Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Леле какво Типо ...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Леле какво Типо ...

    Човек обяснява за Типо-то си в тунинг.бг ...
    Marionte написа:
    ICI написа:
    Бих бил признателен за едно списъче за 2.0 ,по възможност за 16 в ,подредено по точки . Идеята ми е да се възползУвам Овреме ,дорде ми е разхвърлян маторя на части и да изтръгна от корен всички измислени повреди ,отмятайки по Списъка точка след точка след точка след точка ... :D
    Ей сега ше нахвърлям набързо едно списъче за Типо-то 2.0(не беше 16в.) 1.Значи като го купих изглеждаше добре, вървеше добре, да кайем че почти всичко беше наред.Тук е момента да отбележа че Типо 113к.с. е по-бавно от всички себеподобни със същата мощност.Астри,калибри,голфо-ве,хонди,мазди са да не изброявам всички марки, всичките са по-бързи от него, да не говорим че максималната скорост му е една идея по-висока от на лада 1600 !!2.След точно 10-ина дни блокира мотора! Без видима причина имаше си и масло и вода и ангренажа не се е късал - нищо.При това по-доста странен начин както си карам на 5та с 80км/ч.Ест последва пълен основен ремонт, сегменти, ремъци, течности, гарнитури - всичко.3.По двигателя проблеми кой знае какви след тва не съм имал.Около 2-3 месеца прекъсваше и никъде дори и в Фиат не можеха да открият от кво.Обиколих всички сервизи в Сф, смениха всички възможни неща по ел.система -кабели,свещи,бобини ....и не и не.И накрая отидох на море и кат се върнах в фиат го бяха оправили, без и те да разберат точно как.Нещо дефектиращи дистрибуторни капачки май беше проблема но не стана точно ясно.Малко по-натам духна и гарнитура на главата която беше сменена с леко пилене на главата и май тва са по сериозните ремонти по двг.ааа да тука трябва да спомена и постоянно неспокоината работа на двг.Всякакви смени на моторчета за празен ход нямаха резултат и така го продадох.С вечно играещи обороти при работа на място( наистина леко играещи, но мнооо дразнещо).4.След тва да кажем 2 думи за ходовата част.Ми кво да кажем 10ки пъти смяна на носачи и 1 път на амортесьори.Да кажем че на амортесьорите им е дошло времето, то на носачи смяна се налага на не повече от 15 000км, или на всеки зверски удар в дупка.При Фиат зверска дупка освен на гума и джанта(както при всички) налага смяна и на носач - винаги !!! Принципно при Фиати-те потропвания и поскърцвания и почуквания се чуват от всевъзможни места дори при пълна подмяна на всичко, така че е мн трудно да се ориентираш точно кое тропа.5.След тва да не забравя един мн интересен дефект който ме мъчи около 5 месеца.Значи както си върви колата и спира, изгасва и край.После върти има ток но не пали.И така си го прави когато си иска.Никой не може да разбере от кво е.Мери се струва се - НЕ.Когато иска спира, когато иска тръгва.Мн интересно е че при Фиат повредите мн мн често са неоткриваеми за всякакви майстори.Тва е поради мн странното им естество несрещано при други марки и модели.И така след 10-ки закъсвания и смяна на кви ли не релета и глупости се оказа че накъв кабел който се закача отгоре на бобината се състои от 4 кабелчет и едното се е прокъсало.А те са вътре в жак-а, не се виждат и е трудничко човек да предположи.6.смяна на крета и маншони не я броим, казваме дошло им е време.7.Ръжда изби на всички места които може да си помисли човек.Освен калници и прагове, по-интересно беше положението отдолу където беше на път да се превърне в Фред Флинстоун.И накрая трудно се вдигаше на крик!!1Споменавал съм вече как изгниха тръбичките на спирачките (ВСИЧКИ) и изтече спирачната течност като щях да се пречукам! Тука лирическо отклонение - НЯМА ДРУГА КОЛА В СВЕТА НА КОЯТО ДА Й ИЗГНИВАТ ТРЪБИТЕ НА СПИРАЧКИТЕ !!!Така да кажем и 1 добра дума за ръчната - може би единственото нещо което не ми е създавало проблеми и работеше наистина добре .8.Сега продължавам с редица дребни и странни неща: счупени и 3те дръжки в купето, които са на тавана.2 от момичета, една от момче 60кг.Не че са се набирали.Просто се хващаш и тя се чупи.Неработещ халоген 1бр.-неясна причина.Досадно тракане при отворен шибидах - абсолютно невъзможно да се оправи, просто конструкторски дефект.Вечно изпуснали амортисьорчета на багажника.Счупена закачалка на предния капак(важи за всички типо-темпра)!Изгоряло моторче на предни чистачки - 1път.На задна чистачка - 1път.Нагреватели никога не работили.Копче за пускането на нагреватели неработещо(просто е направено да не работи)!Чистачки преебани и работещи само на най-бързата степен на другите не Всякакви светкания на лампички по таблото най-често без причина.Имаше някъв комп. дето показва изгорели крушки, незатворени врати и капаци и т.н.Него няма да го коментирам.Показанията му са тотално грешни и объркани.Няколко пъти по време на движение нещо става късо ( без видима причина) и се стопява някой бушон, от което ест.следва отказ на някаква система.Кога перка, кога фарове, ......Сега се сещам да кажа и за пепелника - просто гениално направен.Точно в стила на Фиат.Безумно евтина пластмаса и никакъв начин да си закрепиш цигарата.Оставиш ли я пада вътре и няма вадене.Ужас.Така откъде да продължим.Да кажем от плафона вътре в купето.По някое време плафона почна сам да свети нон стоп и не можеше да се спре никак.Наложи се да махна крушките Левия мигач отказа - незнам защо?Никой не знае.Десния работи, на аварийни пак само десния работи 9.Казвал съм и друг път за скоростната кутия както си карам на 3та с 30км/ч нещо става.Чупи се парче някво вътре, пука корпуса, изтича маслото - решение - нова скоростна кутия! Преди да се случи тва скоростите са ОК, без шум и с ново масло!!!10.Мн интересно е как се сменят крушките отзад на Фиат типо, независимодали стоп, габарит, мигач или квото и да е!Ако си мислите че е от багажника като на повечето нормални коли мн се лъжете.Трябва да се свали целия стоп, а той се сваля изключително трудно и се слага 5 пъти по трудно, защото има едно идиотско болтче отдолу което е невероятно трудно за достигане и оцелване!!!Регулиране на фаровете от купето Фиат още не знаят че съществува по времето на Типо Сега се сещам че и задното окачване имаше някъв жесток дефект който всички сервизи отказваха да се заемат да правят.Гумите се бяха разкрачили и трябваше нещо да се реже за да се свалят некви лагери или нещо подобно.Забравил съм вече.И последно да спомена за невероятния, просто гениален часовник който се намира на таблото на фиат типо.Тва е вече примера колко идиотско може да бъде 1 нещо.Та значи часовника (със стрелки) който иначе си работи добре издава един звук от движението на секундарника, който е някакво стържене и при изгасен двигател и стоене в колата е направо побъркващ.Абсолютно всички хора които им се е налагало да седят в Типо с такъв часовник(в повечето го има) знаят за кво иде реч.Тва е най-ужасния и дразнещ шум на света - има го при АБСОЛЮТНО ВСИЧКИ Типо-та с такъв часовник.Тва не е повреда!А фабричен дефект.Да сетих се още нещо.Винаги гореше масло.Около 2л на 10 000км.Тва е неизбежно дори след ремонта.Двиг. си беше здрав, не пуши, яка компресия но масло си гори няма начин!!!Има поне още толко неща за които сега не се сещам.Като се сещам ще добавям. Нека бъде ясно че гореизброените повреди се отнасят за Фиат Типо, произведено 1992г. с 2.0 8в двигател !!!Всичко това се случва за период маалко по-малко от 3 години!!Само за сравнение ще кажа че за 1 год. и 10 мес. на 2 опела калибра(първия го откраднаха) съм сменил 1ни предни дискове на първата кола и сега се прееба дебитомер-а на 2рата!Абсолютно нищо друго.Дори и бушон !!!Не знам може би късмет

    #2
    Re: Леле какво Типо ...

    Непрекъснато обеснява колко тъпа кола е Фиат. Дреме ви.Попаднъл е на лошо подържана кола. Аз също донякъде ама пък си ме кефи и ще си я стегна. Ама е прав поне за едно, че гният спирачните тръбички. И мойте са изгнили - поне външно. Задните съм ги сменил изцяло. Предните смятам пролета да ги сменя. За сега не течът.
    Темпра 1,6 i.e. 1994г. 853C1000 LPG
    Някога в миналото караше Фиат 127 1983г. 127A6.054
    Совалката средно на LPG
    Отишъл в затвора, попаднал на хора и станал човек

    Коментар


      #3
      50% некви измислици 40% щот е некадърник горкия шмотльоа това за регулирането го има но е автоматично (с вакум) изгнили тръбички ???на съседа ми фиата е 89г. и го има от 93 и досега не съм чувал таквоа нещо от него

      Коментар


        #4
        Какви изгнили тръбички бе?На мойто до последно нямаше дори и зачатък на такова нещо?Просто не знам какво е това и ми се струва много странно.А този да ме пита че за 3 години съм сменил само една дистрибуторна капачка а?Чек контрола абсолютно винаги си е показвал вярно.Този трябва да му викаме "г-н Карък"
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Коментар


          #5
          Повече плюе, отколкото говориреално...На крива ракета-космоса и пречи
          == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

          На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

          Коментар


            #6
            Човека наистина не е гледал какво купува сигурно тази кола е на 400000 километра а аз си мисля че независимо от марката кола дали е Фиат,Опел,Фолксваген или някаква друга когатоколата не е била добре потдържана на много километри и лош стопанин ще има гореописаните проблеми.

            Коментар


              #7
              разбирам, че тук е сектанство, аз не съм си взел фиат щото много ме кефи, а защото цената/предлагани екстри, клас кола ми се видя най-приемлива. ами честно казано момчето е улучило на 90%. наистина както каза пъгси фаровете имат някви тръбички ала-бала дето се регулират, обаче моите са шунтирани, пък и копче не виждам вътре-както и да е това ми е най-малкия проблем. та от казаното не съм съгласен само с това и с проблемите по двигателя. смятам фиат имат добри двигатели и аз не съм имал проблеми с тях и на 3те фиата които съм карал /собствени коли говоря/уното ми имаше проблема със спирането, точно същия проблем-както си върви и загасне и край. сменени всички токови истории и няма промяна. по темпрата вече смених доста по ходовата част, да кажем време й е било, нищо че преди 10 000 км беше здрава, няма значение. корозия нямам по принцип, обаче като се вдигне на големия крик не е като да няма отдолу. на уното ми се скъса спирачна тръбичка по път, точно преди един хубав завой. на кромата същия проблем. на темпрата преди месец също. случайно или не и на 3те фиата. проблеми със скоростната кутия имам на темпрата/то не са шумове не е чудо/, уното само аз можех да го карам, 4та скорост като пуснеш газта се изклучваше . кромата не е имала проблем със скоростите. задния мост на темпрата ми тряска трака пука. с чистачките не съм имал пробелми при нито една кола, с изключение че на темпрата се счупи лоста за включване, но това го отдавам до голяма степен на един хобот, който не знае как се пускат пръскалките. така наречения борд комп. е хубаво нещо, стига да работи- датчика за маслото и на кромата и на темпрата свети, гасне само при даване 2 пати на контакт. при темпрата е ясно липсва датчика за нивото, но при кромата няма гасене тва нещо. датчика за нивото на антифриза не бачка. датчика за нивото на водата при чистачките не бачкаше, вече е оправен. при кромата и 2та не бачкаха. при темпрата понякога ми светват лампите за стоповете, със сигурност обаче те си бачкат понеже ги виждам в отражения и т.н., а компира казва че не бачкат. сменена машинката на педала обаче няма ефект. кромата няма тези пробемлеми. пепелника и в кромата и в темпрата е счупен. това е истината за фиата, всеки си решава дали първоначалната инвестиция да е по-голяма и после да дава по-малко или обратното. аз избрах второто поради лиспа на $$$
              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
              Fiat Bravo'97 1,6 16v
              Fiat Tempra'91 1,6 mono

              Коментар


                #8
                Mitko написа:
                Аз направих 1-я вариант. Купих Типото 2000-та година за почти 4000лв. Големи грижи с него не съм имал.
                възможно, не казвам, че всички са така, просто споделям наблюдения. не се обиждай, ама по спомени ти имаше големи проблеми с инжекциона, задния ти мост е поразкрачен, спомням си в доста теми писа за носачи и още нещо по окачването, доколкото си спомням и хидравликата ти тече-това само по спомени и само ако ти си го споделял във форума, ако това не са сериозни проблеми много спокойни и търпеливи типове стезабравих да кажа, че на моята темпра и дръжките на тавана са й счупени както при гореописаното типо
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #9
                  Като собственик на Типо мога да кажа че това е много благодарна кола.Искам леко да поясня какво точно ще да рече този израз - ако си я гледаш и си правиш по нея всичко навреме нито прави проблеми нито ще гасне когато си иска и т.н. обаче оставиш ли я да се руши малко по малко става възможно най-омразното ти нещо.Понеже съблюдавам развитието на две Типо-та едновременно (моето и на родителското тяло) от които едното е подложено на ежедневен тормоз и за 4 години няма нищичко сменено по него (дори гумите са 4 различни като едната задна е 15’’ а другата е 13’’....) а другото е гледанно като писано яйце (моето разбира се) резултатът е налице :първото дори сега не иска да запали и никой няма идея защо...сменяха се какви ли не неща,бобини,кабели,капачки,цялото делко.....пали си когато си пожелае.моето един единствен път не е запалило и то по моя вина (закъснял ремонт на карбуратора докато го карах на бензин още).първото зимата не може да слезе от тротоара (заради гумите) а ако някак слезе прави каквото си иска (представете си предницата щом 150 000 не е пипано нищичко).другото няма проблеми.мога да продължа с още много примерчета.....КАто цяло обаче малката разлика е че когато си взех колата я разглобих цялата и смених повечето неща още преди да започна да я карам а след това още няколко като разбрах че са проблемни....резултатът са разходи на стойност колкото колата горе-долу (1500лв за части само понеже трудът си беше от мен) и една наистина надеждна кола която не че си няма проблеми ама се ограничават в спукана гума или изяден съединител и т.н. което се прави за норматив...На колите нищо им няма и всичко зависи доколко се гледа и пази това е всичко.Колегата написал началния пост замисля ли се че по света понятие "зверска дупка" не съществъва дори в мечтите на хората и дори шефът ми който кара доста ново БМВ сам каза един ден за една дупка по околовръстното "дори тази кола е предвидена само един път през живота си да преживее такава дупка и то ако някой малоумник я метне на някой бордюр".....и честно казано си е много прав.........
                  Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                  Коментар


                    #10
                    леле пич, ти за 2 типота ли си питал аз по едно време се чудех как може всеки ден по 2 пъти да чупи нещо сериозно, като ти гледах мненията :D
                    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                    Fiat Bravo'97 1,6 16v
                    Fiat Tempra'91 1,6 mono

                    Коментар


                      #11
                      А тва за смяната на крушки на стоповете е най-голямата пресилена простотия... Отвърта се точно едно винче и пада стъклото на стопа и вътре всички крушки са на една платка и просто се сменят За 5мин съм сменил и на двата стопа
                      ex'Fiat Tipo | ex'Lancia Dedra 2.0 | ex'Alfa 155 1.7TS | ex'98 Lancia Dedra 1.9td SW | ex'ALFA 164 2.0TS | ex'Lancia Delta 1.6i | ex'Fiat Coupe 1.8 16V VFD | ex'Fiat Bravo 2.0 20V HGT

                      Коментар


                        #12
                        За тръбите на спирачките съм абсолютно съгласен аз също ги смених,но за това съм си виновен аз защото те са стоманени за по високо налягане а спирачната течност е силно хидроскопична и трябва да се сменя максимум на 2 години. :D А електрониката обикновенно на типото се прави в страната на голф

                        Коментар


                          #13
                          Корозира и още как изгниват от вътре на вън,поне на моето типо.

                          Коментар


                            #14
                            Тоя пич просто е взел някаква пълна кочина, и понеже не разбира, и както е ясно не иска да разбира, плюе максимално. Аз при втората голяма повреда бих се отказал от тая кола. Може ли 105 коня на такова купе да не вървят? Просто колата си е била за скрап, а тоя не го е видял.
                            Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                            Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                            Коментар


                              #15
                              geshabeli написа:
                              Тоя пич просто е взел някаква пълна кочина, и понеже не разбира, и както е ясно не иска да разбира, плюе максимално. Аз при втората голяма повреда бих се отказал от тая кола. Може ли 105 коня на такова купе да не вървят? Просто колата си е била за скрап, а тоя не го е видял.
                              Не 105,а 113 И съм виждал как върви типо 2.0 8V и определено е много повече от вектра 2.0 8В 115hp
                              ex'Fiat Tipo | ex'Lancia Dedra 2.0 | ex'Alfa 155 1.7TS | ex'98 Lancia Dedra 1.9td SW | ex'ALFA 164 2.0TS | ex'Lancia Delta 1.6i | ex'Fiat Coupe 1.8 16V VFD | ex'Fiat Bravo 2.0 20V HGT

                              Коментар

                              Working...
                              X