се струва, че колкото и да е тежка би следвало добре да се набира за конете си.
                    punto HGT

                    Коментар


                      VET написа:
                      Следва продължение. Най-вероятно продължението ще бъде изваждане на 2,0 мотора и поставяне на негово място 3,0 моторчето. Така ще си имаме 3,0 V6 турбо :D
                      Това потвърждава заглавието на темата ти, но евала за труда и майсторлъка. Нямала си баба работа, та си купила прасенце.
                      FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                      Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                      Коментар


                        Здрасти, на газ не съм я карал. Движи се само на бензин в момента. Колата беше мъртва, защото дефакто нямаше турбо с този разхлабен клапан. Още не смея да и настъпя газта, защото все пак си е след основен ремонт. Някак си ми е мудна в ниските. Тръгва реално от 3000 оборота. Честно казано 3,0 мотора се кара по-приятно. Затова ми се върти в главата да направя хибрид между 3,0 двигателя и периферията и управлението на турбо мотора. Само да видя кога ще стане, че само от време на време успявам да си вляза в гаража. На първи април започнаха да сменят канализацията по нашата улица. Това продължава вече 1,5 месеца и е направо ад от камиони, багери, но най-ужасен е прахоляка. Безумието е, че първо копаят и полагат основната тръба. После зариват. След това копаят отново и подвързват към тръбата къщите от едната страна на улицата. Пак зариват. Копаят отново и подвързват къщите от другата страна на улицата. Пак зариват. Копаят отново и поставят и подвързват шахтите за дъждовната вода. Междувременно копаят хаотично и подвързват къщи, които поради някаква странна причина липсват в първоначалния план . Чудя се, кога и дали, тоя ужас ще свърши.
                        Прикачени файлове

                        Коментар


                          Здравейте, първоаприлската шега приключи. Вече си имам асфалтирана улица. За късмет, заваля пороен дъжд и си пролича веднага качеството на изпълнение на асфалтирането. Оказа се че улицата е асфалтирана с наклон само към страната на която е моята къща. Тоест откъм мен върви река, а отсреща няма и ручейче. Поредната българска работа.
                          Прикачени файлове

                          Коментар


                            Лагерите са боклуци. Едната ми 164-ка е на 170 000км. с оригиналните, на другата от както ги смених с незнайни ментета, ги сменям точно на две години.
                            1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

                            Коментар


                              Здрасти, надявам се че всички сте изкарали едно хубаво лято и сте добре отпочинали. На мен обаче това не ми се случи. Лятото станах Татко и сега си имам един малък домашен любимец, който много, много не ме оставя да спя :D . Но това не ме откъсва от безмилостната ми война с НАДИН. Успях да изтръгна от лапите им още три автомобила. Аудито от снимките по-горе е отново на пътя и се кара всеки ден. Мой приятел докара едно 124 Купе, което имало нещастната съдба да попадне на майстори след лек плонж в полето след отсичане на завой и минаване през канавка. При удара предна дясна гума се забива в прага. С пътна помощ я закарват в сервиз, където сменят носача и дясната кормилната щанга и колата била готова. Готова ама гумата пак е на 2 см от прага и скрита в калника. Всъщност се оказа, че при удара носача увлича вертикалната греда в която е захванат задния тампон на носача. Тъй като гредата е захваната за десния рог, самия той е пречупен и поднесен навътре. Някак немога да разбера как може, при положение че виждаш, че купето е усукано, да смениш някакви части, да вземеш 500лв за това, като ти е пределно ясно, че резултата ще е нулев. Даже да предположим, че не е видял кривия рог, то няма как да не видиш, че средната кормилна щанга стърже в картера на двигателя. Това става защото паразитния хебел е хванат на същата вертикална греда, която е пречупена навътре. Но най-хубавото беше, че колата е пусната да излезе от сервиза с развити болтове на дясната кормилна щанга. И това ако не е направено да се пребиеш и да не се върнеш, незнам за какво е. След огледа ми колата обиколи още няколко сервиза и становището беше, че е непоправима :D :D :D . Офертата на Надин беше 450лв. Даже немогат да си върнат 500-те лева които са им взели за ремонта. Резултата е че срещу 650лв сега си имам и 124 Купе :D . Всъщност няма да е за мен, защото мисля да направя един подарък на брат ми за рожденния ден следващия месец :D . Мечока обаче ще почака, защото си имам други сериозни забавления.
                              Прикачени файлове

                              Коментар


                                Татееее, гледам си губиш времето с глупости, а не е като да не те чака отговорна работа

                                Коментар

                                Working...
                                X