Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Слънчеви колектори

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Така нека ти обобщя...Вариант 1.Свържи посредством мост нулата и земята. Така са живели хората години наред и проблемите са рядкост(да не се случват,че е много,ама много опасно)Вариант 2. ДТЗ Дефектно токова защита. Това устройство наподобява автоматичен предпазител и колегата горе ти е обяснил в общи линии за какво служи. Но ако тя сработи не е задължително да има проблем,може просто ако си свързал повече уреди на нея да сработва защитата заради максимално допустимия ток на утечка. Ако те интересува по-подробно пиши в гугъл,ще ти излязат форуми,където е обсъждано.По принцип ДТЗ изисква трипроводна инсталация СЛЕД защитата...тоест ако си с двупроводна без заземяване,до бойлера можеш да си сложиш ДТЗ и да пуснеш след нея само необходимото количество кабел с три проводника. Свързването го пише на самата защита както и в нета.Ако не ти се занимава,може и без нея,тя е за по-голяма сигурност.
    ex.Мареа ТД100

    Коментар


      #47
      Lane Staley написа:
      Мерси.Обаче нулата не видях как да я свържа към корпуса на бойлера. Там си има един проводник, който свързва резервоара с корпуса на бойлера.Свъразх само фаза и нула към релето. Проблем ли е?Бойлера топли и не бие ток, поне засега
      Едно пояснение и някой друг съвет.Първо, колегата който който предположи отпадане на нулата, е адски прав ! Във банята не разчитай 100% на зануляване ! Ако живееш в къща, става много лесно. Забиваш една поцинкована тръба, дълга около 2 метра в няй-влажната част около къщата, или там където се отича капчука. Тази тръба ползваш за заземяване. Това си е както го пише в дебелите книги, и най-сигурната защита. Ако си във блок, направи си зануляване, но не е зле ако имате изправен гръмоотвод, да вържеш корпуса на бойлера и към него, но не само към него ! Заземи и металните части - корпуса на слънчевия колектор, та ако тресне гръм, да не слезе в банята, а да замине по жицата в земята.
      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

      Коментар


        #48
        Аз съм си решил проблема със заземяването с физически отделяне на бойлера от мрежата (контакт и щепсел) Всъщност преминава през едно реле за време, което ми включва всяка сутрин бойлера от 4 до 5:30 и толкоз. През останалото време в банята ток няма.Заземявания, дефектно-токови защити... хубави работи, но излишни за мен.

        Коментар


          #49
          Това бойлера и сите кабеляци.Входящия кабел отива горе в релето, там съм вързал + и 0В долната част се вижда жълт кабел, който свързва резервоара с корпуса на бойлера.Нулата трябва да се хване там където жълтия кабел е захванат към резервоара на бойлера ли? Може ли "по нашенски" - обелвам малко нулата, пускам кабел от там до резервоара, после удрям изолирбанд и си щракам с пръсти?Не разбирам нищо от електричество но свързването на жълтия кабел към корпуса е смотано - пластината е с покритие, кабелната обувка го е издрала и стига до метал, но дали контактната площ е достатъчна ... Бойлерът не е директно вързан към мрежата. Има ключ с който се включва и изключва.П.С.Цялата им работа е такава, това, което са предвидили за пристягане на кабела посмъртно не може да обхване трижилен кабел с изолация.
          Прикачени файлове
          like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

          Коментар


            #50
            Направи така че фазата да минава по кафявите кабели, те минават и през релето както си забелязал. Как ще си направиш мост между нулата и жълтият кабел си решаваш ти, както си казал става, даже ако капнеш и малко с поялника на връзката където ще обелиш нулата още по-добре.Ключа го направи да прекъсва ЗАДЪЛЖИТЕЛНО само фазата, а не и двата проводника !!! Прекъсване и на фаза и на нула е допустимо САМО при инсталация с ТРИ проводника !!!
            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

            Коментар


              #51
              Immortal написа:
              Аз съм си решил проблема със заземяването с физически отделяне на бойлера от мрежата (контакт и щепсел) Всъщност преминава през едно реле за време, което ми включва всяка сутрин бойлера от 4 до 5:30 и толкоз. През останалото време в банята ток няма.Заземявания, дефектно-токови защити... хубави работи, но излишни за мен.
              Подкрепям изцяло. И при мен решението е с часовник - от толкоз до толкоз - топло - да, а след това - нема. И не сме умрели от мръсно
              Dido_Lyubenov написа:
              Едно пояснение и някой друг съвет.Първо, колегата който който предположи отпадане на нулата, е адски прав ! Във банята не разчитай 100% на зануляване ! Ако живееш в къща, става много лесно. Забиваш една поцинкована тръба, дълга около 2 метра в няй-влажната част около къщата, или там където се отича капчука. Тази тръба ползваш за заземяване. Това си е както го пише в дебелите книги, и най-сигурната защита. Ако си във блок, направи си зануляване, но не е зле ако имате изправен гръмоотвод, да вържеш корпуса на бойлера и към него, но не само към него ! Заземи и металните части - корпуса на слънчевия колектор, та ако тресне гръм, да не слезе в банята, а да замине по жицата в земята.
              Не си вярваш много, нали? Щото в "дебелите книги" специално за тия неща дават друго. И точно тия дебели книги ми се е налагало да ги чета, щото това ми е професията по диплом. Заеби ти поцинкованата двуметрова тръба в най-влажната земя, пропуснал си, че трябва да е и най-солена пак според твоите книги. Има си формули по които се смята земното. А ДТЗ не работи без изправно земно. Не помня някой дали го спомена изобщо.
              Steliyan's Life!
              FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

              Коментар


                #52
                ДТЗ може и да се сложи на инсталация с два проводника, като зеземителният се свързва с нулата ПРЕДИ защитата и по нататък НИКЪДЕ след нея. Така обаче си остава варианта с разменянето на фаза и нула в таблото на блока примерно, но е малко вероятно някой да го направи. Най-добре е до апартамента да идват три отделни проводника, като заземителният наистина да е земя, а не заземена нула. Не знам дали така го правят в новите сгради.
                Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                Коментар


                  #53
                  ilko-gd написа:
                  ДТЗ може и да се сложи на инсталация с два проводника, като зеземителният се свързва с нулата ПРЕДИ защитата и по нататък НИКЪДЕ след нея. Така обаче си остава варианта с разменянето на фаза и нула в таблото на блока примерно, но е малко вероятно някой да го направи. Най-добре е до апартамента да идват три отделни проводника, като заземителният наистина да е земя, а не заземена нула. Не знам дали така го правят в новите сгради.
                  То, че е най-добре, но от "практиката" ми от 1989 та чак до наши дни - никой не го прави. Е, ако е частна вила/къща/апартамент на някой, който знае или е чувал какво иска - се прави. Лично съм свидетел от ползата на ДТЗ - един мангал оцеля благодарение на нея - косейки трева си сряза кабела на косачката...
                  Steliyan's Life!
                  FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                  Коментар


                    #54
                    Интересно ми е да ви чета, научавам разни неща, но имайте предвид, че аз съм филолог, а не инженер Т.е. на мен ми трябва най-простото решение, което да е и ефикасно.Ако свързването на 0та към резервоара е достатъчно, то само ми кажете - Пешо, вържи нулата към болтчето, което захваща жълтия кабел за резервоара на бойлера. Впрочем предния бойлер го бях вързал така - жилото на нулата минаваше през заземяването преди да влезе в релето и 8 години не съм имал проблеми. Този обаче ме ошашави с липсата на знак за заземяване ( този поне го знам ), указващ къде да вържа нулата, та затова питам. Иначе съветите си ги трупам в главата, с надеждата някой ден ако започна да обзавеждам и оборудвам жилище от нулата, да се възползвам от тях. Благодаря предварително.
                    like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                    Коментар


                      #55
                      Lane Staley написа:
                      Ако свързването на 0та към резервоара е достатъчно, то само ми кажете - Пешо, вържи нулата към болтчето, което захваща жълтия кабел за резервоара на бойлера.
                      Да достатъчно е :D
                      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                      Коментар


                        #56
                        Да пусни си 0 кум жълтия кабел.Хвани я за болчето и си готов...П.С...То малко се повтаряме ама сори не видях....хах
                        FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила

                        Коментар


                          #57
                          Благодаря!Утре е денят.Ако не се включа до Събота значи съм объркал кабелите
                          like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                          Коментар


                            #58
                            Lane Staley написа:
                            Благодаря!Утре е денят.Ако не се включа до Събота значи съм объркал кабелите
                            220V най-много да ти разтупкат машинката. Не са чак толкова опасни за живота... прали са ме неколкократно - заради квартални майстори... Единствено е гадно ако си на стълба и гепаш двата кабела - падаш по гръб по-бързо и от гравитацията дори
                            Steliyan's Life!
                            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                            Коментар


                              #59
                              jenshen73 написа:
                              Lane Staley написа:
                              Благодаря!Утре е денят.Ако не се включа до Събота значи съм объркал кабелите
                              220V най-много да ти разтупкат машинката. Не са чак толкова опасни за живота... прали са ме неколкократно - заради квартални майстори... Единствено е гадно ако си на стълба и гепаш двата кабела - падаш по гръб по-бързо и от гравитацията дори
                              А да те питам ли сега дали ти си вярваш ? Ай кажи ми как ще ги пуснеш като те тресне, че да паднеш на земята Клкото съм работил под напрежение, толкова косми на главата си нямаш приятел
                              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                              Коментар


                                #60
                                Dido_Lyubenov написа:
                                jenshen73 написа:
                                Lane Staley написа:
                                Благодаря!Утре е денят.Ако не се включа до Събота значи съм объркал кабелите
                                220V най-много да ти разтупкат машинката. Не са чак толкова опасни за живота... прали са ме неколкократно - заради квартални майстори... Единствено е гадно ако си на стълба и гепаш двата кабела - падаш по гръб по-бързо и от гравитацията дори
                                А да те питам ли сега дали ти си вярваш ? Ай кажи ми как ще ги пуснеш като те тресне, че да паднеш на земята Клкото съм работил под напрежение, толкова косми на главата си нямаш приятел
                                Нещо друго ще премерим ли, щото аз косми по главата си нямам ако не виждаш на аватара. По твоята логика - под напрежение си работил, но не и електрическо. Хайде, сполай ти и ... не си мери нещата. Пускал съм кабели нееднократно - хвърлял съм ги даже. Ама нали си философ - да те питам - кой ток е по-опасен - променливия или постоянния?
                                Steliyan's Life!
                                FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                                Коментар

                                Working...
                                X