Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пътен знак, който не се вижда - важи ли?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    мислех да не се включвам.... ама напира следният въпрос: Ако един знак не се вижда, как ще го спазвате, след като не знаете какво има на него????
    Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

    Коментар


      #17
      ele написа:
      мислех да не се включвам.... ама напира следният въпрос: Ако един знак не се вижда, как ще го спазвате, след като не знаете какво има на него????
      Същия въпрос и мен ме измъчва. Често минавам покрай знак, който мога само да предполагам какво означава, тъй като е залят с боя.

      Коментар


        #18
        nikolovvd написа:
        Immortal написа:
        Няма такова нещо.Може да ти напишат и 20 фиша, но това е ако им мълчиш.Ако им покажеш, че си знаеш правата - няма как да стане.Няма как да важи знак, който на практика го няма - дали е откраднат или скрит в клони - все едно. Щом не може да се види от никой - значи го няма.Бил съм на няколко такива дела "вещо лице" - не се ли вижда знака - все едно го няма. Всеки съдия така отсъжда.Иначе за акта си прав - ако искаш да обжалваш - трябва акт, като в законовия срок трябва да внесеш добре написано опровержение, подкрепено от снимки, свидетели и т.н.Ако допуснеш да ти пишат фиш - плащаш си.
        А как стои въпроса, когато знаците са поставени неправилно.Пример:Според Наредба 18 извън града на един стълб/кол може да се поставят максимум два знака и две указателни табели, но на практика често се срещат по три знака!Друго разминаване с наредбата е ограничението на скоростта. Скорост може да се ограничи/намали с един знак максимум с 30 км/ч, но на практика на входа на населеното място стои знак 50 или 40, а преди това допустимата скорост е била 90 км/ч. Намаляването е с 40 или 50 км/ч, което е нарушение на наредбата. На някой места, където нещата са си на място има два знака, както трябва да бъде - единия 70, а другия - 50.Отделно задължение на "Пътна полиция" е да сезира съответните институции за проблеми по пътищата, хоризонталната и вертикална маркировка.
        Това башка.И на новия участък на АМ Тракия, на км.281 има ограничение 90 км/ч, като преди това е било 140 км/ч... И естествено, ямболските куки са там да ’заработват’. Да не говоря, че докато видиш знака, докато намалиш, куките вече са те увековечили и картичката пътува към вас.Цветово знаците също не съответстват. Масово табели в населените места са на син фон, а трябва да са на бял, масово по магистралата табелите са сини също, с трябва да са зелени. Объркващи знаци - колкото искаш - при приближаване на детелината Стара Загора - Хасково / АМ Тракия, от към Стара Загора табелите сочат, че и за Бургас, и за София, трябва да излезеш по единствен изход... а те всъщност са два и редовно гледаш как някой дава назад, за да тръгне по правилния.Изобщо - знаците в България са много весели.

        Коментар


          #19
          Мисля че пътните знаци които за замърсени, напръскани, зацапани не важат.Ето в правилника:"Чл. 39. (1) Пътните знаци имат определени форма, размери, цвят и символи. ""Предупредителни пътни знаци за опасност - група "А"Чл. 42. (1) Предупредителните пътни знаци за опасност имат формата на равностранен триъгълник, една от страните на който е разположена хоризонтално, а срещуположният й връх - вертикално над нея. Знаците имат бял фон, червена гранична ивица и символи в черен цвят. Различно оформление имат пътни знаци: А24, А34.1, А34.2, А35.1, А35.2 и А35.3. "Следва описание и за другите групи пътни знаци.Мисля че полицаите са длъжни да сигнализират за повредени пътни знаци така както за дупки, произшествия и извънземни по пътя.До сега не съм чул за полицай да сигнализира за извънземен. Правят се на разсеяни.И ако пътният знак е напръскан например не важи докато не се замени със изправен и отговарящ на описанието в правилника.Ако е необходимо докато се поправи знака - да си поставят регулировчик.
          Bravo 1.6 / 16

          Коментар


            #20
            По пътищата единствените извънземни, са тези, които стоят по хранилките!!!/Виц/- Гражданино водач, ще пишем ли акт, или предпочитате така наречената корпуция?/Край на вица/За излизащите от Плевен в посока Варна/Русе!!! Колеги, вчера видях така наречените извънземни на нова хранилка, точно след завоя по баира нагоре (по еднопосочното, след мотела/езерцето, на Гривица)!!! Внимавайте@!

            Коментар


              #21
              Ами често се налага да спрем да слезем от колата ,да разлистим клоните и видим какъв е знака . После вече пей сърце ,знаем какъв е.
              Фиат Панда 1.2 2006година
              Синджира си идва ,а козата я няма...

              Коментар


                #22
                nikolovvd написа:
                Друго разминаване с наредбата е ограничението на скоростта. Скорост може да се ограничи/намали с един знак максимум с 30 км/ч, но на практика на входа на населеното място стои знак 50 или 40, а преди това допустимата скорост е била 90 км/ч. Намаляването е с 40 или 50 км/ч, което е нарушение на наредбата.
                Според мен има голяма разлика между навлизане в населено място, където скоростта ти е ограничена със закон и табелата за начало на населеното място е напълно достатъчна, за да знаеш, че вече имаш друга максимално разрешена скорост, и ограничение на скоростта с повече от 30 км/ч с един знак. Както и в края на магистрала - нужно ли е да сложат специално знак 120, след него 90, за да се сети някой, че вече не е магистрала и не трябва да кара със 140, или табелата за край на магистралата е недвусмислена, в крайна сметка? Влизането в населено място и ограничението на скоростта, въведено с пътен знак са различни неща. За второто - не е правилно от 90 да те ограничат на 50 с един знак, факт. Но за първото - не ти въвеждат ограничение, което да е различно от заложеното по закон, съответно - не е необходимо предварително да поставят "междинно" ограничение. Според тоя закон - ако някъде ограничението е различно от това, заложено по закон, то се въвежда с пътен знак еди кой си номер.

                Коментар


                  #23
                  Колеги,така както е тръгнало с модернизацията на катажийте,трябва ,и ние да се оборудваме?!Какво имам предвид??-Много често гледам видео клипчета с инциденти с коли и камиони и прочие,и забелязвам че в колите монтирват камери който записват.Първоначално се чудих защо си слагат тая екстра, но като гледах няколко клипа в русия как ги спират за щяло и нещяло, веднага разбрах замисъла на записващото устройство.А замисъла е ,като види полицая камерата, той не смее ,да те рекетира!..Явно видео записването по време на шофиране ,е вече редовна практика не само в Русия, но и в други страни, дето корупцията е разпостранена в магистралните полицай, и единствения метод да се контрира ,е с монтирането на камери в колите.Все пак действа като възпиращ ефект,за опити за рекети на пътя! :D
                  Fiat palio 1.7td

                  Коментар


                    #24
                    ogi28b написа:
                    nikolovvd написа:
                    Друго разминаване с наредбата е ограничението на скоростта. Скорост може да се ограничи/намали с един знак максимум с 30 км/ч, но на практика на входа на населеното място стои знак 50 или 40, а преди това допустимата скорост е била 90 км/ч. Намаляването е с 40 или 50 км/ч, което е нарушение на наредбата.
                    Според мен има голяма разлика между навлизане в населено място, където скоростта ти е ограничена със закон и табелата за начало на населеното място е напълно достатъчна, за да знаеш, че вече имаш друга максимално разрешена скорост, и ограничение на скоростта с повече от 30 км/ч с един знак. Както и в края на магистрала - нужно ли е да сложат специално знак 120, след него 90, за да се сети някой, че вече не е магистрала и не трябва да кара със 140, или табелата за край на магистралата е недвусмислена, в крайна сметка? Влизането в населено място и ограничението на скоростта, въведено с пътен знак са различни неща. За второто - не е правилно от 90 да те ограничат на 50 с един знак, факт. Но за първото - не ти въвеждат ограничение, което да е различно от заложеното по закон, съответно - не е необходимо предварително да поставят "междинно" ограничение. Според тоя закон - ако някъде ограничението е различно от това, заложено по закон, то се въвежда с пътен знак еди кой си номер.
                    Оги, не си прав.Началото на населено място не е нищо друго, освен един пътен знак. Вярно, малко по-голям, но... пътен знак.Ако няма пътен знак - няма населено място.Ако има пътен знак - има населено място. Сигурно си пътувал по подбалканския път 6 покрай Сливен. Там в полето има знак начало на Сливен, и след една детелина и една бензиностанция, табела за край на Сливен. Има или няма населено място?Няма никаква разлика по каква причина е наложено ограничението на скоростта. Винаги е с пътен знак (бил той и за начало на населено място). Едно време, когато е писан закона за пътищата, ограниченията бяха 80 извън града и 60 в града. Тогава нямаше конфликт и затова нямаше знак за намаляване.Сега разликата обаче е 90 - 50... Смисъла на този член в Закона за пътищата е, че за да намали автомобил с повече от 30 км/ч му е необходимо технологично време. От момента на забелязване и осъзнаване на знака, до реакцията на водача и до физическото постигане на новата, по-ниска скорост - трябва ВРЕМЕ. Време, през което автомобилът продължава да се движи.И аз не говоря за края на магистралата. Просто на самата магистрала, на км.281 има сложен знак 90. Без никаква видима причина. След около 2 км ограничението е отменено със съответния знак. Просто един кръгъл знак 90, сложен отдясно и отляво на магистралата. При скорост 140 се вижда когато си вече много близо до него. Започваш да намаляш, и докато успееш да намалиш - вече си сниман.Това е нищо друго освен капан за глоби.Няма НИКАКВА причина за това ограничение.И само 15-16 километра по-рано има подобно ограничение, там обаче има огромни квадратни жълти и силно светлоотразителни табели, първо 110, после 90, сложени през подходящ интервал. Разликата в двата участъка е, че единия е строен от гръцката фирма Актор, а другия - от фирмата на Черепа.

                    Коментар


                      #25
                      betuk написа:
                      ...Все пак действа като възпиращ ефект,за опити за рекети на пътя! :D
                      Да, това е хубав вариант, и има колеги които вече са си сложили такива камери.Но в случай, когато никой не те спира, а след 3 дни получаваш картичка с много поздрави от началника на местния КАТ - тогава и това не помага.

                      Коментар


                        #26
                        Immortal написа:
                        betuk написа:
                        ...Все пак действа като възпиращ ефект,за опити за рекети на пътя! :D
                        Да, това е хубав вариант, и има колеги които вече са си сложили такива камери.Но в случай, когато никой не те спира, а след 3 дни получаваш картичка с много поздрави от началника на местния КАТ - тогава и това не помага.
                        Зависи, с добър адвокат и файла ако се пази, може да стане.Само не знам дали ще признаят домашния видео материал ,защото преди година и повече ,в закона няма точка която да се признава лобителския видео материал, освен с прокурорска заповед и специални видео записващи устройства.
                        Fiat palio 1.7td

                        Коментар


                          #27
                          Не се залъгвайте с видеокамерите ! Дори записите от охранителните камери поставени в жилища, офиси и на други места с цел видеонаблюдение, не са доказателствен материал в съда. Именно за това полицейските камери минават тестове и се сертифицират със съответните сертификати, за да важат снимките от тях от законова гледна точка. С камера в колата може покажеш какво се е случило, но ще трябва и да го докажеш че е било еди си кога и къде, както и че видеоматериала не е обработван - мисията невъзможна.
                          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                          Коментар


                            #28
                            Точно тук в нашата държава все още не признават лобителския видео материал за доказателство,и има що!?-, в тая поцейска и корумпирана държава нема как да стане, щото много от бивши и настоящи депутати полицаи и мазници ще попадатнат под ударите на закона,пък и не само те,и съдий и прокурори са също в кюпа.Но какво да се прави, ще продължаваме да си играем на котка и мишка с господата полицай,пък да но дойдат по-добри времена, което аз се съмнявам. Yellow_Flash_Colorz_PDT_07
                            Fiat palio 1.7td

                            Коментар


                              #29
                              Dido_Lyubenov написа:
                              Не се залъгвайте с видеокамерите ! Дори записите от охранителните камери поставени в жилища, офиси и на други места с цел видеонаблюдение, не са доказателствен материал в съда. Именно за това полицейските камери минават тестове и се сертифицират със съответните сертификати, за да важат снимките от тях от законова гледна точка. С камера в колата може покажеш какво се е случило, но ще трябва и да го докажеш че е било еди си кога и къде, както и че видеоматериала не е обработван - мисията невъзможна.
                              Да не би да ми казваш. че Самсунгчето на полицая, който снима кола преди паяка да я вдигне е сертифицирано?
                              Stop giving directions, just say "Follow me."
                              Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                              Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                              Коментар


                                #30
                                Dido_Lyubenov написа:
                                Не се залъгвайте с видеокамерите ! Дори записите от охранителните камери поставени в жилища, офиси и на други места с цел видеонаблюдение, не са доказателствен материал в съда.
                                Не е така! Има начин за предаване на видео записи и квалифицирането им като доказателство. Юристите знаят как се прави.Записите от винеонаблюдението с часни охранителни камери също са доказателство в съда. Когато полицията ги изземва се съставя протокол. Лично съм сглобявал филм за прокуратурата от видео наблюдение на казино, в което е извършен грабеж и същият бе представен като доказателство на процеса. Обирджията вече няколко години е в затвора, нищо че два дни преди престъплението е бил пуснат предсрочно. Просто шило в торба не стаи! :D Отделно записите от скрити камери, регистриращи престъпления на политици, служители, полицаи и т.н. са достатъчен повод да се образува съответното дело. Естествено това става тайно, за да не изтича информация и да си съберат достатъчно годни доказателства за пред съда, просто защото нашето правосъдие е доста либерално и със закони писани от престъпници. Само едно отклонение от темата. В Германски обвинителен акт за изнасилване ще разберете още от първия ред всичко.В ОА от България ще прочетете десетки страници кой с коя ръка, къде е държал, какво е правил с другата и какви думи е употребявал. И докато прочетете, че лицето Х е осъдено за престъпление по Чл.N от НК, ще забравите какво сте чели.Затова германците от групата на Стойков-Николов си излежаха присъдите, а нашите ги обявиха за невинни. Отделно такива обвинителни актове съдържат 80% списъци с номера, дати и стойности на фактури и куп глупости, за да обвинят някой си в далавера.
                                Няма начин да няма начин!

                                Коментар

                                Working...
                                X