Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Измама в Shell ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Заредих сега на Ромпетрол до Метро, обявен е в сайта на Ромпетрол. Но на касовия бон отгоре пишеше нещо като ’Стар Петрол’ ЕООД ли, ’Скай Петрол" ли, остана бележката в колата.

    Коментар


      #47
      Подобна случка, като повода на темата имам и аз, в бензиностанция на ЕКО.В Русе, на бул. "Христо Ботев", изхода за Варна, до Технополис.Само на една колонка. Първата при влизане, в лявата страна, от към пътя. Бензин ... този ... ЕКО мисля, че беше сещате се.Размрънках се, но понеже си зареждах сам, служителя нямаше как да се увери в това, което казвам, а и ... едва ли той е виновен.Двадесетина стотинки при вдигането на маркуча от колонката.На другите колонки не съм забелязвал подобно нещо. Нито на други бензиностанции. Нито на ЕКО, нито другаде.Предполагам, че става дума за някаква техническа неизправност, а не умишлено ощетяване на клиентите. Има 101 начина да ни цакат и едва ли ще изберат този левашкия метод [IMHO].Dido_Lyubenov, сигурен ли си, че в Русе OMV се стопанисва вече от друг собственик?Доколкото аз знам си е все един откакто ги има тези бензиностанции в Русе. И на трите. Чист българин си е пича, бивш служител в армията.Не за друго, ами го познавам лично и ... верно че не е блондин, ама чак "мургавелко" ... Тази година ще сме пак заедно на море и ще ми е интересно, ако имаш някаква информация за смяна на собственика. На трите или на някоя от тях. Съвсем позитивно.Вчера пихме кафе в бензиностанцията и не забелязах някаква промяна в статуса му или в отношението на персонала към него.Дори бях планувал да го питам имат ли някаква практика за отстъпки, както в ЕКО, карти или каквото и да е, тъй като по пътя който пътувам през шест дена, и по маршрута, имам една "дупка" в района Ямбол или Петолъчката. Няма ЕКО в него район, а OMV има и на Петолъчката и в Ямбол. След Търговище нямам ЕКО до мястото, до което пътувам.
      .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
      www.cyxap.com

      Коментар


        #48
        ilkor написа:
        Ако имате съмнения относно точността на разходомера на колонката винаги може да поискате тест. По големите бензиностанции разполагат с еталон - канта 20 литра.Сипва се 20 литра по брояч а в най-горната чат съдът има стъклена тръба със скала за 20л +/- 50мл което е допустимото отклонение. Източеното гориво с протокол за пробата се връща обратно и не се плаща.Освен това разходомерите са така направени че да не отчитат въздух - въздух не би трябвало да ги задвижи и съоветно да се отрази на брояча.
        Съгласен съм с теб за еталона и проверката, но броча не отчита въздуха. Той отчита горивито, необходимоа да запълни горивопровода от брояча до пистолета, и ето ти един обем, който се отчита, а ти не го получаваш Интересното е, че като стигне горивотто до пистолета ( следа като е излязъл въздуха ), той не го пуска, докато не натиснеш лоста. Явно си има система за обезвъздушаване, а като не държи възвратния клапан, горивото от маркуча се стича обратно и засмуква въздух през пистолета. Хитър начин да се спестява гориво, от собствениците на бензиностанции :D На всяко зареждане да връща по 1 литър ... глей к’во става на края на месеца :D
        ls1 написа:
        Заредих сега на Ромпетрол до Метро, обявен е в сайта на Ромпетрол. Но на касовия бон отгоре пишеше нещо като ’Стар Петрол’ ЕООД ли, ’Скай Петрол" ли, остана бележката в колата.
        Това показва, че ’Стар Петрол’ ЕООД типродава горивото с марка Ромпетрол. Тоест, Ромпетрол, го доставят на ’Стар Петрол’ ЕООД , а какво излиза от маркуча на ’Стар Петрол’ ЕООД не е ясно. Ромпетрол могат да контролират качеството, докато излезе горивото от цистерната на камиона, който го вози - демек, докато го налеят в резервоарите на бензиностанцията. Там вече какво се случва, не е много ясно Ако ’Стар Петрол’ ЕООД държат да продават истинско гориво, няма да добавят ла.на в него !? Предполагам, че бензиностанцията, е на тези : http://www.goldenpages.bg/bg/b/705B6...5-00145E9525E4 , кито нямат общо с Ромпетрол, освен че предлагат техни продукти :D
        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

        Коментар


          #49
          Malone написа:
          Dido_Lyubenov, сигурен ли си, че в Русе OMV се стопанисва вече от друг собственик?Доколкото аз знам си е все един откакто ги има тези бензиностанции в Русе. И на трите. Чист българин си е пича, бивш служител в армията.Не за друго, ами го познавам лично и ... верно че не е блондин, ама чак "мургавелко" ... Тази година ще сме пак заедно на море и ще ми е интересно, ако имаш някаква информация за смяна на собственика. На трите или на някоя от тях. Съвсем позитивно.Вчера пихме кафе в бензиностанцията и не забелязах някаква промяна в статуса му или в отношението на персонала към него.Дори бях планувал да го питам имат ли някаква практика за отстъпки, както в ЕКО, карти или каквото и да е, тъй като по пътя който пътувам през шест дена, и по маршрута, имам една "дупка" в района Ямбол или Петолъчката. Няма ЕКО в него район, а OMV има и на Петолъчката и в Ямбол. След Търговище нямам ЕКО до мястото, до което пътувам.
          Първо чух от приятели, че един сливополски ... дето държи уж Ш.. бензиностанцията в Сливо поле, и ми наля "VPower Diesel", поне така пишеше, щото съм карал с такава истинска нафта, и тая нямаше нищо общо с нея, дори едвам се дотътрих до Русе с това "гориво". Дълго време, зареждах само на ОМВ и знам че предлагаха поне по моя преценка, страхотна нафта - и Алпин и Премиум бяха без забележка. Преди месец заредих пак на ОМВ в Дружба, че от там ми беше пътя, е сори, ама направо ми умре Мрчето. Същата боза като сливополския ШЕЛ А първите хора които докараха тия горива в БГ, доколкото знам, са Ловчанлии, и бяха наели съседния до нашия апартамент, за нещо като офис. Идвали са ми на гости, бензин ми даваха с тубите без пари ... С две думи, много точни пичове. Може би и заради това си зареждах на техите бензиностанции. Питай го тоя човек, щом се познавате, да разнищим какво се случва. Определено, скоро на ОМВ в Русе няма да заредя. Ако ходя към Варна, Бургас или София, далеч от Русе, сигурно ще капна от техния дизел за пробата, ама тук ...
          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

          Коментар


            #50
            Ще го питам кой им дотава горивата, предполагам че му е важно да знае какво се случва.И ако се сетя ще пиша.Не знам дали си имат собствени доставки или са като повечето други вериги, с търг за определен период и койтто спечели той доставя.
            .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
            www.cyxap.com

            Коментар


              #51
              Дидо, ами ужким я пише тая бензинстанция в сайта на Ромпетрол като тяхна...оттам нататък вече що така пише на бончето...нямам обяснение.

              Коментар


                #52
                Всяка колонка има възвратен клапан точно под филтъра - една година се занимавах с бензиностанции даже правих инсталация на система Жилбарко-ВедерутИначе маркуча всеки може да го източи и от това спасение няма. Много съм се чудил бензиностанциите в Гърция които са в сгради и имат маркучи по 20 метра вървящи през тротоара как работят без скандали?Ето как изглежда разходомер бутален тип - няколко снимки. Възвратният клапан е точно над меката връзка.Там всеки възел е пломбиран така че едва ли бензинджията ще си играе да бърника. Измамите стават на съвсем друго място
                Прикачени файлове

                Коментар


                  #53
                  ls1 написа:
                  Дидо, ами ужким я пише тая бензинстанция в сайта на Ромпетрол като тяхна...оттам нататък вече що така пише на бончето...нямам обяснение.
                  Пише я, защото официално предлага горива на Ромпетрол. Имат договор с Ромпетрол, ония им слагат рекламите, дават им горивата с отстъпка, и така. За много стоки, в рекламаите, производителите пишат в кои магазни се предлагат, защото имат някакви договорни взаимоотношения, но това не означава че магазина е собственост на производитела. Аз не съм обръщал внимание, на коя фирма е тази на която зареждам с ромпетролска нафта, но един от съдружниците на Ромпетрол България е русенка, и до колкото дочух има нещо общо с тази бензиностанция, но за да не те излъжа, ще се поинтересувам и тогава ще мога да кажа нещо конкретно по въпроса. В крайна сметка е важно, шефа на бензиностанцията да е отговорен и да държи да продава горивата на дадената компания, без да ги омягьосва допълнително. Той в случая е дистрибутор на горивата на Ромпетрол.
                  Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                  Коментар


                    #54
                    ilkor написа:
                    Всяка колонка има възвратен клапан точно под филтъра - една година се занимавах с бензиностанции даже правих инсталация на система Жилбарко-ВедерутИначе маркуча всеки може да го източи и от това спасение няма. Много съм се чудил бензиностанциите в Гърция които са в сгради и имат маркучи по 20 метра вървящи през тротоара как работят без скандали?Ето как изглежда разходомер бутален тип - няколко снимки. Възвратният клапан е точно над меката връзка.Там всеки възел е пломбиран така че едва ли бензинджията ще си играе да бърника. Измамите стават на съвсем друго място
                    Добре де, вярвам ти, обаче как ства тоя номер, като вдигна пистолета и бръмне помпата, брояча да навърти малко и да спре, без да е излязла и капка гориво от пистолета ? То явно това е в основата на всички описани случаи в тая тема. Отделно, че по някога не "нулират колонката" от предния който е зареждал, ако е "капнал" за 10 лв., а следващия иска "до горе". Така едни 3 -4 литра остават неуловими за клиента с голямата сума. Това пък си го организира персонала, без знанието на шефа, после започваме да плюем по цялата верига с тая марка горива.
                    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                    Коментар


                      #55
                      Dido_Lyubenov написа:
                      ilkor написа:
                      Всяка колонка има възвратен клапан точно под филтъра - една година се занимавах с бензиностанции даже правих инсталация на система Жилбарко-ВедерутИначе маркуча всеки може да го източи и от това спасение няма. Много съм се чудил бензиностанциите в Гърция които са в сгради и имат маркучи по 20 метра вървящи през тротоара как работят без скандали?Ето как изглежда разходомер бутален тип - няколко снимки. Възвратният клапан е точно над меката връзка.Там всеки възел е пломбиран така че едва ли бензинджията ще си играе да бърника. Измамите стават на съвсем друго място
                      Добре де, вярвам ти, обаче как ства тоя номер, като вдигна пистолета и бръмне помпата, брояча да навърти малко и да спре, без да е излязла и капка гориво от пистолета ? То явно това е в основата на всички описани случаи в тая тема. Отделно, че по някога не "нулират колонката" от предния който е зареждал, ако е "капнал" за 10 лв., а следващия иска "до горе". Така едни 3 -4 литра остават неуловими за клиента с голямата сума. Това пък си го организира персонала, без знанието на шефа, после започваме да плюем по цялата верига с тая марка горива.
                      Попадал съм на незанулена колонка - докато не я нулираха - не тръгна нищичко от нея. Не на Шел обаче
                      Steliyan's Life!
                      FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                      Коментар


                        #56
                        Ами нали го написах - явно е източен маркуча. И като вдигнеш нузъла от колонката помпата тръгва и го напълва отново.Отделно по модерните колонки имат електромагнитен клапан - на снимките се вижда като черен елемент под тръбата след разходомера. Той служи за автоматизирано зареждане ако си задал примерно да ти сипят за 20 лева. Та когато този клапан изключи клиентът може да продължи да стиска клапана на нузъла и да подрусва маркуча докато го източи.Та ето и възможните сценарии:1.След зареждане с предифинирано количество гориво да се изтръска в резервоара количеството което иначе при нормално зареждане остава в маркуча. Това е възможно понеже въпросният клапан е блокирал подаването на ново гориво, но клиента може да стиска още и да източи маркуча в резервоара. Това няма как да се случи ако не е зададено предварително количество понеже тогава клапана на самия нузъл спира зареждането.Тъй че зареждайте именно като задавате количество и после чакайте да се доизтече хубаво - следващият ще го плати 2.Когато няма клиенти персонала да развива маркуча като задържа нузъл превключвателят на колонката за да не тръгне помпата и да източва горивото от него в някакъв съдАко колонката не е нулирана от фискалната система тя не позволява да се започне ново зареждане. Но само ако е минало определено време без да се върти брояча. Обикновено това е няколко минути и ти позволява примерно да спираш зареждането и пак да продължаваш без да се отчете край на зареждането при което трябва да се нулира (плати) за да е възможно ново зареждане.

                        Коментар


                          #57
                          Мой приятел е попадал на незанулена колонка, но то беше преди доста време и стана голяма скандал на една малка беснзиностанция. А на мен ми се е случвало да взема пистолет от колонката и без да е нулирана, помпата се включва, обаче докато не видя нолите, не пускам. Явно съм хванал момента преди да изтече тайм аут -а. А като ми зареждат, придобих навика да изчаквам началото, за да видя нулите :D Гадна работа. Последния път на ОМВ си заредих сам, и като отидих на касата, имаше някакви румънци, нещо не можеха да обяснят какво точно искат освен бензин, и платих на касиерката. В тоя случай бързах и не изчаках за касов бон, дали някой не е изгорял след мен с едни 20 кинта, от незанулена колонка ? Трябва да ги направят така, че поставиш ли пистолета веднъж, да не включва повече преди зануляване.
                          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                          Коментар


                            #58
                            О, върнеш ли нузъла зареждането приключва ...Но повечето системи по бензиностанциите имат и ръчен режим на работа който ако се активира могат да правят каквото си искат Аз за няколко месеца съм обиколил над 100 бензиностанции и какво ли не съм видял Я вижте какви сметки навъртах
                            Прикачени файлове

                            Коментар


                              #59
                              Malone написа:
                              Ще го питам кой им дотава горивата, предполагам че му е важно да знае какво се случва.И ако се сетя ще пиша.Не знам дали си имат собствени доставки или са като повечето други вериги, с търг за определен период и койтто спечели той доставя.
                              През последните няколко години БИОМЕТ доставят горивата до бензиностанции ОМВ. Всички горива (без LPG)се доставят от базите на Лукойл в страната (за MaxxMotion 100 и MaxxMotion Diesel не съм 100% сигурен, но може и те да се доставят от бази на Лукойл и после да се добавят добавки).
                              Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                              Коментар


                                #60
                                Re: Измама в Shell ?

                                jenshen73 написа:
                                @Дидо Любенов: До момента знам, че Шел бензиностанциите се стопанисват от Шел България, няма франчайзинги.
                                Бензиностанциите Емко-М са на франчайзинг към Шел. Тази година им изтичат договорите дочух и има някакви напъни Юкос (по спомени) да ги вземат и да имаме нова верига.

                                Коментар

                                Working...
                                X