Здравейте колеги, най-накрая и аз да намеря време, да покажа с какво си губя времето. Повечето от вас сигурно ще кажат, че няма смисъл в това да ремонтираш стари автомобили, като за същите пари можеш да си купиш по-нов автомобил. Съгласявам се, че това мнение е правилно, но усещането да върнеш към живот една кола, на крачка от вторични суровини, е просто несравнимо за мен. Всъщност, досега само веднъж съм си купувал кола в движение :D и колкото е по унищожена толкова повече ме привлича, а през ръцете ми са минали над 50 автомобила. Но сега, да се върнем на героят на тази история. Седя си един ден, преглеждам форума и хоп виждам една обява. Един колега пуснал обява за фиат Крома 1,9 TDI 1995г. на части или цяла. Вдигам аз телефона и говоря със собственика. От неговите думи разбирам, че колата не пали защото двигателя е износен, купето е в доста лошо състояние, няма амортисьори, спирачки :D :D :D , абе какво да ви кажа, със всяка следваща дума на собственика усещам, че това е моята кола :D :D :D . Прати ми и снимки човека.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Луд умора няма или да реставрираш стари коли
Collapse
X
-
Питам аз дали има шанс да запали колата. Собственика казва, че ако я дръпнем ще запали, но не трябва да я гася, защото после няма палене. Това всъщност ми се видя доста странно, защото този двигател пали и при минус 20 без подгряване. Уточняваме подробностите с документи и т.н. и една мразовита януарска вечер се качваме с приятелката ми на автобуса за Варна, защото не ме пускат сам :D . Пристигаме във Варна, а там един леден вятър, направо разкош. Срещаме се със собственика и отиваме при колата. Викам си ако запали, няма сила която да ме спре да стигна до София. И вярно, няма палене на стартер . Дръпнахме я обаче и запали. Правим кръгче, мощност нулева, викам си тука има нещо гнило. Но както и да е, нотариус и вече сме на магистралата. 500 км, и ето ни в София, естествено без спиране :D . И се почна сагата. Започвам с някои подробности. Оказа се, че няма подгряване на свещите, освен това по пътя наблюдавах нещо странно, докато не мина 2000 оборота отзад пуши като парен локомотив, а след преминаване на тази граница, се изстрелва. Впоследствие установих, че собственика е подменил дюзите на колата, като е взел дюзи пак от Крома 1,9 TDid, ама всъщност не са същите. За по-незапознатите искам да спомена някои неща. Фиат Крома е първият автомобил в който се монтира дизелов двигател с директно впръскване на горивото. Двигателя е с код С.6000, с еднократно впръскване на горивото при 250атм, и турбина с променлива геометрия. Този двигател се монтира на Крома до 1992 година. От 1992г започва монтирането в Крома на следващото поколение на този двигател с код D.1000, с двукратно впръскване на горивото на 200 и на 350атм, пак променлива геометрия на турбината. За всички които твърдят че Фиат няма двигател TDI, по долу ще приложа една снимка, че всъщност има. Всъщност колата от тази история е точно с този двигател TDI.Стига толкова, защото едвам гледам вече.
-
Всъщност става дума за януари миналата година :D , а реставрацията е в ход и в момента :D. Какво съм правил? Ами, някои колеги от форума могат да ти обяснят, след като се интересуваш. Как ти звучи, по цял ден на работа, а след работа реставрирам чужди коли, съсипани от други "майстори". И такааа, свалям аз дюзите и виждам, че всъщност са монтирани в колата дюзи от 1,9TDid с еднократно впръскване, а не тези с двустепенно от 1,9 TDI. Съответно монтирам точните дюзи, но за съжаление никакъв ефект. Няма палене и мощност никаква. Казвам си яснооо, отиваме на основен ремонт. Отварям пробката на картера и нищо Взех една отвертка и я забих в маслото през пробката . След половин час нагряване с пистолета за горещ въздух, поизтече нещо гъсто, като греста в каретата на френските автомобили. Отне ми два дена впоследствие да измия частите на двигателя, защото това нещо, просто не се мие. А, всъщност взех една бака от масло, сипах вътре 10 бутилки меглио и още толкова вода и киснех всички части, преди да опитам да ги измия. След разглобяване на двигателя, виждам ръб на цилиндрите от около 5 десети . Направо да пукнеш от яд. Вижда се хонинга по цялата дължина на цилиндъра, а само в горния край, на 15мм от уплътнителната повърхност на блока, цилиндъра става на конус и ключа на сегментите в тази зона става 3мм :D . Оказа се че са удряни клапани в бутала и луфтовете на клапаните варираха от 20 до 90 Едвам отлепих лагерите на коляновия вал от самия вал, защото това беше повече лепило отколкото масло. В крайна сметка отивам в магазина и взех 4 ризи, 8 клапана, 8 водача за клапани, лагери основни и биелни, но със сегментите ударих на камък. Просто няма такива сегменти в каталозите . Отивам нося им бутало, гледат оригинален номер на буталото и ми казват, че такова бутало няма . Оказа се че в каталозите са приравнени двата двигателя на Крома. Да ама те са си доста различни. 1,9 TDid носи сегменти 2,5/2,0/4,0, като първия компресионен е трапецовиден, а 1,9TDI носи сегменти 2,0/2,0/3 и първия компресионен си е плосък. Излезе, че няма откъде да намеря сегменти. Да аме не, 1-ви ремонт от пежо 1,9 дизел, се оказаха точните сегменти за мен.
Коментар
-
Браво Колега, за начинанието с което си се захванал. :D Дано всичко по ремонта и въстановяването върви по мед и масло, и много се учудих за такъв двигател да има на фиат. Yellow_Flash_Colorz_PDT_23 Надявам се, че ще качиш някоя снимка на тоз двигател, стига това да не ти представлява трудност, все пак хубаво е човек да знае и види що за чудо са измислили италиянците за тогавашното си време.С интерес ще следя темата! Успех P.S-Колега!:D Наистина са пройзвеждали такъв мотор , интересно защо са го спрели http://www.autoevolution.com/engine/...o-d-92-hp.htmlFiat palio 1.7td
Коментар
-
Здрасти пак, значи намерихме сегментите, набихме ризите, шлайфахме блока по буталата, на главата сменихме водачи и клапани, плюс напасване и шлайф, реглаж на клапани и сглобих двигателчето.И о чудо, пали от раз и работи прекрасно. Има една снимчица на блока.Правя кръгче и оставам леко разочарован. Само да споделя, че имам и Крома с двигател С.6000. Та оказа се, че С.6000, е доста по-пъргав от D.1000. Разликите между двата двигателя са, че С.6000 работи доста неравномерно, доста шумно но пък си пали гумите на старт. За разлика от него D.1000 е доста по-тих, работи равномерно, но пък се развърта доста по-бавно. Неравномерната работа при С.6000 ми изяде здравето, то не бяха нови разпръсквачи, ремонт на помпи, втора, трета помпа, различни настройки, центровки, различни варианти на хлабини на клапаните и нищо, тресе си и тресе, ама пък върви като луда. Накрая Продан от Бош сервиза във Варна ми каза, че преди години е имал клиент с такава Крома, който заради това тресене си е докарал чисто нов обурудван двигател в сандък от Италия. След монтажа двигателя е работил по абсолютно същия начин . Значи сглобявам двигателя, междувременно от Англия ми дойдоха новите дискове и накладки. Тъй като отзад нямаше абсолютно никакви амортисьори, се наложи да и монтирам едни регулируеми конита :D, заради които сега не мога да си сложа оригиналните задни говорители. И така ето ни на пътя. Кара се приятно, не блести с някакви особености, разхода е около 6 градско. Покарах така няколко месеца и си викам, абе само чужди коли оправям я да взема да си лъсна и моята. И така грозното пате влезе в бокса, за да излезе като красив лебед.
Коментар
-
Ти с твоя ентусиазъм си само за този форум http://www.classiccar-bg.com/index.php . Успех!FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
VET написа:Какво съм правил? Ами, някои колеги от форума могат да ти обяснят, след като се интересуваш. Как ти звучи, по цял ден на работа, а след работа реставрирам чужди коли, съсипани от други "майстори".Alfa Romeo 147 JTD and Alfa Romeo GT JTDm - now
Fiat Coupe 2.0 16V LE style - air intake; kappa turbo inlet manifold; 63mm exhaust system; headport;lightweight flywheel; chip - 1++hp - EX
Fiat Tipo 1991 - ex
Fiat Uno Fire - ex ex
Коментар
-
И такаа, отидоха 2,5 кила шприц. Междувременно като започнах работа по колата, установих, че само задна дясна врата е от тази кола. Останалите три са сменяни и просто са монтирани колкото да има врата, без никакъв реглаж. Та и там отиде един ден, докато докарам линиите на колата. И дойде деня на боядисването. Но, най-обичам следващия ден, когато разлепвам колата и се вижда какво си направил.
Коментар
-
След кратък размисъл, относно боядисването на броните, реших, че заводския начин на боядисване не ми допада и броните трябва да са целите в цвета на колата. Реших да боядисам и пластмасовите декоративни прагове също в цвета на колата. За това ми отидоха няколко дни защото и броните, и праговете бяха изпотрошени, та бая си поиграх с поялника.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар