Човек обяснява за Типо-то си в тунинг.бг ...
Ей сега ше нахвърлям набързо едно списъче за Типо-то 2.0(не беше 16в.) 1.Значи като го купих изглеждаше добре, вървеше добре, да кайем че почти всичко беше наред.Тук е момента да отбележа че Типо 113к.с. е по-бавно от всички себеподобни със същата мощност.Астри,калибри,голфо-ве,хонди,мазди са да не изброявам всички марки, всичките са по-бързи от него, да не говорим че максималната скорост му е една идея по-висока от на лада 1600 !!2.След точно 10-ина дни блокира мотора! Без видима причина имаше си и масло и вода и ангренажа не се е късал - нищо.При това по-доста странен начин както си карам на 5та с 80км/ч.Ест последва пълен основен ремонт, сегменти, ремъци, течности, гарнитури - всичко.3.По двигателя проблеми кой знае какви след тва не съм имал.Около 2-3 месеца прекъсваше и никъде дори и в Фиат не можеха да открият от кво.Обиколих всички сервизи в Сф, смениха всички възможни неща по ел.система -кабели,свещи,бобини ....и не и не.И накрая отидох на море и кат се върнах в фиат го бяха оправили, без и те да разберат точно как.Нещо дефектиращи дистрибуторни капачки май беше проблема но не стана точно ясно.Малко по-натам духна и гарнитура на главата която беше сменена с леко пилене на главата и май тва са по сериозните ремонти по двг.ааа да тука трябва да спомена и постоянно неспокоината работа на двг.Всякакви смени на моторчета за празен ход нямаха резултат и така го продадох.С вечно играещи обороти при работа на място( наистина леко играещи, но мнооо дразнещо).4.След тва да кажем 2 думи за ходовата част.Ми кво да кажем 10ки пъти смяна на носачи и 1 път на амортесьори.Да кажем че на амортесьорите им е дошло времето, то на носачи смяна се налага на не повече от 15 000км, или на всеки зверски удар в дупка.При Фиат зверска дупка освен на гума и джанта(както при всички) налага смяна и на носач - винаги !!! Принципно при Фиати-те потропвания и поскърцвания и почуквания се чуват от всевъзможни места дори при пълна подмяна на всичко, така че е мн трудно да се ориентираш точно кое тропа.5.След тва да не забравя един мн интересен дефект който ме мъчи около 5 месеца.Значи както си върви колата и спира, изгасва и край.После върти има ток но не пали.И така си го прави когато си иска.Никой не може да разбере от кво е.Мери се струва се - НЕ.Когато иска спира, когато иска тръгва.Мн интересно е че при Фиат повредите мн мн често са неоткриваеми за всякакви майстори.Тва е поради мн странното им естество несрещано при други марки и модели.И така след 10-ки закъсвания и смяна на кви ли не релета и глупости се оказа че накъв кабел който се закача отгоре на бобината се състои от 4 кабелчет и едното се е прокъсало.А те са вътре в жак-а, не се виждат и е трудничко човек да предположи.6.смяна на крета и маншони не я броим, казваме дошло им е време.7.Ръжда изби на всички места които може да си помисли човек.Освен калници и прагове, по-интересно беше положението отдолу където беше на път да се превърне в Фред Флинстоун.И накрая трудно се вдигаше на крик!!1Споменавал съм вече как изгниха тръбичките на спирачките (ВСИЧКИ) и изтече спирачната течност като щях да се пречукам! Тука лирическо отклонение - НЯМА ДРУГА КОЛА В СВЕТА НА КОЯТО ДА Й ИЗГНИВАТ ТРЪБИТЕ НА СПИРАЧКИТЕ !!!Така да кажем и 1 добра дума за ръчната - може би единственото нещо което не ми е създавало проблеми и работеше наистина добре .8.Сега продължавам с редица дребни и странни неща: счупени и 3те дръжки в купето, които са на тавана.2 от момичета, една от момче 60кг.Не че са се набирали.Просто се хващаш и тя се чупи.Неработещ халоген 1бр.-неясна причина.Досадно тракане при отворен шибидах - абсолютно невъзможно да се оправи, просто конструкторски дефект.Вечно изпуснали амортисьорчета на багажника.Счупена закачалка на предния капак(важи за всички типо-темпра)!Изгоряло моторче на предни чистачки - 1път.На задна чистачка - 1път.Нагреватели никога не работили.Копче за пускането на нагреватели неработещо(просто е направено да не работи)!Чистачки преебани и работещи само на най-бързата степен на другите не Всякакви светкания на лампички по таблото най-често без причина.Имаше някъв комп. дето показва изгорели крушки, незатворени врати и капаци и т.н.Него няма да го коментирам.Показанията му са тотално грешни и объркани.Няколко пъти по време на движение нещо става късо ( без видима причина) и се стопява някой бушон, от което ест.следва отказ на някаква система.Кога перка, кога фарове, ......Сега се сещам да кажа и за пепелника - просто гениално направен.Точно в стила на Фиат.Безумно евтина пластмаса и никакъв начин да си закрепиш цигарата.Оставиш ли я пада вътре и няма вадене.Ужас.Така откъде да продължим.Да кажем от плафона вътре в купето.По някое време плафона почна сам да свети нон стоп и не можеше да се спре никак.Наложи се да махна крушките Левия мигач отказа - незнам защо?Никой не знае.Десния работи, на аварийни пак само десния работи 9.Казвал съм и друг път за скоростната кутия както си карам на 3та с 30км/ч нещо става.Чупи се парче някво вътре, пука корпуса, изтича маслото - решение - нова скоростна кутия! Преди да се случи тва скоростите са ОК, без шум и с ново масло!!!10.Мн интересно е как се сменят крушките отзад на Фиат типо, независимодали стоп, габарит, мигач или квото и да е!Ако си мислите че е от багажника като на повечето нормални коли мн се лъжете.Трябва да се свали целия стоп, а той се сваля изключително трудно и се слага 5 пъти по трудно, защото има едно идиотско болтче отдолу което е невероятно трудно за достигане и оцелване!!!Регулиране на фаровете от купето Фиат още не знаят че съществува по времето на Типо Сега се сещам че и задното окачване имаше някъв жесток дефект който всички сервизи отказваха да се заемат да правят.Гумите се бяха разкрачили и трябваше нещо да се реже за да се свалят некви лагери или нещо подобно.Забравил съм вече.И последно да спомена за невероятния, просто гениален часовник който се намира на таблото на фиат типо.Тва е вече примера колко идиотско може да бъде 1 нещо.Та значи часовника (със стрелки) който иначе си работи добре издава един звук от движението на секундарника, който е някакво стържене и при изгасен двигател и стоене в колата е направо побъркващ.Абсолютно всички хора които им се е налагало да седят в Типо с такъв часовник(в повечето го има) знаят за кво иде реч.Тва е най-ужасния и дразнещ шум на света - има го при АБСОЛЮТНО ВСИЧКИ Типо-та с такъв часовник.Тва не е повреда!А фабричен дефект.Да сетих се още нещо.Винаги гореше масло.Около 2л на 10 000км.Тва е неизбежно дори след ремонта.Двиг. си беше здрав, не пуши, яка компресия но масло си гори няма начин!!!Има поне още толко неща за които сега не се сещам.Като се сещам ще добавям. Нека бъде ясно че гореизброените повреди се отнасят за Фиат Типо, произведено 1992г. с 2.0 8в двигател !!!Всичко това се случва за период маалко по-малко от 3 години!!Само за сравнение ще кажа че за 1 год. и 10 мес. на 2 опела калибра(първия го откраднаха) съм сменил 1ни предни дискове на първата кола и сега се прееба дебитомер-а на 2рата!Абсолютно нищо друго.Дори и бушон !!!Не знам може би късмет
Marionte написа:
ICI написа:
Бих бил признателен за едно списъче за 2.0 ,по възможност за 16 в ,подредено по точки . Идеята ми е да се възползУвам Овреме ,дорде ми е разхвърлян маторя на части и да изтръгна от корен всички измислени повреди ,отмятайки по Списъка точка след точка след точка след точка ... :D
Коментар