Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съвети за избор на автомобил

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Alex_RT написа:
    Като цяло каквото и да избереш след 2002-2003 г евтина поддръжка няма. Фиата има предимството да ти предложи по-ниска цена за по-нова кола, окачване с достъпни цени (след 2004 г стило не е с шарнир + носач в едно, ами с отделен шарнир и отделен носач). Вектра мисля, че също не е лош вариант, ако намериш 100 коня дизел мисля ще ти върши добра работа, но задължително ако е такава 2.0 дизел , задължително гледай да е след 2000 г, помпите им са проблемни, другото е на ниски цени или поне търпими). Фолксваген пасат и бмв мисля, че не са на всеки по джоба.Аз лично в момента търся стило след 2005 1,4.Като чета какви са цените оставам с впечетление, че в класа си и за парите си това е оптималния вариант за поддръжка на кола от към разходи.
    За колите след 2000г си абсолютно прав ..всички са една голяма консуматорска шитня,която си иска поддръжка в специализиран сервиз,защото най-малкото едно с едно болтче или гайка няма еднакви и софтуери разни специализирани .Аз примерно как си купих Вектрата..Ами исках колата ми задължително да попада в малкия данък,защото примерно миналата година докато имах Мареата ЖТД ми то всяка година данък около 220лв,а отделно на Фиат-а като носеща славата си на бързо обезценяваща се кола отделно му пада цената с около 800-1000лв на година.И накрая какво излиза? Гледана,стягана с много труд и любов форумна кола не можеш и взема и 1500лв.Това е подигравка просто,но парите,труда,екстрите,които си допълнил след като си купил колата и обслужил никой не ги брои за бройка ,а това примерно в Германия,Австрия и другите бели страни се цени.В Италия май не..и те са същите писюри и любовчии като нас .Та за Вектрата исках кола с малкия данък,климатик задължително,поне две ел стъкла,велурен салон,ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ЗДРАВО ПРЕДНО И ЗАДНО ОКАЧВАНЕ С ОТДЕЛЕН ШАРНИР ОТ НОСАЧА, ел.огледала,ляти джанти,седан от СРЕДЕН КЛАС и колкото се може по-малко електроника по нея.Задължително трябваше да има и метанова уредба,па макар и обикновенна,нищо че ламбда контрола,симулатора и ТАП-а не я правят от най-обикновенните,но нищо .Бензина гони 3лв,нафтата също,изобщо е много неизгодно особенно мааалко по-голям бензинов двигател в много натоварено градско движение зимно време...еми бензина тече като река и през два дена си на бензиностанцията с най-малко 100 левка в ръка на касата .Засега изхода за по-евтино предвижване е наистина в газта и метана,но като почнат студовете и като се почнат едни теми.."Моля помагайте колата ми е на газ и гори 20/100км :D Кабели,свещи,въздушен филтър смених с най-хубавите НЖК или Беру,изпарителя ми е нов,но газчицата си отива и май ми е все едно дали на бензин или на газ при тази цена от 1.40 :P .Метана няма такива колебания зимата,нито резки граници градско/извънградско.И от тези всичките изисквания в полезрението ми попадна единствено Вектра Б с 1.6 мотор,за който се знае,че понагорва малко масълце или Фолксваген Пасат Б5 1.6 101кс. Пасатите,които гледах всичките бяха с ЛЕШ предно окачване,което с качествени носачи на Лемфьордер,а не с някви тюркиш изпълнения излизаше около 1000лв .Отделно 4 кабел бобини по 100лв бройката...400лв,отделно ангренажен комплект,други консумативи като филтри,накладки,дискове,щото на всички Пасати поне дето оглеждах дисковете бяха по-тънки от вестник.Като ударих калема накрая..ми бахти Пасата майне само едно име,а за да си я направиш като хората,за теб що годе в експлоатация излиза около 7000лв,че и нагоре за Б5 96-97година.И хоп Вектруната за 3500лв обслужена откъм консумативи и ремъци.За около 500лв свалих и направих пълно обслужване на цилиндровата глава със смяна на 16 водача,толкова клапана и гумички,шлайф,напасване и фрезоване.За около 100 лева взех сегментите и биелните лагери.Двигателя в момента е във по-добра кондиция отколкото излязал от завода в първите си години на производство със серийните си бъгове и харч на масло,който по книжка нов дават 750 грама масло на 1000км!По окачването..хммм,ами на кола 97 година на реални около 200х.км шарнирния болт и кормилните накрайници са оригиналните .Отзаде се износват тампоните на стабилизиращата щанга,но това е на 10години веднъж и двата струват 6 лв!! Няма течащи турбота,няма скъпи ГНП-та,няма демпферни маховици,консумативите на Опел по-принцип са най-евтините..еми кво да искам повече от една кола и то от такъв клас? Аааа сетих се извинявайте ДА Е ПОЦИНКОВАНА И да не са я яли мишките като Астра и Вектра А примерно За щастие Вектра Б е напълно поцинковата и поне тези,като моята,които идват от слънчева и приказна Италия нямат и петънце ръжда за своите както и много да прозвучат 15 години .Данъка оня ден го платих 27.48лв като ми взеха и едно левче някаква друга такса превод ли беше.Катализатора ми го признаха въпреки,че първата ми работа беше да го отрежа с флекса и на негово място да заваря права широка тръба.Естествено катализатора беше абсолютно НАПЪЛНО запушен от харча на масло,който е имала преди смяната на сегментите и съответно не само недействащ за околната среда,ами вредящ много Вектруната.И в крайна сметка си ремонтирах целия двигател за около 500лв,като на Пасата само кабелите с бобините бяха около 400лв.Разхода ми на метан с новия изпарител Мимгаз,новите свещи първо НГК Ви-Лайн,а сега Бриск Силвър,които са 20лв и новите ми кабели за свещи Тесла,които струват 38лв без отстъпката в Косер е около 4.5-5кг метан на 100км подчертвам твърдо обаче без климатик,защото компресора Харисън е около 8кв и Вектруната направо се дърпа назад като е на метан .Убедих ли те да си купиш Вектра Б колега аааа? .Със същия успех бих те убедил миналата година да си купиш Фиат Мареа ЖТД,като я продавах .Всеки си хвали своето гардже,в това съмнение няма .Поздрави.
    EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

    Коментар


      #17
      Alex_RT написа:
      Като цяло каквото и да избереш след 2002-2003 г евтина поддръжка няма. Фиата има предимството да ти предложи по-ниска цена за по-нова кола, окачване с достъпни цени (след 2004 г стило не е с шарнир + носач в едно, ами с отделен шарнир и отделен носач). Вектра мисля, че също не е лош вариант, ако намериш 100 коня дизел мисля ще ти върши добра работа, но задължително ако е такава 2.0 дизел , задължително гледай да е след 2000 г, помпите им са проблемни, другото е на ниски цени или поне търпими). Фолксваген пасат и бмв мисля, че не са на всеки по джоба.Аз лично в момента търся стило след 2005 1,4.Като чета какви са цените оставам с впечетление, че в класа си и за парите си това е оптималния вариант за поддръжка на кола от към разходи.
      Ясно, че поддръжката няма да е като на Брава-та , но примерно, както казах, имам преки впечатления от 406 HDI фейслифт. Най-скъпият ремонт за 3 години е демпферна шайба за 400 лева оригинална. Има и за 150, но бързо се сдухвала, две карета и някакви задни биалети. Кара се яко, често над 4000 оборота. Комби, с пуснат климатроник вдига 190. Много приятно върви.Към Стилото съм се насочил, тъй като е най-нова за тези пари, а и поддръжката все си мисля, че ще е по-евтина от БМВ или Алфа.Като казах Алфа - страаашно много ми харесва 156 фейслифт Mjet И бих я купил, но после не знам дали няма да излиза много солено. е46 комбито за мен е много грозно отзад. Иначе имам колега с такова седан, М пакет и си е сериозна инвестиция. А и това задно зимата... една мацка с Мерцедес C купе я бутах всяка сутрин миналата зима на паркинга И другото е вярно, че зависи на каква бройка ще попаднеш и аз с Бравата съм забравил какво е да вадиш пари за колата, но все пак си има някои стандартни проблеми за всеки модел, слаби места така да се каже, примерно като тоя кантар на пасажерската седалка при Стило, които е добре да се знаят.
      The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

      Коментар


        #18
        А какво ще кажете за Шаран/Алхамбра след 2001г? Окачването казват е като на Голф, по-късо е от Пасат Комби. Двигателите са същите.

        Коментар


          #19
          Следващата ми кола един ден. Обаче 4х4 варианта.

          Коментар


            #20
            Това вече ми е прекалено голямо. Все пак и всеки ден се кара колата в София, не искам да се разхождам с бус Бе не знам, май към Стилото ще се ориентирам, че при Алфите, досега им четох форума, бая лев се налива :D
            The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

            Коментар


              #21
              А какво мислите за Пежо 307 HDI?
              The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

              Коментар


                #22
                style34 написа:
                А какво мислите за Пежо 307 HDI?
                За това съм с две ръце ЗА!Само при покупката обърни внимание на задното окачване и по-точно ъгъла на гумите спрямо земята ... там им е болката на французойките от ПСА
                I don't always blow black smoke with my JTD ... but when I do, it's directly into your cooler!

                Коментар


                  #23
                  Ами според мен разполагаш с не лоша сума пари и имаш голям избор. Фиат ще е грешка. Пежото е доста хубаво! Аз бих избрал пасат! Гледай да не е някаква въшка, защото е некомфортно особенно в София! А и да си го кажем направо - стило с 2 врати е красиво, стило с 4 врати е доста грозно, а стило комби си е направо отвратително! Като разход за части едва ли ще има голяма разлика! Аудитата примерно са с повече носачи, но са доста по-здрави. Ако цена на комплекта е 500лв и ги сменяш на 5 години си е същото ако си вземеш стило с цена за комплект 250лв и ги сменяш на 2.5 години! Цените са приблизителни! :D С риск да ми се обидят колегите - ако искаш комфортно, здраво и красиво комби - бягай далеч от фиат, алфа и ланчия!
                  Punto 2003 / 1.3 MultiJet Engine / 75 HP

                  Коментар


                    #24
                    Интересна тема!Никой не сподели нищо за Примерата! Изключително красив при седаните

                    Коментар


                      #25
                      406 си носи славата на здрав автомобил, това беше един от гледаните от мен модели като търсих кола. Но аз исках бензинка, така и не намерих каквото исках. Обаче редовно чупят пружинтие отпред, което си е проблем. 307 мицата е толкова калпав модел, че думи нямам. Дори в техния си форум го признават, а от сблъсъка ми с 2 такива досега- евтина изработка, хди двигателчето е ок. Електрониките са им проблема.
                      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                      Fiat Bravo'97 1,6 16v
                      Fiat Tempra'91 1,6 mono

                      Коментар


                        #26
                        Примерата е хубава, но таблото лично за мен е отвратително. 307 се пишат някакви неща за електрониката верно, но и доволни има...Сега почвам да гледам Пасат-и :D А да попитам към кой да се насоча - 5 или 5.5 мисля се води? И кой мотор да гледам, че едните 110 коня, другите 130? Някой знае ли колко излиза първоначално обслужване? Ще проуча де ама ако някой има скорошни впечатления...Благодаря много колеги за съветите!П.С. Гледам голяма част са автоматик. Дали е проблемен?
                        The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

                        Коментар


                          #27
                          style34 написа:
                          Примерата е хубава, но таблото лично за мен е отвратително. 307 се пишат някакви неща за електрониката верно, но и доволни има...Сега почвам да гледам Пасат-и :D А да попитам към кой да се насоча - 5 или 5.5 мисля се води? И кой мотор да гледам, че едните 110 коня, другите 130? Някой знае ли колко излиза първоначално обслужване? Ще проуча де ама ако някой има скорошни впечатления...Благодаря много колеги за съветите!П.С. Гледам голяма част са автоматик. Дали е проблемен?
                          Горе долу както казах вървиш по моя път колега :D .Сега вече се спряхме на Пасатите :D .Пасат 5 е първия модел с алуминиевото окачване.5.5 е фейслифт на този Пасат с променени фарове най-често с лупи,стопове,арматурно табло и други.Моторите,които си дал са дизелови.Здравия АФН с променлива геометрия на турбината и 110к.с и "Бомба-дюзата" :D от 131к.с. който малко или много си е доста по-проблемен.
                          EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                          Коментар


                            #28
                            За избора на пасат единствено съм чувал никога да не е 2,5 TDI в комплект с автоматична скоростна кутия... Била изключително калпава комбинация
                            94' Fiat Punto 1.2 Rosso Swift
                            03' Alfa Romeo 156 SW 2.4 jtd Nero Metallico
                            02' Fiat Stilo 1.6 16v Grigio Steel

                            Коментар


                              #29
                              Еми в техния форум хвалят 1.9 110 коня. Не знам вече. Трябва да се грабва нещо за ушите и каквото такова :D
                              The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

                              Коментар


                                #30
                                Започваш да обикаляш и взимаш НАЙ-ЗАПАЗЕНОТО, което намериш Ако колата е гледана и поддържана от предишния собственик, едва ли ще имаш проблеми!

                                Коментар

                                Working...
                                X