Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Шофиране бързо, но предпазливо!?

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    muns61 написа:
    Я дай определение за "прекалено бавно" на път с ограничение 90? Цифрова стойност!
    В зависимост от ситуацията може и 70 да е малко...понякога 60 е твърде малко...Предвид качеството на пътищата...обстановката (завои), Трафик и т.н. Относително е...Лично мен започват да ми лазят по нервите като стигнат 70км/ч...Просто си ме дразни..Особено, ако е на прав път без разни дупки и други предпоставки за бавната скорост...Иначе разбира се, че ако ще ограничението и 300км/ч да е ако няма предпоставка да ги поддържа...ще си кара с толкова с колкото го позволява обстановката...Няма проблем за това...
    Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
    BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
    BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

    Коментар


      Нали се сещаш, че всичко това е субективно и относително?
      Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

      Коментар


        Спора започна да се отклонява в странна посока :D Не може да се каже с "цифова стойност" , каква скорост е нормално да се поддържа при ограничение на скороста до 90 км/ч. Зависи от пътната обстановка. Но да караш в натоварено време, със 70 км/ч, при добри условия - път с качествена настилка, сух, слаб страничен вятър ... и като се събира колона зад теб, нито да я пуснеш, нито да се забързаш ... Гадно е ! Не всеки е тръгнал да разглежда крайпътни пейзажи. Още повече, като си зад волана, трябва да си гледаш пътя, не пейзажите наоколо. Който иска да гледа пейзажи, да си спре някъде и да разглежда цял ден ако иска. Или с раницата на гърба, и да ходи и да гледа, на никой няма да пречи. С явтомобил се пътува от тчка А до точка Б, с някаква цел. Обикновено, пътуването е свързано с някакво приблизително разписание, което всеки гони. Няма да тръгна от Русе в 8 часа сутринта за София, защото гостите ми ще пристигнат на летището в 10 часа вечерта !? По грубо разписание, пътуването отнема около 4 часа, с евентуално спитане за почивка или не дай боже спукана гума или нещо дребно, ги слагам 5 часа път. И като има 100 калпака по пътя да ми се моткат със 60 - 70 км/ч, може и за 8 часа да не стигна до София. Ето това дразни - нарушват ти всички планове, защото са великите примерни шофьори и имат излишно време за губене !
        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

        Коментар


          Dido_Lyubenov написа:
          Спора започна да се отклонява в странна посока :D Не може да се каже с "цифова стойност" , каква скорост е нормално да се поддържа при ограничение на скороста до 90 км/ч. Зависи от пътната обстановка. Но да караш в натоварено време, със 70 км/ч, при добри условия - път с качествена настилка, сух, слаб страничен вятър ... и като се събира колона зад теб, нито да я пуснеш, нито да се забързаш ... Гадно е ! Не всеки е тръгнал да разглежда крайпътни пейзажи. Още повече, като си зад волана, трябва да си гледаш пътя, не пейзажите наоколо. Който иска да гледа пейзажи, да си спре някъде и да разглежда цял ден ако иска. Или с раницата на гърба, и да ходи и да гледа, на никой няма да пречи. С явтомобил се пътува от тчка А до точка Б, с някаква цел. Обикновено, пътуването е свързано с някакво приблизително разписание, което всеки гони. Няма да тръгна от Русе в 8 часа сутринта за София, защото гостите ми ще пристигнат на летището в 10 часа вечерта !? По грубо разписание, пътуването отнема около 4 часа, с евентуално спитане за почивка или не дай боже спукана гума или нещо дребно, ги слагам 5 часа път. И като има 100 калпака по пътя да ми се моткат със 60 - 70 км/ч, може и за 8 часа да не стигна до София. Ето това дразни - нарушват ти всички планове, защото са великите примерни шофьори и имат излишно време за губене !
          Нали се сещаш, че по тази логика нещата опират до субективна преценка, чия работа е по-важна? А субективната преценка на приоритетите води до диктатура, най-общо казано. По същата логика, за спирането и раницата, туриста ще ти препоръча да тръгнеш по-рано, за да стигнеш навреме.
          Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

          Коментар


            muns61 написа:
            Нали се сещаш, че всичко това е субективно и относително?
            Естествено, че се сещам. Нали точно заради това написах заглавието. Шофиране бързо, но предпазливо. Самото име е относително...какво се има в предвид под бързо и какво под предпазливо. Понякога и 90км/ч са считат за бързо...Като тръгнеш примерно към Рилския манастир по завоите нагоре поне според мен и 70км/ч са много...но разбира се и там има индивиди дето включват на 2-ра и оставят колата да си пъпли сама нагоре с 20км/ч което изнервя максимално...По тази причина после уточних също така, че говорим основно за участък със ясна чиста видимост, без дупки по асФалта, и без натоварено движение. Какви скорости се поддържат и безопасно ли е вместо с 90 да караме със 120км/ч предвид, че не притесняваме останалите участници в движението колкото и малко да са те...
            Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
            BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
            BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

            Коментар


              Безопасността е също много относително нещо. Миналата година имах един гост австриец, с него ходихме за риба по едни земни пътища покрай река Вит. Със старата ми Мазда, която е бракувана и ходя с нея за риба на селото ми. Та австриеца със сядането в колата слага колана и го сваля на реката. До там са 14 км земен път. На връщане - също. Аз там колан не слагам, разбиранията ни за безопасност са доста различни.Преди се обсъждаше среща с крава - кравата е бавно и предвидимо животно, 2 пъти съм правил коли, ударили дивеч. Едната бе срещнала сърна, нощем на пуст празен път, с около 110 км/ч. Другата - гиган, през деня. И двете коли бяха помлени здраво, а шофьорите не бяха видели животното, до момента на удара.
              Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

              Коментар


                Ами не само аз, казахме разни неща, които няма да повтарям. Предишната зима, имах един интересен случай - завой, хлъзгава участък от пътя, обозначен със знак, заледен в момента на случката до "огледало" . Споделих че карам бързо и доста ме наплюха, още не мога да изсъхна :D Та на този участък, почти в края на завоя тръгват да преминават през платното две бездомни кучета, поне толкова видях. малко преди мен имаше кола, точно заради тези кучета, колата се озова в канавката, за щастие без пострадали. Човека си караше бавно, но това не го спаси. Аз минавам малко след него, кучетата явно се бяха върнали, подплашени от предната кола, този път изскочиха пред мен. Намалих и вниматеелно упях да ги забиколя, без да се стигне до някаква рискова ситуация за мен и без някакви пруети и т.н.т от страна на колата. Пак казвам - зависи от автомобила и задкормилното устройство, дали една ситуация е опасна. Който не може, да не кара бързо ! Но да се влачиш по пътя като торба, после да увикваш другите, щото са тръгнали да свършат някаква работа и нямат време да се мотат зад теб е тъпо. До сега не съм освирквал никой който кара бавно, защото не знам каква е причината да го прави, но тия изказвания тук, че щял да се мота както му е кеф, са си чиста проба провокация, за обтягане на отношенията. Странно, защо като им врътнеш гадния номер, на такива мотльовци, да ги изпревариш и да намалиш под тяхната скорост на моткане, започват да присвяткат с фарове и да надуват клаксоните Тях не може да ги бавиш, ама те теб могат Ега ти и културните закононенарушаващи шофИори !
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар


                  muns61 написа:
                  Безопасността е също много относително нещо. Миналата година имах един гост австриец, с него ходихме за риба по едни земни пътища покрай река Вит. Със старата ми Мазда, която е бракувана и ходя с нея за риба на селото ми. Та австриеца със сядането в колата слага колана и го сваля на реката. До там са 14 км земен път. На връщане - също. Аз там колан не слагам, разбиранията ни за безопасност са доста различни.
                  Аха, много сме стриктни в спазването на буквата на закона, но не и в часта, в която не сме изрядни. С нерегестрирана кола, без колан, защото имаш други виждания относно тези точки, обаче виж, другите трябва непременно да спазват ограниченията, заложени в този така изтъкван, но очевидно неспазван от теб закон.Доста принципно ми изглежда Аз пък се сещам за един колега оттук, голям симпатяга , който постоянно "проповядва" спазване на ограниченията, на буквата на закона и т.н., който обаче по негова вина се челоса. Нали уж спазването на закона гарантира безопастност? Да не говорим на колко места има прекъсната линия за маркировка, обаче няма видимост повече от 20 метра.
                  Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                  Fiat Bravo'97 1,6 16v
                  Fiat Tempra'91 1,6 mono

                  Коментар


                    pakumba написа:
                    muns61 написа:
                    Безопасността е също много относително нещо. Миналата година имах един гост австриец, с него ходихме за риба по едни земни пътища покрай река Вит. Със старата ми Мазда, която е бракувана и ходя с нея за риба на селото ми. Та австриеца със сядането в колата слага колана и го сваля на реката. До там са 14 км земен път. На връщане - също. Аз там колан не слагам, разбиранията ни за безопасност са доста различни.
                    Аха, много сме стриктни в спазването на буквата на закона, но не и в часта, в която не сме изрядни. С нерегестрирана кола, без колан, защото имаш други виждания относно тези точки, обаче виж, другите трябва непременно да спазват ограниченията, заложени в този така изтъкван, но очевидно неспазван от теб закон.Доста принципно ми изглежда
                    Така е ! Само се правят на примерни, не им вярвай :D Идеята и е да ни увикат, че сме безразсъдни, а тяхното безразсъдтво ... то е разумно
                    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                    Коментар


                      muns61 написа:
                      Безопасността е също много относително нещо. Миналата година имах един гост австриец, с него ходихме за риба по едни земни пътища покрай река Вит. Със старата ми Мазда, която е бракувана и ходя с нея за риба на селото ми. Та австриеца със сядането в колата слага колана и го сваля на реката. До там са 14 км земен път. На връщане - също. Аз там колан не слагам, разбиранията ни за безопасност са доста различни.Преди се обсъждаше среща с крава - кравата е бавно и предвидимо животно, 2 пъти съм правил коли, ударили дивеч. Едната бе срещнала сърна, нощем на пуст празен път, с около 110 км/ч. Другата - гиган, през деня. И двете коли бяха помлени здраво, а шофьорите не бяха видели животното, до момента на удара.
                      Е какво общо има слагането на колана със бързото шофиране...Аз дори и на задната седалка си слагам задължително колана...Като се замисля не се сещам за друг мой познат който да го прави...И на предната ако ще и до магазина да отивам дето е на 5км с колата пак си го слагам...това си е за моя сигурност...а не за чужда...
                      Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
                      BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
                      BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

                      Коментар


                        Аз пък се сещам за един колега оттук, голям симпатяга Smile , който постоянно "проповядва" спазване на ограниченията, на буквата на закона и т.н., който обаче по негова вина се челоса. Нали уж спазването на закона гарантира безопастност? Да не говорим на колко места има прекъсната линия за маркировка, обаче няма видимост повече от 20 метра.
                        Тука съм ,тука и чета цялата тема . :D Вината ми се състоеше в това че навлязох в насрещната лента и не се челосахме а ме удариха странично.Да така е. Виновен в случая по буквата на закона и правилника съм аз.Но нищо не казваш защо се стигна до това да навлезна в насрещното .А навлезнах защото от завоя насреща ми изкочи такъв който кара бързо но разумно, задмина кола на завоя и аз съм му насреща. навлязох колкото можах в канавката та направихме тройно разминаване ,но наизлизане колата поднесе защото десните гуми бяха целите в кал и колата се прекоса напреком на пътя.Тъй ,че вместо със 60 както карах е трябвало да карам с 40 и да очаквам че може насреща да ми изкочи колега караш бързо но внимателно. :D Ето ти линк от случката и ще видиш ,че вдясно ме очаква смачкана мантинела и дълбока пропаст та затова се озовах там където не трябва.http://kozev.moifoto.ru/121384/f3371...eparate_window
                        Фиат Панда 1.2 2006година
                        Синджира си идва ,а козата я няма...

                        Коментар


                          коцев написа:
                          Аз пък се сещам за един колега оттук, голям симпатяга Smile , който постоянно "проповядва" спазване на ограниченията, на буквата на закона и т.н., който обаче по негова вина се челоса. Нали уж спазването на закона гарантира безопастност? Да не говорим на колко места има прекъсната линия за маркировка, обаче няма видимост повече от 20 метра.
                          Тука съм ,тука и чета цялата тема . :D Вината ми се състоеше в това че навлязох в насрещната лента и не се челосахме а ме удариха странично.Да така е. Виновен в случая по буквата на закона и правилника съм аз.Но нищо не казваш защо се стигна до това да навлезна в насрещното .А навлезнах защото от завоя насреща ми изкочи такъв който кара бързо но разумно, задмина кола на завоя и аз съм му насреща. навлязох колкото можах в канавката та направихме тройно разминаване ,но наизлизане колата поднесе защото десните гуми бяха целите в кал и колата се прекоса напреком на пътя.Тъй ,че вместо със 60 както карах е трябвало да карам с 40 и да очаквам че може насреща да ми изкочи колега караш бързо но внимателно. :D Ето ти линк от случката и ще видиш ,че вдясно ме очаква смачкана мантинела и дълбока пропаст та затова се озовах там където не трябва.http://kozev.moifoto.ru/121384/f3371...eparate_window
                          Здрасти :D Ще ме извиниш, не помня подробностите. Този, който се е озовал в твоето платно и те е накарал да отбиеш в канавката може да е карал бързо, но не е разумно. Пълно е с кретени, които карат бавно и лошо или бързо и лошо.Ти просто потвърждаваш моите думи, че е по-важно да караш безопастно, отколкото неотменно спазвайки всеки член на закона, защото като стане белята и никой горе не те пита дали си бил ти виновния. Значи по закон е 60 ограничението, но се оказа, че не може да му се вярва сляпо, трябва да е 40? Аз поне така разбирам от думите ти. Същото е и с безпричинното бавно каране, за което липсва минимална скорост записана в закона, не може да му се вярва сляпо, по-добре е да се съобрази човек с конкретната ситуация в държавата си, че като като кара с 60 при извънградско 90, то създава опасност включително и за себе си /и най-вече/. На мен реално не ми пречат бавно каращите, защото не страдам от непознаване на пътя, та да не мога да го изпреваря доста експедитивно, нито страдам от липса на мощност, та д ане мога да го изпреваря при първа възможност, нито пък нервите ми са зле, че да не мога да изтрая 1 мин да го резна. Стига толкова от мен по въпроса, че само повтарям елементарни неща. Отивам да се почерпя по повод 5 оставащи дни до златния ми талон, като за джигит е добре
                          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                          Fiat Bravo'97 1,6 16v
                          Fiat Tempra'91 1,6 mono

                          Коментар


                            Тя темата стана отекчителна.Само ще ти поясня в моя случай нямаше знак за ограничение на скоростта а и от снимката се вижда че завоя е доста голям . Просто ръмеше дъжд и карах с около 60 ,докато в сухо време 80-90.Лошото че този дето ми изкочи насреща и задмина камион въобще не намали да се размина с камиона и тогава той да го задмине а стана тройно разминаване.Скоростта му беше доста голяма ,че нито номер нито марка на автомобила видях.Гледах само да не скоча в пропастта.По принцип аз давам възможност да ме изпреварват всички които чувствам че се залепват за мен.Дори често с мигач им подсказвам че им давам път.Дразня се само където има знак с ограничение на скоростта ,било че има кръстовище ,било че има пътно заведение да ми притискат отзад и принуждават да правя нарушение.
                            Фиат Панда 1.2 2006година
                            Синджира си идва ,а козата я няма...

                            Коментар


                              pakumba написа:
                              muns61 написа:
                              Безопасността е също много относително нещо. Миналата година имах един гост австриец, с него ходихме за риба по едни земни пътища покрай река Вит. Със старата ми Мазда, която е бракувана и ходя с нея за риба на селото ми. Та австриеца със сядането в колата слага колана и го сваля на реката. До там са 14 км земен път. На връщане - също. Аз там колан не слагам, разбиранията ни за безопасност са доста различни.
                              Аха, много сме стриктни в спазването на буквата на закона, но не и в часта, в която не сме изрядни. С нерегестрирана кола, без колан, защото имаш други виждания относно тези точки, обаче виж, другите трябва непременно да спазват ограниченията, заложени в този така изтъкван, но очевидно неспазван от теб закон.Доста принципно ми изглежда Аз пък се сещам за един колега оттук, голям симпатяга , който постоянно "проповядва" спазване на ограниченията, на буквата на закона и т.н., който обаче по негова вина се челоса. Нали уж спазването на закона гарантира безопастност? Да не говорим на колко места има прекъсната линия за маркировка, обаче няма видимост повече от 20 метра.
                              Знаеш ли...не ти отива да се гавриш с чуждото нещастие,пък било то и от дебелашко чувство за хумор. Защото говорейки така,ще обърнеш палачинката ако с теб се случи подобен инцидент. Ама не,ти си застрахован от такива нелепи случки и на теб няма как да ти излезе някой от завоя насреща нали? ... Не предизвиквай съдбата колега. Просто по нелеп коментар наскоро не бях чел,да не казвам тъпанарски,че ще има обидени.
                              ex.Мареа ТД100

                              Коментар


                                Кой къде прочете, че спазването на закона означава безопастност!?!??! Аз имам 2 катастрофи в живота си..В първата карах аз с не повече от 15км/ч...тъкмо минавах през кръстовище където бакшиш реши да напомпи спирачките по някаква причина и да поднесе и право върху мен...това, че карах с 15 определено не ми помогна особено...Във втората не карах аз...возех се на задната седала С КОЛАН. Валеше дъжд движехме се с не повече от 55км/ч...на входа на Пловдив се нацепихме в едно островче...и се въртяхме по хлъзгавия път сума и време докато девойката която караше просто крака и падна от газта и спряхме на един тротоар с две пръснати предни гуми и джанти станали на кубчета...Ниската скорост не гарантира нищо...нито пък точките в закона...
                                Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
                                BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
                                BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

                                Коментар

                                Working...
                                X