Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Моторни маслаТака и така започнахме да си говорим за зимата.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Моторни маслаТака и така започнахме да си говорим за зимата.

    Малко инфо за маслата. Критериите за принадлежност към съответния клас на зимните масла са два: - динамичният вискозитет, определен в специални апарати, симулиращи въртенето на коляновия вал в лагерите, и изпомпването на маслото от картера до отделните точки на смазване. Температурите при които се извършва това определяне, са различни за всеки зимен клас, но всички са отрицателни. Така например за маслото 5W те са -25 градуса и -30 градуса по Целзий, а за маслото 15W- най-подходящото и най-използваното в нашата страна е - 15 градуса и - 20 градуса по Целзий. Това означава, че при тези температури нормалния динамичен вискозитет гарантира оптимално съпротивление при първоначалното завъртане на коляновия вал, както и че е гарантирано бързо изпомпване на маслото до отдалечените точки. За летните масла критерият за принадлежност към съответния клас е кинематичният вискозитет , определен при 100 градуса по Целзий за всички класове. Колкото цифрата с която маслото се означава е по голяма, толкова маслото е по-гъсто и може да се използва при по-високи температури. В нашата страна при лятна експлоятация най-подходящи са едносезонните масла от клас 30 и всесезонните масла от клас 40.Всесезонните масла са тези, които могат да се използват целогодишно, се означават с дроб. Числителят показва зимния вискозитетен клас а знаменателят-летния(пример 15W40). За прецизност следва да се отбележи, че зимните и всесезонните масла имат гарантиран минимален кинематичен вискозитет при 150 градуса Целзий. По този начин е гарантирана без аварийната експлоатация на автомобила при високи температури.3. Класификация на Европейските автомобило-производители (ССМС). Освен нормите на (API) Американски петролен институт, съществуват и новите норми на Обществото на Европейските автомобило-производители (ССМС). Тези норми отразяват едно по-високо на минималните експлоатационни изисквания към моторните масла. Комитет е обосновал тези нови норми с по-тежките работни режими в Европа и с някой конструктивни особенности. При тях се отчитат: удължени интервали на смазване, повишени температури на маслото, променени качества на горивата, както и новото развитие на горивата, както и новото развитие на на двигателите. Класификациите на ССМС са пригодени към американските методи на изпитания, но са допълнени с европейски изпитания. Нивата се означават пак с букви G за бензинови двигатели и D- за дизеловите. Нивата на маслата за бензиновите двигатели са следните:G4(заменяща G2)- обикновени моторни масла без характеристиките за лесно студено пускане и икономия на гориво. Сравнява се с
    FIAT - TIPO 2.0i.е

    #2
    Аз лично

    Аз лично карам с италиански масла TUTELA те са втора марка на завода FIAT LUBRIFICANTI (не съм сигурен дали се пише точно така)Това е същия завод който произвежда SELENIA.Много съм доволен от тях,то няма и с какви др.да карам тъй като съм им дилар за Стара Загора .Но сеериозно и брат ми и бащами са с италиански автомобили и си караме с тези масла.
    FIAT - TIPO 2.0i.е

    Коментар


      #3
      Майсторът ми ми каза, че Фиатката най-добре понася SELENIA, но аз вече бях купил LIQUI MOLY 10W40 DIESEL и съм доволен. Обаче другият път като сменям масло ще сложа SELENIA. Началника ми има Алфа 155 V6 и я кара само със SELENIA (в червени тенекиени кутии с емблемата на Алфа Ромео).
      FIAT Punto 1.7TD

      Коментар


        #4
        На моята Брава и слагам СЕЛЕНИЯ.
        BRAVA 1,4 12V
        Nissan Navara

        Коментар


          #5
          От 5 години карам с .
          Fiat Idea 1.9 8V mJet 'Emotion'
          Fiat Bravo 1.4 16V T-Jet 'Eleganza'
          Fiat Punto 1.2 16V ELX 'Speedgear'
          Fiat Uno 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"

          Търси се..

          Коментар


            #6
            MOTUL Turbolight 10W40 В момента техните масла отговарят на последните изисквания (категории) И най-важното - купувам го от "Проспийд" и няма шанс да е ментак
            http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
            Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
            FIAT Punto 02' 1.9 JTD
            FIAT Punto 99' 1.7 TD

            Коментар


              #7
              Dodo 155 написа:
              MOTUL Turbolight 10W40 В момента техните масла отговарят на последните изисквания (категории) И най-важното - купувам го от "Проспийд" и няма шанс да е ментак
              Това е истината.Е, аз сложих 6100 синерджи, но все тая!
              SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

              Коментар

              Working...
              X