Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Шофиране бързо, но предпазливо!?

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    ls1 написа:
    Оооо, господина е от Добрич....любимите на варненските шофьори. :D
    Аз съм от Добрич колкото ти си от Каспичан, но да не се притеснявам да кажа, че родителите ми живеят тук от 20 години и го чувствам като роден. Нищо, че не живея там от 10 и че не съм родом от там... Добрич е един прекрасен град...със доста некадърни шофьори нещо за което си прав... ) Има и доста по зле обаче )))
    Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
    BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
    BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

    Коментар


      ФЕРАРИСТ написа:
      Значи по принцип аз се радвам че едната от колите ми, ми позволява изключително бързо от трета четвърта кола в колоната, след като сваля една надолу и да отлетя напред и да забравя за трафика.......не ме кефят светофарните гонки, не се и гоня с него, рядко го карам над 160, макар че има доста мегдан нагоре, но това за мен му е най - ценното предимство......
      А втората кола ако тръгне? Не зацепваш ли, че това е идеята на изчакването, да позволиш на втория да си излезе спокойно, да изпревари, послле трятия става втори и те така.А колкото до бързането, ако бързаш, тръгни по-рано.За да съм точен към опонентите ми - аз по първокласни пътища не карам с 60, не карам и със 130. Карам според зависи, но никога под 90.Но винаги си изчаквам реда за изпреварване.
      like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

      Коментар


        Immortal написа:
        Lane Staley написа:
        Я да се възползваме от полувремето на мача
        Dido_Lyubenov написа:
        Те пък са длъжни да осигурят място помежду си, за тези които ги изпреварват. Ама нали те си мислят че спазването на закона е само да не се превишава скороста ... как да ти кажа брат ?
        Кажи, брат, къде точно в закона е вменено такова задължение? Много ми е интересно. Искам да запълня тази празнина в знанията си.
        Dido_Lyubenov написа:
        Да длъжен си да спираш
        Ако не те затруднява, може ли и тук да посочиш от къде идва задължението?
        Чл. 22. ... (2) Водач на пътно превозно средство, което се движи с ниска скорост и поради това причинява създаването на колона от пътни превозни средства, трябва да ги пропусне при първа възможност. Чл. 23. (1) Водачът на пътно превозно средство е длъжен да се движи на такова разстояние от движещото се пред него друго превозно средство, че да може да избегне удряне в него, когато то намали скоростта или спре рязко. (2) За улесняване на изпреварването по двулентовите двупосочни пътища извън населени места водачите на пътни превозни средства или състави от пътни превозни средства с дължина над 7 метра, с изключение на случаите, когато те извършват изпреварване, трябва да поддържат такова разстояние между своето превозно средство и движещото се пред него друго превозно средство, че изпреварващите ги пътни превозни средства да могат безопасно да заемат място между тях.
        Голямо Благодаря за подкррепата, и че си направи труда вместо мен, да изровиш и посочиш правилаата на "шофИОрите" !
        ls1 написа:
        Между другото преди години бях изчислил, че колона в града която се движи със 70км/ч се изнизва покрай една точка по-бавно отколкото колона движеща се с 50км/ч.
        :D Опитай отново с изчисленията ! :D Аз съм правил експеримент по темата, и твърдя, че в населено място, или трябва да се движиш със 90 - 100 между кръстовищата, за да оттървеш някой друг червен светофар, или си карай с 50, щото тия дето карат със 70, ги засичаш на всеки следващ светофар Просто няма смисъл да караш със 70 в града. Виж със 140 си е друго Един колега хвана зеленото на две кръстовища, преди на второто да успее да светне жъло, но пък патрулката го чакаше малко след кръстовището Те това последното не е желателно да се прави
        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

        Коментар


          Преди 8 години трябваше да се занесат спешно едни пари до Добрич. Разстоянието Варна-център до Добрич-табела съм го взел за 21 минути. Не се гордея с постижението си, а и пътя не беше отцепен специално за това ми изпълнение. Мога да карам и бързо и бавно, дори писах по-напред, че Варна - Златни пясъци пътя е "като" магистрала, но е с ограничение 60км. Последно като ходих в нея посока - карайки с 60км. зад мен нямаше коли. Всички бързат изключително много за нейде... лошото е, че обикновено подобен род бързания завършват само с една дестинация - гробищата.
          Steliyan's Life!
          FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

          Коментар


            Дидо е аз какво казвам?! Я прочети пак.

            Коментар


              Dido_Lyubenov написа:
              Голямо Благодаря за подкррепата, и че си направи труда вместо мен, да изровиш и посочиш правилаата на "шофИОрите" !
              Чл. 23. (1) Водачът на пътно превозно средство е длъжен да се движи на такова разстояние от движещото се пред него друго превозно средство, че да може да избегне удряне в него, когато то намали скоростта или спре рязко. (2) За улесняване на изпреварването по двулентовите двупосочни пътища извън населени места водачите на пътни превозни средства или състави от пътни превозни средства с дължина над 7 метра, с изключение на случаите, когато те извършват изпреварване, трябва да поддържат такова разстояние между своето превозно средство и движещото се пред него друго превозно средство, че изпреварващите ги пътни превозни средства да могат безопасно да заемат място между тях.Колега, прочете ли кого касае този член? Колко автомобила над 7 метра може да ми изброиш?Нямам нищо против да си призная, когато не съм прав, но този член е приложим за автомобили само, ако теглят каравана или ремарке и цялата композиция е над 7 метра. За чл 22 - прочетете целия член, с всички алинеи, и ще видите, че не е приложим за автомобили, които се движат с 10-20, та дори и 30 км под разрешената скорост.
              like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

              Коментар


                Lane Staley написа:
                ФЕРАРИСТ написа:
                Значи по принцип аз се радвам че едната от колите ми, ми позволява изключително бързо от трета четвърта кола в колоната, след като сваля една надолу и да отлетя напред и да забравя за трафика.......не ме кефят светофарните гонки, не се и гоня с него, рядко го карам над 160, макар че има доста мегдан нагоре, но това за мен му е най - ценното предимство......
                А втората кола ако тръгне? Не зацепваш ли, че това е идеята на изчакването, да позволиш на втория да си излезе спокойно, да изпревари, послле трятия става втори и те така.
                Ако втората кола тръгне, ще е тотално в нарушение, защото: Чл. 42. (1) Водач, който ще предприеме изпреварване, е длъжен: 1. преди да подаде сигнал, да се убеди, че не го изпреварва друго пътно превозно средство и че движещото се след него пътно превозно средство или това, което ще изпреварва, не е подало сигнал за изменение на посоката си на движение наляво;Затова са огледалата за задно виждане, макар че някои не знаят как се ползват, пък други (като вуйчо ми), са си ги свалили (от Ладата), за да не им ги откраднат (?!?!?!)...

                Коментар


                  Тези членове са малко объркващи за някои участници в движението, които не знаят, че колата разполага и с мигачи - мислят лостчето там, някъде, около кормилото, за естествен придатък на същото
                  Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                  Коментар


                    Immortal написа:
                    Ако втората кола тръгне, ще е тотално в нарушение, защото: Чл. 42. (1) Водач, който ще предприеме изпреварване, е длъжен: 1. преди да подаде сигнал, да се убеди, че не го изпреварва друго пътно превозно средство и че движещото се след него пътно превозно средство или това, което ще изпреварва, не е подало сигнал за изменение на посоката си на движение наляво;Затова са огледалата за задно виждане, макар че някои не знаят как се ползват, пък други (като вуйчо ми), са си ги свалили (от Ладата), за да не им ги откраднат (?!?!?!)...
                    Дидо, много искаш да спорим.Хайде прочети го пак.Аз съм 2ра кола. Тръгва 4тата или 5тата. Тръгвам и аз.По този член някак не можеш да ме хванеш.Защото:5тата кола изпреварва 4тата или 4тата изпреварва 3тата, но не и мен. Колата зад мен не е подала мигач.И кво правим?И сега ще ревнете, че съм неколегиален? Не съм го правил, но ако 2рата кола го направи, напълно я разбирам и не нарушава нищо.
                    like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                    Коментар


                      колега, в закона никъде няма споменато, че колоната се изпреварвала "по ред на номерата" ако ще и 7ма кола да съм тръгнал ли съм да изпреварвам съм с предимство спрямо теб, няма какво да коментираме повече. дали съм подал мигач или не видиш ли, че те изпреварвам - чакаш а с твоя пример според мен се опитваш да се измъкнеш, ами то ако тръгнете заедно с 5тата кола, когато ти си 2ра кола, той има да изпревари 2 коли, а ти през тва време ще изпревариш камиона примерно или бавно движещото се превозно средство

                      Коментар


                        Прочети отново ЗДП ми намери член за изпреварване, в който да се използва множествено число.Винаги е "изпреварваното", т.е. по закон може да изпревариш едно МПС.Както и да го сучеш, за да не е той в нарушение, дори да приемем, че в колона 1 кола = 1 изпреварване, то щом между нас има кола, то той не изпреварва мен
                        like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                        Коментар


                          Lane Staley написа:
                          Прочети отново ЗДП ми намери член за изпреварване, в който да се използва множествено число.Винаги е "изпреварваното", т.е. по закон може да изпревариш едно МПС.Както и да го сучеш, за да не е той в нарушение, дори да приемем, че в колона 1 кола = 1 изпреварване, то щом между нас има кола, то той не изпреварва мен
                          Да, но докато има някой зад теб извършващ маневрата "изпреварване" не трябва и ти да я предприемаш. Не е сложно за разбиране, но точно заради това стават катастрофите.
                          Steliyan's Life!
                          FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                          Коментар


                            Lane Staley написа:
                            Dido_Lyubenov написа:
                            Голямо Благодаря за подкррепата, и че си направи труда вместо мен, да изровиш и посочиш правилаата на "шофИОрите" !
                            Чл. 23. (1) Водачът на пътно превозно средство е длъжен да се движи на такова разстояние от движещото се пред него друго превозно средство, че да може да избегне удряне в него, когато то намали скоростта или спре рязко. (2) За улесняване на изпреварването по двулентовите двупосочни пътища извън населени места водачите на пътни превозни средства или състави от пътни превозни средства с дължина над 7 метра, с изключение на случаите, когато те извършват изпреварване, трябва да поддържат такова разстояние между своето превозно средство и движещото се пред него друго превозно средство, че изпреварващите ги пътни превозни средства да могат безопасно да заемат място между тях.Колега, прочете ли кого касае този член? Колко автомобила над 7 метра може да ми изброиш?Нямам нищо против да си призная, когато не съм прав, но този член е приложим за автомобили само, ако теглят каравана или ремарке и цялата композиция е над 7 метра. За чл 22 - прочетете целия член, с всички алинеи, и ще видите, че не е приложим за автомобили, които се движат с 10-20, та дори и 30 км под разрешената скорост.
                            Както и да го увърташ, нямаш право да възпрепятстваш който и да било, по какъвто и да било начин, да те изпревари, ако ще ти да се движиш с максималната разрешена скорост, за съответния пътен участък. Поведението, с което ти не ми даваш възможност да те изпреваря е против првилата, а това ще рече, че ако не си ми оставил място да се навра пред теб и след този който в момента е пред теб, ти възпрепятсваш моето изпреварване. Ако ще се движите в колона, също си има начин за организирането на такова придвижване. Автомобилната колона се обозначава в началото и края с табели съответно "Автомобилна колона" и "Край на автомобилната колона" В тези случаи е забранено изпреварването на автомобилната колона, както и на отделни ППС в колоната. Там се спазва и изскването, колоната периодично да спира и да пропуска автомобилите, които са се събрали след нея. Явно има още много да учиш за движението по пътищата, и не само ти. Ако 5 коли се движат една лед друга, това не е автомобилна колона, ако не е обозначена както вече написах. При това положение нямаш право да ми ограничваш възможностите да те изпреваря. Също така, за спора относно изпреварването - 2-ра 5-та кола в образувала се колона, няма нищо неясно. Ако 5-тата кола е предприела изпреварване, преди втората, то 2-рата няма абсолютно никакво право да предприеме изпреварване, преди оня с 5-тата кола да е завършила започнатата маневра. И обратното е в сила - ако 2-рата е започнала изпреварване, 5-тата няма право да предприеме изпреварване преди 2-рата да е приключила с маневрата. Не виждам смисъл да се спори по този въпрос. Също така е забранено ( въпреки че е едно най-честите нарушения ) ако този пред теб зпочне изпреварване, да тръгнеш веднага след него, преди той да е приключил изпреварването. Това се разрешава само при многоредово движение, или ако има лява лента за изпреварване. Има двупосочен път с три ленти, като средната е лента за изпреварване в двете посоки. Там също нямаш право да педприемеш изпреварване, ако този пред теб не го е приключил. Тук забелязвам, че повечето колеги не разграничават понятията пътно платно, платно за движение, лента за движение. Жалко е !
                            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                            Коментар


                              Още малко и ще разбереш какво се опивам да обясня. Щом искате да цитираме закона, правя го:Движим се в колона, аз съм втора кола. Повтарям - кола. Като МПС под 7 метра НЯМАМ вменено задължение да оставям място за да злезе някой между мен и предната кола ( чл 23 ал 2 ) . Имам задължение да спазвам дистанция съгласно член 23 ал 1:Чл. 23 (1) Водачът на пътно превозно средство е длъжен да се движи на такова разстояние от движещото се пред него друго превозно средство, че да може да избегне удряне в него, когато то намали скоростта или спре рязко.С други думи това е по преценка на водача на МПСто и зависи от различни фактори, но няма задължение един от тях да е "Абе Дидо Любенов с 5тата кола може да тръгне да изпреварва, дай да му оставя еди 10тина метра". Така ли е?Ти тръгваш да изпреварваш, напомням, че си 5та кола.В чл. 41 посветен на описание на изпреварването се използва единствено число, т.е. ти изпреварваш ЕДИН автомобил, този, който е пред теб.Освен това поглеждаме и тук:Чл. 42 (1) Водач, който ще предприеме излреварване, е длъжен: 1. преди да подаде сигнал, да се убеди, че не го изпреварва друго пътно превозно средство и че движещото се след него пътно превозно средство или това, което ще изпреварва, не е подало сигнал за изменение на посоката си на движение наляво; 2. след като е подал сигнал, да се убеди, че има видимост, свободен път на разстояние, достатъчно за изпреварване, и че може да заеме място в пътната лента пред изпреварваното пътно превозни средство, без да го принуждава да намалява скоростта или да изменя посоката на движение.Когато си 5та кола, ти нарушаваш този член още със започване на маневрата, защото не знаеш какво разстояние има 2 коли пред теб ( между кола 2 и 3, например ). Но тръгваш с идеята, че те ще ти направят място, или защото не си дочел чл 23, ал 2 И съответно аз трябва да намаля за да ти направя място за да влезеш меджу мен и кола 1.В същото време, ако аз като 2ра кола тръгна да изпреварвам, не го нарушавам, защото той ми вменява да гледам само колата точно зад мен: 1. преди да подаде сигнал, да се убеди, че не го изпреварва друго пътно превозно средство и че движещото се след него пътно превозно средство или това, което ще изпреварва, не е подало сигнал за изменение на посоката си на движение наляво;Ти не си точно зад мен, между нас има 2 коли. Гледам този зад мен, а не N на брой коли назад. Това е логично, колата зад мен може да мръдне малко и да не видя мигача на колата зад нея, какво остава, ако между нас има 3 коли. ( В България разбира се, тарикати като този с 5та кола обикновено карат така, че осевата линия минава по средата на колата, но и това си е нарушение на закона, нали? )Хайде сега, кажи ми след като съм ти цитирал закона, кой е в нарушение? Аз в кола 2 или ти в кола 5?
                              like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                              Коментар


                                Приятел, играеш си със закона за да шикалкавиш. В закона ясно е написано, че изпреварването се отнася за 1 ППС изпреварващо друго ППС. Не други. Т.е. ти като втора кола НЕ можеш да знаеш колко ще изпреваря аз в петата, но щом си ме видял, че съм излязал да изпреварвам - се отказваш от твоята маневра докато АЗ се прибера в моята си лента. Ако АЗ изпреваря всички коли и изляза отпред - съм преценил, че имам дупе и късмет и ще наруша закона. Ако обаче имам само дупе, но без късмет - полицаите, които ще ме спрат ще ми тряснат акт за неправилно изпреварване. Ако обаче ТИ излезеш, докато аз изпреварвам 4тата кола (щото нали съм пети) и аз реша, че ще изпревариш и ще ми оставиш място, а ти не си прецениш силите и се шмугнеш и вземе, че стане ПТП - ще сме виновни и двамата, а не само аз или само ти. Обяснявах, обяснявам и още веднъж - отговорността на пътното платно е индивидуална, а не солидарна. Ако аз се блъсна - аз съм виновен, ако мен ме блъснат - аз не съм виновен. Представи си, че ти си умникът, дето кара на една броня зад мен, а аз ... изведнъж получавам инфаркт - познай какво се получава - ти ме удряш отзад, което означава, даааа, че ти си виновен. Или пък някой в насрещното ми присветва, аз се сепвам и ... скачам на спирачката, а понеже ти продължаваш да си тарикат, който чете закона като дявола евангелието и не си спазил дистанция - пак ме удряш - познай, пак ти си виновен... Вината приятелю е индивидуална, никога не е споделена. И в повечето случаи (много рядко) тоя който е наливал - може да е виновен с пилият шофьор.
                                Steliyan's Life!
                                FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                                Коментар

                                Working...
                                X