Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Караме на фарове през цялата година- МВР против по еко причи

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    Aaaa браво Краси! Не става въпрос за мене/тебе/него/нея, млад-стар шофьор все тая :D

    Коментар


      #62
      И аз да се изкажа...ясно е, че кола със запалени фарове се вижда от по-далеч, от колкото такава, със загасени. Проблема от това е, че по този начин най-уязвимите участници в движението - велосипедисти и пешеходци, стават още по-лесна жертва. Дори от тази тема става ясно, че вече има шофьори, за които нещо, което не свети, не се движи. То или е паркирано, или просто не съществува. Движението със запалени фарове през деня има смисъл в държави, които не виждат слънце по няколко месеца, но в нашата, особено през лятото, по-скоро създава опасност. Напълно подкрепям тезата, че ако някой не вижда достатъчно от далеч несветеща кола, или я бърка с паркирана тава, да слага очила, или да се вози.

      Коментар


        #63
        Да се включа и аз,ако може с малко личен опит :D .Карал съм лятото с включени светлини и подчертавам 55 ватови халогенни крушки,които после смених със 100 ватови .Зимата все едно нямах фарове,защото от топлината на постоянно светещата крушка рефлектора се беше набръчкал като на дрът циганин петата,който е ходил цяло лято бос :P .За да компенсирам спада на светлина монтирах евтин китайски ксенон на 35 вата.След около месец пак ми бе недостатъчна светлината.Монтирах 55 вата ксенон и работата се успа за малко,но 50% от колите ми присветваха с фаровете,което много дразни и наистина е основателна причина за ПТП,ако в момента на присветването се движиш с по-висока скорост на неосветен път и отпреде ти има примерно каруца или...незнам кво друго примерно.Купих си фарове ДЕПО,щото са на по-тънка цена и разликата с оригиналното макар и набръчкано Валео беше от тук до небето..т.е ДЕПО-то не светеше изобщо,разсейваше светлината и пак ми присветваха .Накрая продадох колата,а и акумулатора се беше скапал доста по-бързо сравнено със когато съм карал без фарове лятото.Ако се въведе закон и всички карат на фарове лятото след 3-4 години колите на средностатистическия българин (16-20 годишни) фаровете им ще светят като габарити...лично мнение!Колко манияци,ще обърнат внимание на този факт и ще минат по моя път през ксенона,новите фарове и накрая да си продадът трофея или да го върнат на отпадъци? Ама все пак нека да прокарат закона,за да се раздвижи малко икономиката с акумулатори,крушки,алтернатори,горива и т.н.
        EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

        Коментар


          #64
          Като карате БЕЗ фарове сте ми еднакви.Като карате СЪС фарове пак сте ми еднакви. Тук обаче шанса да пропусна линейка, пожарна, полиция и други автомобили които си пускат светлините ИМЕННО за да се различават от останалите е ОГРОМЕН.Та както искате така си карайте, като си се успя от карането ми е все тая и пак ще ви ударя
          Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
          Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

          Коментар


            #65
            kiro_of_the_day написа:
            Който не вижда предмет с размерите на автомобил, движещ се със скоростта на такъв - не е за шофьор и да си седи дома или да го возят!Навремето глобяваха за пуснати фарове, сега ще глобяват за спрени. И всичко това тръгна от гъзария на голфомислещи хора...
            Когато ти седнеш да караш тир по пътищата на българия и не само, аз ще си седна вкъщи.Уважавам мненията ти във форума, ама недей така... излагаш се

            Коментар


              #66
              Painfall написа:
              z_sutrov написа:
              Аз съм ЗА и откак е купена колата фаровете не са спирани. Даже лятото карам и с пуснати халогени, че има някои дето като са стояли цял ден на плажа на слънце и като тръгнат да се пребират към Сф и слънцето им пече пак в очите и ако съм само на фарове пак не ме виждат като идвам срещу тях.А до колегите спестители: искам някой да ми каже колко скача разхода на колата ви извън града на 100км ако карате на фарове.Питам и отговор не чакам: подгряване на огледалата и задното стъкло защо ползвате зимата, а климатик защо пускате през лятото?Поздрави!
              1. Карането на халогени освен във време с мъгла е забранено. 2. Разхода не знам с колко скача и не ме интересува - не затова не пускам фаровете, а защото според мен няма смисъл - не сме скандинавска страна, че да е мрачно и през деня и да има нужда от фарове. 3. Подгряване на задното стъкло и климатик пускам, защото пряко виждам смисъл и полза от това. 4. Фарове не бих пуснал и зимата(освен в наистина мрачните дни), ако не беше задължително.
              Знам, че е забранено ама ти май не прочете защо ги пускам. На някои трябва да им светиш с всички фарове , че да те видят в отсечката Ст.З-Карнобат след като са стояли цял ден на слънце на плажа и след това карат пак с/у слънцето.
              Ex. Fiat Marea 1,6-16V,98g.
              Ex.Opel Astra

              Коментар


                #67
                От 12 март 1979г съм официално на пътя с какво ли не и не съм забелязал липсата на фарове преди -по бай Тошово време на фарове караха колите от ескортите само-това си е чиста гъзария ,,да те видели,,!!!!И увеличен разход с 3-5%,навремето имаше едно холандско проучване.
                Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

                Коментар


                  #68
                  Dimo_J написа:
                  kiro_of_the_day написа:
                  Който не вижда предмет с размерите на автомобил, движещ се със скоростта на такъв - не е за шофьор и да си седи дома или да го возят!Навремето глобяваха за пуснати фарове, сега ще глобяват за спрени. И всичко това тръгна от гъзария на голфомислещи хора...
                  Когато ти седнеш да караш тир по пътищата на българия и не само, аз ще си седна вкъщи.Уважавам мненията ти във форума, ама недей така... излагаш се
                  Да ти кажа колега - нищо не разбрах....
                  VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                  VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                  VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                  VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                  Нека Силата на бъде с Нас...

                  Коментар


                    #69
                    kiro_of_the_day написа:
                    Dimo_J написа:
                    kiro_of_the_day написа:
                    Който не вижда предмет с размерите на автомобил, движещ се със скоростта на такъв - не е за шофьор и да си седи дома или да го возят!Навремето глобяваха за пуснати фарове, сега ще глобяват за спрени. И всичко това тръгна от гъзария на голфомислещи хора...
                    Когато ти седнеш да караш тир по пътищата на българия и не само, аз ще си седна вкъщи.Уважавам мненията ти във форума, ама недей така... излагаш се
                    Да ти кажа колега - нищо не разбрах....
                    Именно ! Карай по 1 - 2 месеца само с почивката която по закон си длъжен да използваш, да ти се избодат очите да се звериш в пътя и движението, тогава обяснявай кое е по-добре, и кой да кара и кой да се вози. Минавай по 1000 км на денонощие, ама не еднократно, ще разбереш за какво иде реч
                    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                    Коментар


                      #70
                      Dido_Lyubenov написа:
                      kiro_of_the_day написа:
                      Dimo_J написа:
                      kiro_of_the_day написа:
                      Който не вижда предмет с размерите на автомобил, движещ се със скоростта на такъв - не е за шофьор и да си седи дома или да го возят!Навремето глобяваха за пуснати фарове, сега ще глобяват за спрени. И всичко това тръгна от гъзария на голфомислещи хора...
                      Когато ти седнеш да караш тир по пътищата на българия и не само, аз ще си седна вкъщи.Уважавам мненията ти във форума, ама недей така... излагаш се
                      Да ти кажа колега - нищо не разбрах....
                      Именно ! Карай по 1 - 2 месеца само с почивката която по закон си длъжен да използваш, да ти се избодат очите да се звериш в пътя и движението, тогава обяснявай кое е по-добре, и кой да кара и кой да се вози. Минавай по 1000 км на денонощие, ама не еднократно, ще разбереш за какво иде реч
                      Ти пък цел живот тираджия си бил...И Тирове се карат от оня ден... И кое повече избожда очите с фарове или без? А?Нощем или денем?Айде не ме занимавайте с глупости...
                      VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                      VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                      VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                      VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                      Нека Силата на бъде с Нас...

                      Коментар


                        #71
                        И аз съм против. Но пък които иска да си кара с фарове но не и да задължават
                        Mercedes E200 coupe

                        Коментар


                          #72
                          Карането на фарове през деня има и положителни и отрицателни страни.От професионални водачи съм чувал мнения, че в сланчев ден при запалени къси светлини на някой автомобили като Фокуса, някой модели Пежо и др. с мигач между решетката и фара, мигачите не се виждат. От друга страна пък автомобили с цвят сребрист металик или бял, когато карат с гръб към изгряващото или залязващо слънце, просто стават невидими.
                          Няма начин да няма начин!

                          Коментар


                            #73
                            nikolovvd написа:
                            Карането на фарове през деня има и положителни и отрицателни страни.От професионални водачи съм чувал мнения, че в сланчев ден при запалени къси светлини на някой автомобили като Фокуса, някой модели Пежо и др. с мигач между решетката и фара, мигачите не се виждат. От друга страна пък автомобили с цвят сребрист металик или бял, когато карат с гръб към изгряващото или залязващо слънце, просто стават невидими.
                            По тази логика ако се сетят ще забранят тия цветове или ще ни задължат да ги пребоядисаме или ще ни забранят да караме с гръб към слънцето.
                            Обичам си работата.

                            Коментар


                              #74
                              Кви слънца? Кви пет лева? Някой ходил ли е в Гърция и Турция да види за какво слънце и пек става на въпрос,а и не само там! Не видях обаче нито в Истанбул,който вече гони 16 милиона гадулки,нито в Атина някой да си е пуснал фаровете,макар че турските Тирове по принцип светят като манастир.Мисля само мамалигарите(Унгарците) карат през деня на къси.Някои си позволяват да пускат и дългите в светлата част от денонощието! На екватора черните маймуни на фарове ли карат? Фарове пускам през деня единствено на трупната линейка и то,ако вътре карам труп за моргата.Съжалителен човек съм все пак и пускам фаровете да му е светло на онзи отзад в пъкълЪ,където е непрогледен мрак и всички като отидем там щем не щем ще караме на фарове
                              EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                              Коментар


                                #75
                                тая тема много се разрасна, като се има предвид, че непрекъснато се дъвче под една или друга форма. Според мен няма нужда от фарове нито зимата, нито лятото, защото в закона ясно е посочено кога да си включваш фаровете. За съжаление се действа по стария неефективен начин - има проблем, но ние не желаем да си размърдаме дебелите задници и да го решим, затова е по-добре да приемем нов закон и с това да си измием ръцете. А като карате с 80-90, всички коли се виждат и без фарове. Явно проблемът пак е във фактора Човек, не във фаровете.... пък и нали уж ще пестим енергия...
                                Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                                Коментар

                                Working...
                                X