Така нека ти обобщя...Вариант 1.Свържи посредством мост нулата и земята. Така са живели хората години наред и проблемите са рядкост(да не се случват,че е много,ама много опасно)Вариант 2. ДТЗ Дефектно токова защита. Това устройство наподобява автоматичен предпазител и колегата горе ти е обяснил в общи линии за какво служи. Но ако тя сработи не е задължително да има проблем,може просто ако си свързал повече уреди на нея да сработва защитата заради максимално допустимия ток на утечка. Ако те интересува по-подробно пиши в гугъл,ще ти излязат форуми,където е обсъждано.По принцип ДТЗ изисква трипроводна инсталация СЛЕД защитата...тоест ако си с двупроводна без заземяване,до бойлера можеш да си сложиш ДТЗ и да пуснеш след нея само необходимото количество кабел с три проводника. Свързването го пише на самата защита както и в нета.Ако не ти се занимава,може и без нея,тя е за по-голяма сигурност.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Слънчеви колектори
Collapse
X
-
Lane Staley написа:Мерси.Обаче нулата не видях как да я свържа към корпуса на бойлера. Там си има един проводник, който свързва резервоара с корпуса на бойлера.Свъразх само фаза и нула към релето. Проблем ли е?Бойлера топли и не бие ток, поне засегаОсновния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Аз съм си решил проблема със заземяването с физически отделяне на бойлера от мрежата (контакт и щепсел) Всъщност преминава през едно реле за време, което ми включва всяка сутрин бойлера от 4 до 5:30 и толкоз. През останалото време в банята ток няма.Заземявания, дефектно-токови защити... хубави работи, но излишни за мен.
Коментар
-
Това бойлера и сите кабеляци.Входящия кабел отива горе в релето, там съм вързал + и 0В долната част се вижда жълт кабел, който свързва резервоара с корпуса на бойлера.Нулата трябва да се хване там където жълтия кабел е захванат към резервоара на бойлера ли? Може ли "по нашенски" - обелвам малко нулата, пускам кабел от там до резервоара, после удрям изолирбанд и си щракам с пръсти?Не разбирам нищо от електричество но свързването на жълтия кабел към корпуса е смотано - пластината е с покритие, кабелната обувка го е издрала и стига до метал, но дали контактната площ е достатъчна ... Бойлерът не е директно вързан към мрежата. Има ключ с който се включва и изключва.П.С.Цялата им работа е такава, това, което са предвидили за пристягане на кабела посмъртно не може да обхване трижилен кабел с изолация.like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
Направи така че фазата да минава по кафявите кабели, те минават и през релето както си забелязал. Как ще си направиш мост между нулата и жълтият кабел си решаваш ти, както си казал става, даже ако капнеш и малко с поялника на връзката където ще обелиш нулата още по-добре.Ключа го направи да прекъсва ЗАДЪЛЖИТЕЛНО само фазата, а не и двата проводника !!! Прекъсване и на фаза и на нула е допустимо САМО при инсталация с ТРИ проводника !!!Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Immortal написа:Аз съм си решил проблема със заземяването с физически отделяне на бойлера от мрежата (контакт и щепсел) Всъщност преминава през едно реле за време, което ми включва всяка сутрин бойлера от 4 до 5:30 и толкоз. През останалото време в банята ток няма.Заземявания, дефектно-токови защити... хубави работи, но излишни за мен.Dido_Lyubenov написа:Едно пояснение и някой друг съвет.Първо, колегата който който предположи отпадане на нулата, е адски прав ! Във банята не разчитай 100% на зануляване ! Ако живееш в къща, става много лесно. Забиваш една поцинкована тръба, дълга около 2 метра в няй-влажната част около къщата, или там където се отича капчука. Тази тръба ползваш за заземяване. Това си е както го пише в дебелите книги, и най-сигурната защита. Ако си във блок, направи си зануляване, но не е зле ако имате изправен гръмоотвод, да вържеш корпуса на бойлера и към него, но не само към него ! Заземи и металните части - корпуса на слънчевия колектор, та ако тресне гръм, да не слезе в банята, а да замине по жицата в земята.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
ДТЗ може и да се сложи на инсталация с два проводника, като зеземителният се свързва с нулата ПРЕДИ защитата и по нататък НИКЪДЕ след нея. Така обаче си остава варианта с разменянето на фаза и нула в таблото на блока примерно, но е малко вероятно някой да го направи. Най-добре е до апартамента да идват три отделни проводника, като заземителният наистина да е земя, а не заземена нула. Не знам дали така го правят в новите сгради.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
ilko-gd написа:ДТЗ може и да се сложи на инсталация с два проводника, като зеземителният се свързва с нулата ПРЕДИ защитата и по нататък НИКЪДЕ след нея. Така обаче си остава варианта с разменянето на фаза и нула в таблото на блока примерно, но е малко вероятно някой да го направи. Най-добре е до апартамента да идват три отделни проводника, като заземителният наистина да е земя, а не заземена нула. Не знам дали така го правят в новите сгради.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Интересно ми е да ви чета, научавам разни неща, но имайте предвид, че аз съм филолог, а не инженер Т.е. на мен ми трябва най-простото решение, което да е и ефикасно.Ако свързването на 0та към резервоара е достатъчно, то само ми кажете - Пешо, вържи нулата към болтчето, което захваща жълтия кабел за резервоара на бойлера. Впрочем предния бойлер го бях вързал така - жилото на нулата минаваше през заземяването преди да влезе в релето и 8 години не съм имал проблеми. Този обаче ме ошашави с липсата на знак за заземяване ( този поне го знам ), указващ къде да вържа нулата, та затова питам. Иначе съветите си ги трупам в главата, с надеждата някой ден ако започна да обзавеждам и оборудвам жилище от нулата, да се възползвам от тях. Благодаря предварително.like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
Lane Staley написа:Благодаря!Утре е денят.Ако не се включа до Събота значи съм объркал кабелитеSteliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
jenshen73 написа:Lane Staley написа:Благодаря!Утре е денят.Ако не се включа до Събота значи съм объркал кабелитеОсновния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:jenshen73 написа:Lane Staley написа:Благодаря!Утре е денят.Ако не се включа до Събота значи съм объркал кабелитеSteliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар