Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпроси, свързани с ремонт на кепмер

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпроси, свързани с ремонт на кепмер

    Колеги, не съм майстор човек, но викнах Неволята и си ремонтирам сам кемпера. Постоянно се сблъсквам с нови неща за мен (винтоверт? умно!) и нямам кой да ми показва. Въпросите са по-скоро строителни, отколкото автомобилни, затова пиша в този раздел. Първо да разкажа за какво става дума. Имам този кемпер. И миналата година реших да му сменям тапетите. Обаче като ги махнах с ужас установих, че на много места стената е изгнила. Структурата е отвън алуминий, вътре ферма от летви, между летвите стиропор и отвътре шперплат. Микроотворчета е имало по лайсни разни и оттам е капало вода вътре, летви, шперплат, всичко на прахан станало. Очистих всичко до здраво, импрегнирах летви с Бокемит Форте, изградих наново фермата, захванах летвите с лепило Хенкел (водоустойчивото) и алуминиеви планки с неръждаеми винтове. Ето една снимка преди/след.Старите летви, които стават за нещо съм ги оставил, но съм ги намазал колкото може с Бокемит и съм ги подсилил отстрани с нови летви.Ето задницата как стана.Все повече идва момента на слагане на шперплата и се чудя как точно да залепя. По принцип мислех да не залепям стиропора за външната стена, защото оригинално не беше залепен. От друга страна колегите от кемпер форума казват, че масово се залепя за алуминия, просто моя 32 годишен дядо явно е старичък. И понеже не е залепен алуминия е станал вълнообразен на места. Та сега в задачата влиза и залепяне на стиропора за алуминия, за да може да стане като едно цяло алуминий-дървена ферма-стиропор-шперплат и да е максимално здраво. Също ми препоръчват да ползвам пяна и за залепването на стиропора към шперплата и шперплата към летвите. Все пак тая каравана цялата се чекне и усуква по време на движение, не е като да седи неподвижно.Ако се загледате на горната снимка ’преди/след’ се вижда как между вертикалните летви над прозорчето и алуминия има един ’корем’, който явно ще трябва да се запълва. От кемпер форума ми препоръчват монтажна пяна, но имам някои притеснения за пяната. Нямам абсолютно никакъв опит с пяна, никога не съм слагал, флакон не съм виждал. Така че всякакви съвети ще ми дойдат от полза.Примерно казват ми, че ако сложа еднокомпонентна пяна няма да изсъхне добре, защото в затвореното пространство няма достатъчно досег с въздух, а нали трябва влага за да втвърди. Също ме притеснява тая пяна като започне да се разширява дали няма да напъне алуминия и да го издуе още повече навън, изобщо какво се случва с пяната, когато запълни мястото и няма накъде да ходи? Или трябва да сложа от тази, зимната, която не раздувала толкова? Също съм чувал, че като се сложи пяна в автомобил после много бързо гние (макар че какво да гние алуминия...). Чувал съм и че пяната не държи на вибрации, а такива в кемпера колкото щеш. Такива работи. Помагайте, моля!

    #2
    кола

    Дават го с монтажна пяна или С 200 дори някой слага и малко хелметекс ама не много щото се разяжда.Не може ли да се сложат винтове в рамката така ще е най добре .
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      Защо не ползваш вата вместо стиропор - по-гъвкава е и обира неравностите. освен това от вътрешната страна на летвата можеш да забиеш пирон или винт да я придържа, вместо да лепиш.
      Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

      Коментар


        #4
        Ключар имаш предвид винтове отвън през алуминия за дървото ли? По принцип ми се щеше да избегна допълнително дупчене, всяка дупка си е потенциален теч, но може и да се окаже че нямам друг избор ако искам да го прибера тоя корем.Еле, има колеги пробвали с вата и резултатите хич не са добри. Първо че една идея вода да влезе - няма съхнене, става на една кална топка тая вата и всичко около нея изгнива. Освен това ватата пуска едни власинки дето почват да дразнят дишането. Ватата си е добра ако е перфектно затворена зад ... нещо..., но за кемпер не става, пробвано е.

        Коментар


          #5
          Слагай смело монтажна пяна,както са ти казали.Целия ми таван на гаража е направен със стиропор залепен точно с пяна/покрива е ЛТ ламарина/.Лепил съм гипсокартон с пяна и за пет години не е мръднал,даже тоалетната ми чиния е залепена с пяна.Купи си пистолет за пяна от по-обикновенните/десетина лева/,монтажна пяна за пистолет и задължително чистител.С него се почиства пистолета след употреба.Шперплата ,предполагам ще бъде хванат с винтове към дървената скара.След като се сложи пяната трябва веднага да се затвори със шперплата,защото иначе ще се раздуе.Успех!
          PUNTО 1.7 ТД ELX/умря,горкото/
          Проблема не е от бобината,а от магарето в кабината!

          Коментар


            #6
            кола

            Вярно и вода може да има но ако сложиш нещо гума и някакво лепило да не протичаи да се стегне от вън и вътре през алуминия и шперплата.Може и да не е на всякъде просто да не опъне малко иначе ако не го лепиш на всякъде няма ли да седи . Хелметекс става малко разреден дори или от тази монтажна пяна тук таме. Не знам само да не е много скъпо някой слагат и смола ама зависи как се смеси тя пак може да разяде стиропора.
            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

            Коментар


              #7
              Има пяна специално за изолации,която се раздува по малко от другата,така че вземи от нея.Като направиш един,два квадрата и ще свикнеш,няма нищо сложно.Отвън шперлплата с винтове в дървената скара и си готов.Успех

              Коментар


                #8
                За съжаление нямам време да прочета цялата тема и съветите които си получил, но аз лично бих те посъветвал да спазваш технологията по която е правено всичко защото ако сложиш винтове освен евентуални проблеми със течове може да имаш проблем с това цялата конструкция да се разпука, защото все пак това цялото нещо се движи и при неравности си мисля че ще има напрежение ако панелите са захванати като сандвич с болтове! Ние имаме каравана и затова темата ми е интересна. Успех!!
                ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
                // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

                Коментар


                  #9
                  Костов, мислех и шперплата да хвана с пяна към скарата и стиропора, и така да го стегна с винтове.Ключар, по принцип отвън винтовете мога да ги пусна през една лайсна, а между лайсната и алуминия да сложа една такава лентаТова е лепкаво като каучук и седи меко. Но пък понеже ако се загледаш ще видиш че алуминия е фабрично накъдрен и лайсната ще минава напреки на тоя профил, ще трябва отвътре между алуминия и летвата да подлагам някакво парченце шперплат тънък, колкото да обере тая неравност и да може да се стегне отвън без да огъне стената и да ’изправи’ профила.Уилоу да, прочетох за ’зимна’ пяна, която не раздувала толкова. Ексайтър, ами то и в момента има винтове отвън през стената захванати за летвите, даже се виждат на най-първата снимка в темата, тези хоризонталните черни лайсни. Не схващам как може да се разпука конструкцията, то караваните по принцип си имат такива лайсни с винтове, най-малкото по ръбовете ако не през средата. Имай предвид, че оригинално алуминия отгоре до долу не е едно парче. Ако се загледаш над прозорчето на вътрешната снимка ’преди/след’ ще видиш как няколко пръста над него алуминия си сменя цвета, там се застъпват двата листа. Така че няма как без някакви лайсни и винтове през тях в дървото.

                  Коментар


                    #10
                    ele написа:
                    Защо не ползваш вата вместо стиропор...
                    И аз мисля, че с вата ще е по-добре. Има по-добри изолационни свойства.
                    Alfa 159 SW 2.4 Ti
                    Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                    "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                    Коментар


                      #11
                      То ако ще го задушаваш,най-добре е с фибран.
                      FIAT BRAVO 1.6
                      FIAT COUPE 1.8-POWER OF LOVE-EX
                      LANCIA LYBRA 1.8 SW-NOW

                      Коментар


                        #12
                        Вече съм купил Неопор. Ей го под плота.

                        Коментар


                          #13
                          О да, естествено че хептен без винтове няма да стане, но като цяло идеята ми бе да следваща същия принцип (технология) на това как е правена конструкцията.
                          ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
                          // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

                          Коментар


                            #14
                            Да, разбира се. Следвам как е направено с някои подобрения. Примерно на места сгъстих летвите, където ще има шкаф или мисля че при движение натоварването ще е повече. Оригиналните летви бяха хванати една за друга с едни телове, като такер, но по дебели и дълги. Аз ги хванах с лепило и алуминиеви планки с винтове. Сега ще захвана външната стена с лепило за пълнежа и за да стане още по-яко. Но иначе си следвам оригиналната конструкция без някакви революции.

                            Коментар


                              #15
                              ако стиропора го изрежеш да влиза плътно във фермите няма да мъдне, но все пак може да ползваш монтажен кит или смола, а фазера да го хванеш с малки видии който са с по големи/широки и плоски/ глави като се целиш във фермите, ъглите можеш да ползваш пяна за са затвориш процепите. съветвам те да ползваш някакво самозапващо се фолио което да се почиства по лесно. Ако си решил да правиш някакво окабеляване или да пускаш тръби сега е момента.
                              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                              Коментар

                              Working...
                              X