По темата аз си написах мнението... сега уеднаквяваме нещата и според колегата по-горе според мен трябва да си редактираш първоначалното питане, като заместиш "обратен завой" с "ляв завой", въпрос на въртене на волана е, нищо повече
Абе вярно, че се отклоняваме, ама какво ми четете закона като дявола - евангелието? Първо на първо, Immortal, в една от цитираните от теб листовки, първата, става въпрос за това, че е забранено навлизането по автомагистрала, ако имаш повреда. Е аз като нямам повреда, кой член от закона ме спира да се кача на магистралата и да карам с 35? В другата листовка просто няма верен отговор. Посоченият за верен - на основание на кой член е посочен за такъв? Колегата, който даде цитата за ’конструктивната максимална скорост...’ бих искал да го попитам - кой член ми забранява да карам с 40 км/ч по автомагистрала в България с моята кола Фиат Брава, чиято конструктивна максимална скорост е дадена от производитела, че е 187 км/ч? Хубаво е, че четем закони и цитираме, ама разбираме ли смисъла на написаното? Четейки такива теми, ми идва да
И тези текстове са калпави, но двата въпроса в листовката са за какво правим, ако МПС-то не може да развие 50 км/ч, а не с колко се движи. Отговорът е, че по закон не ни е мястото на магистралата, защото там е за МПС-та с максимална скорост над 50 км/ч.Аз вдигам ръце от темата, защото в закона са написани нещата, тълкуването на отговорните органи става ясно от въпросите за изпит за правоуправление и въпреки това си знаете своето, защото обратният завой бил малко по-крив ляв. 1:1 я има ситуацията със светофар със стрелка в листовката.Как на практика караме аз и вие няма значение, в правовата държава правилата се определят със закони, а не лично усещане.
И тези текстове са калпави, но двата въпроса в листовката са за какво правим, ако МПС-то не може да развие 50 км/ч, а не с колко се движи. Отговорът е, че по закон не ни е мястото на магистралата, защото там е за МПС-та с максимална скорост над 50 км/ч.Аз вдигам ръце от темата, защото в закона са написани нещата, тълкуването на отговорните органи става ясно от въпросите за изпит за правоуправление и въпреки това си знаете своето, защото обратният завой бил малко по-крив ляв. 1:1 я има ситуацията със светофар със стрелка в листовката.Как на практика караме аз и вие няма значение, в правовата държава правилата се определят със закони, а не лично усещане.
никъде не е упомената максимална скорост на АМ, а аз като карах курс-а за кат.Б преди 4 години, инстуктора ме е учил, че светофара за ляв завой, ако е стрелка, неможе да се прави обратен
Ако "процепа" за тролеите не е обозначен като "BUS" -лента, няма какво да те спира да минеш през него. Вторият вариант също не е забранен, така че ти решаваш от къде да минеш. Ако си с голяма машина, няма да успееш да завиеш през процепа :D
... В другата листовка просто няма верен отговор. Посоченият за верен - на основание на кой член е посочен за такъв?
steven написа:
Аз вдигам ръце от темата, защото в закона са написани нещата, тълкуването на отговорните органи става ясно от въпросите за изпит за правоуправление и въпреки това си знаете своето, защото обратният завой бил малко по-крив ляв. 1:1 я има ситуацията със светофар със стрелка в листовката.
Оги, отворих отново темата за автомагистралата само и единствено да ви покажа, че в листовките, които някои приемат като "тълкуване на отговорните органи на закона" има откровени глупости.Истината е там, че някой ОГРОМЕН "КАПАЦИТЕТ" е решил, че ЗДвП трябва да се променя всеки ден и всеки час с най-малоумни текстове, и в един момент се е стигнало до смешните ситуации, да трябва да бъде тълкуван.Ако не можете да си намерите старите ЗДвП и Правилник, ще ги изпратя на който ги иска. Вижте колко простичко са написани, без неясноти и се разбират от всеки без нужда от тълкуване.Ако отворите сега действащите ЗДвП и Правилник, ще откриете, че Правилника повтаря 1:1 Закона (абсолютно безсмислено), като на много места обаче текстовете се разминават и дори си противоречат. Единия от примерите е в разрешените максимални скорости. Има и други, който му се занимава - да си ги открие сам.Нито листовките, нито "тълкуването" от местни старшинки-катаджийчета са меродавни.Само внимателно и логическо прочитане на закона ви дава правилния смисъл на текстовете.Тръгвате от там, че "което не е изрично забранено - е разрешено".Иначе, ако четем закона като дявола евангелието, то на нито едно кръстовище в населено място нямате право да правите обратен завой. Обявявам награда - една бира - за този, който пръв ми обясни защо. И още една бира, който обясни защо пък в действителност не е така.
Направо ми я пращай, ама отстъпвам на някой колега. Разбрах те и защо цитираш листовките. Аз също в тях съм виждал приказни глупости, както и неведнъж - листовки с нито един верен отговор. А това е страшно! Така незнаещите се учат на грешни неща. Това може, не дай Боже, да доведе до инциденти.
Иначе, ако четем закона като дявола евангелието, то на нито едно кръстовище в населено място нямате право да правите обратен завой. Обявявам награда - една бира - за този, който пръв ми обясни защо. И още една бира, който обясни защо пък в действителност не е така.
Подозирам какво имаш предвид, но не смятам, че е обосновано.
like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Ако не можете да си намерите старите ЗДвП и Правилник, ще ги изпратя на който ги иска. Вижте колко простичко са написани, без неясноти и се разбират от всеки без нужда от тълкуване.
Прати ми всичко, което искаш да споделиш като закон и правилник, имейл, скайп или както прецениш за подходящо ...
Иначе, ако четем закона като дявола евангелието, то на нито едно кръстовище в населено място нямате право да правите обратен завой. Обявявам награда - една бира - за този, който пръв ми обясни защо. И още една бира, който обясни защо пък в действителност не е така.
Това не е така,защото на кръстовище без знаци относно задължителните или забранените посоки на движение и без хоризонтална маркировка с посоки и без светофар с отделни секции няма проблеми да го направиш, стига да не даваш заден ход...Ако на кръстовището има задължителен знак с посоки, то трябва да се кара само в тези посоки, а такъв знак с изрисуван обратен завой няма, но това не значи че не може да се изработи и постави и разбира се да се допълни в правилника, където са описани знаците ...П.П. Щеше да пращаш разни неща ...
Чл. 39. Завиването в обратна посока е забранено на пешеходна пътека...54. (нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) "Пешеходна пътека" е част от платното за движение, очертана или не с пътна маркировка и сигнализирана с пътни знаци, предназначена за преминаване на пешеходци. На кръстовищата пешеходни пътеки са продълженията на тротоарите и банкетите върху платното за движение.Остава някой да разясни сега, защо това горното НЕ Е така (Остана 1 бира за спечелване) @jorko - довечера, че снощи щях, но се забляхосах, а сега съм на работа и ги нямам на този компютър.
Чл. 39. Завиването в обратна посока е забранено на пешеходна пътека...54. (нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) "Пешеходна пътека" е част от платното за движение, очертана или не с пътна маркировка и сигнализирана с пътни знаци, предназначена за преминаване на пешеходци. На кръстовищата пешеходни пътеки са продълженията на тротоарите и банкетите върху платното за движение.Остава някой да разясни сега, защо това горното НЕ Е така (Остана 1 бира за спечелване) @jorko - довечера, че снощи щях, но се забляхосах, а сега съм на работа и ги нямам на този компютър.
Кое точно да не е така ?Иначе противоречие не виждам... Навлизаш в кръстовището, пресичаш пешеходната пътека, очертана или не, правиш обратния вътре в кръстовището и после пресичаш пак пешеходната пътека и така ...
Кое точно да не е така ?Иначе противоречие не виждам... Навлизаш в кръстовището, пресичаш пешеходната пътека, очертана или не, правиш обратния вътре в кръстовището и после пресичаш пак пешеходната пътека и така ...
Сега ще трябва и бира да ти пращам Всъщност, на практика повечето обратни завои в кръстовище се правят именно в нарушение на закона ( по червената стрелка, а не по синята):
Коментар