Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Шофиране бързо, но предпазливо!?

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Добре, нека твоето магаре да е мъжко! Газ!
    Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

    Коментар


      paralesa написа:
      pakumba написа:
      muns61 написа:
      Безопасността е също много относително нещо. Миналата година имах един гост австриец, с него ходихме за риба по едни земни пътища покрай река Вит. Със старата ми Мазда, която е бракувана и ходя с нея за риба на селото ми. Та австриеца със сядането в колата слага колана и го сваля на реката. До там са 14 км земен път. На връщане - също. Аз там колан не слагам, разбиранията ни за безопасност са доста различни.
      Аха, много сме стриктни в спазването на буквата на закона, но не и в часта, в която не сме изрядни. С нерегестрирана кола, без колан, защото имаш други виждания относно тези точки, обаче виж, другите трябва непременно да спазват ограниченията, заложени в този така изтъкван, но очевидно неспазван от теб закон.Доста принципно ми изглежда Аз пък се сещам за един колега оттук, голям симпатяга , който постоянно "проповядва" спазване на ограниченията, на буквата на закона и т.н., който обаче по негова вина се челоса. Нали уж спазването на закона гарантира безопастност? Да не говорим на колко места има прекъсната линия за маркировка, обаче няма видимост повече от 20 метра.
      Знаеш ли...не ти отива да се гавриш с чуждото нещастие,пък било то и от дебелашко чувство за хумор. Защото говорейки така,ще обърнеш палачинката ако с теб се случи подобен инцидент. Ама не,ти си застрахован от такива нелепи случки и на теб няма как да ти излезе някой от завоя насреща нали? ... Не предизвиквай съдбата колега. Просто по нелеп коментар наскоро не бях чел,да не казвам тъпанарски,че ще има обидени.
      Аз като прочетох сега за тая случка, стигам до извода, че колегата се е "челосал" по негова вина, но според закона. Ето къде е тънката граница - ако не бил избегнал челния удар, нямаше да е виновен, но сигурно нямаше и да е сега сред нас. Избегнал е сериозния удар, но с цената на друг по-слаб удар. Тук аз лично не бих казал че колегата е виновен, но според закона е така. На мен ми се случи да ми изкочат след завой на около 10 метра срещу мен, два тира - единия изпреварваше другия. Е, движех се със 120 км/ч и избегнах удар и единственото последствие от случката беше, че колегата ми, който се возеше, в продължение на 10 минути не можеше да си каже и малкото име. В такива моменти скороста на движение не е определящ фактор. Аз имах възможноста да мина по банкета разминавайки се с двта ТИР -а, и да се върна на асфалта безпроблемно, докато колегата Коцев не е имал този шанс. И конкретно по темата - двата ТИР -а се движеха с не-повече от 90 км/ч. И к’во излиза - не карат бързо, но създадоха ситуация, в която повечето шофьори биха се паникьосали и ето ти попълнение в черната хроника. Явно че в случая, ако колегата ми беше зад волана, нямаше да се разминем с малко пвечко стрес. За това казвам, че всеки трябва да си знае възможностите и да се съобразява с тях. Но не и да се мотка по платното, щото разглежда пейзажи, а да си глеа пътя, за да види кога някой такъв лумпен ще му изкочи насреща, за да може да реагира адекватно. А като си гледа пътя, няма да му се налага да се мотка. Трябва да се съобразяваме с поведението си спрямо другите водачи, за да има по-малко рискови ситуации. Карам бързо, да, но не застрашавам никой. И когато карам бързо, не се сърдя, че някой не ме е видял на време и е предприел маневра, която ме принуждава да намаля, защото и аз го очаквам.
      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

      Коментар


        paralesa написа:
        pakumba написа:
        muns61 написа:
        Безопасността е също много относително нещо. Миналата година имах един гост австриец, с него ходихме за риба по едни земни пътища покрай река Вит. Със старата ми Мазда, която е бракувана и ходя с нея за риба на селото ми. Та австриеца със сядането в колата слага колана и го сваля на реката. До там са 14 км земен път. На връщане - също. Аз там колан не слагам, разбиранията ни за безопасност са доста различни.
        Аха, много сме стриктни в спазването на буквата на закона, но не и в часта, в която не сме изрядни. С нерегестрирана кола, без колан, защото имаш други виждания относно тези точки, обаче виж, другите трябва непременно да спазват ограниченията, заложени в този така изтъкван, но очевидно неспазван от теб закон.Доста принципно ми изглежда Аз пък се сещам за един колега оттук, голям симпатяга , който постоянно "проповядва" спазване на ограниченията, на буквата на закона и т.н., който обаче по негова вина се челоса. Нали уж спазването на закона гарантира безопастност? Да не говорим на колко места има прекъсната линия за маркировка, обаче няма видимост повече от 20 метра.
        Знаеш ли...не ти отива да се гавриш с чуждото нещастие,пък било то и от дебелашко чувство за хумор. Защото говорейки така,ще обърнеш палачинката ако с теб се случи подобен инцидент. Ама не,ти си застрахован от такива нелепи случки и на теб няма как да ти излезе някой от завоя насреща нали? ... Не предизвиквай съдбата колега. Просто по нелеп коментар наскоро не бях чел,да не казвам тъпанарски,че ще има обидени.
        Нещо пА не си разбрал, колега. Колегата Коцев го уважавам и грам не съм целял да го обидя. Ако той беше писал този коментар, бих му се извинил веднага, но той очевидно е разбрал нещата по-добре.
        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
        Fiat Bravo'97 1,6 16v
        Fiat Tempra'91 1,6 mono

        Коментар


          Ех, колеги нека оставим това АКО и се съсредоточим към реалността.В моя случай АКО водача на Ладата беше ударил спирачка ,то нямаше да ме удари, защото аз почти съм спрял напряко в неговото платно.А той ме видял, че криволича между пропастта и платното, но нищо не предприе. Дори пътя там е доста широк и е можел да избегне удара.Обаче аз не го виня за нищо. Вината си е моя.Тъй, че нека сложим точка на тоя спор.Само ще напомня на бързаците че винаги има първи път. И ако до сега все са се разминавали, то все някой ден /дано не става / може да сърбат попарата.И аз за 40 години зад волана нямах нито една драскотина по колите си които карах, но ето че дойде и първия ми случай.Тъй, че голям залък лапни ,но голяма дума не казвай. :D
          Фиат Панда 1.2 2006година
          Синджира си идва ,а козата я няма...

          Коментар


            коцев написа:
            Ех, колеги нека оставим това АКО и се съсредоточим към реалността.В моя случай АКО водача на Ладата беше ударил спирачка ,то нямаше да ме удари, защото аз почти съм спрял напряко в неговото платно.А той ме видял, че криволича между пропастта и платното, но нищо не предприе. Дори пътя там е доста широк и е можел да избегне удара.Обаче аз не го виня за нищо. Вината си е моя.Тъй, че нека сложим точка на тоя спор.Само ще напомня на бързаците че винаги има първи път. И ако до сега все са се разминавали, то все някой ден /дано не става / може да сърбат попарата.И аз за 40 години зад волана нямах нито една драскотина по колите си които карах, но ето че дойде и първия ми случай.Тъй, че голям залък лапни ,но голяма дума не казвай. :D
            Напълно те подкрепям.И както казва възрастните хора бързай бавно.
            първият ми автомобил беше ЖИГУЛИ
            Lancia Kappa 2.020v 155 H.P
            Велико Търново/ Горна Оряховица там ми е корена

            Коментар


              http://vbox7.com/play:3632815efa#commentTop

              Коментар


                Тая майка е за голям бой. Аз съм имал подобен случай. Карам от Спортна зала посока Златни покрай Делфинариума и една майка хванала за ръка хлапе на 2-3 години пресича отгоре (а има подлез). Намалям разбира се, въпреки че има достатъчно разтояние и в този момент детето се СПЪВА и разбира се спират, щото то увисва на ръката на майка си, не може да го извлачи. Понеже бях намалил - спрях. Но знам и съм виждал сума шофьори които в такъв случай автоматично преценят на око че ако те се движат без да намалят скоростта разтоянието ще е достатъчно пешеходеца да пресече и ако по някаква причина пешеходеца спре рязко - скоростта изведнъж става твърде висока за да спреш и ти. Друг случай прибирам се от градината и между градината и квартала има голям път, по две ленти във всяка посока и градинка по средата. И гледам как по насрещната уличка към мен едно хлапе здраво хвърчи с тея дето седят на тях и се оттласкват с крака, а майка му 50м по-нагоре пищи истерясала. По улицата хвърчат коли, а детето се беше засилило напречно да се вреже в движението, колко му е акъла. Няколко човека хукнахме и добре че колите ни видяха как тичаме и ръкомахаме, та спряха. Та, майките са абсолютно кухи лейки понякога.

                Коментар


                  Кой къде прочете, че спазването на закона означава безопастност!?!??! Аз имам 2 катастрофи в живота си..
                  гарантира приятелю,ако ВСИЧКИ спазват закона Днес оня те ударил щото ти сякъл пътя,утре не си можал да спреш,щото си карал твърде близо до предния Ако няма нарушения,НИКАКВИ,закона гарантира безопасност
                  ex.Мареа ТД100

                  Коментар


                    Не, ls1, не само майките са абсолютно кухи лейки.Всички пострадали пешеходци на пътя са абсолютно кухи лейки. Или поне в повечето случаи.На какво може да разчиташ, за да минеш през улица без да се огледаш или да разчиташ на някаква си маркировка, била тя и пешеходна пътека.Виждал съм пешеходци, пресичащи директно, без дори да се огледат, и после заявяват - ма нали съм на пешеходна пътека.Много е трудно да спре един човек, сигурно. Просто не прави следващата крачка.Ако и толкова лесно се спираха тон и половина железа - ОК, ама не става лесно.Те самите не се пазят, нямат инстинкт за самосъхранение, пък аз ще ги пазя, щото на тях им е малко акъла.... Пазя ги, кво да правя... ама...Сега гледам вдигнаха глобите за неспиране на пешеходни пътеки, че и отнемане на книжката за 1 месец гласят. Хубаво, няма лошо.Ама утре ще ми ревнат за емисиите вредни вещества. А колко вредни вещества в повече отделя един автомобил, ако вместо да мине с 30-40 км/ч постоянна скорост, спре до нула, и после пак тръгне?!? Някой замислял ли се е?А от друга страна - еко такси, еко нам си кво, еко нам си що.Подлезите ги направиха на заведения и магазини в най-добрия случай, в най-лошия - на тоалетни. А пешеходците - отгоре.Не съм ходил много по света, но там където съм бил, и там където брат ми е бил (а той много обикаля) - няма пешеходни пътеки през булеварди с 2 и повече платна. НЯМА.Всичко е на подлези или надлези. Баси и логиката - ще направят булевард, и през 200 м - пешеходна пътека. (пример - бул. Граф Игнатиев в Ямбол). А там дето има подлез (на пешеходната улица Г.С.Раковски с натоварената ул.Преслав) - то той е направен на заведение, пък пешеходците - отгоре.Тая държава се е побъркала. Честно ви казвам.

                    Коментар


                      Е не навсякъде има подлези и надлези...За мое щастие съм обиколил голяма част от Европа и не е пълно с подлези и надлези определено...просто шофьорите са по спокойни и се изчакват, пропускат пешеходците и т.н....а големите булеварди за заградени и освен, ако не си атлет няма как да прескочиш та да пресечеш и да на тях има надлези обикновено, че са доста по евтини...Пък и като видиш само какъв е трафика...то е абсурдно да успееш да пресечеш без да бъдеш размазан по някой от примерно 4 лентовите булеварди в Mюнхен...
                      Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
                      BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
                      BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

                      Коментар


                        kiselo написа:
                        Е не навсякъде има подлези и надлези...За мое щастие съм обиколил голяма част от Европа и не е пълно с подлези и надлези определено...просто шофьорите са по спокойни и се изчакват, пропускат пешеходците и т.н....а големите булеварди за заградени и освен, ако не си атлет няма как да прескочиш та да пресечеш и да на тях има надлези обикновено, че са доста по евтини...Пък и като видиш само какъв е трафика...то е абсурдно да успееш да пресечеш без да бъдеш размазан по някой от примерно 4 лентовите булеварди в Mюнхен...
                        Ааа, забелязал си, че там хората спазват закона! Нали за това дадох примера с оня, дето си слагаше колана на земен път, на който се кара втора - трета. Там са дисциплинирани и не карат БЪРЗО И ВНИМАТЕЛНО! Не, че няма изключения, но са в пъти по-малко от тук.
                        Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                        Коментар


                          Моето мнение за пешеходците е че шофьорите са длъжни да ги пазят. Дори това да означава едва ли не да пълзиш и спираш постоянно. Не искам като приближавам пешеходна пътека шофьора да ’преценя’ ще се шмугне ли преди да съм почнал да пресичам, или пък да дава газ, за да може да каже после ’ми не ме ли видя че съм засилен’. Пешеходеца трябва да е свещена крава, защото всички ние сме карали курсове и изпити за шофьори, а пешеходците не са. В момента отношението на шофьорите в България към пешеходците масово е ’дръпни се че ми пречиш, не смей да ми пресичаш’.

                          Коментар


                            muns61 написа:
                            kiselo написа:
                            Е не навсякъде има подлези и надлези...За мое щастие съм обиколил голяма част от Европа и не е пълно с подлези и надлези определено...просто шофьорите са по спокойни и се изчакват, пропускат пешеходците и т.н....а големите булеварди за заградени и освен, ако не си атлет няма как да прескочиш та да пресечеш и да на тях има надлези обикновено, че са доста по евтини...Пък и като видиш само какъв е трафика...то е абсурдно да успееш да пресечеш без да бъдеш размазан по някой от примерно 4 лентовите булеварди в Mюнхен...
                            Ааа, забелязал си, че там хората спазват закона! Нали за това дадох примера с оня, дето си слагаше колана на земен път, на който се кара втора - трета. Там са дисциплинирани и не карат БЪРЗО И ВНИМАТЕЛНО! Не, че няма изключения, но са в пъти по-малко от тук.
                            Да бе да спазват ограниченията Май не си карал навън
                            Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
                            BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
                            BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

                            Коментар


                              ls1 написа:
                              Моето мнение за пешеходците е че шофьорите са длъжни да ги пазят. Дори това да означава едва ли не да пълзиш и спираш постоянно. Не искам като приближавам пешеходна пътека шофьора да ’преценя’ ще се шмугне ли преди да съм почнал да пресичам, или пък да дава газ, за да може да каже после ’ми не ме ли видя че съм засилен’. Пешеходеца трябва да е свещена крава, защото всички ние сме карали курсове и изпити за шофьори, а пешеходците не са. В момента отношението на шофьорите в България към пешеходците масово е ’дръпни се че ми пречиш, не смей да ми пресичаш’.
                              Съгласен съм с теб, но пешеходците в БГ, просто си просят неуважението. Не, не искам да блъсна кикой, но като пресича на място, където това е забранено, ще го освирквам и псувам до девето коляно. Като се научат да пресичат където му е реда, на никой няма да се сърдя. Децата са дуго нещо. Те не влизат в групата на освирканите и .... Децата нямат изградени нстинкти за самосъхранение, както един човек на 20 повече години. Но докато пешеходците, въпреки че знаят МНОГО добре, къде се пресича и къде не, нарочно се врат където не трябва, защото казат "Ти си длъжен да ме пазиш!", ще ги стресирам яко . Да ама не съм длъжен да не ти надуя клаксона зад гърба и да подскочиш като попарен, щом не си на правилнот място за пресичане ! В БГ пешеходеца няма абсолютно никаква култура като такъв ! Спирам на пешеходни пътеки и на никого не се сърдя като е на пешеходна пътека, но повечето пешеходци пресичат където им е кеф, не където трябва.
                              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                              Коментар


                                Съгласен съм с теб за това, но ако се замислиш ще видиш че пешеходеца е такъв защото за него файда няма да се разхожда до пешеходната пътека. И като отиде до нея, какво? Някой ще му стори път ли? Пресичам веднъж с бебешка количка на пешеходна пътека. Няма и в двете посоки движение. Един бус завива от уличка на 30-ина метра преди пешеходната пътека и ускорява. Аз съм вече стъпал с количката на пешеходната пътека и бързо се изнасям посока следващото платно, освободил съм му пътя. Обаче понеже не съм го изчакал гадта знаеш ли какво направи? Влезе в насрещното, за да заплаши че ще мине отгоре ми, трябваше да се метна напред за да не ме прегази. А аз съм човек с бебе в количка, смятай доколко няма задръжки тоя човек. Примери като тоя колкото искаш. Може и да се наканя сега като се стопли и тръгне народа към Ветеран на плаж да ви заснема как върволика коли си върви, а майките с колички си чакат на пешеходната пътека, барем някой спре. Ама никой не спира. Е вчера видях как майка с дете на колело на пешеходната пътека към градината ни и се наложи да застане пред детето и то да я блъсне с колелото, защото една гадина ЗАСИЛИ към пешеходната пътека като ги видя. Отнесе едно майчино проклятие, не го пожелавам на никой.Аз съм на мнение, че неадекватното поведение на пешеходците понякога е в много голяма част последствие от тоталното неуважение от страна на шофьорите. Седя на ръба на пешеходна пътека, ти идваш и аз не мога да стъпя на нея защото не знам ще спреш ли. Ти си отминаваш щото откъде накъде да ме чакаш да се наканя? Ако аз съм СИГУРЕН че ще спреш, а ти си сигурен че изобщо няма да те чакам ами ще ПРЕСЕКА без да ми пука - ще спираш и още как. Само че в момента сме в една игра на ’кой е по смел’ и обикновено този в колата надделява. Пешеходеца знае ли че е свещена крава на пешеходната пътека ще си я търси.

                                Коментар

                                Working...
                                X