Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Голяма ли е мръсотията при смяна на дограма?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    M5kov написа:
    Лично ще правя въпросното обръщане, та пак ще досаждам с глуповати въпроси Въпрос: перваза кога се слага? След поставяне на дограмата или при самото поставяне?
    Кой перваз имаш предвид?Външните (горен или долен) се монтират накрая, тоест след поставянето.Вътрешният обаче трябва да се поръча заедно с дограмата и се монтира на профила преди поставянето и.
    I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

    Коментар


      #32
      С едно малко изключение, което е въпрос на късмет.Такъв късмет имах, когато сменях дограмата в моята стаичка/лаборатория/работилничка. Просто старата дървена дограма бе от 4 см. дъски и прозореца се оказа с почти 10 см. по-малък, но това е от начина, по който се взема размера за прозореца.Та спокойно ми монтираха и вътрешен перваз, въпреки, че аз бях заспал и пропуснах да поръчам на фирмата още в началото.Просто старите дограми са били монтирани с 1-2 см. луфт зъпълнен в последствие със смес от косми, калчища и вар. Мисля, че му казваха - чоп. Това ми предостави идеална възможност да запълня фугата с 5 см. итонг вместо с монтажна пяна.
      Няма начин да няма начин!

      Коментар


        #33
        Трокал - препоръчителен профил, рядко се среща вече, защото е скъп.За обков МАКО с друго не прави компромис, защото Трокала е тежък, плътен профил, като почнат да увисват онези турски Сегении и ГУ, ужас.Дъските е хубаво да се поставят още при поставянето, т.е. да се сметнат в монтажния отвор.За стъклопакет 4-ри сезона, ако не го поче слънце може К-стъкло.Ако се овори голям луфт след поставянето може да използваш гипскартон при обръщането, ще стане бързо, чисто и няма да отиде много материал.Има вентилационни клапи, които се слагат отгоре върху стъклопакета и са с термомост, няма никакво прекъсване на профила, (Renson tc 45) това информативно. Препоръчвам по-често проветряване, дори и в големия студ и няма да имате проблеми с влага.
        --Старата ръжда любов не хваща!--
        156 sportwagon 1,9 jtd 115
        ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

        Коментар


          #34
          Ванка, какви са тия вентилационни клапи? Моята дограма отвътре в една южна спалня със тераса зимата не само се поти, а тече вода от нея. Постоянно слагам и подсушавам с разни кърпи дъската за да не тече по паркета. Каква може да е причината? В другата южна спалня проблем нямам!

          Коментар


            #35
            И двете южни спални ли са с еднаква дограма и еднакво ли се използват?
            --Старата ръжда любов не хваща!--
            156 sportwagon 1,9 jtd 115
            ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

            Коментар


              #36
              van_dal написа:
              И двете южни спални ли са с еднаква дограма и еднакво ли се използват?
              На проблемната спалня дограмата я слагахме първа, а след години на другата спалня. Проблемната спалня не се използва и съответно се топли от съседните спални Парно в нея не пускам. Иначе са от една фирма, предполагам и дограмата е еднаква.

              Коментар


                #37
                Ако има разлика в годините сигурно има и разлика в стъклата, старата сигурно е с обикновено стъкло и затова толкова се поти, а и това, че не се топли директно също може да има отрицателен ефект, отваряй да се проветрява. Ако имаш толкова мерак може да смениш стъклопакетите и да сложиш вентилационни клапи, ама няма да ти излезе евтино
                --Старата ръжда любов не хваща!--
                156 sportwagon 1,9 jtd 115
                ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

                Коментар


                  #38
                  Колко може да се проветрява на -10 градуса Предпочитам варианта с кърпите ПС: Ванка, не знам защо съм се заблудил. И двете дограми са сменяни миналата година и са еднакви УЖ

                  Коментар


                    #39
                    Аз съм закъснял с перваза. Ще си го правя с плочки някакви
                    "Без сърца, сме просто машини"
                    Toyota Prius 1.5 Hybrid
                    EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                    Коментар


                      #40
                      M5kov написа:
                      Аз съм закъснял с перваза. Ще си го правя с плочки някакви
                      Врачански камък може да сложиш, става хубаво.

                      Коментар


                        #41
                        Ще видя какво ще изровя... Сега пък се замислих за външния перваз. Там какво се прави, прави ли се въобще перваз?
                        "Без сърца, сме просто машини"
                        Toyota Prius 1.5 Hybrid
                        EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                        Коментар


                          #42
                          Поръчай си към дограмата. В Кюстендил последно беше около 20лв на метър вътрешния перваз. Сложиха го направо с дограмата. Ще ти бъде лесно т.нар обръщане според мен, щом сам ще си го правиш.

                          Коментар


                            #43
                            Както писах по-горе - закъснял съм с поръчка за перваза, дограмата вече е пусната за производство Остава ми въпроса за отвън - само обръщане ли се прави или и перваз се слага?
                            "Без сърца, сме просто машини"
                            Toyota Prius 1.5 Hybrid
                            EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                            Коментар


                              #44
                              Закъснял си за PVC дъската под прозореца.Ето така изглежда монтирана.Сега можеш да го обърнеш с гипсокартон, да залепиш някакви плочки или да лепнеш камък както тук.Това на снимката е гранит но има и мрамори, при които имаш доста голям избор на цветове.За отвън по всяко време можеш да им се обадиш за алуминиева дъска.Такава монтират и в горният край на дограмата ако има нужда, тоест ако дограмата не е на тераса или навес за да не набива направо на нея.Аз тези алуминиеви дъски изобщо не ги харесвам и тази на последната снимка ще я изхвърля догодина като лепя отвън изолация.Практично е но по спомени никак не е евтино а ако се налепи вместо нея теракот или гранитогрес, който да оформи перваза на намирам нито един позитив на алуминиевата дъска!
                              van_dal написа:
                              Трокал - препоръчителен профил, рядко се среща вече, защото е скъп.....Има вентилационни клапи, които се слагат отгоре върху стъклопакета и са с термомост, няма никакво прекъсване на профила, (Renson tc 45) това информативно. Препоръчвам по-често проветряване, дори и в големия студ и няма да имате проблеми с влага.
                              Това е яко защото е интегрирано към профила но принципа пак е същият - отваря дограмата навън за проветрение.Разхерметизира подводницата един вид което за повечето хора е драма Информативно, каква е цената на тези клапи и към какви профили може да се монтира?Аз имах предвид френските Aereco.Те са около 70лв на клапа и има доста добри отзиви от тях.А и аз нямам никакви задръжки да направя отвори в профила за нея.Освен това ми харесва повече принципа за отварянето и във функция на влажността повече, отколкото на TC 45.
                              I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                              Коментар


                                #45
                                Благодарско за подробното описание
                                "Без сърца, сме просто машини"
                                Toyota Prius 1.5 Hybrid
                                EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                                Коментар

                                Working...
                                X