Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Шофиране бързо, но предпазливо!?

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Не скороста убива, а ситуацията.
    Правилно. Така е. Но за да избегнем ситуацията ,трябва да се кара по правилник и по закон. Останалото е високомерие което все някога се заплаща скъпо.
    Фиат Панда 1.2 2006година
    Синджира си идва ,а козата я няма...

    Коментар


      kosta84bg написа:
      Помислете реално колко време ще спестите за маршрут от например 180 - 200 км ако карате горе долу в рамките на ограниченията и ако карате много по-бързо. Смятам не повече от 20-30 минути преко сили. За това време една бира не може да се изпие, ама се увеличава риска от други по-кофти неща.
      Не си съвсем прав. Никой не ходи на 200 км за да пие една бира.Понякога 20-30 минути могат да са фатални.

      Коментар


        Понякога 20-30 минути могат да са фатални.
        Понякога да. Ама нещо взе става постоянно.
        Фиат Панда 1.2 2006година
        Синджира си идва ,а козата я няма...

        Коментар


          kosta84bg написа:
          За мен спазването на ограниченията (50/90/130 км/ч в зависимост от пътя и населеното място) дава повече време за реакция. Превишаването на скоростта намалява времето за реакция и ограничава възможностите за адекватно поведение при възникване на рискова ситуация на пътя пред нас (ПТП, куче, заек, вол, динозавър и др.). Мисля, че ограниченията ги има за да се избегне субективната оценка (съответно самонадеяността) за собствените възможности и тези на автомобила и да се вкарат придвижващите се по пътищата в предвидими рамки. Нагледали сме се на клипчета с 18-19 годишни "състезателчета", които очевидно надценяват с много собствените си възможности и тези на 20 - годишните им кошници. Затова е закона, затова са ограниченията и затова трябва да има яки глоби и контрол за прекалено високата скорост (превишаване с 40 км/ч и нагоре). Помислете реално колко време ще спестите за маршрут от например 180 - 200 км ако карате горе долу в рамките на ограниченията и ако карате много по-бързо. Смятам не повече от 20-30 минути преко сили. За това време една бира не може да се изпие, ама се увеличава риска от други по-кофти неща.
          Тук няма и една дума за оспорване З съжаление, тези скорости са само максимално допустими, което дава самочувствие на романтиците да гледат пейзажи докато карат, да предизвикват задръствания по пътищата, да изнервят с флегматичното си движение останалите водачи на МПС. Ето за това гледам да минавам максимално бързо покрай тях, преди да са ме изнервили За противниците на думите ми, една статистика от личния ми опит по пътищата : ПТП - 1 : Карам си с 50 в населено място, удря ме такси, излизащо от път без предимство. Бакшиша - Мислех че ще мина.ПТП - 2 : Спрях заради подаен светлинен сигнал от патрулен автомобил на КАТ, трябваше да го пропусна да мине, ограничение 60 км/ч . След 10 -15 секунди в задницата на Москвича, спря друг Москвич ПТП - 3 : Чакам на червен светофар, защото не настъпах да хвана зеленото. Зад мен приближава автомобил, не спира сам, оказах се преградата която не успя да преодолее :D ПТП - 4 : Карам в населено място с 50 км/ч , не превиших скороста, не изпреварих камоина пред мен. В резултат на това, на кръстовището, което следваше, водача на камиона решил да прави обратен завой но от средна лента ( аз съм в лява лента за завой на ляво ) ми отне предимството и се челосахме.ПТП - 5 : Карам бавно зад колегата в следствие на което съм се отпуснал и не реагирах адекватно, когато той спря, съответно му направих ревизия на багажника.Неосъществените ПТП-та избегнах, движейки се с превишена скорост, като по този начин не дадох шанс на мераклиите да ме блъснат
          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

          Коментар


            Какъв аргумент само...карам бързо щото иначе се изнервям и съм по-опасен. Какви са тези нерви бре, хора, по-спокойно. Ако бавно движещ се автомобил пред вас може да ви докара до нервна криза, заради която да направите произшествие, моля, идете до близкото кошче и си хвърлете книжките. После при чичо доктор.

            Коментар


              Умишлено ви описах случая в Смолян, защото от Смолян до Асеновград са все завои. Можеш да караш бързо и внимателно само до следващия завой!Относно ситуацията сте много в грешка, защото след като се обърне колата пътища много. Какво искам да кажа, че разглеждате ситуациите като константа, а само скоростта на водача като променлива. Ако карал по-бързо! Ами ако кравата се е уплашила и краваря не е успял да я удържи, ами ако отсреща зад завоя идва друга кола, която опитвайки се да избегне удара те нацели челно. Въобще се впускате в решавана на система от N уравнения с N неизвестни и при това без да знаете математика.При 60 км/ч няма никаква разлика дали се блъскаш в бетонна стена или крава. И в двата случая става мазало, а при 160 колата от 4 метра ще стане на неповече от 1 метър дълга.
              Няма начин да няма начин!

              Коментар


                Бърз и внимателен краш тест със скорост 190 км/ч - http://www.youtube.com/watch?v=j_AI2J-8qmE
                Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                Коментар


                  nikolovvd написа:
                  Умишлено ви описах случая в Смолян, защото от Смолян до Асеновград са все завои. Можеш да караш бързо и внимателно само до следващия завой!Относно ситуацията сте много в грешка, защото след като се обърне колата пътища много. Какво искам да кажа, че разглеждате ситуациите като константа, а само скоростта на водача като променлива. Ако карал по-бързо! Ами ако кравата се е уплашила и краваря не е успял да я удържи, ами ако отсреща зад завоя идва друга кола, която опитвайки се да избегне удара те нацели челно. Въобще се впускате в решавана на система от N уравнения с N неизвестни и при това без да знаете математика.При 60 км/ч няма никаква разлика дали се блъскаш в бетонна стена или крава. И в двата случая става мазало, а при 160 колата от 4 метра ще стане на неповече от 1 метър дълга.
                  Първото да, второто не Между бетонна стена и крава има балкан разлика. Изчисли силата с която автомобила ще удари кравата с 90 км/ и при 160 км/ч . Приемаме че теглотона кравата е константа, т.е. стои на платното и не мърда. Ползвай http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%...1%8FЗнаеш ли, че при челен удар между два автомобила,движещи се с различна скорост, дори да са с абсолютно еднаква конструкция, върху единия от двата, щетите са по-големи ? Можеш ли да ми отговориш, по кой от двата атомобила, ще има повече щети ?
                  Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                  Коментар


                    1. Знам със сигурност, че удар в бетонна стена с 60 и челен удар между два автомобила всеки движещ се с 60 е с едни и същи последици.2. Ако скочиш от 5 м във вода с краката надолу няма проблем, но сложи вестник на повърхността и да видиш как ще лежиш 1-2 месеца в гипс.3. Не намесвай специалната теорина на относителността, защото си нямаш понятия в какво се забъркваш.4. Тук не става въпрос нито за елементарни частици, нито пък имаме предмети движещи се със скоростта на светлината. 5. За неутриното и бузона нека да говорим друг път.
                    Няма начин да няма начин!

                    Коментар


                      Immortal написа:
                      Ники, навлизаш в много сложна материя.Сериозно.Радвам ти се, че разбираш нещата както и аз. Точно това се пропуска при изготвянето на съдебните автотехнически експертизи. Гледа се само с колко си карал и дали си имал възможност да спреш.Никой не обръща внимание на факта, че ако си карал примерно с 10 км/ч по-бързо, си щял да преминеш през точката на инцидента 2 минути по-рано и инцидент изобщо е нямало да има. Но върви го обяснявай това на арменския поп - по-ще те разбере.Всичко е струпване на независещи един от друг фактори.АКО бил карал вместо със 100, с 90, е щял да спре без да се удари.Ми да, ама ако е карал със 110, вместо със 100, изобщо нямало да има нужда да спира, щото е щял да премине покрай кравата преди тя да излезе на пътя.А де?
                      Това е логика градена на АКО, АКО, АКО....Винаги ще има "ако" еди какво си, то еди какво си.Но всичко се базира на това, че има приети граници за безопасност.Не става въпрос за колите. Един средно статистички Фиат Браво от 100 до 0 километра в час ще спре за приблизително същото разстояние, за което аз ще спра с БМВ-то. Тук не говорим за разлика в автомобилите.Също теоретично погледнато шанса (просто шанса да излезе кравата пред теб) аз да се ударя в една крава с 80км/ч и ти да се удариш в същата крава със 160км/ч е един и същ.Но шанса аз да оцелея е няколко пъти по-голям от колкото ти да оцелееш от последствията. Точно тук идва намесата на закона.Също така при същата крава ако излезе на 40 метра пред теб шанса аз да спра и всичко да се размине също е много по-голям от колкото ти да успееш да спреш.Точно тук идва закона.Иначе всички думи остават в графата, ако, ако, ако....
                      A20DTH ЖТД ама не баш
                      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                      Коментар


                        Dido_Lyubenov написа:
                        Знаеш ли, че при челен удар между два автомобила,движещи се с различна скорост, дори да са с абсолютно еднаква конструкция, върху единия от двата, щетите са по-големи ? Можеш ли да ми отговориш, по кой от двата атомобила, ще има повече щети ?
                        Ха ха ха! Това ми хареса!Абсолютно си прав, Любенов Само че ако приемем бавно-движещия се за спазващ ограниченията, а бързодвижещия се за превишаващ скоростта, нали се сещаш кой ще нарекат "убиец". Щото щетите по неговата кола ще са по-малки и ще има шанс, пък онзи в бавната кола - няма да има.Това беше вариант А.Вариант Б - и двамата карат бързо... тогава щетите ще са еднакво големи.Вариант В - и двамата карат бавно - тогава щетите ще са еднакво по-малки.Това бяха камъни в нашата градинка Карайте бавно! (Не важи за Безсмъртни )

                        Коментар


                          Immortal написа:
                          Dido_Lyubenov написа:
                          Знаеш ли, че при челен удар между два автомобила,движещи се с различна скорост, дори да са с абсолютно еднаква конструкция, върху единия от двата, щетите са по-големи ? Можеш ли да ми отговориш, по кой от двата атомобила, ще има повече щети ?
                          Ха ха ха! Това ми хареса!Абсолютно си прав, Любенов Само че ако приемем бавно-движещия се за спазващ ограниченията, а бързодвижещия се за превишаващ скоростта, нали се сещаш кой ще нарекат "убиец". Щото щетите по неговата кола ще са по-малки и ще има шанс, пък онзи в бавната кола - няма да има.Това беше вариант А.Вариант Б - и двамата карат бързо... тогава щетите ще са еднакво големи.Вариант В - и двамата карат бавно - тогава щетите ще са еднакво по-малки.Това бяха камъни в нашата градинка Карайте бавно! (Не важи за Безсмъртни )
                          nikolovvd написа:
                          1. Знам със сигурност, че удар в бетонна стена с 60 и челен удар между два автомобила всеки движещ се с 60 е с едни и същи последици.2. Ако скочиш от 5 м във вода с краката надолу няма проблем, но сложи вестник на повърхността и да видиш как ще лежиш 1-2 месеца в гипс.3. Не намесвай специалната теорина на относителността, защото си нямаш понятия в какво се забъркваш.4. Тук не става въпрос нито за елементарни частици, нито пък имаме предмети движещи се със скоростта на светлината. 5. За неутриното и бузона нека да говорим друг път.
                          Нали се сещаш, че нищо не ти е ясно Как се "увеличава" масата на даден обект, в зависимост от скороста му на движение, има там едни ускорения, едни чудесии ... Защо например, като сложиш едно камъче вурху стъклото, стъклото остава цяло, ама като хвърлиш камъчето към съсщото стъкло. стъклото се чупи ... Физика, брат, Физика ... Аз не съм учен- физик, ама ти па ептен нищо не знаеш.
                          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                          Коментар


                            Бтв, ако ударите крава с 90 км/ч въобще няма да я пръснете, дори ще се учудите колко е плътна една средно голяма крава (около 7-800 кг). При 160 км/ч ще разчлените нещо от нея, но ускоренията, които телата ви ще изпитат при сблъсъка ще са значително по-големи и ще бъдат фатални, дори и да не ви смачкат ламарините. Човешкото тяло издържа на краткотрайно натоварване около 100G, а при удар в стена със 160 натоварването е около 180G усреднено, т.е. органите ви ще се втечнят в телата ви.http://www.youtube.com/watch?v=jirh3s0d2s0

                            Коментар


                              Любенов, когато става въпрос за малки скорости (разбирай по-ниска от скоростта на свитлината) се работи с ред на Тейлор.Ако беше учил "Основи на теорията на относителността" щеше да ти е ясно, че трябва да преминеш към законите на класическата механика. Там се говори за кинетична енергия.Ако вземеш една елементарна частица като електрона и той има енергия, която е равна на нейната маса умножена по скороста на светлината във вакуум на квадрат. Ако настигнеш този електрон с 300 000 км/сек, то неговата маса ще стане НУЛА, защото относителната скорост между теб и електрона ще е НУЛА (и двамата се движите със скоростта на светлината). Едно от условията за прилагане на тази теория е да няма въздействие от външни сили. Говорим за затворени системи.
                              Няма начин да няма начин!

                              Коментар


                                Понеже стана въпрос за крава - преди няколко години бях свидетел (пост фактум) на такъв сблъсък - автомобил Рено 19 блъска внезапно излязла на пътя крава и резултатът от удара - два трупа. Автомобилът се е движел с около 90 км/ч. Кравата при сблъсъка се стоварва върку предното стъкло и предната част от покрива на автомобила и смазва водача и пътника до него. Това трагично ПТП се дължи вероятно на "конструкцията" на кравата и автомобила - колата подкосява краката на кравата и я подмята нагоре при което тя се стоварва върху вероятно най-незащитеното място - предната част на тавана на автомобила и предното стъкло... Ужасяваща гледка...
                                Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

                                Коментар

                                Working...
                                X