Малко инфо за маслата. Критериите за принадлежност към съответния клас на зимните масла са два: - динамичният вискозитет, определен в специални апарати, симулиращи въртенето на коляновия вал в лагерите, и изпомпването на маслото от картера до отделните точки на смазване. Температурите при които се извършва това определяне, са различни за всеки зимен клас, но всички са отрицателни. Така например за маслото 5W те са -25 градуса и -30 градуса по Целзий, а за маслото 15W- най-подходящото и най-използваното в нашата страна е - 15 градуса и - 20 градуса по Целзий. Това означава, че при тези температури нормалния динамичен вискозитет гарантира оптимално съпротивление при първоначалното завъртане на коляновия вал, както и че е гарантирано бързо изпомпване на маслото до отдалечените точки. За летните масла критерият за принадлежност към съответния клас е кинематичният вискозитет , определен при 100 градуса по Целзий за всички класове. Колкото цифрата с която маслото се означава е по голяма, толкова маслото е по-гъсто и може да се използва при по-високи температури. В нашата страна при лятна експлоятация най-подходящи са едносезонните масла от клас 30 и всесезонните масла от клас 40.Всесезонните масла са тези, които могат да се използват целогодишно, се означават с дроб. Числителят показва зимния вискозитетен клас а знаменателят-летния(пример 15W40). За прецизност следва да се отбележи, че зимните и всесезонните масла имат гарантиран минимален кинематичен вискозитет при 150 градуса Целзий. По този начин е гарантирана без аварийната експлоатация на автомобила при високи температури.3. Класификация на Европейските автомобило-производители (ССМС). Освен нормите на (API) Американски петролен институт, съществуват и новите норми на Обществото на Европейските автомобило-производители (ССМС). Тези норми отразяват едно по-високо на минималните експлоатационни изисквания към моторните масла. Комитет е обосновал тези нови норми с по-тежките работни режими в Европа и с някой конструктивни особенности. При тях се отчитат: удължени интервали на смазване, повишени температури на маслото, променени качества на горивата, както и новото развитие на горивата, както и новото развитие на на двигателите. Класификациите на ССМС са пригодени към американските методи на изпитания, но са допълнени с европейски изпитания. Нивата се означават пак с букви G за бензинови двигатели и D- за дизеловите. Нивата на маслата за бензиновите двигатели са следните:G4(заменяща G2)- обикновени моторни масла без характеристиките за лесно студено пускане и икономия на гориво. Сравнява се с
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Моторни маслаТака и така започнахме да си говорим за зимата.
Collapse
X
-
Аз лично
Аз лично карам с италиански масла TUTELA те са втора марка на завода FIAT LUBRIFICANTI (не съм сигурен дали се пише точно така)Това е същия завод който произвежда SELENIA.Много съм доволен от тях,то няма и с какви др.да карам тъй като съм им дилар за Стара Загора .Но сеериозно и брат ми и бащами са с италиански автомобили и си караме с тези масла.
-
Майсторът ми ми каза, че Фиатката най-добре понася SELENIA, но аз вече бях купил LIQUI MOLY 10W40 DIESEL и съм доволен. Обаче другият път като сменям масло ще сложа SELENIA. Началника ми има Алфа 155 V6 и я кара само със SELENIA (в червени тенекиени кутии с емблемата на Алфа Ромео).FIAT Punto 1.7TD
Коментар
-
От 5 години карам с .Fiat Idea 1.9 8V mJet 'Emotion'
Fiat Bravo 1.4 16V T-Jet 'Eleganza'
Fiat Punto 1.2 16V ELX 'Speedgear'
Fiat Uno 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"
https://www.fiat-uno.org/
Коментар
-
MOTUL Turbolight 10W40 В момента техните масла отговарят на последните изисквания (категории) И най-важното - купувам го от "Проспийд" и няма шанс да е ментакhttp://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
FIAT Punto 99' 1.7 TD
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар