Е да, но в автомобилен форум всеки ще си помисли за автомобилен антифриз. А когато съм ходил да питам за такива течности и все някакви други имена имат.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Слънчеви колектори
Collapse
X
-
chaveto написа:Е да, но в автомобилен форум всеки ще си помисли за автомобилен антифриз. А когато съм ходил да питам за такива течности и все някакви други имена имат.Fiat Punto 1.1-Синята птица
Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp
Коментар
-
ls1 написа:А някой може ли да подскаже какъв е проблема с елдом бойлерите, че аз съм с такъв, да знам какво да очаквам.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
ls1 написа:А някой може ли да подскаже какъв е проблема с елдом бойлерите, че аз съм с такъв, да знам какво да очаквам.Fiat Punto 1.1-Синята птица
Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp
Коментар
-
кроко61 написа:Братовчед ми има къща от Слънчев бряг към Кошарица.Панела му е от тръбно-вакуумните.По неговите думи-пече слънце -къпеш се ,без значение дали е зима или лято :D :D :D Аз съм се къпал само лятото :D :DFiat Punto 1.1-Синята птица
Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp
Коментар
-
Мале ! Ама Вие още малко и слънчеви колектори за "слънчево-термоядрен хипер топлинен синтез" ще изобретите И малките деца знаят, че инфрачервените лъчи топлят Вакуумните тръби не позволяват въздух или друг газ или пък течност или твърд материал да послучжи като топлопроводник между "топлата" вътрешна част на тръбата със "студената" външна част и околната среда. Това си е точно термос, но без предпазен кожух, и вътрешната страна на тръбата - топлата страна, е покрита с материал който поглъща инфрачервените лъчи и по този начин се нагрява до висока температура. Полученото пространсво в тази вакуумна тръба е като фурна. Независимо дали е пролет, лято, есен или зима, слънчевите инфрачервени лъчи се "абсорбират" от покритието в тръбата и така се улавя топлинната енергия която носят. Вакума не позволява когато навън е -30* С, топлината да бъде отддадена в околната среда. Реално, и на полюсите (севр/юг ) може да се ползва такъв колектор, но само през светлите 6 месеца от годината :D Остава да се направи достатъчно добра термоизолация на тръбите от колектора на покрива до бойлера в банята, за да не изстине антифриза докато достигне целта си. А тоя спор за хоризонтални и вертикални бойлери ... големо шоу Процеса при който е смесва топлата със студената вода в бойлера се нарича дифузия, и независимо как е разположен бойлера, водата си се смесва. Имаше верен отговор по въпроса - за разстоянието между топлата и студената тръба. При хоризонталния бойлер ( ако разделим въображаемо водата на пластове според температурата и ) пласта топла вода е много по-тънък от същия при вертикалния бойлер и именно това е причината да се усеща много по-бързо притока на студена вода от по-долните пластове. От друга страна, по-голямата контактна площ между "пластовете" спомага за по-високата скорст на дифузията, като по този начин загрятата вода бързо се смесва с постъпващата студена и съответно температуата и пада, за сметка на по-бързото загряване на студената вода.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Е тъкмо мислех да пиша ама ти ме изпревари и дано са те разбрали. Щото като попаднат на някой продавач може и слънцето да им докара на покрива, че да не блуждае така безцелно из космоса. Скоро един такъв се опитваше да ми обяснява колко ефективно улавял ултравиолетовата част от спектъра че направо едва ли ме и през нощта щял да работи на лунна светлина. Относно вакумно тръбните и плоските панели има някои неща които повечето търговци си го спестяват умишлено. Вярно е че са малко по ефективни но точно по същата причина почват големите проблеми. Зимата като ги натрупа снежеца трябва да висиш по покрива да ги чистиш защото няма и посмъртно да тръгнат защото нямат загуби и снега не може да се стопи сам. При обикновенните това става на момента щом някъде влезе малко светлинка. Другия проблем пак идва от това че нямат термични загуби. Загреели водата в болера на максималната температура излишната топлина няма на къде да замине и трябва система на защита тоест или да се охлажда панела принудително или да му се прави сянка. Или най лесния начин загрятата вода в канала.И всеки един от вариантите струва пари и то доста. При плоските при достигане на максималните температури се постига баланс на добитата топлина с термозагубите и системата остава в едно равновесно състояние и не е необходими нищо да се прави. И не на последно но пак от значение е цената. В един момент се оказва че в место да сложиш един вакумнотръбен е по добре да сложиш 2 обикновенни и ще постигнеш по висока добивна мощ. На доста по ниска цена тоест ще харстисат дори парички за много бирички и ефекта ще е същия.
Коментар
-
Хм, Lov, много интересна информация.Взех бойлер, но панелите ще са по-нататък. Какъв няма значение, че то стават едни полемики...Имам въпрос относно свързването на бойлера:Кабелът е с фаза и 0, няма заземяване. Как се свързва: фаза с +, а нулата за 0 и заземяването ли?like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
Lane Staley написа:Хм, Lov, много интересна информация.Взех бойлер, но панелите ще са по-нататък. Какъв няма значение, че то стават едни полемики...Имам въпрос относно свързването на бойлера:Кабелът е с фаза и 0, няма заземяване. Как се свързва: фаза с +, а нулата за 0 и заземяването ли?Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Мерси.Обаче нулата не видях как да я свържа към корпуса на бойлера. Там си има един проводник, който свързва резервоара с корпуса на бойлера.Свъразх само фаза и нула към релето. Проблем ли е?Бойлера топли и не бие ток, поне засегаlike a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
Lane Staley написа:Мерси.Обаче нулата не видях как да я свържа към корпуса на бойлера. Там си има един проводник, който свързва резервоара с корпуса на бойлера.Свъразх само фаза и нула към релето. Проблем ли е?Бойлера топли и не бие ток, поне засегаFIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила
Коментар
-
Правилно ти е казал колегата galinchooo.Понеже бойлера е правен за инсталация с три проводника и няма мост между нула и корпуса - ти трябва да си направиш ЗАДЪЛЖИТЕЛНО.Недостатък на това свързване е че ако случайно нулата се прекъсне, при включването на бойлера фазата минава през нагревателя и като няма къде да отиде излиза на корпуса на бойлера и... Предимство е че по този начин бойлера не загрява и почваш да търсиш проблема. Преди като се правеше водопровода с метални тръби през тях затваряше веригата и беше по-безопасно при прекъсване на нулата, обаче сега с пластмасовите !!!При инсталация с три проводника дори и при прекъсване на нулата имаш заземяване на корпуса и при пускане на бойлера като излезе фазата на корпус през нагревателя гори бушона. ОБАЧЕ ако случайно се прекъсне заземителният проводник ти няма да разбереш, защото бойлера ще си работи и пак може да стане като при инсталация с два проводника - да те тресне при прекъсване на нулата.Горните недостатъци се избягват с инсталация с три проводника и дефектно-токова защита. Тя следи стойността на тока през фазата и нулата - той трябва да е един и същ. В случай на разлика значи има утечка някъде и изключва. Тук утечката при която изключва е примерно 50 мА, ток който ти не можеш и да усетиш, но така захранването се прекъсва преди да е станало "късно".Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар