Това е нещо ново на пазара(поне за мен) и идеята за отопление с такъв панел ме грабна още щом чух за тях.Ако има колеги използващи този тип "радиатори" или такива които са по-навътре в дебрите на топлотехниката и имат достатъчно ОПИТ с тези панели,моля да споделят мнение!Има писано из нета за тях,но е много оскъдна,да не кажа почти никаква информацията от хора използвали/щи тази технология.Не искам да вярвам само на суперлативи от дилъри и рекламни брошури,а ме интерисува конкретният опит.Консумация,ефективнос,надеждност...Благодаря предварително!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Инфрачервени панели за отопление
Collapse
X
-
По добре инвестирай в топлоизолация и добро разположение на обикновен конвекторен уред,подходящо термо-регулиращо устройство.Едно време бяха на "мода" декоративни керамични пана,на тях е монтирана подходяща електросъпротивителна нишка(кантал или нещо като голяма платка с тънки писти).Идеята е този реотан да се нагрява на границата на "червеното"-не да свти като крушка.Използва се и акумулиращият ефект на керамиката-да го нагрееш при "ниска" тарифа,после ползваш акумулираната топлина при "висока" тарифа.Абе-акумулиращите стари печки тъй са устроени...ама доста по-тежки.Инфра-ред,ами това са вълни с определена честота.Точно обратното,например,се търси при лампите.Енергия няма да спечелиш,а се търси правилно разпределение в спектъра-ако за отопление,да топли-не да свети.В този ред на мисли,вечерно време е най-подходящо ползването на добрите стари "пилещарски" ламБи-хем греят,хем светят.При всички преобразувания на енергията(в случая електрическа в топлинна),има загуба.В едно помещение има разход на "топлото" през стени,прозорци,вентилация(често "вратарене")..и доста голям процент отива в тавана(греш комшиите отгоре или гълъбите).Особено интересни ми бяха навремето "теоретиците" на термо-помпени ситеми и "торсионни" топлогенератори,нещо не ги чувам напоследък,затова пък ми проглушиха ушите с климатици за топло/студено...и там нещо не точно,в режим "отопление".Основната роля на фреоновият климатик е да "студи",отоплението (реверса) е допълваща възможност на системата...до едни -5/-10 градуса при външното тяло.Просто "задачата" в режим отопление е малко..."да се изстуди студеното-отвън и да се стопли топлото-вътре"...и тогава се добавиха нагревателите във вътрешното тяло...т.е.-стана пак ел печка с вентилатор!В къщи ползвам едно конвекторно тяло,2000W,тънко и дълго над метър,много добра естествена конвекция,пръчков нагревател с набити гъсто алуминиеви ламели+термо-регулатор+ добавен часовник за автоматизиране(по време и температура).Монтаж-под прозорец.Както винаги..съм многословен.Виж какво си приказват разбирачи в следния линк(това е форум за техника) http://forum.setcombg.com/index.php?topic=45031.56"Науката започва с измерването..."
Коментар
-
Immortal написа:Атеист написа:Особено интересни ми бяха навремето "теоретиците" на термо-помпени ситемиFiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5
Коментар
-
Интересно ми е за времето, за което ще си възвърнеш инвестицията от термопомпата или климатика за 2500 лв на какво ще е станал компресора дето върти фреона и е основната част от цената, при положение че трябва да работи постоянно - за да е ефективно от това което съм чел не трябва да се спира и колкото и често да спира и пуска все пак това са си доста часове работа.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Сори за офф-а, но моля ви дайте малко линкове за тази термопомпа? Че вече станах акционер в Енерго ПРО, а на зима не ми се мисли..."Тревата расте, птичките летят, вълните галят пясъка. Аз пребивам хора."
ЕХ Fiat Bravo 1.9 JTD Abarth tuning, chip tunning VRPerfomance, 10.1999
Lancia Lybra 2.4 JTD, 140HP++, 2002, ASR,ABS,8 air,BOSE
Коментар
-
ilko-gd написа:Интересно ми е за времето, за което ще си възвърнеш инвестицията от термопомпата или климатика за 2500 лв на какво ще е станал компресора дето върти фреона и е основната част от цената, при положение че трябва да работи постоянно - за да е ефективно от това което съм чел не трябва да се спира и колкото и често да спира и пуска все пак това са си доста часове работа.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
tyson написа:Сори за офф-а, но моля ви дайте малко линкове за тази термопомпа? Че вече станах акционер в Енерго ПРО, а на зима не ми се мисли...Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Xaus написа:Immortal написа:Атеист написа:Особено интересни ми бяха навремето "теоретиците" на термо-помпени ситемиA17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
-
ilko-gd написа:Интересно ми е за времето, за което ще си възвърнеш инвестицията от термопомпата или климатика за 2500 лв на какво ще е станал компресора дето върти фреона и е основната част от цената, при положение че трябва да работи постоянно - за да е ефективно от това което съм чел не трябва да се спира и колкото и често да спира и пуска все пак това са си доста часове работа.Fiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5
Коментар
-
Термопомпите са различни видове:Познатите ви климатици са термопомпа "въздух/въздух"; Обикновен климатик + още малко пари се конвертира сравнително лесно в термопомпа "въздух/вода", с което може да ви отоплява всички стаи. Подходящо е за апартаменти.За къщи са подходящи термопомпите "вода/вода", които са и най-ефективни, но изискват или сондаж, или голям двор.Вариантите са много, цените разнообразни.Линкове не мога да дам, защото са безброй.Една обикновена китайска термопомпа с мощност, достатъчна за едно жилище, с доставката излиза около 4000 лв, без инсталацията. За сондажи, отоплителните тела и т.н -поне още 3000 лв... това е най-евтиния вариант.
Коментар
-
ntodorov написа:Xaus написа:Immortal написа:Атеист написа:Особено интересни ми бяха навремето "теоретиците" на термо-помпени ситемиFiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5
Коментар
-
Тази зима съм решил да пробвам с инфрачервен конвектор като в една от стаите ще спра радиатора на парното и ще включа само конвектора примерно за една седмица като ще му сложа електромер да видя колко ще изхарчи. В момента при цената на дървата за една стая на месец отиват към 26 лв за дърва средно за цялата зима, ако конвектора харчи 40 лв ще съм супер доволен.Комфорта при парно/конвектор и всякакви духащи уреди като климатик, духалка е несравним и за мен си заслужава по-високата цена. Климатика го ползвам основно лятото защото не се издържа юли и август и в работата и лято и зима защото няма как, но самото движение на въздуха и шума са отвратителни поне за мен.В тази връзка да попитам конвектора български на Теси или френски на Аплимо да бъде, понеже разликата в цената е два пъти, но ако французите си заслужават?Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Това не е много адекватно сравнение но все пак ще ти даде някаква представа за разхода!Лично мнение!Fiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар