Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как е правилно да се направи обратен завой?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    kiro_of_the_day написа:
    DogForLife написа:
    П.С. По спомен там въобще нямаш право на обратен, тъй като светофара е за наляво,направо и надясно..самите светлини са означени.Но тъй като сме в България и през ливадата да направиш обратен няма да се трогне никой
    Ще ми посочиш ли по спомен някъде да си виждал светофар за обратен завой?
    Мога да ти посоча да.Светофар на който светлината не е означена със стрелка или повече от една (направо и наляво или надясно).
    4 бири и турбината да свири

    Коментар


      #17
      Immortal написа:
      Ключовата дума е "двупосочно" движение. Ако имаме повече от една лента за движение в една посока, а по средата - двойна непрекъсната или мантинела - то пътят не е двупосочен.
      Смяташ, че законът е за навлизане в път състоящ се от едно пътно платно? Добре, но написаното не ми се вижда технически вярно. Описваш двупосочен път с две платна от по 2 ленти. Не разбирам какво не му е двупосочното? Мантинелите и линиите не го разделят на два отделни еднопосочни пътя. Ако се тълкува точно както е написано, то трябва да си отиваш в най-дясна лента и това си е.
      Brava 1.6 16V 103hp

      Коментар


        #18
        steven написа:
        Immortal написа:
        Ключовата дума е "двупосочно" движение. Ако имаме повече от една лента за движение в една посока, а по средата - двойна непрекъсната или мантинела - то пътят не е двупосочен.
        Смяташ, че законът е за навлизане в път състоящ се от едно пътно платно? Има логика, но написаното не ми се вижда технически вярно. Описваш двупосочен път с две платна от по 2 ленти. Не разбирам какво не му е двупосочното? Мантинелите и линиите не го разделят на два отделни еднопосочни пътя.
        Всъщност го разделят, особено в случая с мантинелите. Щото не можеш от едното платно да идеш в другото.А и иначе това пояснение в точката от закона е безсмислена. Можели са просто да я изпуснат и да кажат, че когато завиваш наляво, отиваш в най-дясната половина на пътя. Но те изрично са записали "в път с двупосочно движение"... Ето как беше формулирано това в стария Правилник за прилагане на ЗДвП:Чл. 46. (1) На кръстовище се завива наляво по най-краткия път, но така, че при навлизане в напречния път извън кръстовището пътното превозно средство да не се окаже на лентите за насрещно движение.(2) При завиване надясно пътните превозни средства трябва да се движат възможно най-вдясно на платното за движение.

        Коментар


          #19
          Добре е било написано едно време, но не си прав за пътя, никъдя не пише нещо такова. http://www.mvr.bg/NR/rdonlyres/5279C...521/0/ZDVP.pdf
          § 6. По смисъла на този закон: 1. "Път" е всяка земна площ или съоръжение, предназначени или обикновеноизползвани за движение на пътни превозни средства или на пешеходци. Към пътищата сеприравняват и улиците. 2. "Пътна лента" е надлъжна част от пътя, очертана или не с маркировка иосигуряваща движението на недвуколесни пътни превозни средства в една посока едно следдруго. 3. "Платно за движение" е общата широчина на пътните ленти. Пътят може да иманяколко платна за движение, видимо отделени едно от друго.4. "Граница на платното за движение" е линията, очертана или не с пътна маркировка, която отделя платното за движение от другите конструктивни елементи на пътното платно - банкет, тротоар, лента за принудително спиране и други. Линията, с която се очертава "BUS"-лентата, също е граница на платното за движение. 5. "Пътен банкет" е надлъжна част от пътя, ограничаваща платното за движение. Банкетът може да бъде укрепен или неукрепен. 6. "Тротоар" е изградена, оградена или очертана с пътна маркировка надлъжна част отпътя, ограничаваща платното за движение и предназначена само за движение на пешеходци. 7. "Пътно платно" е общата широчина на банкетите, тротоарите, платното задвижение и островите на платното за движение
          Автомагистралата е двупосочен път.
          Закон написа:
          52. (нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) "Автомагистрала" е автомобилен път, който необслужва пряко прилежащата територия, предназначен е за високи скорости при специалниправила за движение, с разделени платна за движение в двете посоки, не пресича пътища, железопътни и трамвайни линии и пешеходни пътеки на едно ниво и е обозначен със знаци заавтомагистрала.
          Правилник написа:
          12. "Автомагистрала" е път, на който действат специални правила за движение; не сепресича на едно ниво с други пътища, железопътни и трамвайни линии; има самостоятелниплатна за движение във всяка посока; не обслужва крайпътни територии и е обозначен съссъответни пътни знаци
          Brava 1.6 16V 103hp

          Коментар


            #20
            ра
            slonikon написа:
            аз пък винаги съм се чудел за друго - ако аз правя ляв завой, а някой прави десен за да влезем в трилентов път, трябва ли пак да го чакам, след като за всеки си има лента? наясно съм, че ако се блъснем аз съм виновен, но просто ми писна да ми свиркат, все едно че няма цяла лента между нас.
            Задължително трябва да го изчакаш. Той има предимство пред теб. Във всички случаи, както и Дидо отбеляза, завоят се прави по най-краткия път. При ляв и обратен се навлиза в най-лявата лента за посоката, при десен - в най-дясната.Вили, преди не спорехте ли къде е светофара? Или беше някой друг с този спор? На снимката не се вижда, но какъв е знакът над светофарното тяло? Ако не е "направо и наляво след знака", нямаш право да завиеш където са тролейбусите. Ако е - имаш право да завиеш точно там. В кръстовището имаш право, то е ясно.Някой каза за завой след центъра на кръстовището. Това е нелогично, защото едновременно завиващите наляво от срещуположните ленти ще се запушат едни-други. При ляв завой средата на кръстовището трябва да остане отдясно на колата. Ако някъде пише обратното, ще е върховната простотия.

            Коментар


              #21
              DogForLife написа:
              kiro_of_the_day написа:
              DogForLife написа:
              П.С. По спомен там въобще нямаш право на обратен, тъй като светофара е за наляво,направо и надясно..самите светлини са означени.Но тъй като сме в България и през ливадата да направиш обратен няма да се трогне никой
              Ще ми посочиш ли по спомен някъде да си виждал светофар за обратен завой?
              Мога да ти посоча да.Светофар на който светлината не е означена със стрелка или повече от една (направо и наляво или надясно).
              Глупости.Както писа и Дидо обратен завой е разрешен винаги, когато не е изрично забранен.Т.е. левият завой винаги включва в себе си и обратен завой в страните с дясно движение, освен когато нее указано друго с пътен знак или по друг начин.
              VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
              VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
              VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
              VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
              Нека Силата на бъде с Нас...

              Коментар


                #22
                ogi28b написа:
                slonikon написа:
                аз пък винаги съм се чудел за друго - ако аз правя ляв завой, а някой прави десен за да влезем в трилентов път, трябва ли пак да го чакам, след като за всеки си има лента? наясно съм, че ако се блъснем аз съм виновен, но просто ми писна да ми свиркат, все едно че няма цяла лента между нас.
                Задължително трябва да го изчакаш. Той има предимство пред теб. Във всички случаи, както и Дидо отбеляза, завоят се прави по най-краткия път. При ляв и обратен се навлиза в най-лявата лента за посоката, при десен - в най-дясната.
                Не е съвсем така. В закона/листовките е описана сутиация само при двупосочен път с по една лента за движение. В този случай лявозавиващия е задължен да пропусне дяснозавиващия. В случая описан от колегата slonikon е възможно едновременно движение на ляво- и дяснозавиващите ППС като се спазват изискванията в
                Чл. 46. (1) На кръстовище се завива наляво по най-краткия път............(2) При завиване надясно пътните превозни средства трябва да се движат възможно най-вдясно на платното за движение.
                По въпроса на vili151279: Възможно е завиването в обратна посока и от двете места.
                Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                Коментар


                  #23
                  Аз мисля, че правилно би било да се направи обратен завой през булеварда

                  Коментар


                    #24
                    ogi28b написа:
                    ра
                    slonikon написа:
                    аз пък винаги съм се чудел за друго - ако аз правя ляв завой, а някой прави десен за да влезем в трилентов път, трябва ли пак да го чакам, след като за всеки си има лента? наясно съм, че ако се блъснем аз съм виновен, но просто ми писна да ми свиркат, все едно че няма цяла лента между нас.
                    Задължително трябва да го изчакаш. Той има предимство пред теб. Във всички случаи, както и Дидо отбеляза, завоят се прави по най-краткия път. При ляв и обратен се навлиза в най-лявата лента за посоката, при десен - в най-дясната.Вили, преди не спорехте ли къде е светофара? Или беше някой друг с този спор? На снимката не се вижда, но какъв е знакът над светофарното тяло? Ако не е "направо и наляво след знака", нямаш право да завиеш където са тролейбусите. Ако е - имаш право да завиеш точно там. В кръстовището имаш право, то е ясно.Някой каза за завой след центъра на кръстовището. Това е нелогично, защото едновременно завиващите наляво от срещуположните ленти ще се запушат едни-други. При ляв завой средата на кръстовището трябва да остане отдясно на колата. Ако някъде пише обратното, ще е върховната простотия.
                    Оги, още не сме приключили спора с Ачо :D

                    Коментар


                      #25
                      Stefanaki написа:
                      Не е съвсем така. В закона/листовките е описана сутиация само при двупосочен път с по една лента за движение. В този случай лявозавиващия е задължен да пропусне дяснозавиващия. В случая описан от колегата slonikon е възможно едновременно движение на ляво- и дяснозавиващите ППС като се спазват изискванията в
                      Чл. 46. (1) На кръстовище се завива наляво по най-краткия път............(2) При завиване надясно пътните превозни средства трябва да се движат възможно най-вдясно на платното за движение.
                      И аз така мисля ама доста често сутрин и на мен ми свиркат на единият светофар, където се включвам на ляво в булевард с по две ленти в посока. Обаче тия дето завиват на дясно срещу мен правят такъв завой та чак стигат до насрещното, все едно 13,60 метра камион карат
                      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                      Коментар


                        #26
                        Stefanaki написа:
                        ogi28b написа:
                        slonikon написа:
                        аз пък винаги съм се чудел за друго - ако аз правя ляв завой, а някой прави десен за да влезем в трилентов път, трябва ли пак да го чакам, след като за всеки си има лента? наясно съм, че ако се блъснем аз съм виновен, но просто ми писна да ми свиркат, все едно че няма цяла лента между нас.
                        Задължително трябва да го изчакаш. Той има предимство пред теб. Във всички случаи, както и Дидо отбеляза, завоят се прави по най-краткия път. При ляв и обратен се навлиза в най-лявата лента за посоката, при десен - в най-дясната.
                        Не е съвсем така. В закона/листовките е описана сутиация само при двупосочен път с по една лента за движение. В този случай лявозавиващия е задължен да пропусне дяснозавиващия. В случая описан от колегата slonikon е възможно едновременно движение на ляво- и дяснозавиващите ППС като се спазват изискванията в
                        Чл. 46. (1) На кръстовище се завива наляво по най-краткия път............(2) При завиване надясно пътните превозни средства трябва да се движат възможно най-вдясно на платното за движение.
                        По въпроса на vili151279: Възможно е завиването в обратна посока и от двете места.
                        Пак там, в ситуация при която един автомобил завива надясно, а друг, идващ от дясната му страна, прави ляв завой, за верен отговор е посочен този, при който първият автомобил задължително изчаква втория, без значение, че никой на никого не пресича пътя. Като цяло винаги автомобилътидващ от път без предимство трябва да изчака движещите се по път с предимство.

                        Коментар


                          #27
                          ogi28b написа:
                          Stefanaki написа:
                          ogi28b написа:
                          slonikon написа:
                          аз пък винаги съм се чудел за друго - ако аз правя ляв завой, а някой прави десен за да влезем в трилентов път, трябва ли пак да го чакам, след като за всеки си има лента? наясно съм, че ако се блъснем аз съм виновен, но просто ми писна да ми свиркат, все едно че няма цяла лента между нас.
                          Задължително трябва да го изчакаш. Той има предимство пред теб. Във всички случаи, както и Дидо отбеляза, завоят се прави по най-краткия път. При ляв и обратен се навлиза в най-лявата лента за посоката, при десен - в най-дясната.
                          Не е съвсем така. В закона/листовките е описана сутиация само при двупосочен път с по една лента за движение. В този случай лявозавиващия е задължен да пропусне дяснозавиващия. В случая описан от колегата slonikon е възможно едновременно движение на ляво- и дяснозавиващите ППС като се спазват изискванията в
                          Чл. 46. (1) На кръстовище се завива наляво по най-краткия път............(2) При завиване надясно пътните превозни средства трябва да се движат възможно най-вдясно на платното за движение.
                          Пак там, в ситуация при която един автомобил завива надясно, а друг, идващ от дясната му страна, прави ляв завой, за верен отговор е посочен този, при който първият автомобил задължително изчаква втория, без значение, че никой на никого не пресича пътя. Като цяло винаги автомобилътидващ от път без предимство трябва да изчака движещите се по път с предимство.
                          Този случай отново не е същият. В случая двата автомобила се движат (един към друг) по път с предимство, но и двата променят посоката си на движение, като по новият им път има повече от едно платно за движение. Тогава дяснозавиващия е задължен да заеме дясната пътна лента, а лявозавиващия е задължен да заеме лявата пътна лента. Ако приемем, че възникне ПТП, то двата автомобила ще са предизвикали колизията СЛЕД завършване на маневрата и виновният ще е този, който е навлязъл в лентата на другия по новият им път
                          Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                          Коментар


                            #28
                            Съгласен съм. С особено мнение.

                            Коментар


                              #29
                              Вили, с две думи точно там е разрешен обратния завой особенно зимата и с рязко дърпане на ръчната, много газ и въртене на волана
                              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                              Коментар


                                #30
                                Stefanaki написа:
                                ogi28b написа:
                                slonikon написа:
                                аз пък винаги съм се чудел за друго - ако аз правя ляв завой, а някой прави десен за да влезем в трилентов път, трябва ли пак да го чакам, след като за всеки си има лента? наясно съм, че ако се блъснем аз съм виновен, но просто ми писна да ми свиркат, все едно че няма цяла лента между нас.
                                Задължително трябва да го изчакаш. Той има предимство пред теб. Във всички случаи, както и Дидо отбеляза, завоят се прави по най-краткия път. При ляв и обратен се навлиза в най-лявата лента за посоката, при десен - в най-дясната.
                                Не е съвсем така. В закона/листовките е описана сутиация само при двупосочен път с по една лента за движение. В този случай лявозавиващия е задължен да пропусне дяснозавиващия. В случая описан от колегата slonikon е възможно едновременно движение на ляво- и дяснозавиващите ППС като се спазват изискванията в
                                Чл. 46. (1) На кръстовище се завива наляво по най-краткия път............(2) При завиване надясно пътните превозни средства трябва да се движат възможно най-вдясно на платното за движение.
                                По въпроса на vili151279: Възможно е завиването в обратна посока и от двете места.
                                Пак там, в ситуация при която един автомобил завива надясно, а друг, идващ от дясната му страна, прави ляв завой, за верен отговор е посочен този, при който първият автомобил задължително изчаква втория, без значение, че никой на никого не пресича пътя. Като цяло винаги автомобилътидващ от път без предимство трябва да изчака движещите се по път с предимство.

                                Коментар

                                Working...
                                X