Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Хардуерен проблем с лаптопа

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Хардуерен проблем с лаптопа

    Колеги, машинката е Acer Travelmate 5520G и ми играе номера...Зарежда си операционната система и след 2-3 минути забива на място. След изключване от копчето пак си зарежда и пак същото. Успях да преинсталирам с win7, обаче пак същото. Тръгнах да слагам UBUNTU, обаче заби в началото на инсталацията, което ме навежда на мисълта, че проблема е хардуерен.Инсталирах EVEREST и успях да щтракна една снимка на температурите преди да забие:http://imageshack.us/photo/my-images...jpg/Малко височки ми се струват и мисля, че прегрява.Обаче, вентилаторчето си работи нормално, правих врътки с рам паметта и пак същото.Някаква идея къде да търся проблема?
    "Без сърца, сме просто машини"
    Toyota Prius 1.5 Hybrid
    EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

    #2
    Според мен щом забива и нищо не прави(т.е не се изключва сам) проблема не е с температурите. Аз бих пробвал да проверя хард диска за лоши сектори и за някакви грешки с него. Вариант е ако ти се занимава с едно Boot Cd да видиш дали няма да се оправи. Лично според мен темепературите са високи, но ако не се изключва сам, а ти се налага на теб да го рестарираш според мен проблема е хард диска. Моя опит с хардове на TOSHIBA винаги показва че се прецакват незнам аз ли съм карък, но от 3 лаптопа с такива хардове и трите сдадоха багажа.
    Fiat Punto JTD HLX 1999

    Коментар


      #3
      egzoti4en написа:
      Според мен щом забива и нищо не прави(т.е не се изключва сам) проблема не е с температурите. Аз бих пробвал да проверя хард диска за лоши сектори и за някакви грешки с него. Вариант е ако ти се занимава с едно Boot Cd да видиш дали няма да се оправи. Лично според мен темепературите са високи, но ако не се изключва сам, а ти се налага на теб да го рестарираш според мен проблема е хард диска. Моя опит с хардове на TOSHIBA винаги показва че се прецакват незнам аз ли съм карък, но от 3 лаптопа с такива хардове и трите сдадоха багажа.
      Не си ти каръка ами Toshiba. В бившата ми работа де що беше лаптоп с хард диск на Toshiba сдаде багажа. Даже имам няколко вкъщи - използвам ги да си подпирам прозорците.
      Fiat Coupe 1.8

      Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.

      Коментар


        #4
        Имам същия проблем с PC-то вкъщи, преинсталирах Уиндоуса (XP) на три различни харда и продължава да забива по същия начин. Силно подозирам рам-та, че нещо се бъзика, но не съм сигурен точно как да я тествам.
        Fiat Bravo 1.6 16V '99
        Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm Q-Tronic '09
        Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
        ------------------------------------------------------------
        Безсмъртен съм до доказване на противното, а след това няма да ме засяга!

        Коментар


          #5
          проблем в електрониката на харда е най-вероятен. пълно форматиране би трябвало да оправи нещата за известно време, ама не е сигурно - въпрос на късмет е да напише грешно системен файл от първия път. най-добре да намериш някъв друг хард и да опиташ на него как е. можеш да опиташ да инсталираш на външен, ако ти пали от юсб.
          браво 1,6/90 - 09 г.

          Коментар


            #6
            1. memtestx86 от CD за да изключиш всичко останало като възможен проблем - http://www.memtest86.com/2. Изключи всичко на USB или външно за машинката;3. Тествай твърдия диск с някоя програмка за тест, сигурен съм че производителя на диска си има такава на страницата.
            Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
            Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

            Коментар


              #7
              М5ков: Проблема са ти температурите. Контролера, който управлява power state явно не сработва правилно. Нямам идея този лаптоп дали се разглобява лесно, но го отвори и почисти радиатора защото въпреки, че вентилатора работи, ако радиатора е задръстен - прегрява. Охлаждането на лаптопите има 2 части: топла и студена, като топлата част за да изстине - студената трябва да е... позна, студена Искаш ли снимки към думите ми или схвана и ще се справиш?
              Steliyan's Life!
              FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

              Коментар


                #8
                jenshen73 написа:
                М5ков: Проблема са ти температурите. Контролера, който управлява power state явно не сработва правилно. Нямам идея този лаптоп дали се разглобява лесно, но го отвори и почисти радиатора защото въпреки, че вентилатора работи, ако радиатора е задръстен - прегрява. Охлаждането на лаптопите има 2 части: топла и студена, като топлата част за да изстине - студената трябва да е... позна, студена Искаш ли снимки към думите ми или схвана и ще се справиш?
                Така е. .... Не се разглобява лесно(в сравнение с други) ама ако не го разглобиш и изчистиш един път ще забие и след като го ресетнеш няма въобще да светне.
                Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
                Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
                Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

                Коментар


                  #9
                  Машинката прегрява. Странно, че забива, а не се рестартира директно.

                  Коментар


                    #10
                    Свалил съм му капака, всичко е чисто. Няма "овце" между радиатора и вентилатора.Вчера го слагах върху един климатик тип конвектор за да го охлажда и си работеше нормално 5-6 мин. но не го държах дълго за да видя дали ще забие.Забелязах, че като забие, вентилаторчето започва да върти постоянно, но с по-ниска скорост. Започвам да се чудя, дали проблема наистина не е от харда, защото това с прегряването е малко странно.
                    "Без сърца, сме просто машини"
                    Toyota Prius 1.5 Hybrid
                    EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                    Коментар


                      #11
                      Защо не пробваш да поработи върху една охлаждаща подложка с вентилатори дето са отдолу. Мисля че вървяха около 30-тина лева.Имаме Аcer вкъщи и работи върху такава иначе грее и се ресетва. Като е на подложката няма грижи.
                      "Тревата расте, птичките летят, вълните галят пясъка. Аз пребивам хора."

                      ЕХ Fiat Bravo 1.9 JTD Abarth tuning, chip tunning VRPerfomance, 10.1999
                      Lancia Lybra 2.4 JTD, 140HP++, 2002, ASR,ABS,8 air,BOSE

                      Коментар


                        #12
                        Имам такава подложка и когато започна сагата лаптопа беше точно върху нея.Вчера докато го мъчех, при едно от буутванията на windows-a тръгна да проверява за Consistency и някакви лоши сектори, но след проверката си зареди нормално.
                        "Без сърца, сме просто машини"
                        Toyota Prius 1.5 Hybrid
                        EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                        Коментар


                          #13
                          M5kov написа:
                          Имам такава подложка и когато започна сагата лаптопа беше точно върху нея.Вчера докато го мъчех, при едно от буутванията на windows-a тръгна да проверява за Consistency и някакви лоши сектори, но след проверката си зареди нормално.
                          Добре де, как да кажа, че проблема са ти температурите? Колко годишен е тоя лаптоп? Това, което си снимал изобщо не е нормално за работещо охлаждане, а забива защото контролера не успява да го угаси - или поради проблем или поради бъг. Какъв е процесора, АМД или Интел? Проблем може да е и фабричната термоконтактна паста, която вече е станала като дъвка. Левче струва кутийка бял термоконтактен силикон - слага се колкото пластмасовата глава на карфица. Сваляш, почистваш дъвката (ако я има де), а за да я изчистиш добре се ползва гумичка за химикал (не за молив, щото ще търкаш дълго). Ако процесора ти е АМД и лаптопа е по-стар от 3 години - честито . Хард диска можеш да го изключиш като му пуснеш един тест от Hirens Boot CD - ако не забие докато върви теста - явно е хард диск. Същото можеш да го тестваш и с жив линукс - убунту, линуксминт или каквото и да е тръгващо от CD/USB - така пак ще игнорираш проблемите от диска. Ако изкара повече от 30 минути - явно е харда, ако забие на 10тата - печелиш
                          Steliyan's Life!
                          FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                          Коментар


                            #14
                            jenshen73 написа:
                            M5kov написа:
                            Имам такава подложка и когато започна сагата лаптопа беше точно върху нея.Вчера докато го мъчех, при едно от буутванията на windows-a тръгна да проверява за Consistency и някакви лоши сектори, но след проверката си зареди нормално.
                            Добре де, как да кажа, че проблема са ти температурите? Колко годишен е тоя лаптоп? Това, което си снимал изобщо не е нормално за работещо охлаждане, а забива защото контролера не успява да го угаси - или поради проблем или поради бъг. Какъв е процесора, АМД или Интел? Проблем може да е и фабричната термоконтактна паста, която вече е станала като дъвка. Левче струва кутийка бял термоконтактен силикон - слага се колкото пластмасовата глава на карфица. Сваляш, почистваш дъвката (ако я има де), а за да я изчистиш добре се ползва гумичка за химикал (не за молив, щото ще търкаш дълго). Ако процесора ти е АМД и лаптопа е по-стар от 3 години - честито . Хард диска можеш да го изключиш като му пуснеш един тест от Hirens Boot CD - ако не забие докато върви теста - явно е хард диск. Същото можеш да го тестваш и с жив линукс - убунту, линуксминт или каквото и да е тръгващо от CD/USB - така пак ще игнорираш проблемите от диска. Ако изкара повече от 30 минути - явно е харда, ако забие на 10тата - печелиш
                            Подкрепям идеята за Hirens Boot CD теглиш записваш пускаш някой от тестовете за харда и всичко се разбира... не повече от 30-40 мин и ще знаеш.
                            Fiat Punto JTD HLX 1999

                            Коментар


                              #15
                              GTipo написа:
                              1. memtestx86 от CD за да изключиш всичко останало като възможен проблем - http://www.memtest86.com/2. Изключи всичко на USB или външно за машинката;3. Тествай твърдия диск с някоя програмка за тест, сигурен съм че производителя на диска си има такава на страницата.
                              Първо разбери точно какво се случва.Пробвай с Хирен, но там често версията на софтуерчето за тест на диска не е най-новата версия, и диска, ами видиш ли, не се поддържа.
                              Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                              Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                              Коментар

                              Working...
                              X