Твърдо против!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Караме на фарове през цялата година- МВР против по еко причи
Collapse
Заключена тема
X
X
-
bubachko
Нямам конкретно мнение ЗА или ПРОТИВ. Аз и сега си карам на фарове целогодишно, имам си резервни крушки в колата, а забелязвам, че и доста гоям процент са като мен. Мисля, че и да се приеме - няма да има много противници. И да не се приеме - пак ще си карам на фарове.Относно разхода и замърсяването - много глупав довод. Всички по-съвременни коли са с разни системи за икономии, да не говорим, че на новите вече и диодни светлини слагат по габарити, мигачи... там консумацията е в пъти по-малко от крушките. Ако в София например имаше 1,000,000 москвича и жигули - да са от значение тези 10 грама увеличен разход, но с новите технологии... А тенденцията автопарка да се обновява, дори и със стари съвременни коли е неизбежна, няма как вечно да се движат по улиците скъпите ни на сърце возила от преди 90-та...Виж, като се замисли човек това каране на фатове може да се окаже доста голяма пръчка в спиците за новите хибриди и електрички...
Коментар
-
Всичката Мара втасала! Мен ако питате, по-важното е да се приеме някакъв закон за санкциониране на водачите, които не използват пътепоказателите (мигачите). Айде от там да започнем. Не съм чул на някой да са му съставли акт за недаване на мигач, а е масова практика при завиване и престрояване!
Коментар
-
Ако колата има специални фарове които са икономични (със светодиоди) - няма проблем. Даже да сложат отпред отстрани, отдолу и отгоре за слепите - не ми дреме.Иначе е напълно излишно през деня да светят две крушки по 50 вата. Тези около 200 вата които ще идат за тая цел (ако приемем че генератора има 50-60% КПД) са си сериозна част от цялата енергия изразходвана от колата при ниско натоварване.Не вярвам някой като излезе от къщи да си оставя светнати две лампи по 100 вата ей така...
Коментар
-
Аз съм ЗА и откак е купена колата фаровете не са спирани. Даже лятото карам и с пуснати халогени, че има някои дето като са стояли цял ден на плажа на слънце и като тръгнат да се пребират към Сф и слънцето им пече пак в очите и ако съм само на фарове пак не ме виждат като идвам срещу тях.А до колегите спестители: искам някой да ми каже колко скача разхода на колата ви извън града на 100км ако карате на фарове.Питам и отговор не чакам: подгряване на огледалата и задното стъкло защо ползвате зимата, а климатик защо пускате през лятото?Поздрави!Ex. Fiat Marea 1,6-16V,98g.
Ex.Opel Astra
Коментар
-
z_sutrov написа:Аз съм ЗА и откак е купена колата фаровете не са спирани. Даже лятото карам и с пуснати халогени, че има някои дето като са стояли цял ден на плажа на слънце и като тръгнат да се пребират към Сф и слънцето им пече пак в очите и ако съм само на фарове пак не ме виждат като идвам срещу тях.А до колегите спестители: искам някой да ми каже колко скача разхода на колата ви извън града на 100км ако карате на фарове.Питам и отговор не чакам: подгряване на огледалата и задното стъкло защо ползвате зимата, а климатик защо пускате през лятото?Поздрави!
Коментар
-
Не мога да ги разбера- забраняват 100 ватовите крушки уж с идеята да се пести ток и да сме по еко, а в колите дето произвеждането на ток е супер не ефективно да хвърляме 150 вата на вятъра по броя на колите дава една голяма мощност прахосана във въздуха.Нека го направят задължително, но поне да не налагат глоби - винаги ще се случи да забрави да ги пусне някой, да изгори крушка а на някои коли дори да имаш резервна е невъзможно да я смениш лесно на пътя.http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
nedialk00
в дрл модул е истината колеги, дългите ми светят на 30% или иначе казано около 33 вата консумират, и светят само те, без предни габарити, без задни габарити, без осветлението на номеа и така, препоръчвам ви да си сложите като запаля и светват плавно, като изгася и загасват плавно, вече с 2 найтбрейкъра карам над година ежедневно, при всяко палене и гасене на двг-то се включват и спират - няма проблеми, пу да не им е уроки
Коментар
-
Твърдо "Против", доводи дал господ...Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Коментар
-
ПротивИзследване правено за САЩ през 1997 Според изследване на NHTSA, превозните средства в САЩ са изминали по пътищата около 2,560 милиарда мили (4.119 милиарда километра) през 1997 г. При предполагаема средна скорост от 30 mph (48.28 км/ч), 1 миля се изминава за около 2 минути, което прави общо 5,120 милиарда минути или 85.3 милиарда часа. Предполага се че половината време се кара през нощта, когато и без това светлините са необходими и задължителни, така че времето за каране на светлини се намалява двойно: 42.6 милиарда часа годишно. Това умножено по 100W прави 4,260 милиарда ват-часа или 4.26 милиона киловат-часа годишно, енергия изразходвана от фаровете на превозните средства през деня. Ако се приеме, че КПД-то на алтернатора е 70% то той произвежда в идеалния случай 10.5 киловат-часа ел. енергия с един галон бензин. Ако разделим 4.26 милиарда киловат-часа ел. енергия потребявана от фаровете през деня на 10.5 киловат-часа (енергията получавана от 1 галон бензин) това показва,че само за да светят фаровете през деня в САЩ са необходими допълнително 406 милиона галона (1536.88 милиона литра) бензин всяка година. При цена на бензина $1.50/галон това прави $600,000,000.00 годишно. От друга страна в резултат на това допълнително 8 милиарда паунда (4000 тона) СО (въглероден окис) отиват в атмосферата. За информация: 1 галон = 3.785411784 литра 1 миля = 1.609344 километра 1 паунд = 0.45359237 килограмаAктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
infineon написа:Не мога да ги разбера- забраняват 100 ватовите крушки уж с идеята да се пести ток и да сме по еко, а в колите дето произвеждането на ток е супер не ефективно да хвърляме 150 вата на вятъра по броя на колите дава една голяма мощност прахосана във въздуха.Нека го направят задължително, но поне да не налагат глоби - винаги ще се случи да забрави да ги пусне някой, да изгори крушка а на някои коли дори да имаш резервна е невъзможно да я смениш лесно на пътя.Fiat Bravo 1.6 16V '99
Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm Q-Tronic '09
Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
------------------------------------------------------------
Безсмъртен съм до доказване на противното, а след това няма да ме засяга!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар