Slavi_Lancia като втори обектив съм си харесал EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II, но виждам че има и комплекти на Канон с 18-55 и 75-300 нестабилизирани и двата. Не знам как ще са снимките на дългият обектив без стабилизация от ръка обаче?И още нещо продължавам да се чудя, защо е толкова скъпо в България спрямо Европа, особено Канон. Да не говорим колко струва Канон в САЩ
Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Ами как защо, тука вземаме големи заплати да не би на някои да му остане някои лев на страна 75-300 не става, тоя "новия" 55-250 не ми е толкова познат ама с тва 5,6 нещо хич не ми се харесва, а и колко му излиза цената като е в комплект ?. Ти на стабилизацията не обръщаи толкова внимание не е кои знае ква фаида, имах 70-200 ИС ама го продадох и си купих ланчата и понеже без "дълъг" не ме свърта с останалите пари от него си купих 70-200 без ИС, да ти кажа никога от тогава ИС не ми е дотрябвал или да съм усетил липсата му. Щото тоя обектив така или иначе го ползам в светло време , и скоростите са достатъчни за да компенсират трепвания още повече че и апарата ми позволява по високо ИСО при нужда, че има фира в снимките има, ама то не е до обектива пък и някои ако ми каже че с ИС снима без фира да доиде да ми се обади Ако тоя 55-200 излиза тънко в комплект с тяло и китак вземаи, а наи добре от САЩ ако може някои да ти донесе. като му се порадваш и се увериш че не те кефи ще го продадеш и пак ще си купиш бял, нали ти казах белия е неизбежен Аз си мислех че мога и без него, викам си за кво ли толкова го ползвам че да държа пари в него, ем.... е на, изкарах няма и 3 месеца, и сега ако случайно се навия да си мъкна тая тежка техника с мене за кеф да снимам, то взимам само тялото и белия. Ако ли не, имам един сапунер на Никон за зор заман става п.п. Имаи предвид че китака 18-55 на канон които е стабилизиран е много по добър от Не-стабилизираната версия!!! и е по добър от Никонския така че не е за подценяване, сега че имал абераци , голям праз, баба ми все с Л-ки е снимала та е станала на 90 г
Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Ами не Всъщност както съм споменал в началото на темата аз съм си любител, искам малко по-високо качество от сапунерката, което всеки DSLR ще ми предложи с най-евтините "китови" обективи и ще бъде по-добър от "турбо сапунер" за 800-900 лв и пак ще струва толкова. Както споменах няколко поста по-нагоре, всички теми по въпроса във фото форумите обикновено стигат в "препоръките" си до суми от порядъка на 2-3 хиляди лева, което за мен е нереално.Когато си купя DSLR ще гледам да направя една тема, която да е реална и да помогне на хора с точно този въпрос, без приказки за това че Entry level DSLR не трябва да съществуват и нищо под 2000 лева само за тяло не си заслужава.
Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Ми аз за тва ти казвам, оставаш си с тоя комплект е така както си , продаваш 55-200 добавяш някои лев купуваш за 800 лева един 70-200 и няма да ти трябва повече Щото нали гледаш, скъпите апарати не снимат с тях ми ги държат в саксиници
Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Най-евтините китови обективи няма да ти дадат нищо.18-55 канона само на късия край бива(18мм-28мм) , нагоре е ........50мм/1,8 канона е евтин ама и той е........, 50/1,4 е друга работа ама и цената му е друга.С тъмното зумче на 5,6 в дългия край какво ще снимаш не ми е ясно , или ще прежалиш пари и за добра светкавица?Повечето неща ни дават точно толкова колкото и сме платили за тях.Мисля че ще се повторя ама...... , иди при познат и поснимай на твоя карта ,после поразгледай на компа на спокойствие.Само пример давам: Тъмна църква,само свещите светят и един полилей , прозорците са толкова одимени ,че не ги броим.Снимам с 50мм на 1,4 бленда.Исото гледам да не го вдигам над 800 , скоростта да не пада под 1/50.Светкавица ВЧ 42 дигната към тавана.Мнооого голям зор видях,голям брак при снимките.Отделно че не всеки път фокусира бързо и правилно щото му е тъмно на тялото и на някой снимки съм си играл на ръчен фокус .С тъмно китаче или евтин твърд като 50/1,8 какво правиме в случая?Стоим и гледаме спокойно церемонията,апарата си виси спокойно и очаква да влезне в употреба като излезнем навън на слънце.Вземи си добро тяло за парите които имаш.Вземи някой друг относително добър стар ръчнофокусен за малко пари и снимай с него.Ще научиш доста неща за видовете мерене, ползването на хистограмата и ръчните настройки.Ще видиш кои дължини ти пасват и кои не на стила на снимане.например аз имам много добър 105/2,8 обектив обаче така и не ми пасва,предпочитам 135/2,8.Същото е и с 28мм ,предпочитам го пред 35мм.Въпрос на вкус и навици.Всичко това на кроп апарат , ама ти едва ли си се засилил към фулфрейм.
Nikolow признавам при такава ситуация малко трудно ми се струва да се справи и доста скъп апарат. В такива случаи, разбира се за семейният албум, не съм професионалист, аз снимам със светкавица в режим Slow synchro, като предупреждавам да не се мърда въпреки че светкавицата е светнала. Резултатите ми харесват.Мисля че снимките, които гледаме в Интернет и ни впечатляват наистина много, например от кръщенка или сватба се правят "случайно", а са си режисирани. Като съм бил на сватби винаги фотографа казва "Хайде да правим фото сесия..." и се започва. Като гледаш обаче после снимките изглежда, че "случайно" ги е хванал. Е разбира се снимат и "случайно", но най-хубавите снимки са "режисираните".
Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
При църковните церемонии няма режисиране ,поповете не съдействат.Ритуала не се прекъсва.Всичко е репортерско изпълнение и яко снимане в серии , все някой спи или прави физиономии или не можеш да кадрираш без да резнеш нещо от някой.На сватбите е както дойде,наистина се правят фотосесии,може и не в сватбения ден.По време на хората , ръчениците и чалгата пак си е пуцане в серии щото никой няма специално за теб да застане в кадър и да те чака.Ама за сватбарско тяло и обективи е друг бюджета , и светкавици имаш там, и грип и доста комплекти батерии за тялото и светкавиците.Един форумец продава некс 5N за добра сума с гаранция година и половина,май е софиянец, що не погледнеш как са нексовете?
Още в началото разгледах без огледалните фотоапарати с големи матрици, Сони и Олимпус, като очаквах да са по-евтини - все пак половината части липсват спрямо DSLR. Обаче те са даже по-скъпи, което обезсмисля за мен лично покупката на такъв апарат.За снимки на по-тъмно както си споменал трябва и доста осветителна техника за движещи се обекти. Това вече си е област за Вас професионалистите. На по-тъмно съм правил хубави снимки, със статив и на неподвижни обекти, или на някой който позира за снимката + светкавица в Slow synchro. За да намаля до минимум трепванията за "дистанционен спусък" използвам самоснимачката на 2 или 10 секунди. За това и в Entry level DSLR класа апаратите са по-бавни, а обективите са по-тъмни и не фокусират толкова бързо, но за любител мисля че са си екстра за цената.
Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Николов и си прав и не си! ти що не си купи Ферари, Мултиплата хубаво ама бавно ускорява , не е като Ферарито за 4-5 секунди, ако зад завоя изскочи камион какво правим. По добре си купи сега един двигател и някои ден едно хубхаво купе Човека каза че е любител, в църква я снима я не снима, а и да снима все ще направи далеч по хубави снимки от колкото с сапунер. Пак казвам стабилизирания китак не е за подценяване. Тръгне ли се по тази логика кое е по по добро и краи няма, винаги има по добро и по добро но и цените там вървят с все по умопомрачителна скорост на горе. Аз в църквите без проблем си пердаша с тамрона на Ф 3,5-4/40-60 и исо към 1000 (тялото позволява), с Аф никога ама никога не съм имал проблем да се зачуди, откровено мога да кажа че дори малко по бавно от канонските тоя тамрон фокусира много точно, от как съм с него не знам кво е тва безфокусна снимка дори когато от бързане просто дигна апарата и щракна. Ама пък и наще църкви са светли не може да се отрече, фона си остава светъл и се вижда всичко до края на помещението колкото и да са големи. 50мм в църква абсолютно никаква работа не ми върши, както каза снима се репортажно веднъж ми трябва близък план веднъж цял немога да бродя като совалка напред назад да си оправям кадрирането. Е ако съм гостенин и съм решил да си щракам за кеф не ми пречи, ама когато трябва да издам матерял кво правим с тоя твърд в църквата Та така, нека почне колегата от някъде пък то ще си покаже , апетита идва с яденето, бързо ще разбере кво му харесва и кое не, кои обектив ства за него и кои не, всеки които е тръгнал да се занимава с фотография е минал по този път и е сменил не малко обективи преди да стигне до неговите.
Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Slavi_Lancia от тук идва и разликата със сапунера - по-голямата матрица може да вади хубава снимка на високо ИСО, иначе и китовите обективи и тези на сапунерите са тъмни от бленда 3,1-3,5 започват. Разликата идва точно от ИСО-то, защото аз на сапунера повече от 400 ако сложа е страшна картинка, а на DSLR-а предполагам до 800 снима хубаво. Това и гоня като цел, няма да ставам професионалист. Все пак нека Пунтото да струва поне три пъти повече от фотото де За обективите мисля че 18-55 и един 50/1.8 за по-хубави портретни снимки на позиращи хора е добре. За варио се замислих какво толкова снимам със сапунера на 11Х - ами май нищо, само експерименти. Та май ще се окаже, че с китовият за начало е идеално, после един по-светъл твърд за си снимаш на закрито по-лесно хора и вече ако толкова те привлече Wild life фотографията, тогава варио да си снимаш животинките по дърветата от далече да не ги плашиш.Ето за това както казах не бързам, може и на пролет или за лятото. Покрай този въпрос научих много за фокусните разстояния, приравнените фокусни разстояния, баланса на бялото и още много неща - просто ми е интересно. Особено със сивата карта вече вадя много хубави цветове със SX220 HS.
Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Slavi_Lancia от тук идва и разликата със сапунера - по-голямата матрица може да вади хубава снимка на високо ИСО, иначе и китовите обективи и тези на сапунерите са тъмни от бленда 3,1-3,5 започват. Разликата идва точно от ИСО-то, защото аз на сапунера повече от 400 ако сложа е страшна картинка, а на DSLR-а предполагам до 800 снима хубаво. Това и гоня като цел, няма да ставам професионалист. Все пак нека Пунтото да струва поне три пъти повече от фотото де За обективите мисля че 18-55 и един 50/1.8 за по-хубави портретни снимки на позиращи хора е добре. За варио се замислих какво толкова снимам със сапунера на 11Х - ами май нищо, само експерименти. Та май ще се окаже, че с китовият за начало е идеално, после един по-светъл твърд за си снимаш на закрито по-лесно хора и вече ако толкова те привлече Wild life фотографията, тогава варио да си снимаш животинките по дърветата от далече да не ги плашиш.Ето за това както казах не бързам, може и на пролет или за лятото. Покрай този въпрос научих много за фокусните разстояния, приравнените фокусни разстояния, баланса на бялото и още много неща - просто ми е интересно. Особено със сивата карта вече вадя много хубави цветове със SX220 HS.
Ентри левъл ДСЛР на Исо 800 има малко шум, но не толкова, колкото при сапунер.
Не се занимавам професионално с фотография,само хоби ми е.За сравненията между коли и фотоапарати , трицифрените канони са нещо като дачия или някой добър китаец.Всеки кроп си е един вид ширпотреба за непрофесионалисти.Няма как да снимаш мероприятие за 600-800лв с тяло за 1000-1300.На исо 800 или 1600 се снима ама после ако вадиш на повече от 10/15 см. снимки ще видиш че не става.
Коментар