Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Караме на фарове през цялата година- МВР против по еко причи

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #91
    Карам вече трети Фиат и на нито един не съм гасил фаровете ... светят постоянно, когато работи ДВГ.Според мен не е гъзария, а самозащита от идиотите на пътя.Колите ми са били или сиви, или черни, а според изследвания тези два цвята са от най-незабележимите на пътя-просто се сливат с околността и отдалеч не можеш да бъдеш 100 % сигурен идва ли кола или не ...
    I don't always blow black smoke with my JTD ... but when I do, it's directly into your cooler!

    Коментар


      #92
      kiro_of_the_day написа:
      [Откакто е измислен автомобила има няма над 100 години - досега всички са били малоумници.Сега обаче напоследък се навъдиха умници и си пускат фаровете...
      Не си прав.Те 70 години и колани са нямали автомобилите, но сега са задължителни и глобяват за тях.Също така 85 години са нямали и еърбеци, но и те сега са задължителни.И мигачи дълги години са нямали колите...

      Коментар


        #93
        Immortal написа:
        kiro_of_the_day написа:
        [Откакто е измислен автомобила има няма над 100 години - досега всички са били малоумници.Сега обаче напоследък се навъдиха умници и си пускат фаровете...
        Не си прав.Те 70 години и колани са нямали автомобилите, но сега са задължителни и глобяват за тях.Също така 85 години са нямали и еърбеци, но и те сега са задължителни.И мигачи дълги години са нямали колите...
        Прав съм. Ти си мислиш, че не съм прав, а то - ти не си прав. Да но през всичките тези години фарове са имали.Сега изведнъж колите станаха невидими, та трябва и фаровете да светат постоянно за кьоравците по пътищата.
        VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
        VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
        VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
        VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
        Нека Силата на бъде с Нас...

        Коментар


          #94
          vital написа:
          Сигурен бях, че това ще кажеш
          Требе да поддържаме Бай ти Ганя жив!
          VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
          VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
          VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
          VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
          Нека Силата на бъде с Нас...

          Коментар


            #95
            С течение на времето функцията на фаровете се е изменила.В началото е била единствено за да може водача да вижда пътя.С нарастване броя на автомобилите, фаровете придобиват функцията на светлини, чрез които останалите водачи да те забелязват.Затова и сега новите автомобили имат няколко различни светлини - къси, дълги, фарове за мъгла, ДНЕВНИ СВЕТЛИНИ, габаритни светлини.В закона изрично си пише - през деня се кара на ДНЕВНИ СВЕТЛИНИ. Пък който няма такива - на КЪСИ светлини.

            Коментар


              #96
              :D Аз не знам дали съм "ЗА" или "Против" карането на фарове. Лично на мен не ми пречи да са пуснати, не ми пречи и да не са. Обаче да споделя с вас: лично аз съм бил пряк свидетел на три леки ПТП-та, при които виновните не видяли автомобила, въпреки пуснатите светлини. Едното ПТП ми се случи на мен преди около 3 години. Бях с пуснати светлини посред бял ден, ясен, слънчев. На една от кварталните пряки един чичка ме чукна на нерегулирано кръстовище, падах му се дясностоящ. След като слезе от колата ми вика:" ами съжалявам, не те видях". Нищо, разминахме се само с малко приказки и по живо, по здраво.Втората ми случка беше със зет ми, удариха го, пак щото не го видели, при вкл. светлини, той си кара така целогодишно. Съвсем пресен трети случай от вчера- приятелката ми я удариха, пак при вкл. светлини- причината- лелката дет я нацепи не я видяла. Докато чакахме КАТ, лелчето не спря да повтаря, че просто сме се появили от нищото и тя като ни видяла, вече било късно...За протокола: не сме карали бързо, защото приятелката е млад водач и още не си позволява, а улицата, по която се движехме има легнали полицаи през 20-на метра. Та, аз лично въобще не се замислям за разход на гориво, на крушки и други тем подобни, а дали има някакъв смисъл- ако не те видят, едни фарове няма да решат проблема. Аз лично, докато шофирам не съм имал случай да забележа кола заради фаровете й, просто я забелязвам, защото е на пътя.

              Коментар


                #97
                Винаги карам на фарове, няма да вляза в такъв разход за гориво и крушки. А и щом по белите страни се кара целогодишно на фарове значи има защо.
                Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                Коментар


                  #98
                  curko написа:
                  :D Аз не знам дали съм "ЗА" или "Против" карането на фарове. Лично на мен не ми пречи да са пуснати, не ми пречи и да не са. Обаче да споделя с вас: лично аз съм бил пряк свидетел на три леки ПТП-та, при които виновните не видяли автомобила, въпреки пуснатите светлини. Едното ПТП ми се случи на мен преди около 3 години. Бях с пуснати светлини посред бял ден, ясен, слънчев. На една от кварталните пряки един чичка ме чукна на нерегулирано кръстовище, падах му се дясностоящ. След като слезе от колата ми вика:" ами съжалявам, не те видях". Нищо, разминахме се само с малко приказки и по живо, по здраво.Втората ми случка беше със зет ми, удариха го, пак щото не го видели, при вкл. светлини, той си кара така целогодишно. Съвсем пресен трети случай от вчера- приятелката ми я удариха, пак при вкл. светлини- причината- лелката дет я нацепи не я видяла. Докато чакахме КАТ, лелчето не спря да повтаря, че просто сме се появили от нищото и тя като ни видяла, вече било късно...За протокола: не сме карали бързо, защото приятелката е млад водач и още не си позволява, а улицата, по която се движехме има легнали полицаи през 20-на метра. Та, аз лично въобще не се замислям за разход на гориво, на крушки и други тем подобни, а дали има някакъв смисъл- ако не те видят, едни фарове няма да решат проблема. Аз лично, докато шофирам не съм имал случай да забележа кола заради фаровете й, просто я забелязвам, защото е на пътя.
                  Колега, идеята за пуснатите фарове не е заради шофирането в кварталните улички или в града. Там през деня и със и без фарове е все едно.Основното предимство на пуснатите фарове е при извънградско каране. Автомобилите с пуснати такива са много по-забележими. Миналата седмица пътувах за Русе и при изпреварване в условия на жега и трептящ въздух над пътната настилка, колите с пуснати фарове ги забелязвах много по-отдалеч, което водеше до много по-спокойно извършване на маневрата. Колите без включени светлини изплуваха много по-внезапно от маранята. Особено сребристите.
                  преди - TIPO
                  сега - VOLVO XC60

                  Коментар


                    #99
                    Преди години пътувах в автобус (сутринта в 5 часа още бе тъмно) и една леля го нацели в задната дясна гума, въпреки че човека избяга от крайна лява лента в нашата посока и отиде в крайна лява лента за насрещното движение. Не го била видяла! Цял автобус 20 тона и окичен със светлини като коледна елха. Като си кьорав не дневни, не къси, ами лазерно шоу в комбинация със сини, червени и оранжеви буркани да сложш, пак ще има някой блейка да те нацели.Остава и електромери да ни сложат, че и на ЧЕЗ да плащаме! :D
                    Няма начин да няма начин!

                    Коментар


                      :D ами аз не споря, щом някой забелязва колите отдалеч с фарове-ОК, пак казвам, аз нямам случай да не видя кола, щото е без светлини. Докато карам гледам да гледам. Извън населено място може и да има по-голям ефект, отколкото в града, не споря, лично мнение. Щом някой е преценил, че това ще помогне за безопасното шофиране-ОК, само дето ефекта не се знае колко ще е голям, но и 1% да се повиши безопасността-пак е достатъчно. Скоро четох статия за ефекта от въвеждането на т.н хендсфри и ефекта му за намаляване на катастрофите в САЩ. Ами оказва се, че самото държане на телефона не е пряката причина за ПТП-тата, а това, че докато шофират, хората се отнасят в разговора и в един момент се оказват неадекватни в ситуацията. Броят на катастрофите в следствие на говоренето по тел. не е намалял според проучванията.Та, с фаровете си мисля, че не е мн по-различно- ти си се заблей в разговор със спътника си или по телефона, пък чакай да забележиш някого- всичко е въпрос на внимание според мен. Сега с това не заставам на страната на тези "Против", не съм се и замислял колко би могло да се повиши разхода, това не ме бърка за момента, това, че ще сменя крушките по веднъж- два пъти годишно също. Въпроса е да има наистина някакъв смисъл, а не това евентуално въвеждане на тези мерки да е поредния източник да доходи за някои институции.

                      Коментар


                        Твърдо против. Един сезон каране на фарове = два комплекта крушки (Филипс или Осрам). Поради това светене на няколко пъти се оказва, че нощно време като се наложи да карам (или ако мръкне докато шофирам) едната крушка е изгоряла. По-добре да имаш светлини когато ти потрябват, а не да се чудиш как да ги набавяш заради изискване да си на фарове. А естествено трябва и да имаш резервен комплект. Някой ще каже - какво са два комплекта крушки за един сезон? Ами 72 лева Найт Брейкър на Осрам. Ако го въведат това изискване ще е 2х72 лева, или 144 лева само за крушки! Ц - не съм съгласен, само заради мним ефект за безопасността. Ако господата управляващи са ЗА безопасността, могат да се фокусират върху по-съществени неща, имащи по-пряка връзка с нея, като износени гуми да речем (гъзарите с големия цолаж джанти, дето карат само ІІ-ра употреба изгореляци са по-опасни отколкото некаращите с включени светлини).
                        Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

                        Коментар


                          Е това пък вече е... Точно тези найт брейкър не са обикновени крушки и на много места пише, че животът им е по-кратък.На 2те ми основни коли на 60/50хил км фаровете почти не са изключвани. За по 4/3години не съм сменил нищо... Друга марка на 55хил и 2години само 1габарит...Обикновената крушка не гори за един сезон или два... 4та кола - оригинален ксесон 80хил и 4години - нищо. 5та - "Фалшив" ксенон - 50хил - една крушка гаранционно...

                          Коментар


                            Би ли могло да се подаде от ФФБ официално запитване, защо се изисква това целогодишно светене! Като се изискат неопровержими доводи за това, дори и те да са във вид на обосновани разсъждения на някой чичко от БАН или др.?!Някой замислял ли се е, как стои въпроса с "професионалните" пешеходци и възможността им да преценят къде, какви и колко бързо се движат автомобили по пътното платно? Защото до сега стана ясно, че имаш ли шофьорска книжка следва моментално, че си безгрешен и абсолютно сигурна ще е мигновенната ти реакция при движение по друмищата български!!! Нали ... аз поне до такъв извод стигнах?!За мене това е един от най-големите кошмари, "професионален" пешеходец да не види движещ се "тон желязо" !!! В случая нека оставим на страна моята изключително бърза и по правилник реакция, моля ви!п.п. и за да не остана не разбран, то аз съм за ежедневното светене, дори имам монтиран ДРЛ ; и по скоро трябва в България да се гласува закон, наредба или квото трябва зада може да се легализират по-безпроблемно и леко външните ДРЛ модули; метанови и други газови инсталации се монтират и сертифицират много по-лесно от едни фарчета ... ?!?!?!
                            Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                            Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                            http://www.keepfighting.ms

                            Коментар


                              dannybo написа:
                              Основното предимство на пуснатите фарове е при извънградско каране. Автомобилите с пуснати такива са много по-забележими. Миналата седмица пътувах за Русе и при изпреварване в условия на жега и трептящ въздух над пътната настилка, колите с пуснати фарове ги забелязвах много по-отдалеч, което водеше до много по-спокойно извършване на маневрата. Колите без включени светлини изплуваха много по-внезапно от маранята. Особено сребристите.
                              Е аз какво казвам преди пет страници......
                              Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
                              Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
                              Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

                              Коментар


                                veselin10 написа:
                                dannybo написа:
                                Основното предимство на пуснатите фарове е при извънградско каране. Автомобилите с пуснати такива са много по-забележими. Миналата седмица пътувах за Русе и при изпреварване в условия на жега и трептящ въздух над пътната настилка, колите с пуснати фарове ги забелязвах много по-отдалеч, което водеше до много по-спокойно извършване на маневрата. Колите без включени светлини изплуваха много по-внезапно от маранята. Особено сребристите.
                                Е аз какво казвам преди пет страници......
                                Да, единия се вижда от 2 километра, другия от 1 километър.Ако не ти стигне 1 километър да решиш каква маневра искаш да правиш по-добре не сядай зад волана.
                                A20DTH ЖТД ама не баш
                                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                                Коментар

                                Working...
                                X