Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Шофиране бързо, но предпазливо!?

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    D. Stanev написа:
    Понеже стана въпрос за крава - преди няколко години бях свидетел (пост фактум) на такъв сблъсък - автомобил Рено 19 блъска внезапно излязла на пътя крава и резултатът от удара - два трупа. Автомобилът се е движел с около 90 км/ч. Кравата при сблъсъка се стоварва върку предното стъкло и предната част от покрива на автомобила и смазва водача и пътника до него. Това трагично ПТП се дължи вероятно на "конструкцията" на кравата и автомобила - колата подкосява краката на кравата и я подмята нагоре при което тя се стоварва върху вероятно най-незащитеното място - предната част на тавана на автомобила и предното стъкло... Ужасяваща гледка...
    В крайна сметка, и с разрешената скорост ( бавно ) да караш, нищо не ти гарантира безопастност. Въпреки че си примерен водач, не можеш да предотвратиш такова ПТП и загиваш на място. По-напред в темата имаше едни коментари, че колегата се обосновава, с предположения, че ако ... еди какво си, няма да стане еди какво си. И тук е цялата истина. Нашия живот е следствие от поредица такива случайности. Защото АКО планетата беше еди къде си, АКО луната я нямаше, АКО магнитните полюси не съществуваха ... АКО нашите родители не се бяха срещнали, нямаше да ни има. Какво следва ? Ако бях карал малко по- бързо или ако бях карал малко по-бавно, точно в този момент нямаше да съм тук. По същата логика, ако докато вървя по тротоара, ако падне саксия от 10-ти етаж, ако ме уцели по главата, ако нямам каска, ще ритна топа. Обаче, ако няма 10 етажна сграда покрай която да мина, ако се спра един метър преди мястото, да си вържа обувката, ако някой друг беше на моето място ... Всичко е АКО в този филм За какво спорим, изобщо ? Аха, АКО всички караха бавно, ако автомобилите не могат да развиват големи скорости, ако пътищата са хубави, ако няма двупосочни платна ... с две думи - ако нас ни нямаше на този свят, каво ли щеше да се случва ? :Dp.s.: Да пием за случайностите, заради които ни има ! На здраве !
    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

    Коментар


      ако баба беше мъжка,нали се сещате какво щеше да има между краката? Любенов...въртиш,сучеш,само и само да върви спора май. В ЗДП е записано с какви максимално допустими скорости може да се кара-КРАЙ! Няма ама,няма АКО,няма защото...това е положението и го осъзнайте. Карайте както си искате,ако искате карайте със 100 в града на червено,щото иначе ще ви ударят отзад...но имайте предвид,че с тази скорост ударите ли пешеходец,той е пътник за оня свят,а вие за затвора. Ударите ли го с 50 вероятността да оцелее се увеличава значително.И стига вече глупости,че било все тая дали ако се случи инцидент,дали 90 или 160 е все едно и също. НЕ е едно и също...нито в ситуация да избегнеш инцидент,нито пък последствията от такъв. Единствено за дупка съм съгласен ,че с по-голяма скорост колата може и да не я усети,и все пак зависи от дупката Стига сте въртяли и сукали ,защото колкото и внимателен да си,при по-висока скорост времето за реакция рязко намаляваНека ви опиша ситуация в която високата скорост ще е фаталнаПътуваме в тъмното,колегата кара. Пътя и двамата го знаем до болка,минаваме през завой,който позволява да минеш и със 100 без проблем и то със баничарка. Но все пак завой,зад който нищо не се вижда поради релефа. В завоя триъгълник на пътя,предупреждаващ за аварирал. Колегата караше с около 80 и натисна да намали,леко заобикаляйки триъгълника,който беше толкова нескопосано сложен,че не ми се говори и очакваме все пак да има разстояние до авариралия,ама нейсе...30 метра по-напред прицеп с дърва в нашето платно ,а отсреща фарове. Рязко спирачки и добре,че по чудо спря на по-малко от метър от камиона,вече виждахме как ще се врежем в дървата. Ако беше карал с повече? Сега дали щях да пиша? И тук ли скоростта е без значение? Можеш ли да предвидиш авариралия прицеп? И дали две минути по-рано или по-късно има ли значение? Далеч съм от мисълта да уча който и да е как да кара,далеч съм от мисъл,че аз карам със ограниченията,но се дразня,когато се опитвате да защитите позицията си посредством теории. Тоест защитаваще хипотеза с теория ,смешно е нали. Хипотеза се доказва само с факти! Точни факти при това.
      ex.Мареа ТД100

      Коментар


        paralesa написа:
        ако баба беше мъжка,нали се сещате какво щеше да има между краката? Любенов...въртиш,сучеш,само и само да върви спора май. В ЗДП е записано с какви максимално допустими скорости може да се кара-КРАЙ! Няма ама,няма АКО,няма защото...това е положението и го осъзнайте. Карайте както си искате,ако искате карайте със 100 в града на червено,щото иначе ще ви ударят отзад...но имайте предвид,че с тази скорост ударите ли пешеходец,той е пътник за оня свят,а вие за затвора. Ударите ли го с 50 вероятността да оцелее се увеличава значително.И стига вече глупости,че било все тая дали ако се случи инцидент,дали 90 или 160 е все едно и също. НЕ е едно и също...нито в ситуация да избегнеш инцидент,нито пък последствията от такъв. Единствено за дупка съм съгласен ,че с по-голяма скорост колата може и да не я усети,и все пак зависи от дупката Стига сте въртяли и сукали ,защото колкото и внимателен да си,при по-висока скорост времето за реакция рязко намаляваНека ви опиша ситуация в която високата скорост ще е фаталнаПътуваме в тъмното,колегата кара. Пътя и двамата го знаем до болка,минаваме през завой,който позволява да минеш и със 100 без проблем и то със баничарка. Но все пак завой,зад който нищо не се вижда поради релефа. В завоя триъгълник на пътя,предупреждаващ за аварирал. Колегата караше с около 80 и натисна да намали,леко заобикаляйки триъгълника,който беше толкова нескопосано сложен,че не ми се говори и очакваме все пак да има разстояние до авариралия,ама нейсе...30 метра по-напред прицеп с дърва в нашето платно ,а отсреща фарове. Рязко спирачки и добре,че по чудо спря на по-малко от метър от камиона,вече виждахме как ще се врежем в дървата. Ако беше карал с повече? Сега дали щях да пиша? И тук ли скоростта е без значение? Можеш ли да предвидиш авариралия прицеп? И дали две минути по-рано или по-късно има ли значение? Далеч съм от мисълта да уча който и да е как да кара,далеч съм от мисъл,че аз карам със ограниченията,но се дразня,когато се опитвате да защитите позицията си посредством теории. Тоест защитаваще хипотеза с теория ,смешно е нали. Хипотеза се доказва само с факти! Точни факти при това.
        М, да ... Ето още едно "ако" :D Ако беше карал по-бързо, фаровете отсреща щяха да са на друго място все още, и нямаше да се налага да спирате по този начин. Както и ако беше карал по-бавно, фаровете насреща, щяха да с подминали мястото с прицепа и нямаше да се налага да спирате по този начин. Или казано по твоя начин, да не увъртам, ако се движехте с друга скорост, различна от тази, нямаше да възникне тази ситуация. Вновни ли сте, че сте се движили с тази скорост, защото по думите ти, излиза че сте ? Ако бяхте се движили по-бвно,това нямаше да се случи. Ако ти караше, това нямаше да се случи. Ако беше помолил колегата си да кара по-бавно, това нямаше да случи ... Ето колко много случайности биха променили много неща. Но не може да знаеш какво ще се случи след миг. Знаеш само какво вече се е случило. Значи живееш по щастливата случайнойст, че случайностите са се стекли добре за теб. Това важи и за мен и за всички .
        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

        Коментар


          Значи мога да ида да пребия тъщата и няма да имам вина. Все пак, какво съм виновен че е майка на жена ми, ми можеше и да не е, да е мислила. :D

          Коментар


            Тоя триъгълник беше два пъти премазан от идващи с висока скорост автомобили, та се налагаше катаджиите да спират джигитите и да ги върнат да изправят триъгълника.Ето за какво внимателно каране с висока скорост говорим. И то на завой .Ами ако беше паднал камък, то ще се натресете в него и колата ви ще заприлича на джипа на Михаилов.
            Фиат Панда 1.2 2006година
            Синджира си идва ,а козата я няма...

            Коментар


              ls1 написа:
              Значи мога да ида да пребия тъщата и няма да имам вина. Все пак, какво съм виновен че е майка на жена ми, ми можеше и да не е, да е мислила. :D
              Може :D ако не те съди после, значи няма да си виновен :D Но зависи, ако се беше оженил за друга жена, щеше да имаш друга тъща :D Ай стига, че ми се измори клавиатурата вече
              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

              Коментар


                Dido_Lyubenov написа:
                ...За противниците на думите ми, една статистика от личния ми опит по пътищата : ПТП - 1 : Карам си с 50 в населено място, удря ме такси, излизащо от път без предимство. Бакшиша - Мислех че ще мина.ПТП - 2 : Спрях заради подаен светлинен сигнал от патрулен автомобил на КАТ, трябваше да го пропусна да мине, ограничение 60 км/ч . След 10 -15 секунди в задницата на Москвича, спря друг Москвич ПТП - 3 : Чакам на червен светофар, защото не настъпах да хвана зеленото. Зад мен приближава автомобил, не спира сам, оказах се преградата която не успя да преодолее :D ПТП - 4 : Карам в населено място с 50 км/ч , не превиших скороста, не изпреварих камоина пред мен. В резултат на това, на кръстовището, което следваше, водача на камиона решил да прави обратен завой но от средна лента ( аз съм в лява лента за завой на ляво ) ми отне предимството и се челосахме.ПТП - 5 : Карам бавно зад колегата в следствие на което съм се отпуснал и не реагирах адекватно, когато той спря, съответно му направих ревизия на багажника.Неосъществените ПТП-та избегнах, движейки се с превишена скорост, като по този начин не дадох шанс на мераклиите да ме блъснат
                Всичките ти ПТП-та са щото си много добър шофьор за това:ПТП1 - не го ли видя бакшиша, че няма намерение да спира?ПТП2 - тук не си виновен ти - ако не беше пропуснал КАТ - щеше да си виновен и да те накажат, подобаващо.ПТП3 - да беше минал на оранжево - някой бързак, дето и той чака оранжево щеше да те мелне - ходи после доказвай, че не си минал на червеноПТП4 - е как така се "челоса" със завиващ камион? Той със 100 ли зави? ПТП5 - сам си виновен - ако беше карал бързо - щеше да му изсипеш двигателя си на задната седалка. Вероятно щеше да гризнеш и геврека. И що спиш докато шофираш?Едно доказателство, че колкото и да си добър - можеш да направиш 4 ПТП-та със собствена виновност...
                Airfan написа:
                Бтв, ако ударите крава с 90 км/ч въобще няма да я пръснете, дори ще се учудите колко е плътна една средно голяма крава (около 7-800 кг). При 160 км/ч ще разчлените нещо от нея, но ускоренията, които телата ви ще изпитат при сблъсъка ще са значително по-големи и ще бъдат фатални, дори и да не ви смачкат ламарините. Човешкото тяло издържа на краткотрайно натоварване около 100G, а при удар в стена със 160 натоварването е около 180G усреднено, т.е. органите ви ще се втечнят в телата ви.http://www.youtube.com/watch?v=jirh3s0d2s0
                Според по-горния клип - при 192км/час ускорението е 400G... мхм... как се смята, че не знам, математиката ми беше до 1+1, но ако е 400х96 - масата ми в тоя момент ще е 38400килограма... уха майко..., дори да не стана на пихтия от удара - ще съм станал на пихтия от ускорението и масата, която ще съм придобил за кратко. Някъде бях чел, че при такива ускорения тъканите се втечнявали...
                Steliyan's Life!
                FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                Коментар


                  jenshen73 написа:
                  Неосъществените ПТП-та избегнах, движейки се с превишена скорост, като по този начин не дадох шанс на мераклиите да ме блъснат
                  Всичките ти ПТП-та са щото си много добър шофьор за това:ПТП1 - не го ли видя бакшиша, че няма намерение да спира?ПТП2 - тук не си виновен ти - ако не беше пропуснал КАТ - щеше да си виновен и да те накажат, подобаващо.ПТП3 - да беше минал на оранжево - някой бързак, дето и той чака оранжево щеше да те мелне - ходи после доказвай, че не си минал на червеноПТП4 - е как така се "челоса" със завиващ камион? Той със 100 ли зави? ПТП5 - сам си виновен - ако беше карал бързо - щеше да му изсипеш двигателя си на задната седалка. Вероятно щеше да гризнеш и геврека. И що спиш докато шофираш?Едно доказателство, че колкото и да си добър - можеш да направиш 4 ПТП-та със собствена виновност...[/quote]1 - Видях го че спря, но реши да тръгне и тогава му се случи случката - аз нямам виня нито имах възможност да му избягам 2 - да3 - просто със 70 кам/ч вместо с 50 км/ч, щях да си хвана зеленото като добро момче.4 - бях на малка дистанция зад камиона в съседната лява лента, той от средна лента - в дясно от мен предприе обратен завой, докато аз от лявата му страна си завивах на ляво, което създаде пресечна точка. Той от средна лента обратен завой няма абсолютно никакво право да извърши, съответно и аз не очаквах че ще застане напреко пред мен ... 5 - за това съм си виновен и си платих за невниманието Но 1 ПТП по моя вина , само с материални щети, за 25 години зад волана, не ме прави лош шофьор И при това с ниска скорост - около 15 - 20 км/ч .
                  Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                  Коментар


                    Dido_Lyubenov написа:
                    Ако беше карал по-бързо, фаровете отсреща щяха да са на друго място все още, и нямаше да се налага да спирате по този начин. Както и ако беше карал по-бавно, фаровете насреща, щяха да с подминали мястото с прицепа и нямаше да се налага да спирате по този начин.
                    Мда, пак до "случайноста" се опира, но тва е дереджето......
                    Alfa 156 2.0 TS
                    Alfa 156 20VTurbo
                    Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
                    Locost TF1 3.0V6

                    Коментар


                      Dido_Lyubenov написа:
                      3 - просто със 70 кам/ч вместо с 50 км/ч, щях да си хвана зеленото като добро момче.
                      Трябва да те наричаме г-н Ако! Защото ако си отваряше очите, щеше да видиш левия мигач на камиона и да загрееш, че ще прави обратен завой щом се е изнесъл толкова.И понеже теориите ти се базират на много "АКО" се налага извода, че е по-добре да отиваме направо в гробищата, вместо да чакаме да ни блъсне кола, на ни падне някоя саксия на главата или да ни падне къщата на главата при някое земетресение.Закона ти е дал границите, природата ум, а инструкторите умения, за да имаш база на която да трупаш опит. На пътя случайности няма. Има само пропуски и грешки, останалото са оправдания за собствената ни некадърност и самонадеяност.
                      Няма начин да няма начин!

                      Коментар


                        ФЕРАРИСТ написа:
                        Dido_Lyubenov написа:
                        Ако беше карал по-бързо, фаровете отсреща щяха да са на друго място все още, и нямаше да се налага да спирате по този начин. Както и ако беше карал по-бавно, фаровете насреща, щяха да с подминали мястото с прицепа и нямаше да се налага да спирате по този начин.
                        Мда, пак до "случайноста" се опира, но тва е дереджето......
                        :D Абсолютно ! Но не се възприема така. Ако караш бързо е безразсъдно, но ако караш бавно е случайно
                        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                        Коментар


                          А мислиш ли да включиш и останалите 2-3-4 автоомобила зад първия чифт фарове. А някой паднал камък на пътя?
                          Няма начин да няма начин!

                          Коментар


                            nikolovvd написа:
                            Dido_Lyubenov написа:
                            3 - просто със 70 кам/ч вместо с 50 км/ч, щях да си хвана зеленото като добро момче.
                            Трябва да те наричаме г-н Ако! Защото ако си отваряше очите, щеше да видиш левия мигач на камиона и да загрееш, че ще прави обратен завой щом се е изнесъл толкова.И понеже теориите ти се базират на много "АКО" се налага извода, че е по-добре да отиваме направо в гробищата, вместо да чакаме да ни блъсне кола, на ни падне някоя саксия на главата или да ни падне къщата на главата при някое земетресение.Закона ти е дал границите, природата ум, а инструкторите умения, за да имаш база на която да трупаш опит. На пътя случайности няма. Има само пропуски и грешки, останалото са оправдания за собствената ни некадърност и самонадеяност.
                            Много си умен Как не се сетих по-рано Нали се сещаш, че камиона след като остава в средна лента, вече не очаквам да завие рязко пред мен, на всичко отгоре аз се оглеждах, за насрещно идващи автомобили, които са с предимство пред мен, че мигача на камиона ми излиза от полезрението, и че той няма абсолютно никакво право да завие в обратна посока от срена лента за движение направо ? Да ти кажа ли какво се опита да обясни на полицая - че съм карал много бързо и за това съм го блъснал А отговора на полицая, за твое изумление беше: "И с 200 да е карал, ти си му отнел предимството и си виновен за ПТП-то" Вдяваш ли или още да обяснявам ? Има ситуации в които и бавно да си караш, пак не може да избегнеш сблъсък. Просто като караш бързо, вниманието ти се изостря и предвиждаш много повече вероятности, отколкото когато караш бавно . Е да не се удава на всеки :D
                            nikolovvd написа:
                            А мислиш ли да включиш и останалите 2-3-4 автоомобила зад първия чифт фарове. А някой паднал камък на пътя?
                            И земетресението в Япония не мисля да включа, освен останалите 2 - 3 - 4 автомобила и камъка :D Няма ги в "конспекта" .
                            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                            Коментар


                              Май е време за ключ на тая тема, че се изпокарахме за глупости. Всеки да си кара както смята за добре, стига да не пречи на другите.
                              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                              Коментар


                                Dido_Lyubenov написа:
                                ... той няма абсолютно никакво право да завие в обратна посока от срена лента за движение направо...
                                Абсолютно вярно!Ти също нямаш право да караш с повече от допустимата скорост, но го правиш и оправдаваш, дори настояваш че си прав.За това говорим! Не че имам нещо против теб или че се караме. Просто те провокирам докато осъзнаеш, че не си прав.
                                Няма начин да няма начин!

                                Коментар

                                Working...
                                X