Карам вече трети Фиат и на нито един не съм гасил фаровете ... светят постоянно, когато работи ДВГ.Според мен не е гъзария, а самозащита от идиотите на пътя.Колите ми са били или сиви, или черни, а според изследвания тези два цвята са от най-незабележимите на пътя-просто се сливат с околността и отдалеч не можеш да бъдеш 100 % сигурен идва ли кола или не ...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Караме на фарове през цялата година- МВР против по еко причи
Collapse
Заключена тема
X
X
-
kiro_of_the_day написа:[Откакто е измислен автомобила има няма над 100 години - досега всички са били малоумници.Сега обаче напоследък се навъдиха умници и си пускат фаровете...
Коментар
-
Immortal написа:kiro_of_the_day написа:[Откакто е измислен автомобила има няма над 100 години - досега всички са били малоумници.Сега обаче напоследък се навъдиха умници и си пускат фаровете...VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
С течение на времето функцията на фаровете се е изменила.В началото е била единствено за да може водача да вижда пътя.С нарастване броя на автомобилите, фаровете придобиват функцията на светлини, чрез които останалите водачи да те забелязват.Затова и сега новите автомобили имат няколко различни светлини - къси, дълги, фарове за мъгла, ДНЕВНИ СВЕТЛИНИ, габаритни светлини.В закона изрично си пише - през деня се кара на ДНЕВНИ СВЕТЛИНИ. Пък който няма такива - на КЪСИ светлини.
Коментар
-
:D Аз не знам дали съм "ЗА" или "Против" карането на фарове. Лично на мен не ми пречи да са пуснати, не ми пречи и да не са. Обаче да споделя с вас: лично аз съм бил пряк свидетел на три леки ПТП-та, при които виновните не видяли автомобила, въпреки пуснатите светлини. Едното ПТП ми се случи на мен преди около 3 години. Бях с пуснати светлини посред бял ден, ясен, слънчев. На една от кварталните пряки един чичка ме чукна на нерегулирано кръстовище, падах му се дясностоящ. След като слезе от колата ми вика:" ами съжалявам, не те видях". Нищо, разминахме се само с малко приказки и по живо, по здраво.Втората ми случка беше със зет ми, удариха го, пак щото не го видели, при вкл. светлини, той си кара така целогодишно. Съвсем пресен трети случай от вчера- приятелката ми я удариха, пак при вкл. светлини- причината- лелката дет я нацепи не я видяла. Докато чакахме КАТ, лелчето не спря да повтаря, че просто сме се появили от нищото и тя като ни видяла, вече било късно...За протокола: не сме карали бързо, защото приятелката е млад водач и още не си позволява, а улицата, по която се движехме има легнали полицаи през 20-на метра. Та, аз лично въобще не се замислям за разход на гориво, на крушки и други тем подобни, а дали има някакъв смисъл- ако не те видят, едни фарове няма да решат проблема. Аз лично, докато шофирам не съм имал случай да забележа кола заради фаровете й, просто я забелязвам, защото е на пътя.
Коментар
-
curko написа::D Аз не знам дали съм "ЗА" или "Против" карането на фарове. Лично на мен не ми пречи да са пуснати, не ми пречи и да не са. Обаче да споделя с вас: лично аз съм бил пряк свидетел на три леки ПТП-та, при които виновните не видяли автомобила, въпреки пуснатите светлини. Едното ПТП ми се случи на мен преди около 3 години. Бях с пуснати светлини посред бял ден, ясен, слънчев. На една от кварталните пряки един чичка ме чукна на нерегулирано кръстовище, падах му се дясностоящ. След като слезе от колата ми вика:" ами съжалявам, не те видях". Нищо, разминахме се само с малко приказки и по живо, по здраво.Втората ми случка беше със зет ми, удариха го, пак щото не го видели, при вкл. светлини, той си кара така целогодишно. Съвсем пресен трети случай от вчера- приятелката ми я удариха, пак при вкл. светлини- причината- лелката дет я нацепи не я видяла. Докато чакахме КАТ, лелчето не спря да повтаря, че просто сме се появили от нищото и тя като ни видяла, вече било късно...За протокола: не сме карали бързо, защото приятелката е млад водач и още не си позволява, а улицата, по която се движехме има легнали полицаи през 20-на метра. Та, аз лично въобще не се замислям за разход на гориво, на крушки и други тем подобни, а дали има някакъв смисъл- ако не те видят, едни фарове няма да решат проблема. Аз лично, докато шофирам не съм имал случай да забележа кола заради фаровете й, просто я забелязвам, защото е на пътя.преди - TIPO
сега - VOLVO XC60
Коментар
-
Преди години пътувах в автобус (сутринта в 5 часа още бе тъмно) и една леля го нацели в задната дясна гума, въпреки че човека избяга от крайна лява лента в нашата посока и отиде в крайна лява лента за насрещното движение. Не го била видяла! Цял автобус 20 тона и окичен със светлини като коледна елха. Като си кьорав не дневни, не къси, ами лазерно шоу в комбинация със сини, червени и оранжеви буркани да сложш, пак ще има някой блейка да те нацели.Остава и електромери да ни сложат, че и на ЧЕЗ да плащаме! :DНяма начин да няма начин!
Коментар
-
:D ами аз не споря, щом някой забелязва колите отдалеч с фарове-ОК, пак казвам, аз нямам случай да не видя кола, щото е без светлини. Докато карам гледам да гледам. Извън населено място може и да има по-голям ефект, отколкото в града, не споря, лично мнение. Щом някой е преценил, че това ще помогне за безопасното шофиране-ОК, само дето ефекта не се знае колко ще е голям, но и 1% да се повиши безопасността-пак е достатъчно. Скоро четох статия за ефекта от въвеждането на т.н хендсфри и ефекта му за намаляване на катастрофите в САЩ. Ами оказва се, че самото държане на телефона не е пряката причина за ПТП-тата, а това, че докато шофират, хората се отнасят в разговора и в един момент се оказват неадекватни в ситуацията. Броят на катастрофите в следствие на говоренето по тел. не е намалял според проучванията.Та, с фаровете си мисля, че не е мн по-различно- ти си се заблей в разговор със спътника си или по телефона, пък чакай да забележиш някого- всичко е въпрос на внимание според мен. Сега с това не заставам на страната на тези "Против", не съм се и замислял колко би могло да се повиши разхода, това не ме бърка за момента, това, че ще сменя крушките по веднъж- два пъти годишно също. Въпроса е да има наистина някакъв смисъл, а не това евентуално въвеждане на тези мерки да е поредния източник да доходи за някои институции.
Коментар
-
Твърдо против. Един сезон каране на фарове = два комплекта крушки (Филипс или Осрам). Поради това светене на няколко пъти се оказва, че нощно време като се наложи да карам (или ако мръкне докато шофирам) едната крушка е изгоряла. По-добре да имаш светлини когато ти потрябват, а не да се чудиш как да ги набавяш заради изискване да си на фарове. А естествено трябва и да имаш резервен комплект. Някой ще каже - какво са два комплекта крушки за един сезон? Ами 72 лева Найт Брейкър на Осрам. Ако го въведат това изискване ще е 2х72 лева, или 144 лева само за крушки! Ц - не съм съгласен, само заради мним ефект за безопасността. Ако господата управляващи са ЗА безопасността, могат да се фокусират върху по-съществени неща, имащи по-пряка връзка с нея, като износени гуми да речем (гъзарите с големия цолаж джанти, дето карат само ІІ-ра употреба изгореляци са по-опасни отколкото некаращите с включени светлини).Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3
Коментар
-
Е това пък вече е... Точно тези найт брейкър не са обикновени крушки и на много места пише, че животът им е по-кратък.На 2те ми основни коли на 60/50хил км фаровете почти не са изключвани. За по 4/3години не съм сменил нищо... Друга марка на 55хил и 2години само 1габарит...Обикновената крушка не гори за един сезон или два... 4та кола - оригинален ксесон 80хил и 4години - нищо. 5та - "Фалшив" ксенон - 50хил - една крушка гаранционно...
Коментар
-
Би ли могло да се подаде от ФФБ официално запитване, защо се изисква това целогодишно светене! Като се изискат неопровержими доводи за това, дори и те да са във вид на обосновани разсъждения на някой чичко от БАН или др.?!Някой замислял ли се е, как стои въпроса с "професионалните" пешеходци и възможността им да преценят къде, какви и колко бързо се движат автомобили по пътното платно? Защото до сега стана ясно, че имаш ли шофьорска книжка следва моментално, че си безгрешен и абсолютно сигурна ще е мигновенната ти реакция при движение по друмищата български!!! Нали ... аз поне до такъв извод стигнах?!За мене това е един от най-големите кошмари, "професионален" пешеходец да не види движещ се "тон желязо" !!! В случая нека оставим на страна моята изключително бърза и по правилник реакция, моля ви!п.п. и за да не остана не разбран, то аз съм за ежедневното светене, дори имам монтиран ДРЛ ; и по скоро трябва в България да се гласува закон, наредба или квото трябва зада може да се легализират по-безпроблемно и леко външните ДРЛ модули; метанови и други газови инсталации се монтират и сертифицират много по-лесно от едни фарчета ... ?!?!?!Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
dannybo написа:Основното предимство на пуснатите фарове е при извънградско каране. Автомобилите с пуснати такива са много по-забележими. Миналата седмица пътувах за Русе и при изпреварване в условия на жега и трептящ въздух над пътната настилка, колите с пуснати фарове ги забелязвах много по-отдалеч, което водеше до много по-спокойно извършване на маневрата. Колите без включени светлини изплуваха много по-внезапно от маранята. Особено сребристите.Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG
Коментар
-
veselin10 написа:dannybo написа:Основното предимство на пуснатите фарове е при извънградско каране. Автомобилите с пуснати такива са много по-забележими. Миналата седмица пътувах за Русе и при изпреварване в условия на жега и трептящ въздух над пътната настилка, колите с пуснати фарове ги забелязвах много по-отдалеч, което водеше до много по-спокойно извършване на маневрата. Колите без включени светлини изплуваха много по-внезапно от маранята. Особено сребристите.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар