Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как е правилно да се направи обратен завой?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Re: Как е правилно да се направи обратен завой?

    vili151279 написа:
    Здравейте колеги, как според Вас е правилно да се направи обратен ляв завой в случая?1. по процепа през които минават тролейтеили 2. след като се подмине светофара и на самия булевард се направи завояП.П. Това е кръстовището на бул. България и бул. Гешов
    Там светофара свети само за наляво и ти си в лента само за наляво, значи трябва да завиеш наляво... обратният завой не е завиване наляво и следователно не трябва да правиш обратен нито на едното място, нито на другото ...

    Коментар


      #32
      E това пък изобщо не е вярно. Светофара е за направо и наляво... Крайна лява лента е за наляво, но не и отделен светофар.

      Коментар


        #33
        vital написа:
        E това пък изобщо не е вярно. Светофара е за направо и наляво... Крайна лява лента е за наляво, но не и отделен светофар.
        Може... не съм минавал от там наскоро ... тогава може да се кара само направо и наляво, без обратни завои

        Коментар


          #34
          S_BANKOV написа:
          Вили, с две думи точно там е разрешен обратния завой особенно зимата и с рязко дърпане на ръчната, много газ и въртене на волана

          Коментар


            #35
            jorko написа:
            vital написа:
            E това пък изобщо не е вярно. Светофара е за направо и наляво... Крайна лява лента е за наляво, но не и отделен светофар.
            Може... не съм минавал от там наскоро ... тогава може да се кара само направо и наляво, без обратни завои
            Еми да питам и аз тогава - как изглежда светофарът за обратен завой? На въпросното кръстовище единствената причина да има отделен светофар за направо и наляво, а не такъв без стрелки е това, че десният завой бива разрешен няколко секунди по-рано и за него има отделен светофар.

            Коментар


              #36
              ogi28b написа:
              jorko написа:
              vital написа:
              E това пък изобщо не е вярно. Светофара е за направо и наляво... Крайна лява лента е за наляво, но не и отделен светофар.
              Може... не съм минавал от там наскоро ... тогава може да се кара само направо и наляво, без обратни завои
              Еми да питам и аз тогава - как изглежда светофарът за обратен завой? На въпросното кръстовище единствената причина да има отделен светофар за направо и наляво, а не такъв без стрелки е това, че десният завой бива разрешен няколко секунди по-рано и за него има отделен светофар.
              Попита и си отговори ... не знам за причините да не е чисто зелено можеш да попиташ КАТ и Общината, но когато има стрелки, тогава светофара важи само за стрелките ...ако си е само зелено, тогава "преминаването е разрешено"/независимо от посоката, което включва и обратен завой/,а че е недомислено, така е , но това не е питането на автора...

              Коментар


                #37
                jorko написа:
                ogi28b написа:
                jorko написа:
                vital написа:
                E това пък изобщо не е вярно. Светофара е за направо и наляво... Крайна лява лента е за наляво, но не и отделен светофар.
                Може... не съм минавал от там наскоро ... тогава може да се кара само направо и наляво, без обратни завои
                Еми да питам и аз тогава - как изглежда светофарът за обратен завой? На въпросното кръстовище единствената причина да има отделен светофар за направо и наляво, а не такъв без стрелки е това, че десният завой бива разрешен няколко секунди по-рано и за него има отделен светофар.
                Попита и си отговори ... не знам за причините да не е чисто зелено можеш да попиташ КАТ и Общината, но когато има стрелки, тогава светофара важи само за стрелките ...ако си е само зелено, тогава "преминаването е разрешено"/независимо от посоката, което включва и обратен завой/,а че е недомислено, така е , но това не е питането на автора...
                Ако беше забранен обратния завой това кръстовище щеше да е т.нар. " хранилка" за полицайте. Те седя на спирката на тролея, която е точно след като излезеш от процепа. Там има знак стоп и ако не спреш на него те спират, в други случай не...Егати казуса, като ми свалят гипса ще отида през деня да ги питам господата полицай, че се напрягам много.

                Коментар


                  #38
                  Жорко, за това сме спорили и друг път, ако добре си спомням.Ето ти цялата глава от ЗДвП, третираща обратния завой:Раздел VIII. Завиване в обратна посока. Движение назад Чл. 38. (1) Завиването в обратна посока се извършва наляво от най-лявата пътна лента по посока на движението. (2) При завиване в обратна посока водачът пропуска насрещно движещите се пътни превозни средства. (3) При недостатъчна широчина завиването в обратна посока може да започне и от друга част на платното за движение, но водачът на завиващото пътно превозно средство е длъжен да пропусне и попътно движещите се от лявата му страна пътни превозни средства. (4) При завиване в обратна посока на кръстовище не се разрешава движение назад. Чл. 39. Завиването в обратна посока е забранено на пешеходна пътека, железопътен прелез, мост, надлез, в тунел, в подлез, при ограничена видимост или при намалена видимост под 50 метра. Чл. 40. (1) Преди да започне движение назад, водачът е длъжен да се убеди, че пътят зад превозното средство е свободен и че няма да създаде опасност или затруднения за останалите участници в движението. (2) По време на движението си назад водачът е длъжен непрекъснато да наблюдава пътя зад превозното средство, а когато това е невъзможно, той е длъжен да осигури лице, което да му сигнализира за опасности.Ето и в Правилника какво пише:Раздел III. Завиване в обратна посокаЧл. 85. (1) Завиването в обратна посока се извършва само наляво. (2) Завиването в обратна посока се извършва от най-лявата пътна лента по посока надвижението. (3) При завиване в обратна посока водачът пропуска насрещно движещите се пътнипревозни средства. (4) При недостатъчна широчина завиването в обратна посока може да започне и отдруга част на платното за движение, но водачът на завиващото пътно превозно средство едлъжен да пропусне и попътно движещите се от лявата му страна пътни превозни средства. (5) При завиване в обратна посока на кръстовище не се разрешава движение назад. Чл. 86. Завиването в обратна посока е забранено на пешеходна пътека, железопътенпрелез, мост, надлез, в тунел, в подлез, при ограничена видимост или при намалена видимостпод 50 мИ преди да ме контрирате, че има специален знак за завиване в обратна посока, знак "Ж9" (син правоъгълник с бяла стрелка за обратна посока), ето какво пише за него7) Пътен знак Ж9 указва специално устроени места за завиване в обратна посока извън кръстовища.Т.е - съгласно чл.85(1) - завиването в обратна посока си е завиване наляво. Няма в закона предвидена отделна лента или светлина на светофара за завиване в обратна посока.То е разрешено навсякъде в кръстовищата, където не е забранено изрично със знак В23 или не попада в някои от забраните на чл.86 от ППЗДвП или чл.39 от ЗДвП.

                  Коментар


                    #39
                    Immortal написа:
                    Жорко, за това сме спорили и друг път, ако добре си спомням.Ето ти цялата глава от ЗДвП, третираща обратния завой:Раздел VIII. Завиване в обратна посока. Движение назад Чл. 38. (1) Завиването в обратна посока се извършва наляво от най-лявата пътна лента по посока на движението. (2) При завиване в обратна посока водачът пропуска насрещно движещите се пътни превозни средства. (3) При недостатъчна широчина завиването в обратна посока може да започне и от друга част на платното за движение, но водачът на завиващото пътно превозно средство е длъжен да пропусне и попътно движещите се от лявата му страна пътни превозни средства. (4) При завиване в обратна посока на кръстовище не се разрешава движение назад. Чл. 39. Завиването в обратна посока е забранено на пешеходна пътека, железопътен прелез, мост, надлез, в тунел, в подлез, при ограничена видимост или при намалена видимост под 50 метра. Чл. 40. (1) Преди да започне движение назад, водачът е длъжен да се убеди, че пътят зад превозното средство е свободен и че няма да създаде опасност или затруднения за останалите участници в движението. (2) По време на движението си назад водачът е длъжен непрекъснато да наблюдава пътя зад превозното средство, а когато това е невъзможно, той е длъжен да осигури лице, което да му сигнализира за опасности.Ето и в Правилника какво пише:Раздел III. Завиване в обратна посокаЧл. 85. (1) Завиването в обратна посока се извършва само наляво. (2) Завиването в обратна посока се извършва от най-лявата пътна лента по посока надвижението. (3) При завиване в обратна посока водачът пропуска насрещно движещите се пътнипревозни средства. (4) При недостатъчна широчина завиването в обратна посока може да започне и отдруга част на платното за движение, но водачът на завиващото пътно превозно средство едлъжен да пропусне и попътно движещите се от лявата му страна пътни превозни средства. (5) При завиване в обратна посока на кръстовище не се разрешава движение назад. Чл. 86. Завиването в обратна посока е забранено на пешеходна пътека, железопътенпрелез, мост, надлез, в тунел, в подлез, при ограничена видимост или при намалена видимостпод 50 мИ преди да ме контрирате, че има специален знак за завиване в обратна посока, знак "Ж9" (син правоъгълник с бяла стрелка за обратна посока), ето какво пише за него7) Пътен знак Ж9 указва специално устроени места за завиване в обратна посока извън кръстовища.Т.е - съгласно чл.85(1) - завиването в обратна посока си е завиване наляво. Няма в закона предвидена отделна лента или светлина на светофара за завиване в обратна посока.То е разрешено навсякъде в кръстовищата, където не е забранено изрично със знак В23 или не попада в някои от забраните на чл.86 от ППЗДвП или чл.39 от ЗДвП.
                    Може и и да сме спорили преди, няма значение .. Когато светещото поле за зелената светлина на светофар с 3 светещи полета е с формата на стрелка (стрелки) и върху светещите полета на червената и жълтата светлина са нанесени контурите на същата стрелка (стрелки), значението на сигналите на този светофар се отнася само за посоката (посоките), указвана (указвани) от стрелката (стрелките).

                    Коментар


                      #40
                      jorko написа:
                      Може и и да сме спорили преди, няма значение .. Когато светещото поле за зелената светлина на светофар с 3 светещи полета е с формата на стрелка (стрелки) и върху светещите полета на червената и жълтата светлина са нанесени контурите на същата стрелка (стрелки), значението на сигналите на този светофар се отнася само за посоката (посоките), указвана (указвани) от стрелката (стрелките).
                      И това къде по-точно е написано? В Закона за движението по пътищата или в Правилник-а за прилагане на Закона за движението по пътищата?
                      Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                      Коментар


                        #41
                        Точно така.И тъй като обратният завой по същество си е завиване наляво (както по-горе стана ясно) - гледаш кога ще светне зелено за наляво.

                        Коментар


                          #42
                          Винаги съм твърдял, че старите правилник и закон бяха много по-разбираеми за хората.Ето какво пише в стария, вече недействащ правилник:(2) Стрелката, която указва завой наляво, разрешава и завиване в обратна посока само когато е поставен пътен знак № 105.№ 105 "Място за завиване в обратна посока" - това съответства на сегашния Ж9. Обаче сега нещата са променени. Знакът Ж9 (бивш 105) се ползва само извън кръстовища. А обратен завой е разрешен на всяко кръстовище, освен ако не е забранен със знак.

                          Коментар


                            #43
                            Обратният завой не е разрешен винаги, когато не е забранен и не е същото като завиване наляво. jorko правилно го е казал - когато има стрелки може само наляво. Недомислено е, но е така.Ще спестя законите, вижте направо въпрос 8/4.0 от листовката. От листовката за регулировчици 4/7.0 пък става ясно, че при вдигната ръка, освен ляв, може да се прави и обратен завой. Това по същество е същото като светофар със стрелка наляво, но какво да се прави - лош закон/правилник.И още - 7/58.1 Този знак и светофар със стрелка наляво са равнозначни. Не може да се прави обратен завой само при разрешено завиване наляво. Вижте и следващия 7/59, където светофарът няма стрелка, а левият завой няма нищо общо.
                            Brava 1.6 16V 103hp

                            Коментар


                              #44
                              steven написа:
                              Ще спестя законите........
                              Не, моля да покажеш къде в законите са описани тези твои мисли.Това със стрелките по светофарите е останал текст при разрешаването на десен завой, като е добавена само една (допълнителна зелена) секция на светофар. После последваха още изменения (всички от последните 15г), правени "на парче" и се стига до такава ситуация.Като не искате да правите обратен завой на тези места - ходете и търсете други светофари и кръстовища, но не казвайте че е забранено обратното завиване, щото има нарисувани стрелки на червеното на светофара.
                              Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                              Коментар


                                #45
                                То да питаш полицаите ама и те милите не са много наясно със случващото се....Пример имам с локалното на Цар Борис, като пътуваш от руски паметник посока княжево в локалното кой е с предимство ( кръстовищата на Лагера и Красно село ) ?Ти в локалното или този дето завива от булеварда надясно?
                                4 бири и турбината да свири

                                Коментар

                                Working...
                                X