Още в училище всички преминават един "курс" на обучение, свързан с безопастноста на движението. Всеки пешеходец е наясно, къде и как се пресича пътното платно. На всеки са му казвали, че не е редно да се точат 20 човека на пешеходната пътека в индианска нишка, а е нормално, когато има повече пешеходци, да се съберат поне 3- 4 човека и тогава да пресекат. На никой не е приятно, като светне зелен светофар за завой на дясно, и в същото време зелен за пешехоците, които пресичат пътя в дясно, да седиш и да чакаш докато светне червено за пешеходците, и евентуално в най-натовареното движение, от 10 чакащи автомобила да премине само един през кръстовището. В Румъния ходих веднъж с колата си, и ми направи впечатление, точно експедитивното пресичане на пешеходците. Светва им зелено и тръгват без да се огледат, но пресичат бързо и остава достатъчно време да преминат и автомобилите. Направи ми много добро впечатление и когато на кръстовище, за мен светна червен светофар, а за пешеходците зелен, никой не мина зад колата ми, както тук често се случва, а няколко пешеходеца прибягаха по тротоара още 5 метра и с бърза крачка, без да бягат и без да се помотват, си пресякоха точно по пешеходната пътека. Тук при нас като че ли нарочно се помотват, ама то все едно не е пешеходна пътека ами скално катерене. Аз съм за строг контрол, но към двете страни - и пешеходци и шофьори ! Не да ме глобяват, защото някой пешеходец скочил пред колата ми, като съм на метър от пешеходната пътека, а пешеходеца като пресича между колите на 10 м от пешеходната пътека, едва ли не да го потупват по рамото, и да му обясняват как аз съм длъжен да спра. Е да, ами ако получа инфаркт зад волана и помета 20 човека на пешеходна пътека ??? Тогава к’во праим ? Пешеходеца трябва да знае, че докато не спрат колите, не трябва да пресича, а шофьора, види ли пешеходец стъпал с единия крак на платното, че е длъжен да спре. Няма да се превръщаме във врачки, да гадаем кой кога и къде ще реши да пресича, че и червено килимче да слезем да му постелим !
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Шофиране бързо, но предпазливо!?
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Airfan написа:Разсъждението ти на пешеходец и шофьор произлиза от това, че жиееш в малък град и можеш да изчакаш да се източат всички автомобили преди да пресечеш, но това не е така в големите градове. Има кръстовища, на които потокът от автомобили не секва в 80% от денонощието. Тогава до кога ще чакаш?ls1 написа:Което веднага показва че шофьора очаква от теб да не пресичаш на пешеходната пътека преди да е преминал той. Тогава за къф чеп ни е тая пешеходна пътека? Ами нека всеки си пресича дето му кефне. Както и става. Шофьорът е задължен да спре - и точка. Не той да преценя пешеходеца ще се втърне ли, не пешеходеца да преценя ще го сгази ли. Вместо да вкараме правило - ние се забиваме в ’преценки’. Колкото хора толкова и преценки. Не мисля че едно спиране може да е безпричинно. Причина има - човек на ръба на пешеходната пътека. Каква по-добра причина от това да спреш?!
Коментар
-
Airfan написа:но това не е така в големите градове. Има кръстовища, на които потокът от автомобили не секва в 80% от денонощието. Тогава до кога ще чакаш?Alfa 156 2.0 TS
Alfa 156 20VTurbo
Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
Locost TF1 3.0V6
Коментар
-
Immortal написа:Airfan написа:Разсъждението ти на пешеходец и шофьор произлиза от това, че жиееш в малък град и можеш да изчакаш да се източат всички автомобили преди да пресечеш, но това не е така в големите градове. Има кръстовища, на които потокът от автомобили не секва в 80% от денонощието. Тогава до кога ще чакаш?Immortal написа:Точно твоят "голям" град (случайно или не - мой роден) не може да бъде никакъв пример за правилно организирано движение.Пловдив може и единствено да служи за ЛОШ пример, как не трябва да се организира движението в "голям" град.Дори и в малки градове като Ямбол, насрещно движещите се по натоварени булеварди се пропускат поотделно.Ти сигурно завиваш наляво само на зелено, а?!? В Пловдив? По бул.България? По бул. Мария Луиза? Това и да го видя няма да го повярвам.
Коментар
-
Airfan написа:Незнам кой ти насажда мнението, че не трябва да има пешеходни пътеки на булеварди - Бърз пример тук. Разгледай целия град...Alfa 156 2.0 TS
Alfa 156 20VTurbo
Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
Locost TF1 3.0V6
Коментар
-
Airfan написа:Незнам кой ти насажда мнението, че не трябва да има пешеходни пътеки на булеварди - Бърз пример тук. Разгледай целия град...
Коментар
-
Airfan написа:Опитай в 18 часа да пресечеш кръстовищета но бул.Руски и бул. 6-и септември като пешеходец и изчакай всички да минат. Ще се учудиш от резултата. Същия експеримент можеш да си направиш на двете кръстовища на Сточна гара или на бул. Руски с бул.Васил Априлов.
Коментар
-
Immortal написа:Airfan написа:Опитай в 18 часа да пресечеш кръстовищета но бул.Руски и бул. 6-и септември като пешеходец и изчакай всички да минат. Ще се учудиш от резултата. Същия експеримент можеш да си направиш на двете кръстовища на Сточна гара или на бул. Руски с бул.Васил Априлов.Чл. 62. В жилищната зона действат следните специални правила:1. пешеходците могат да използват за движение, а децата за игра пътя по цялата му широчина, без ненужно да пречат на движението на превозните средства;
Коментар
-
А знаеш ли какво е "жилищна зона" ? Ако не знаеш, виж тук: http://snaiper-bg.net/2011/09/pa-ten...kvo-oznachava/ или http://listovkite.com/traffic_law.php?id=2.14За там никой не спори. Говорим за големи булеварди с 2 и повече ленти за движение в една посока.
Коментар
-
Обзалагам се, че ако се обърне правилото за предимство на пешеходните пътеки - т.е. пешеходецът НИКОГА да няма предимство и да е длъжен да чака преминаващите автомобили, ще има много по-малко загинали на пешеходни пътеки?Същевременно общините да се задължат на местата, където трафикът наистина е голям, да се изградят подлези или надлези за пешеходците.И за да не ме разбирате погрешно - да поясня - тук нямам предвид пешеходните пътеки в рамките на кръстовищата, където обикновено има и светофари.Говоря за пешеходни пътеки, които ги има през булевардите ей така, без кръстовище. Точно на средата между две кръстовища примерно.
Коментар
-
sugarboy написа:Не, защото така ни отърва, а защото трезвата мисъл така показва - не е нужно да се юрнеш пред колата, само защото шофьорът е задължен да ти направи път на пътеката, а може да помислиш малко, че и за него, и за теб, е по-безопасно да изчакаш, а да не го караш безпричинно да спре, защото ти не можеш да изчакаш. Аз, когато пешеходствам, винаги го правя с гледната точка на шофьора, тоест, да не го затруднявам. Оглеждам се, преценявам пътната обстановка и дори се помайвам на тротоара и се озъртам на другата посока, за да не се окаже пък самият шофьор примерен и да вземе да ми спре. Е, като го видя някой състезател, че умишлено бърза и кара нагло, се пускам по пътеката и го карам да спре.ls1 написа:В такъв случай би трябвало когато джиБ и автомобил се срещнат на кръстовище автомобила да даде предимство, щото иначе джиБа ще го помете. Какво, който е по-голям е с предиство, който е по-малък/уязвим проблема с пазенето си е негов личен? Нещо като ’ай да видим кой има повече да губи’?Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Добре, де - нали форумът е да си казваме мненията? Аз казвам, че спирам на пътеките, но че като пешеходец не преминавам на всяка цена незабавно пред колите, а ги изчаквам по възможност, в зависимост от ситуацията. А че има много несъобразителни пешеходци, които се помайват, спъват по пешеходните пътеки, че дори се спират и на приказка, като се срещнат с други блейки, не може да се отрече. Не съм казал да тръгнем да ги газим, или каквато и да е агресия - просто малко съобразителност и от двете страни, защото всички сме участници в движението.Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар