Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Внос на коли след влизането ни в ЕС

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Внос на коли след влизането ни в ЕС

    Колеги искам да ви попитам някои има ли някаква информация как ще стоят нещата с вкарването на коли след влизането ни в ЕС.Разпитвал съм много хора и всеки ми казва различни неща
    FIAT - TIPO 2.0i.е

    #2
    аз доколкото съм чувал,работата ще си остане почти същата.Сега като купиш кола от там пишат че е експорт от ЕС за държава извън него и си плащаш мито, а като влезем ще е от ЕС до ЕС и още като купуваш колата ще си платиш данъка,който ще е горе долу колкото митото сега.с две думи колите няма да паднат,само дето по лесно ще ходим да си ги избираме

    Коментар


      #3
      Има обаче съществена разлика понеже ДДС-то ще го плащаш в/у реалната цена, а не както сега на измислена и реални ще плащаш по-малко. За ДДС ще важи правилото и за различните ставки в различните страни, може и да се доплаща разликата у нас, ама ако е по-високо в чужбина тук ще ти връщат ДДС. Немогат да спрат по никакъв начин вноса понеже иначе ще има глоби от ЕС. Сега се водят дела мисля срещу Чехия и Полша ако не се лъжа, ама може вече и да са ги осъдели. Никоя страна неможе да поставя пречки за свободното движение на стоки, виж за хората е по-друго.

      Коментар


        #4
        Колегата fhh e напълно прав. Разликата, в общия случай поевтиняването, ще дойде от факта, че ДДС-то ще го заплащаш върху пазарната стойност на автомобила, примерно, купуваш кола за 1000 евро, плащаш 200 евро ДДС, а не както е сега, върху година на производство, кубатура и т.н. и за същата кола примерно ти излиза 1000 лв. Отделен е въпроса, че ще излиза по-евтино за по евтините коли. При по-скъпите луксозни возила ще има поскъпване.
        Shit happens, sometimes...
        Tipo 1.4i.e. '92 - вече смъртно ранено
        Marea 1.8 HLX - червена като аватара

        Коментар


          #5
          на мен не ми се вярва,че ще ни оставят да си вкарваме по-тънко коли,кой знае какви щуротий ще измислят

          Коментар


            #6
            Във вестник "Стандарт" в понеделник писаха, че старите автомобили ще поевтинеят с около 1000 лева, заради падането на митото. Ако можете да го намерите този брой, може би ще ви е от полза.

            Коментар


              #7
              Определено ще си има кирийки. В немското мобиле едно типо ти върви около 300 евро, пунто около 700. Дано да си станем европейци поне от към колите.

              Коментар


                #8
                Когато вноса е от ЕС, такова понятие мито и митница няма, но има ДДС, който може да се внася в НАП. Даже и вноса не се води внос - в новия закон за ДДС, който вече е приет и е изцяло съобразен (преписан) с изискванията на ЕС, се говори за "пристигане" на стоки от страни, членки на ЕС.
                Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                Коментар


                  #9
                  Цената на автомобилите ще се повишава след 1 януари 2007 г. с присъединяването на България към Европейския съюз, заяви председателят на Съюза на вносителите на автомобили в България Стоян Желев. Допустимата разлика между цените на една и съща марка коли при търговия на дребно в различните страни на общността е 5%, според изискванията на европейското законодателство. До оскъпяване на колите ще доведат и по-високите изисквания към емисиите на вредни газове, двигателите, цялата хранителна, запалителна и изпускателна система на автомобила.Източник: Новинар
                  ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

                  Коментар


                    #10
                    Pecho написа:
                    Цената на автомобилите ще се повишава след 1 януари 2007 г. с присъединяването на България към Европейския съюз, заяви председателят на Съюза на вносителите на автомобили в България Стоян Желев. Допустимата разлика между цените на една и съща марка коли при търговия на дребно в различните страни на общността е 5%, според изискванията на европейското законодателство. До оскъпяване на колите ще доведат и по-високите изисквания към емисиите на вредни газове, двигателите, цялата хранителна, запалителна и изпускателна система на автомобила.Източник: Новинар
                    Това е за новите коли.Иначе в съботния брой на "24 часа" писаха, че колите трябва имат: 2 airbag, ABS, да отговарят на Евро 4.

                    Коментар


                      #11
                      doofiat написа:
                      Иначе в съботния брой на "24 часа" писаха, че колите трябва имат: 2 airbag, ABS, да отговарят на Евро 4.
                      Трябва да отговарят за да не плащаш висок данък - то и в Германия има коли дето не отговарят ама са в движение но с по-високи данъци и еко такси.Вноса като понятие се замества с вътрешно-общностна доставка. Остава ДДС-то но само ако си купил там без ДДС (тоест с отстъпка като от безмитен магазин правена от малък брой автокъщи). До сега се плащаще цялата цена в германия и после автовозите при следващо ходене си вземат обратно парите от немското ДДС. Дефакто ще паднат цените с едни 17% от стойноста на покупката и още с разликата между ДДС начислявано по база конски сили и ДДС от реалната покупна цена. Например джип за 7500 ЕВРО с 218 конски сили сега митниците го смятат че е 29000 лева като стойност и от това 20% са 6000 лева, а сматането ще бъде върху 15000 лева - ДДСто ще излиза 3000. Примера излиза че вместо 7500ЕВРО+6000лв+акц. цената ще е 6400 ЕВРО + 3000 лв. (+акциз 10тина хиляди - ама той си остава същия май).
                      Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                      http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                      Коментар


                        #12
                        Цената на автомобилите ще се повишава след 1 януари 2007 г. с присъединяването на България към Европейския съюз, заяви председателят на Съюза на вносителите на автомобили в България Стоян Желев. Допустимата разлика между цените на една и съща марка коли при търговия на дребно в различните страни на общността е 5%, според изискванията на европейското законодателство. До оскъпяване на колите ще доведат и по-високите изисквания към емисиите на вредни газове, двигателите, цялата хранителна, запалителна и изпускателна система на автомобила.

                        Коментар


                          #13
                          Що си мисля, че и акциз няма да има за старите автомобили. Той вече е платен един път, както ДДС-то.
                          Lancia Delta II 2.0 LS 16V '93

                          Коментар


                            #14
                            syscop написа:
                            Що си мисля, че и акциз няма да има за старите автомобили. Той вече е платен един път, както ДДС-то.
                            Къде е платен

                            Коментар


                              #15
                              VIPER_MAN_BG виж малко-по горе какво е писал Pecho !!! Това се отнася за чисто нови автомобили, а ние говорим за на старо.и вижте и тази тема защото се повтаряме:http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=8493
                              Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                              http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                              Коментар

                              Working...
                              X