@Princo: Стига рева бе, къв морал съм ти чел Половината тук излязоха Шумахер-и или наследниците му, а другата половина Райконен-и. Само аз и още неколцина след катастрофно и с деца се мъчим да ви обясним, че за гробищата ред няма, но не искате да чувате - морал било... Спокойно, на никой не искам да вменявам как да живее - по-горе писаха, ако няма ЗДвП - ще е анархия и всеки ще кара както може, а някои - дори и по диагонал...
:D Да, така е, но лошото е, че в БГ въпреки че има ЗДП, анархията по пътищата е доста сериозна. Като продадох Моско, и преди да взема Фичо, се возех понякога в таксита. На един такава майна щях да му тегля, ама се сдържах и го нхоках малко по-културно. Ние сме на път с предимство, има 2 коли зад нас, а пича спря да даде предимство на негов колега, който излиза от път без предимство, ей така "от колегиалност". Като му направих забележка, се размрънка, че ми били свидели 2 стотинки и т.н.т. Опитах се да му обясня, че си има правила за преминаане през кръстовище и те трябва да се спазват. Иначе анархията е на лице. Е, не възприе за какво говорим. А той не е единствен. А подобни случаи много.
S_BANKOV написа:
Дидо, Дидо нямаш представа колко истина има в думите ти. ...
За съжаление имам представа, колега :D ... Ине е проблем само движението на заден ход, ами и напред :D Единия от "учениците" ми, два пъти щеше да ме бутуряса в крайпътни дървета, заради на криво поставена осева линия по междуселски път ме прекара през банкета, и 5 километра се молих в крайпътните храсталаци да няма някой по-дебел клон, че щеше да ми отнесе кратуната. Първо, щото не бил пуснал мигач, а то има смо една посока в която може да се продължи ( кръстовище с еднопосочен път), изправи волана срещу дървото и започна да ръкомаха с лявата ръка, търсейки лоста за мигачите След това ми обяснява, как трябвало да се движи плътно в дясно, въпреки че беше на междуселски път, има видимост, няма други коли по пътя а храсталаците бяха надвииснали до средата на дясната лента ... Горкото Пежо, мина като бензинопил 5 км. шмулейки храсталака. Връщаме се от обекта, движим се по баир нагоре, има две ленти в нашата посока. Кара пича в дясната лента, но баира свършва, с него и дясната лента. Трябва да се престрои в лявата и да си продължим по пътя. Обаче ... на стотина метра зад нас, друг "състезател" кара в лявата лента, пуснал ляв мигач, нищо че нито ни настига, нито изпреварва ... а моя колега, нито намалява, нито се престроява, заради оня отзаде, а си пердаши с 90 право към дървото Е, не издържах, хванах му волана, вкарах колата в правия път, и такива ... отнесе, че чак мен ме хвана срам. Другите двама, баха малко по в час, дали щото видяха на оня кво му се случи ... Ми е те такива са ни младите шофьори. Като вземе книжка, после трябва някой да го научи и да кара, а те решават да се правят на състезатели ... Как да стане тая работа ? Как да не им чета морал ? Нали с такива се разминавам по пътищата ? През нивята ли карам ?
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Без да обидя никой - сегашните инструктори са като учениците си!Знам, щото съм им преподавал в Колежа в Сливен преди години. Купуваха си дипломите (плащаха, за да им правят курсовите проекти и дипломните работи)...Карал съм зад учебна кола с инструктор и ученик. НИКЪДЕ не се подаде никакъв мигач. Айде - ученика се учи... ама на какво ли?!?Да използвам един инструкторски лаф = "Ученичката се учи да курмилва"
Къф кеф, да се изсмееш на този дето се учи. Затова за да не ви се смеят докато се учите - купувайте си книжки, това ли е извода?
Никога не съм се смял на ученик, по скоро съм се присмивал на преподавателски възможности на инструктора.Моя инструктор ми палеше врата редовно, Да винаги съм бил лошия пример в курса и от целия курс 20човека изкарахме 4 без наказателни точки.Курса ми започна от Септември и приключи Декември, и изкарах при небезизвестния разградски изпитващ Грозьо Грозев. Представете си Изпит- Лада- Зима/Сняг - Разград ЖК Орел. Да ти е драго да караш.
Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Ти не си глупав мъж, така че замисли се сега, в белите страни, които не са имали Москвич, в които автомобилите са вдигали 240 преди повече от 30 години, в които АБС-ът е въведен преди повече от 20 години, как може и при тях да е 90 ограничението, че тук там е и 80. Как? Или и те предвиждат движение на нашенски Москвич?
Струва ми се, че силно надценяваш западното автмобилостроене през 70-те и 80-те.Не забравяй, че нашата Лада си е чист ФИАТ 124.240.... друг път.И при тях системата е същата - да се цоцат пари от данъкоплатеца под формата на глоби.Аз не съм щъкал много по западните държави, но там, където съм бил, нямам впечатление да карат много-много по ограниченията.В Англия по магистралите си перат с по 150-170 ВСИЧКИ. Въпреки табелите "CAMERA". (Домакинът ми там каза, че тия табели са бутафорни и те си знаят къде има камери). В града разбира се и да искаш - не можеш да караш бързо, макар и в неделя по опустелите лондонски булеварди смело да се кара с около 70-80. За гърците пък не ми се говори - ония са по-откачени и от нас. Карам си с около 110 по пътя, изпреварва ме един на забранено, свири ми и ми прави знак, че съм ненормален и да карам по-смело... след което отпрашва напред. За германците съм чувал, че много спазвали ограниченията, но те пък си имат "бушон" - аутобаните им са без ограничения, та там си начесват крастата.
Fiat 124 е модел 66-та. Хвани един тъп Опел Комодор от 75-та и виждаме, че разполага със 160 коня, с които вдига по книга 200, е аз съм се возил в такъв и ги вдигна 200 на новопостроената тогава магистрала Хемус.Колкото до превишената скорост - ако цялата колона кара с тази скорост - никой няма да те глоби, но ако сам минеш с превишена скорост покрай камера или пост - ще те глобят. Ако цялата колона кара с превишена скорост и ти предприемеш изпреварване, ако те забележи патрул или те заснемат с камера отново ще те глобят. Изводите си ги направи сам.
Ето катастрофата от вчера сутринта. Един се блъсва и след това в него се наджаскват още няколко. Що не са успели да спрат? Щото са карали бързо, ама внимавали сигурно. Джипа с Ники Михайлов кара след бус, буса успява да намали, джипа не и се бухва в задницата на буса. Щото джипа се е движил със над 150км/ч, се оказва.И ако може да се цитирам само от началото на темата
ls1 написа:
...При такива скорости няма понятия като ’внимавам’. Случи ли ти се нещо - не можеш да реагираш и толкоз. Човек който кара така не е въпрос дали ще се блъсне, а кога ще се блъсне и колко хора ще отнесе със себе си. Колкото и да познаваш пътя, колкото и да е празно отпред, колкото и голяма видимост да имаш, колкото и да ти са здрави спирачките, колкото и да ти е супер окачването, едно малко камъче е достатъчно да те прати в канавката, една кална диря оставена от излязъл от нивата трактор, една локва изпусната от водоноска, едно малко скокче от невидима неравност...
Ако буса се е движил по-бързо нямаше да има катастрофа. Ако буса е карал малко по-бавно, пак е нямало да има.За пореден път казвам - не скоростта, а ситуацията убива!
Как така няма да има катастрофа ако буса се е движил бързо? Кола разпиляна по пътя, ченгета, буса естествено намаля, ти няма ли да намалиш? Или трябва да профучи със 150 през катастрофата, че да не пречи на джипа след него?Изпуснал си още една възможност. Ако джипа се движеше по-бавно нямаше да катастрофира. Или целта е джипа да се движи максимално бързо, пък всичко наоколо, ако обичате, да се съобразите че джипа се движи с намколко над разрешеното?
Как така няма да има катастрофа ако буса се е движил бързо? Кола разпиляна по пътя, ченгета, буса естествено намаля, ти няма ли да намалиш? Или трябва да профучи със 150 през катастрофата, че да не пречи на джипа след него?
Не знам последователността на катастрофите, но идеята ми беше, че ако са карали с различна скорост е нямало да има инцидент или ще е бил по-малък. Това дали караш бързо или бавно, говорим в рамките на разумното разбира се, няма значение, както за ПОРЕДЕН ПЪТ казвам, че ситуацията убива Както и да е, това е тема без край и няма отговор на въпроса! Единствено тая тема може да постигне това, че да се изпокараме.ПС: Не толерирам малоумното, бързо и безотговорно шофиране. Аз съм шофьор, който не си позволява високи скорости.
Според полицията, първата катастрофа е станала около 5,30 сутринта - шофьор на лека кола загубил контрол и се ударил в мантинелата - точно той е починалият на място. След това в него са се блъснали още един автомобил и ТИР. След това наближава микробус, вижда за какво става дума, намаля, а в задницата му се врязва джипа. Ситуацията не е ’един изтърва контрола и всички се нацепват в него’. Значи един се блъска, идва друг след време и понеже е засилен повече отколкото вижда се нацепва в първия, след това същото става и с ТИР. После микробуса намаля и в него се нацепва джипа. И на бас че всички тези са ’карали бързо, но внимавали’. А се оказва че в момента в който изпаднеш в такава ситуация това ’внимаване’ се оказва измамно.Не съм съгласен че скоростта няма значение в случая. Факт е че стария дрънгел буса е успял да намали, а модерния нов джип с всички джиджибиджи на техниката - не. Т.е. отпада и аргумента, че то ограниченията са правени като за старите автомобили, щото не могат да спират, па модерните щото са нови и модерни - спират по-добре. Ето тука има видеоhttp://btvnews.bg/bulgaria/incidenti...iya.htmlПът прав, широк, с видимост, 3 ленти+аварийна. Как трябва да си карал, че да не успееш да намалиш и да спреш?! Обаче ако ги питаш - всичките са ’карали бързо, ама с внимание’.Няма да се караме, просто това е пресен пример точно по темата.
Като че ли не сте виждали как ги карат тия джипове.Нима не ви се е случвало да изпреварвате някой TIR, а зад вас някой с Черен джиБ да се опитва да ви се качи на багажника?А някой святкат и свиркат, че им пречиш да наберат скорост за излитане. Месля, че случаят е идентичен. Джипа се е залепил за задницата на буса и го е "натискал" напълно съзнателно и умишлено!
Ако буса се е движил по-бързо нямаше да има катастрофа. Ако буса е карал малко по-бавно, пак е нямало да има.За пореден път казвам - не скоростта, а ситуацията убива!
За пореден път се убеждавам, че ако кажа какво мисля за интелектуалния капацитет на хора, изказващи подобни абсурдни твърдения, ще ме баннат за поне 6 месеца.Дори не ти стига акъла да се сетиш, че с различни скорости нямаше да попаднат в ТАЗИ ситуация, но можеше да попаднат в друга, 5 минути по-рано или 2 минути по-късно. Ситуацията убива, а съобразената скорост ти дава възможност да реагираш и да избегнеш инцидент.Зашото за осъзнаване на ситуацията ти е необходимо ВРЕМЕ, минимално време. Ха седни и смятай с колко по-близо ще си до проблема при скорост по-висока с 10%Уважаеми Lane Staley,Не сме се събрали във форума, за да си обсъждаме интелектуалния капацитет. Затова бъди така любезен да се въздържаш от подобни изявления и начин на държане. Смятай това за неофициално предупреждение за нарушаване на правилата на форума.Pecho
like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар