Така нека ти обобщя...Вариант 1.Свържи посредством мост нулата и земята. Така са живели хората години наред и проблемите са рядкост(да не се случват,че е много,ама много опасно)Вариант 2. ДТЗ Дефектно токова защита. Това устройство наподобява автоматичен предпазител и колегата горе ти е обяснил в общи линии за какво служи. Но ако тя сработи не е задължително да има проблем,може просто ако си свързал повече уреди на нея да сработва защитата заради максимално допустимия ток на утечка. Ако те интересува по-подробно пиши в гугъл,ще ти излязат форуми,където е обсъждано.По принцип ДТЗ изисква трипроводна инсталация СЛЕД защитата...тоест ако си с двупроводна без заземяване,до бойлера можеш да си сложиш ДТЗ и да пуснеш след нея само необходимото количество кабел с три проводника. Свързването го пише на самата защита както и в нета.Ако не ти се занимава,може и без нея,тя е за по-голяма сигурност.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Слънчеви колектори
Collapse
X
-
Lane Staley написа:Мерси.Обаче нулата не видях как да я свържа към корпуса на бойлера. Там си има един проводник, който свързва резервоара с корпуса на бойлера.Свъразх само фаза и нула към релето. Проблем ли е?Бойлера топли и не бие ток, поне засегаОсновния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Аз съм си решил проблема със заземяването с физически отделяне на бойлера от мрежата (контакт и щепсел)Всъщност преминава през едно реле за време, което ми включва всяка сутрин бойлера от 4 до 5:30 и толкоз. През останалото време в банята ток няма.Заземявания, дефектно-токови защити... хубави работи, но излишни за мен.
Коментар
-
Това бойлера и сите кабеляци.Входящия кабел отива горе в релето, там съм вързал + и 0В долната част се вижда жълт кабел, който свързва резервоара с корпуса на бойлера.Нулата трябва да се хване там където жълтия кабел е захванат към резервоара на бойлера ли? Може ли "по нашенски" - обелвам малко нулата, пускам кабел от там до резервоара, после удрям изолирбанд и си щракам с пръсти?Не разбирам нищо от електричество но свързването на жълтия кабел към корпуса е смотано - пластината е с покритие, кабелната обувка го е издрала и стига до метал, но дали контактната площ е достатъчна ... Бойлерът не е директно вързан към мрежата. Има ключ с който се включва и изключва.П.С.Цялата им работа е такава, това, което са предвидили за пристягане на кабела посмъртно не може да обхване трижилен кабел с изолация.like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
Направи така че фазата да минава по кафявите кабели, те минават и през релето както си забелязал. Как ще си направиш мост между нулата и жълтият кабел си решаваш ти, както си казал става, даже ако капнеш и малко с поялника на връзката където ще обелиш нулата още по-добре.Ключа го направи да прекъсва ЗАДЪЛЖИТЕЛНО само фазата, а не и двата проводника !!! Прекъсване и на фаза и на нула е допустимо САМО при инсталация с ТРИ проводника !!!Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Immortal написа:Аз съм си решил проблема със заземяването с физически отделяне на бойлера от мрежата (контакт и щепсел)Всъщност преминава през едно реле за време, което ми включва всяка сутрин бойлера от 4 до 5:30 и толкоз. През останалото време в банята ток няма.Заземявания, дефектно-токови защити... хубави работи, но излишни за мен.
Dido_Lyubenov написа:Едно пояснение и някой друг съвет.Първо, колегата който който предположи отпадане на нулата, е адски прав ! Във банята не разчитай 100% на зануляване ! Ако живееш в къща, става много лесно. Забиваш една поцинкована тръба, дълга около 2 метра в няй-влажната част около къщата, или там където се отича капчука. Тази тръба ползваш за заземяване. Това си е както го пише в дебелите книги, и най-сигурната защита. Ако си във блок, направи си зануляване, но не е зле ако имате изправен гръмоотвод, да вържеш корпуса на бойлера и към него, но не само към него ! Заземи и металните части - корпуса на слънчевия колектор, та ако тресне гръм, да не слезе в банята, а да замине по жицата в земята.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
ДТЗ може и да се сложи на инсталация с два проводника, като зеземителният се свързва с нулата ПРЕДИ защитата и по нататък НИКЪДЕ след нея. Така обаче си остава варианта с разменянето на фаза и нула в таблото на блока примерно, но е малко вероятно някой да го направи. Най-добре е до апартамента да идват три отделни проводника, като заземителният наистина да е земя, а не заземена нула. Не знам дали така го правят в новите сгради.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
ilko-gd написа:ДТЗ може и да се сложи на инсталация с два проводника, като зеземителният се свързва с нулата ПРЕДИ защитата и по нататък НИКЪДЕ след нея. Така обаче си остава варианта с разменянето на фаза и нула в таблото на блока примерно, но е малко вероятно някой да го направи. Най-добре е до апартамента да идват три отделни проводника, като заземителният наистина да е земя, а не заземена нула. Не знам дали така го правят в новите сгради.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Интересно ми е да ви чета, научавам разни неща, но имайте предвид, че аз съм филолог, а не инженерТ.е. на мен ми трябва най-простото решение, което да е и ефикасно.Ако свързването на 0та към резервоара е достатъчно, то само ми кажете - Пешо, вържи нулата към болтчето, което захваща жълтия кабел за резервоара на бойлера. Впрочем предния бойлер го бях вързал така - жилото на нулата минаваше през заземяването преди да влезе в релето и 8 години не съм имал проблеми. Този обаче ме ошашави с липсата на знак за заземяване ( този поне го знам ), указващ къде да вържа нулата, та затова питам. Иначе съветите си ги трупам в главата, с надеждата някой ден ако започна да обзавеждам и оборудвам жилище от нулата, да се възползвам от тях. Благодаря предварително.
like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
Lane Staley написа:Благодаря!Утре е денят.Ако не се включа до Събота значи съм объркал кабелитеSteliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
jenshen73 написа:Lane Staley написа:Благодаря!Утре е денят.Ако не се включа до Събота значи съм объркал кабелитеКлкото съм работил под напрежение, толкова косми на главата си нямаш приятел
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:jenshen73 написа:Lane Staley написа:Благодаря!Утре е денят.Ако не се включа до Събота значи съм объркал кабелитеКлкото съм работил под напрежение, толкова косми на главата си нямаш приятел
Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар