То е така по правилник ,но почти винаги когато съм пътувал през София са ми давали тая възможност колегите каращи в лявата лента като намалят скоростта и аз се преустройвам.
Фиат Панда 1.2 2006година
Синджира си идва ,а козата я няма...
Искаш да кажеш, че колегите в СОфия нарушават правилника, за да се направят на колегиални?И същите тези колеги, са много критични, когато друг нарушава правилника?Знаех си.
То е така по правилник ,но почти винаги когато съм пътувал през София са ми давали тая възможност колегите каращи в лявата лента като намалят скоростта и аз се преустройвам.
То ако е за да спреш или да завиеш няма лошо само дето последно време масовото престрояване означава "абе я чекай малко аз що не минем У другата улента че се движи по бърже и после ше застанем най одпред на светофару " Да не говорим , че аз 600м някои се престрояват около 7-8 пъти....
Fiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5
То е така по правилник ,но почти винаги когато съм пътувал през София са ми давали тая възможност колегите каращи в лявата лента като намалят скоростта и аз се преустройвам.
То ако е за да спреш или да завиеш няма лошо само дето последно време масовото престрояване означава "абе я чекай малко аз що не минем У другата улента че се движи по бърже и после ше застанем най одпред на светофару " Да не говорим , че аз 600м някои се престрояват около 7-8 пъти....
А може просто да изпреварват, не си ли се замислил?Чл.41 (2) При изпреварване водачът на пътното превозно средство напуска пътната лента, в която се движи, навлиза в съседната пътна лента изцяло или частично, преминава покрай движещото се в същата посока пътно превозно средство и се връща в напуснатата лента.А и да не е изпреварване - всеки в населеното място може да се движи в която лента си иска и да се мести колкото си пъти иска - това не е нарушение.Чл. 15. (1) На пътя водачът на пътно превозно средство се движи възможно най-вдясно по платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с пътна маркировка, използва най-дясната свободна лента. (2) Разпоредбите на ал. 1 не се прилагат и водачът на моторно превозно средство може да използва за движение най-удобната за него пътна лента в следните случаи: .... 2. в населените места, на пътно платно с две и повече пътни ленти за движение в една посока, обозначени с пътна маркировка или пътен знак, по които е разрешено движението на пътни превозни средства със скорост не по-голяма от 80 км/ч;.Единственото условие е това, за което говорим по-горе, а именно:чл.25 (2) При извършване на маневра, която е свързана с навлизане изцяло или частично в съседна пътна лента, водачът е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се движат по нея.
в лентата ли си си, с предимство си неможе защото си му дясностоящ да си пуснеш мигача и да се смугнеш - удариш ли го ти си виновен, но ако той удари теб при престрояване в твоята лента той е виновен иначе естесвено, че повечето колеги в различни ситуации дават път, понякога няма как да се даде, зависи от ситуацията особено в натоварения трафик в големите градове, защото аха от колегиалност да пуснеш някой да се престрой, някой друг може да те измаха отзада, е да той ще е виновен ама кел файда
Голямо изпреварване пада по Г.М.Димитров в час пик или по Ал.Малинов а да и по Сливница също.... Изключвам момента когато движението е рехаво и се цирколира понеже някои е решил да кара с 30 в крайна лява лента.... Ставаше дума за задръстванията из София....
Fiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5
Голямо изпреварване пада по Г.М.Димитров в час пик или по Ал.Малинов а да и по Сливница също.... Изключвам момента когато движението е рехаво и се цирколира понеже някои е решил да кара с 30 в крайна лява лента.... Ставаше дума за задръстванията из София....
Ясно ми е, но въпреки това - постоянното местене от една лента в друга НЕ Е нарушение.
Голямо изпреварване пада по Г.М.Димитров в час пик или по Ал.Малинов а да и по Сливница също.... Изключвам момента когато движението е рехаво и се цирколира понеже някои е решил да кара с 30 в крайна лява лента.... Ставаше дума за задръстванията из София....
Ясно ми е, но въпреки това - постоянното местене от една лента в друга НЕ Е нарушение.
НЕ, пише го правилника на НФС, кой не вярва да прочете
Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Добре де, а как ще се местиш като не ти дават път, че така е по правилник?
Преди да тръгнеш за някъде сформираш предвариртелен план в коя лента да се движиш....
Fiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5
А когато си в средната лента и искаш да отидеш в лявата нали подаваш мигач и гледаш да няма някой да те изпреварва и се престрояваш. Доколкото знам като подадеш мигач би следвало и движещите се в лявата лента малко да намалят ако не са подали мигач че те задминават и те пуснат ,защото иначе ти ако спреш и изчакваш всичките запушваш средната лента. Така го знам ,може и да бъркам.
Бъркаш, Коцев.Мигача НИЩО не означава - просто показва на другите какво мислиш да правиш.Седиш и чакаш. Всички в лентата от ляво на теб са С ПРЕДИМСТВО и нямат ама никакво задължение нито да намалят, нито да те пускат.
Точно така е, дори по закон А на колегата дето ми говори за 1996 -та година, само ще му уточня - аз изкарах първата си книжка 1985 г. а след това за кат. "С" - 1987 година. Но тази промяна не дава на водача в средната лента, никакво предимство пред тези в лявата лента. Ако тогва оня беше на 20 - 30 м пред мен, сигурно щях да го изчакам, но аз се престроявам в лява лента, и съм на 2 - 3 метра по-назад от него, но в друга лента, в която съм с предимство. В случая не мога да следя и неговите жвелания и мераци. До уширението за допълнителната лява лента се движих зад камиона, той не се престрои, а продължи в лентата за направо. Имах дистатъчно видимост, нямаше насрещно движение и си подадох газ да премина през кръстовището, докато си е свободно, в тоя момент оня зави пред мен и не ми остави никакво място нито време да реагирам. Просто го направи нарочно. Е аз се разминах с вдлъбнатина на калника, а той си отнесе един солен АКТ. Мисля че това Ви е достатъчно да разберете колко "много съм виновен"
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
дидо, ти в тая ситуация не си виновен, той е длъжен да изчака всички и тогава да върти обратен, но не му е забранено от тази си позиция да прави обратен завой просто трябва да изчака другите, и ти в случая си невинен
дидо, ти в тая ситуация не си виновен, той е длъжен да изчака всички и тогава да върти обратен, но не му е забранено от тази си позиция да прави обратен завой просто трябва да изчака другите, и ти в случая си невинен
Добре, това го разбрах, и то важи към сегашния момент. Аз като карах школата за С, беше забранено да прави обратен завой от средна лента, дори дежурня от КАТ му го обясни кратко точно и ясно в мое присъствие. Пича спореше че е невинен, и с мойта кола, отидохме тримата - аз дежурния и оня тарикат, минах по същия път, с разликата, че на това кръстовище направих обратен завой, не ляв, за да се върнем в КАТ. Ако държиш, върви да поспориш с някой полицай по темата.
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
дидо, ти в тая ситуация не си виновен, той е длъжен да изчака всички и тогава да върти обратен, но не му е забранено от тази си позиция да прави обратен завой просто трябва да изчака другите, и ти в случая си невинен
Добре, това го разбрах, и то важи към сегашния момент. Аз като карах школата за С, беше забранено да прави обратен завой от средна лента, дори дежурня от КАТ го обясни кратко точно и ясно в мое присъствие.Пича спореше че е невинен, и с мойта кола, отидохме тримата - аз дежурния и оня тарикат, минах по същия път, с разликата, че на това кръстовище направих обратен завой, не ляв, за да се върнем в КАТ. Ако държиш, върви да поспориш с някой полицай по темата.
Чл. 47. (1) Завиването в обратна посока се извършва от крайната лява част на платното за движение в една посока. Насрещно движещите се пътни превозни средства имат предимство.(2) При недостатъчна ширина на платното за движение завиването може да започне и от лентата, която се намира вдясно. В този случай предимство имат движещите се и в двете посоки пътни превозни средства.Това е извадка от Правилника за прилагане на закона за движение по пътищата, валиден от 01.02.1974 до 01.06.1996.
дидо, ти в тая ситуация не си виновен, той е длъжен да изчака всички и тогава да върти обратен, но не му е забранено от тази си позиция да прави обратен завой просто трябва да изчака другите, и ти в случая си невинен
Добре, това го разбрах, и то важи към сегашния момент. Аз като карах школата за С, беше забранено да прави обратен завой от средна лента, дори дежурня от КАТ го обясни кратко точно и ясно в мое присъствие.Пича спореше че е невинен, и с мойта кола, отидохме тримата - аз дежурния и оня тарикат, минах по същия път, с разликата, че на това кръстовище направих обратен завой, не ляв, за да се върнем в КАТ. Ако държиш, върви да поспориш с някой полицай по темата.
Чл. 47. (1) Завиването в обратна посока се извършва от крайната лява част на платното за движение в една посока. Насрещно движещите се пътни превозни средства имат предимство.(2) При недостатъчна ширина на платното за движение завиването може да започне и от лентата, която се намира вдясно. В този случай предимство имат движещите се и в двете посоки пътни превозни средства.Това е извадка от Правилника за прилагане на закона за движение по пътищата, валиден от 01.02.1974 до 01.06.1996.
Имам едно старо издание, ще проверя какво пише в него. Само да успея да го изровя.
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар