Фераристе, какво значи "бърза"? Значи трябва да се съобразяваме с тези, които бързат, а не може да се съобразяваме с онези, които не бързат?
Бърза, значи да няма време за губене......значи да гони някакъв срок, да има нещо спешно което да чака него, да дрябва да свърши нещо което да му позволи да си изкара прехраната, все неща който многократно са ти се налагали да правиш.......И тогава щем не щем се съобразяваме с тия дето по различни причини карат бавно......Естествено не намесваме скапаната инфраструктура, която в 95% от случайте е двупосочен път, с трафик, дупки и прочее гадости.......
Airfan написа:
Аз само да питам тия бързащите - ако сте в колона (например трети или четвърти автомобил), чакате ли си реда да изпреварите най-бавния първи автомобил или шибате мигача и цакате майките на всички, щото са се забавили с половин секунда?
Значи по принцип аз се радвам че едната от колите ми, ми позволява изключително бързо от трета четвърта кола в колоната, след като сваля една надолу и да отлетя напред и да забравя за трафика.......не ме кефят светофарните гонки, не се и гоня с него, рядко го карам над 160, макар че има доста мегдан нагоре, но това за мен му е най - ценното предимство......Реално ако трябва да избирам между кола дето да прави от 40 - 150 кмч за 4 сек, и кола дето да вдига 330кмч да речем, няма и да си помисля да избера второто.....Естествено ако уцеля нещо в тотото и се преселя в Джърмани да речем първия избор ще е много непрактичен......
Alfa 156 2.0 TS
Alfa 156 20VTurbo
Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
Locost TF1 3.0V6
Ако, всички са толкова адекватни на пътя колкото пишещите в тая тема ,нямаше да има едно ПТП . Обаче когато всичко опре до рефлекс и реакция за секунди нямаш време да редактираш от клавиатурата .Напоследък братята руснаци са накачили много клипчета ,които ако не получителни може да се види куп ситуации ,в които от теб като шофьор и участник в дв.по път.нищо не зависи .
Аз, като наближа колона, отпускам газта и не се набутвам между колите, а почвам да гледам сеира на състезателите в колоната. Дори пускам и други коли да ме надминават и така оставам все последен. Просто няма смисъл да се набутвам в колона, по-голяма от 3-4 коли. Това важи особено за криви пътища като през Шипка, например, или когато наближа Велико Търново, откъм София, където пътят хем е измамно широк и позволява по-високи скорости, хем пък е и достатъчно натоварен, особено в неделя следобед. Не, че не карам с превишена скорост - карам, и още как, но където има възможност и го смятам за безопасно. Разни бързаци, които ме изпреварват рисково в наближаващ завой и се шмугват пред мен, им свиря и отчетливо ги псувам в огледалото им, за да не останат с погрешно впечатление, че ги поздравявам
Абе чудно кога опортюнистите в тая тема ще ги четем из статистиките. Особено тия с "големия" опит. Имам приятел, който кара по средно 50 000км. годишно, понякога и повече. Има се за голям шофьор, но 2-3 пъти е заспивал по магистралите в Турция (щото пътя е толкова хубав, че забравяш, че караш и заспиваш), проблема му обаче е, че не може една маневра на място да извърши - паркира се като шейх в пустиня, а в гаража си влиза по 30 минути, щото не може се ориентира по парктроника и стените... Та не знам на кой му е хрумнало, че големия шофьор е тоя дето минава повече километри на година. Моите километри годишно са около 10-12000, но поне 80% от тях са в града - с по 10 спирания и тръгвания, поне 9 търсения на място и навиране където изглежда невъзможно. От март месец насам ми е много приятно да карам лежерно - около ограничението - в града - задължително с 50 или маааксимум 60км., а извън града - 90-100, толкова неща имало, които не съм видял откак съм шофьор...
Между другото преди години бях изчислил, че колона в града която се движи със 70км/ч се изнизва покрай една точка по-бавно отколкото колона движеща се с 50км/ч.
Между другото преди години бях изчислил, че колона в града която се движи със 70км/ч се изнизва покрай една точка по-бавно отколкото колона движеща се с 50км/ч.
Тъй, щото светофарите са сметнати за зелена вълна при 50км/час. При 70км./час спираш на всеки светофар, а понякога ... си все първи
Между другото преди години бях изчислил, че колона в града която се движи със 70км/ч се изнизва покрай една точка по-бавно отколкото колона движеща се с 50км/ч.
Тъй, щото светофарите са сметнати за зелена вълна при 50км/час. При 70км./час спираш на всеки светофар, а понякога ... си все първи
Това нали се сещаш че не важи за голяма част от Варна казвал съм ти .
Не само сметнатите светофари. Ако се гледа колоната като едно цяло колоната движеща се с 50км/ч е по-къса от тази движеща се с 70км/ч, защото всеки отпуска допълнителна дистанция за да може да спре. На око казано ако бавната колона е с 1км дължина, бързата ще е 1.3км примерно. Съответно през един светофар минават, примерно, 100 коли движещи се с 50км/ч срещу 80 коли движещи се със 70км/ч. Освен това ако бавната колона е накъсана от 5 светофара да речем, бързата ще е накъсана от 6, понеже е по-дълга, това също забавя. Също и при потегляне от светофар на бързата колона всеки ще изчаква този отпред да се отдалечи повече и така да изравни скоростта си с него, това допълнително забавя. Като вкараш и няколко прекъсвания на постоянния поток тип ’вмъквам се без мигач’ бързата колона всеки път и отнема повече време да възстанови ритъма си спрямо бавната и по-бързата скорост не е достатъчна за да компенсира всичко накуп.
Ама вие сте като журналистите...Хващат се за една дума от изречението и правят новина и я разтягат до небесата...без да споменат, че всъщност в цялото изречение думата добива съвсем различен смисъл....лично на мен ми писна да обяснявам на подобни хора, че не са прави....И след 10 мнения пак да се хващат за една дума и да си изопачават нещата както им е кеф...Другия пък сметнал, че е променил физичните закони....Та ти си за учебниците...Евала...Аз не съм толкова умен та да ги променям...Инезнам защо си мислите че като имате 5000км градско на година някой от тези с 40 000 няма едни 10 000км градско...1?!? В търсене на свободни места и паркирания по невъзможните местенца....?!?Аз не твърдя че той ще паркира по добре от този с дори 1000км градско...то това си е до акъла както бях писал по горе...за тези индивиди дето немогат да се ориентират въобще не говорим...Ако ще е така аз с типото и каравана закачена зад него направих обратен завой на моста на Дряновския манастир като и зад мен и пред мен имаше коли...Само аз си знам как успях да обърна..Който е ходил там лятото в лудницата знае колко е тясно и кофти дори само с кола да обърнеш а камо ли с каравана..но това не означава, че някой дето има по 5000км на година не може да го направи!??! Издребнявате и се чудите за какво да се заяждате само...и незнам какво ви прави кеф това...
Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
От март месец насам ми е много приятно да карам лежерно - около ограничението - в града - задължително с 50 или маааксимум 60км., а извън града - 90-100, толкова неща имало, които не съм видял откак съм шофьор...
Абсолютно вярно и голям кеф!Освен това се оказа, че при 90 извънградско Мареята харчи 7.5 LPG., а не 9.5-10.5 както досега... :D
VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Чл. 22. ... (2) Водач на пътно превозно средство, което се движи с ниска скорост и поради това причинява създаването на колона от пътни превозни средства, трябва да ги пропусне при първа възможност. Чл. 23. (1) Водачът на пътно превозно средство е длъжен да се движи на такова разстояние от движещото се пред него друго превозно средство, че да може да избегне удряне в него, когато то намали скоростта или спре рязко. (2) За улесняване на изпреварването по двулентовите двупосочни пътища извън населени места водачите на пътни превозни средства или състави от пътни превозни средства с дължина над 7 метра, с изключение на случаите, когато те извършват изпреварване, трябва да поддържат такова разстояние между своето превозно средство и движещото се пред него друго превозно средство, че изпреварващите ги пътни превозни средства да могат безопасно да заемат място между тях.
Имортале, чл 23 как се отнася към автомобилите?Относно чл 22 :Чл. 22 (1) Водачът на пътно превозно средство не трябва да се движи без основателни причини с твърде ниска скорост, когато по този начин пречи на движението на другите пътни превозни средства.(2) Водач на пътно превозно средство, което се движи с ниска скорост и поради това причинява създаването на колона от пътни превозни средства, трябва да ги пропусне при първа възможност.(3) На водача на моторно превозно средство е забранено да се движи с ниска скорост без включени аварийни светлини.Ха кажи ти от каква скорост надолу би пунал аварийки? Надали е 60 км/ч, нали?А и в интерес на истината това с 60 км си го изсмукахте от пръстите. Аз за целия си стаж надали съм срещал и 10 коли, които да карат с 60, като единствената за която се срещам с драстично ниска скорост беше някаква лелка по пътя Варвара - Велинград.
like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
При всяко пътуване към София има минимум поне 3-ма дето се влачат с 60 или по ниска скорост на ограничение 90...Сега обмислям как да си направя стойка за камерата в колата...като я направя ще заснема няколко пътувания и ако не ме домързи ще изрежа всички подобни индивиди та да видите че не са никак малко...3-ма като ги следваш по 5 км...са 15 км потенциално опасни изпреварвания и мизерии...да не кажа че ми се е налагало доста пъти да карам след тях по 10-15км...в двете посоки стават вече 60км...т.е. от ДОбрич до Варна постоянно зад мен да има колона и разни индивиди да ми застрашават живота...хич не ме кефи идеята...
Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
Коментар