Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Велосипедни въпроси

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Велосипедни въпроси

    Здравейте!От няколко седмици насам с мой приятели караме колела.Много се запалих насам натам из планини (около София де) и имам няколко въпроса.Разполагам с колело Sprint Victory, той е без никакъв амортисьор и искам да си сложа преден такъв.Какво трябва да гледам (като размер,дължина)?
    Fiat Bravo 99' 1.6 GT
    Fiat Bravo 1.2 16v-Тотализирано
    Fiat Bravo 99' 1.6 SX

    #2
    първо провери, дали въобще можеш да смениш вилката
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD, 16V m-jet '04
    Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD '04; Ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD '01; Ex Fiat Coupe 2.0 '95; Ex Fiat Tipo 1.6 i.e. '93; Ex Fiat 131 Mirafiori 1.4 i.e. '82; Ex Opel Vectra C 1.9 CDTI '05 Elegance, Automatic

    Коментар


      #3
      Както Коста писа - ако можеш да смениш вилката - можеш да сложиш такава с амортисьори. Аз съм с такива, но определено предпочитам да съм без. Особено ако ще се кара по пресечен терен. Веднъж ще ти се наложи да повдигнеш предницата и ще вдигнеш само частта с амортисьора и ще се пребиеш... Един тунинг, който за мен си струва повече и ще събирам стотинки за него е алуминиева или титанова рамка - всичко останало са глезотии.
      Steliyan's Life!
      FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

      Коментар


        #4
        Re: Велосипедни въпроси

        VoDo написа:
        Разполагам с колело Sprint Victory, той е без никакъв амортисьор и искам да си сложа преден такъв.Какво трябва да гледам (като размер,дължина)?
        Не мога до намеря в интернет това колело. Първо провери какъв размер ти е челото, 1"(normal size) или 1,1/8"(oversize) . Ако е първото(, няма смисъл, защото няма хубави вилки (въобще не знам има ли някакви вече). Ако е второто, вече зависи колко пари можеш да заделиш. Почват от 70-80 лева, и стигат до няколко хиляди . За твоя тип на каране си търси вилка с 80-100мм ход. Абсолютно достатъчни за нормално каране по пътеките в планината. Освен това не знам рамката колко ход може да поеме, защото все пак променяш геометрията с голям вилка, и има опасност да спукаш челото. Така че 80мм-100мм максимум. От евтините вилки (разбирай такива до 250-300 лева), не очаквай кой знае каква работа. Не очаквай да обират и най-малките камъчета и/или неравности. Те са просто с една пружина в единият ботуш, и маслен патрон в другият. Стават колкото да задържиш колелото, да не се претрепеш ако удариш на някой корен или по голям камък.А и друго нещо, ако все пак колелото е с oversize чело, и решиш да дадеш малко повечко пари за вилка, задължително гледай да е с lockout!. Това е заключващ механизъм, който не позволява на вилката да се движи, и е много важен при катеренето, да не се получава клатене, да се губи енергията от въртенето на педалите .
        jenshen73 написа:
        Веднъж ще ти се наложи да повдигнеш предницата и ще вдигнеш само частта с амортисьора и ще се пребиеш...
        В началото имаше при мен такъв момент, ама свиква се и то много бързо, отне ми точно 2-3 бордюра да свикна. Все пак тая вилка не потъва в целия си ход. Никога не съм се пребил заради вилката, а и не познавам такъв човек.
        00' Bravo 105 JTD

        Коментар


          #5
          Утре ще снимам колелото и ще ви го покажа.А как да разбера дали мога да сменя вилката, какво трябва да направя за да разбера.
          Fiat Bravo 99' 1.6 GT
          Fiat Bravo 1.2 16v-Тотализирано
          Fiat Bravo 99' 1.6 SX

          Коментар


            #6
            VoDo написа:
            Утре ще снимам колелото и ще ви го покажа.А как да разбера дали мога да сменя вилката, какво трябва да направя за да разбера.
            Че, то има и колело на което не му се сменя вилката???
            00' Bravo 105 JTD

            Коментар


              #7
              Виж как ти се захваща лапата за тръбата.Ако е такъв вид:http://screambikes.eu/bg/lapi-kolche...s-c398-2.html- Normal size.Ако е такава:http://screambikes.eu/bg/lapi-kolche...61a-8.htmlOver size, най-вероятно 1 1/8.Обърни внимание на самото колче, в първия случай се вмъква в тръбата на вилката и се затяга, във втория, лапата се захваща за тръбата на вилката директно ( стержена)Както са писали колегите, ако имаш нормална големина лапа, замисли се за ново колело, иначе ще станеш кръводарител ( от опит ).Нормалната големина е за града, до пазара и обратно, и за шосейки.В момента има на крос доста добри колела, аз съм се заканил да ходя да ги видя, ако са останали.http://crosscycle.com/promo/12.htmИ пиши да покараме
              Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
              Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

              Коментар


                #8
                Бягай от тези амортисьори, че така яко и качественно ще се пребиеш, че поне месец в гипс не ти мърда. С амортисьорите като влезеш в някоя дупка, те поемат теглото ти, но ако колелото не излезе от дупката минаваш над кормилото и в следващият момент летиш напред, защото амортисьора се разпъва и те изхвърля.
                Няма начин да няма начин!

                Коментар


                  #9
                  nikolovvd написа:
                  Бягай от тези амортисьори, че така яко и качественно ще се пребиеш, че поне месец в гипс не ти мърда. С амортисьорите като влезеш в някоя дупка, те поемат теглото ти, но ако колелото не излезе от дупката минаваш над кормилото и в следващият момент летиш напред, защото амортисьора се разпъва и те изхвърля.
                  И аз туй разправях, но... хората не ми вярват...
                  Steliyan's Life!
                  FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                  Коментар


                    #10
                    jenshen73 написа:
                    nikolovvd написа:
                    Бягай от тези амортисьори, че така яко и качественно ще се пребиеш, че поне месец в гипс не ти мърда. С амортисьорите като влезеш в някоя дупка, те поемат теглото ти, но ако колелото не излезе от дупката минаваш над кормилото и в следващият момент летиш напред, защото амортисьора се разпъва и те изхвърля.
                    И аз туй разправях, но... хората не ми вярват...
                    Вие карате ли колела?Амортисьорите са направени за да можеш да излезнеш от дупка при определена скорост, като поемат удара, за да не го поеме само гумата.Амортисьорите при колелата са като при колите, само че, при колите няма ограничение толкова в теглото.При продължително каране на колело не е добре да има амортисьори, или те трябва да са заключени, защото усилието при педалиране се пренася в амортисьора и се губи сила. Затова колелата за шосе нямат амортисьори. Последните се карат само извънградско, и внимателно да не влезеш в някоя дупка, щото се изкривяват каплите веднага.Ето ви пример - в кой момент те изхвърля амортисьора че не разбрах :D http://www.youtube.com/watch?v=YCpgNU38bTMИ още нещо - евтините вилки са с евтини пружини, които имат малко ход, съответно амортисьора не работи като хората, сгъват се до дупка и си на земята при удар. Повече ход = по-добро поемане на удара, но и повече тегло на вилката. Най-големите вилки са за downhill, точно заради теглото и хода.
                    Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                    Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                    Коментар


                      #11
                      @GTipo: Карам колело, което е с евтина вилка и амортисьори. Цялото ми колело е на 1/2 от дадените по-горе цени за вилка. И евтиния амортисьор точно това прави - влизаш меко в дупката, но при излизане, ако не помогнеш правилно - си през глава - не успях да падна, но аха... При това - в един 3 сантиметров бордюр. Добре, че нямаше никой да ми се смее. Следващия тунинг ще е да махна тъпия амортисьор и да си сложа свястна вилка.Предвид, че явно ги разбираш повече от мен (не иронизирам) дай ми съвет - V образни или дискови спирачки?
                      Steliyan's Life!
                      FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                      Коментар


                        #12
                        Преди да си туннговате коЙлИлАта, преценете къде ще карате, щото ако е в парка в събота, няма смисъл от амортисьори, по добре си похарчете парите за удобна седалка да не ви отидат камбанките, ако ще карате в планината вече е друга работа. пп това за педалирането е много готин лаф
                        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                        Коментар


                          #13
                          jenshen73 написа:
                          @GTipo: Карам колело, което е с евтина вилка и амортисьори. Цялото ми колело е на 1/2 от дадените по-горе цени за вилка. И евтиния амортисьор точно това прави - влизаш меко в дупката, но при излизане, ако не помогнеш правилно - си през глава - не успях да падна, но аха... При това - в един 3 сантиметров бордюр. Добре, че нямаше никой да ми се смее. Следващия тунинг ще е да махна тъпия амортисьор и да си сложа свястна вилка.
                          Извод: Не си купувайте евтини колела с пружини.
                          jenshen73 написа:
                          Предвид, че явно ги разбираш повече от мен (не иронизирам) дай ми съвет - V образни или дискови спирачки?
                          Ако позволиш. Пак опира до пари. V-образни, ама с добро лостче и колодки, бият всички дискови за до към 100 лева бройката. За 100 лева вече се купува Avid BB7, доказала се през годините механична дискова спирачка. По-евтиният вариант BB5, също е добър вариант. За задна примерно е перфектна.Нагоре вече става страшно като избор. Хидравлики с по 4 бутала и т.н.
                          00' Bravo 105 JTD

                          Коментар


                            #14
                            Алоо, накладките и дисковете на колата ми са по-евтини. Хайде да говорим за бюджетни решения. Колелото ми е някакво българско за 169лв. Смених капли и си сложих седалка дето да не ми влиза в задника..., но 100лв...
                            Steliyan's Life!
                            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                            Коментар


                              #15
                              jenshen73 написа:
                              Алоо, накладките и дисковете на колата ми са по-евтини. Хайде да говорим за бюджетни решения
                              Е писал съм де:
                              V-образни, ама с добро лостче и колодки, бият всички дискови за до към 100 лева бройката.
                              Ето тези не са лоши:http://screambikes.eu/bg/spirachki/2...Задната ми е като първият модел, в комбинация с това лостче, добре спира.
                              00' Bravo 105 JTD

                              Коментар

                              Working...
                              X