Здрасти и благодаря за добрите думи. И така опелчето си замина, и сега мисля да се позанимавам с моите коли, въпреки, че ме чакат още няколко на приятели, но честно казано ми писна. Отдавна се ядосвах, че Кромата няма манометър за маслото, затова си купих едно манометърче и мъркучле, и си направих извод на болта, през който се захранва с масло турбината. Така имам представа в какво състояние е турбината и какво е реалното налягане в главната маслена магистрала, която захранва лагерите. С новия манометър виждам, че налягането ми на студен двигател е 4,5 атм, а при напълно загрял - 90 градуса на водата и толкова на маслото, налягането е 1,6атм. Тези показатели напълно ме задоволяват като се има в предвид, че маслото е Карфур, 10 на 40 и е вече на около 3000км.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Луд умора няма или да реставрираш стари коли
Collapse
X
-
Здравейте колеги, имам нови супер интересни снимки, които ще гледам да кача тези дни. Междувременно, мога ли да помоля някой от модераторите, да ми помогне да си завърша заглавието на темата, защото така ме дразни. Предварително благодаряЛека вечерЗаглавието е редактирано.Модераторски екип на Fiat-bg.org
Коментар
-
Здравейте и огромни благодарности на Модераторския екип за помощта. Ще Ви покажа няколко снимки, които направих тези дни. Просто това, което видях напоследък на няколко пъти ме остави без дъх и искам да го споделя с Вас. Първо малко предистория. Опелчето си замина и забравих да кача снимки на крайния резултат отвътре. Второ имам си един приятел, който може да унищожи всеки автомобил който докопа. Дойде онзи ден и каза, че от известно време нещо стърже като натисне спирачка и му вибрира волана. Свалих гумата на маздата и припаднах, това не го очаквах . На другия ден дойде другия юнак с Мареята с масло и филтри на 100 000км. Той пък си кара колата вече около година със светеща лампа за маслото. Сега обаче колата спряла да върви. Съответно турбото се оказа мъртво. Ама пък толкова мъртво не предполагах че може да бъде. Свалих турбото и изненада няма я топлата перка . Намерих перката с част от остта в катализатора. Добре де викам си, защо по дяволите не изтича маслото през турбото . Отговора дойде на следващия ден като смених маслото и филтрите. Паля колата и лампата пак не гасне. Махнах масления филтър докато работи колата и шок, не тече масло . Ясно, картера долу и втора изненада, сондата на маслената помпа остана в картера при свалянето. Как е работила тази кола за мен е загадка. Отворих основните и биелните лагери и видях това, което очаквах да видя. Лагерите повлякли, а вала надран. Собственика като разбра, какво е положението, ми каза да събера всичко, както си беше и така щял да си я кара. Да ама накрая го убедих да купим поне едни основни и биелни лагери. А аз се заех да пооправя вала на място.
Коментар
-
Здравейте колеги, пак съм болен и пак имам време да попиша малко. Най-накрая се натутках да си поръчам малко части от Англия, за да си възстановя турбините. Не си спомням дали споменах, но смених три турбини и всичките хвърлят масло. След като пристигнаха частите за турбините, започнах да ги сглобявам и тогава ми светна. Няма как толкова много масло да излиза през двата уплътнителни сегмента откъм перките. Турбината трябва да е тотално разрушена, за да може маслото да бъде изтласкано през сегментите, а при мен не е така. Защо тогава маслото изтича в ауспуха и в смукателния колектор? Изтича, защото имам прекалено голямо картерно налягане. Това налягане пречи на маслото от турбото да се оттича в картера и изтласква маслото през сегментите. Тук идва неприятния въпрос, защо имам картерно налягане при ремонтиран двигател след едва 5000 км. Чудя се дали не изпотроших сегментите, докато карах с пренадуваща турбина. Все пак 1,7 атм си е бая надув. Явно ще се отваря отново двигателя. Предполагам, че поради проблем с маслото задра първата турбина. Остта си беше понадрана. Тъй като се оказа, че няма как да намеря втулки с ремонтен размер и да шлайфам остта, реших да направя друга шмекерия. При разглобяването на турбината забелязах, че втулките са 7,67мм дълги, но вътрешната контактна повърхност към остта е едва 4 мм. Тогава Къци ми подари едни втулки за турбина с дължина 9,35мм, които скъсих до 7,67мм и така ще използвам цялата дължина на вътрешната контактна повърхност. Какво ще стане нямам идея, но ще пробвам. По-долу на снимките ще видите разликата между старата оригинална втулка и новата модифицирана. Взех си и 360 градусов опорен лагер и спешъл сегмент за топлата перка.
Коментар
-
Прекрасна работа, VET! Ако всички работеха като теб... нямаше да пипна нищо в гаража, щях да ходя да ми правят колата. Обаче в мен възниква един принципен въпрос, относно реставрацията (като при опела примерно): какво ще се случи, при евентуален удар (да не дава Господ) ? Всички тези заварки не са ли предпоставка за разкъсване на метала непосредствено до шева? Това ако е така, ми се струва доста опасно за ежедневна кола."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Здрасти Синти, ами какво да ти кажа, представи си удар в колата преди кърпенето :D , когато там няма заварки и ламарини, които да поемат удара. Обикновено при удар на толкова изгнил опел, при липса на прагове, купето се разпада. Миналата година се случи точно това за което ти питаш. Моя колежка си стои на червен светофар на бул. България и отзад я връхлита юнак с Вектра Б. Да уточня само че колежката е с Астра само че с 4 врати, кърпена от мен предишната година. В резултат на удара вектрата е размазана - броня, фарове, радиатори, преден капак, предно стъкло и пречупен таван. Астрата е със смазана пета врата, броня и стопове, задната престилка е отишла 10 см напред, легена за резервната гума е сплекан и гумата чупи облегалката на задната седалка. НО, луфта между задните калници и задните врати не е мръднал. Колата си дойде на ход и за три дни беше отново на пътя. Ако колата не беше изкърпена, вектрата щеше да влезе направо вътре и не ми се мисли какво можеше да стане. Имам някъде снимки на тази астра, ще гледам да ги открия.Но най-лошото е че започнах да кърпя и Фиат Купета вече
Коментар
-
VET написа:Здрасти Синти, ами какво да ти кажа, представи си удар в колата преди кърпенето :D , когато там няма заварки и ламарини, които да поемат удара. Обикновено при удар на толкова изгнил опел, при липса на прагове, купето се разпада. Миналата година се случи точно това за което ти питаш. Моя колежка си стои на червен светофар на бул. България и отзад я връхлита юнак с Вектра Б. Да уточня само че колежката е с Астра само че с 4 врати, кърпена от мен предишната година. В резултат на удара вектрата е размазана - броня, фарове, радиатори, преден капак, предно стъкло и пречупен таван. Астрата е със смазана пета врата, броня и стопове, задната престилка е отишла 10 см напред, легена за резервната гума е сплекан и гумата чупи облегалката на задната седалка. НО, луфта между задните калници и задните врати не е мръднал. Колата си дойде на ход и за три дни беше отново на пътя. Ако колата не беше изкърпена, вектрата щеше да влезе направо вътре и не ми се мисли какво можеше да стане. Имам някъде снимки на тази астра, ще гледам да ги открия.Но най-лошото е че започнах да кърпя и Фиат Купета вечеШофирай разумно, на пътя не си сам.
Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird
Коментар
-
Здрасти Тодоре, не е на това семейство, бъркаш колата :D Всъщност и купето за което говориш съм правил, след като стопанката му реши да разсече един Икарус на градския транспорт. Тогава се наложи да му пооправя муцунката, защото 25% от предния капак и други части бяха изчезнали. Благодаря и за добрите думи :D . А за реставрациите, започвам да губя надежда, че ще стигна някога до тях.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар