Може и и да сме спорили преди, няма значение .. Когато светещото поле за зелената светлина на светофар с 3 светещи полета е с формата на стрелка (стрелки) и върху светещите полета на червената и жълтата светлина са нанесени контурите на същата стрелка (стрелки), значението на сигналите на този светофар се отнася само за посоката (посоките), указвана (указвани) от стрелката (стрелките).
И това къде по-точно е написано? В Закона за движението по пътищата или в Правилник-а за прилагане на Закона за движението по пътищата?
Ще се постараеш да го потърсиш, то не може всичко на готово
Immortal написа:
Точно така.И тъй като обратният завой по същество си е завиване наляво (както по-горе стана ясно) - гледаш кога ще светне зелено за наляво.
От къде стана ясно това ? [quote="Immortal"]Винаги съм твърдял, че старите правилник и закон бяха много по-разбираеми за хората.Ето какво пише в стария, вече недействащ правилник:quote]От кога не действа ?[quote="DogForLife"]То да питаш полицаите ама и те милите не са много наясно със случващото се....quote]Има и интересуващи се такива, но болшинството са коне с капаци ...П.П. Обърках малко цитатите, но знам че всеки ще се разпознае като цитиран.... нищо лично
Ами тогава аз ще го дам на готово.Правилник за прилагане на Закона за движението по пътищата:
Чл. 31. (1) За регулиране движението на пътните превозни средства на кръстовища, пешеходни пътеки, стеснени и други участъци от пътя се използват светофари с по 3 светещи полета, с които се подават немигащи светлинни сигнали с червен, жълт и зелен цвят на светлината............(5) Светофар с 3 светещи полета, на който светещото поле за зелената светлина е с формата на стрелка (стрелки) и върху светещите полета за червената и жълтата светлина са нанесени контурите на същата стрелка (стрелки), се използва само когато сигналите за преминаване и спиране не се подават едновременно към всички пътни превозни средства от даден вход на кръстовището. В този случай конфигурацията на стрелките в светещите полета на отделните светофари от този вход съответства на разрешените посоки за движение от отделните пътни ленти и на този вход на кръстовището не може да се поставя светофар, светещото поле за зелената светлина на който е с формата на кръг.
Закон за движение по пътищата:
Чл. 38 (1) Завиването в обратна посока се извършва наляво от най-лявата пътна лента по посока на движението. (2) При завиване в обратна посока водачът пропуска насрещно движещите се пътни превозни средства.
Ако на някой все още не му е ясно какво оказват стрелките на светофарите да отиде да си върне СУМПС.
Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Ако на някой все още не му е ясно какво оказват стрелките на светофарите да отиде да си върне СУМПС.
Ние лесно, но ти ако си го върнеш не можеш да минеш листовките :P Закона, освен че пред мен са го цитирали, всеки знае къде е и веднага ще тръгне да го чете, за това не съм го цитирал и аз. Вие го тълкувате различно от нас - ок, но е различно и от листовките, съответно КАТ. Това не ти ли говори нещо?А превратното ти виждане за стрелките на светофарите и пътните ленти не знам как да го коментирам. Представи си една лента без означение и светофар със стрелка направо и надясно. Какво е това, грешен светофар ли? Всъщност не знам дали съм те разбрал правилно, доста е странно.
Закона, освен че пред мен са го цитирали, всеки знае къде е и веднага ще тръгне да го чете, за това не съм го цитирал и аз. Вие го тълкувате различно от нас - ок, но е различно и от листовките, съответно КАТ. Това не ти ли говори нещо?
Говори ми. Този, който изготвя листовките не е запознат със законите.
steven написа:
А превратното ти виждане за стрелките на светофарите и пътните ленти не знам как да го коментирам.
Не зная защо ти си мислиш, че аз имам "превратно виждане". Дал съм точни и ясни цитати.
steven написа:
Представи си една лента без означение и светофар със стрелка направо и надясно. Какво е това, грешен светофар ли?
Не искам да си представям нищо, но е напълно възможно някой да е поставил грешен светофар.
Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Говори ми. Този, който изготвя листовките не е запознат със законите.
Законът може да е лош, но е ясен - длъжен си да следваш посоката на светофара или указателната табела, ако има такава. Това, че няма светофар със стрелка за обратен завой, не е аргумент, че като свети наляво може да се завива и наобратно. Ляв завой и обратен завой са различни неща, за това има отделни понятия и табели.
Аз не бих се доверил на тълкуване на закона от някой, който е правил листовките.Нееднократно съм хващал листовки със сгрешени отговори (посочени за верни).Най-малкото - има фрапиращи разминавания за едно и също нещо в Закона и в Правилника за прилагането му.Прав е Стефанаки - законът се променя постоянно на парче, и няма никой в тая държава, който да седне и да мисли сериозно по тия въпроси.Стигнало се е до там, че в действащите към момента Закон и Правилник да има различни максимални скорости за някои МПС-та.Например за леки автомобили на автомагистрала максималната скорост в Закона е 140 км/ч, а в Правилника - 120 км/ч. 120 км/ч пише и на знаците, поставени на входните точки на България (например на ГКПП "Капитан Петко Войвода" на влизане от Гърция).В закона е записано, че определени знаци на автомагистралата трябва да са със зелен цвят, но голяма част от тях са със син цвят (мога да ви ги снимам), в нарушение на Закона.Например в тези листовки, въпрос 6/1.0 и 1.1 за верни са дадени отговори 45 км/ч. Обаче отваряйки Правилника за прилагане на ЗДвП, в член 73 (1) виждаме, че верният отговор е 50 км/ч.Според някои наши уважавани колеги, в България няма задължителна минимална скорост за движение по автомагистрала.Обаче ако съдим от посочените за верни отговори в същите тези листовки, 9.16 и 9.17, се оказва, че все пак трябва да се движи със скорост по-висока от 50 км/ч, и ако не може - то трябва незабавно да напусне магистралата.
Говори ми. Този, който изготвя листовките не е запознат със законите.
Законът може да е лош, но е ясен - длъжен си да следваш посоката на светофара или указателната табела, ако има такава. Това, че няма светофар със стрелка за обратен завой, не е аргумент, че като свети наляво може да се завива и наобратно. Ляв завой и обратен завой са различни неща, за това има отделни понятия и табели.
Гледай сега.В Ямбол на ВСИЧКИ кръстовища има отделни ленти за насам-натам.Всички светофари по булевардите са със стрелки. Има няколко кръстовища, на които под светофара има знак "Забранено завиването в обратна посока"... на повечето няма такъв знак.Каква табела трябва да ми се сложи допълнително, че да мога да завия законно в обратна посока?!?(жокер - виж по-горе в моите постове).Казваш, че имало отделни табели - кои са тия табели?
Скоростта с мотопед може скоро да са я уеднаквили и да не са обновили листовките, не знам. За магистралата:
правилник написа:
Глава осемнадесета. ДВИЖЕНИЕ ПО АВТОМАГИСТРАЛАЧл. 116. На автомагистрала е разрешено движението само на автомобили имотоциклети, чиято максимална конструктивна скорост надвишава 50 км/ч.
Табелите за забранен завой наляво и обратен са различни. Искам да кажа, че грешно приравнявате двата завоя. Сега ще ти преровя мненията, но не смятам, че има такъв знак, който да ти позволи при стрелка на светофара Ж9 няма нищо общо. Може да го слагат за красота при светофар без стрелки, но до там.
не си прав, колега. обратният завой си е завой наляво. колко въртиш волана си е въпрос на наклон на завоя. ако е изрично забранено, се слага знак. за знак за "забранен завой наляво" не се сещам. днес се мотах по синьо-зелената зона и за забраненото наляво се досещах по знаците "само направо" и "направо и надясно".
ми хубаво - карай си направо, докато не намериш знак за обратен завой. сега да ти обяснявам, че според нашата правна система, каквото не е забранено е разрешено, хич не ми се занимава. сигурно очакваш и където имаш прекъсната двойно непрекъсната да ти побият посред платното кол с Ж9 на него.п.с. не съм съгласен, че по магистрала е задължително да се кара с над 50 км/ч. щом няма знак, а то няма, мога да си карам и с 20. може да е грозно, все едно да плюеш през 2 метра по тротоара, но е разрешено.
ми хубаво - карай си направо, докато не намериш знак за обратен завой. сега да ти обяснявам, че според нашата правна система, каквото не е забранено е разрешено, хич не ми се занимава. сигурно очакваш и където имаш прекъсната двойно непрекъсната да ти побият посред платното кол с Ж9 на него.п.с. не съм съгласен, че по магистрала е задължително да се кара с над 50 км/ч. щом няма знак, а то няма, мога да си карам и с 20. може да е грозно, все едно да плюеш през 2 метра по тротоара, но е разрешено.
Абе то на магистрала може и да спреш в дясната лента,ама като те набере някой тир отзад,хич няма да е приятна гледката.А що се отнася до обратния завой е разрешен навсякъде,където имаш възможно кръстовище да го направиш,освен там където изришно е забранено със съответния знак.
FIAT BRAVO 1.6
FIAT COUPE 1.8-POWER OF LOVE-EX
LANCIA LYBRA 1.8 SW-NOW
Коментар