Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Закона за ксенона в сила ли е ?

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Някой по горе беше писал, че в другите държави не можело да се сложи китайски ксенон като в България. Е да ама не. За Германия, Англия и Италия знам със сигурност, че хората го правят. Та нали от техните сайтове гледахме в началото схемите за монтаж. Има ли сертификат на ксенона, че е одобрен от EU и всичко си е ОК. Цялата фатка е да се регулират фаровете! Нещо което никой не прави в БГ или са много малко тези които го правят. Или другия случай, да са регулирани, но да се карат максимално вдигнати от копчето от купето. Ето там е проблема с ксенона в БГ. А закон няма и няма как да има. Включително и дневните светлини са напълно законни стига да имат сертификат за EU.
    KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
    Land Rover Discovery 2.5TD '94
    EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
    EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
    EX: Fiat Regata 1.7D '84

    Коментар


      #32
      Scorpion_BV написа:
      Някой по горе беше писал, че в другите държави не можело да се сложи китайски ксенон като в България. Е да ама не. За Германия, Англия и Италия знам със сигурност, че хората го правят. Та нали от техните сайтове гледахме в началото схемите за монтаж. Има ли сертификат на ксенона, че е одобрен от EU и всичко си е ОК. Цялата фатка е да се регулират фаровете! Нещо което никой не прави в БГ или са много малко тези които го правят. Или другия случай, да са регулирани, но да се карат максимално вдигнати от копчето от купето. Ето там е проблема с ксенона в БГ. А закон няма и няма как да има. Включително и дневните светлини са напълно законни стига да имат сертификат за EU.
      Аз в Германия кола без ксенон почти не видях. Тук там има единици.

      Коментар


        #33
        А аз не мога да разбера какъв е смисъла нощем по добре осветени булеварди да се кара на дълги. И изобщо си мисля че народа ползва късите за дневни, а през нощта се бухат само дълги, че даже и халогени. Що?!Аз мисля че преди да тръгне човек да купува ксенони трябва първо да си смъкне фаровете и добре да им почисти - полира рефлектори, стъкла, всичко. Има няколко теми тук и там по въпроса. После едни хубави крушки и ще светне отпред прекрасно. Ако и тогава не вижда - да ходи да се изследва за ’кокоша слепота’. На тея опушените матирани фарове за какво им слагате ксенони не знам. Да не говорим че ксенон за полицая означава ’Спри ме!’.

        Коментар


          #34
          Карам от три години с ксенон на късите, сега и крушките смених с нови. Почти постоянно е включен когато карам. Никога не са ме спирали за светлини. Преди това пробвах с какви ли не крушки, чистене на фарове и т.н. Мареа с лупи с обикновени или каквито и да различни от ксенон крушки е много зле. Да не говорим при дъжд, че просто все едно не съм пуснал фаровете. Най-много ме е яд, че докато и аз философствах и отказвах да взема ксенона, набутах един чувал пари за Филипс, Осрам и какви ли не супер крушки, дето само рекламата им е велика... А за добре осветени булеварди в БГ, може в София да... А като тръгнем на дълъг път... Дори по пътя Благоевград - София при лошо време, вечер се чудиш къде се намираш на платното... Ксенона е едно от китайските неща които работят и вършат полезна работа. Ксенона не е за гъзария. Гъзария (простотия) е да караш на дълги и с халогени в ясна нощ и при идеална видимост.
          KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
          Land Rover Discovery 2.5TD '94
          EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
          EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
          EX: Fiat Regata 1.7D '84

          Коментар


            #35
            Dido_Lyubenov написа:
            Една много гадна тенденция, от типа ама аз съм най-велик се заформя отново и в тази тема. Питах по- горе, защо като някой Ви е.е вдигате патардия до небето, ама не ! То това балкански синдром ли е, к’во е не знам ама как ми се иска да рекна на някои хора една българска и мазна ... Обяснява Ви се че най-малкото това не е коректно към нас, с които комуникирате тук в този форум, към приятелите Ви с които се разминавате по пътищата, ама Вие трябва да сте отгоре и да казвате " Ебал съм те, не карай срещу мен ! "
            Дори да приемем, че пътна полиция са компетентни да познават ксенона, на по новите коли зад фаровете са пластмасови кори и нито баласти се виждат нито нищо, без да се разглоби половината кола.Това на око да определяш кое е ксенон по това как свети, е същото като да ти кажат прецених че караш бързо, ще ти напиша акт за превишена скорост.
            http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
            Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
            FIAT БРАВО 1.2 16v
            ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
            FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

            Коментар


              #36
              Онзи ден зад мен караше един с Mazda 323F, такава като на снимка, беше и сложил не знам какъв точно ксенон, но светеше като "заваръчен апарат" направо беше нетърпимо. Скоро не бях срещал кола с толкова силни фарове, а точно този модел на Mazda трябва да е с т.нар. прожекторни фарове(с лупи).
              Fiat Idea 1.9 8V mJet 'Emotion'
              Fiat Bravo 1.4 16V T-Jet 'Eleganza'
              Fiat Punto 1.2 16V ELX 'Speedgear'
              Fiat Uno 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"

              Търси се..

              Коментар


                #37
                Scorpion_BV написа:
                Някой по горе беше писал, че в другите държави не можело да се сложи китайски ксенон като в България. Е да ама не. За Германия, Англия и Италия знам със сигурност, че хората го правят. Та нали от техните сайтове гледахме в началото схемите за монтаж. Има ли сертификат на ксенона, че е одобрен от EU и всичко си е ОК. Цялата фатка е да се регулират фаровете! Нещо което никой не прави в БГ или са много малко тези които го правят. Или другия случай, да са регулирани, но да се карат максимално вдигнати от копчето от купето. Ето там е проблема с ксенона в БГ. А закон няма и няма как да има. Включително и дневните светлини са напълно законни стига да имат сертификат за EU.
                Какъвто и сертификат да имат нямаш ли TUV няма да минеш и 10 км без да те спрат. Като се обади някой по телефона, че автомобил с номер ХХХХ го заслепява и полицията веднага се намесва. Там демокрацията е истинска, а у нас свободия.
                Няма начин да няма начин!

                Коментар


                  #38
                  Така е светил защото са били вдигнати като за дълги светлини. :D
                  KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
                  Land Rover Discovery 2.5TD '94
                  EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
                  EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
                  EX: Fiat Regata 1.7D '84

                  Коментар


                    #39
                    Да, това е другата тъпотия - понеже ксенон на късите и халогени на дългите не става, щото като пуснеш дълги, не виждаш к’во осветяват заради ярката светлина от ксенона, и вирят късите да светят почти като дълги. А’е тъпанари сек’ви.
                    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                    Коментар


                      #40
                      Dido_Lyubenov написа:
                      Да, това е другата тъпотия - понеже ксенон на късите и халогени на дългите не става, щото като пуснеш дълги, не виждаш к’во осветяват заради ярката светлина от ксенона, и вирят късите да светят почти като дълги. А’е тъпанари сек’ви.
                      Става колега, става.

                      Коментар


                        #41
                        Абе то става, ама ...
                        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                        Коментар


                          #42
                          Dido_Lyubenov написа:
                          Очаквам с огромно нетърпение, да вкарат този закон, че ми писна от келеши с ксенон на обикновен рефлекторен фар ! Ше си купя пушка да ги отстрелвам Явно още не е в сила.
                          То да беше само това белята ама не е...къде оставяш колите с нормални фарове,които не са регулирани? Десетки са тия,на чиито коли не знаят къде са винтовете на реглаж,или са счупени или колата е блъскана и никой не си я направил труда да ги настрои след ремонта.Аз на 10 коли с ксенон 2-3 да са на рефлектор и дразнят не по-малко от тоя с лупа.Проблема е в регулирането.Чисто новите коли дразнят също.И то не само с фаровете ами със свръхсилните си стоповете.Та една простотия да беше ама не е...
                          EX' Fiat Tipo 1.4i.e DGT
                          Fiat Punto 1.2 16v Sporting

                          Коментар


                            #43
                            И ти си прав. Но съгласи се, че между да ти блесне нажежаема жичка и волтова дъга, разликата много голяма. Да и за тея дето светят където не трябва, също трябва да има санкции.
                            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                            Коментар


                              #44
                              max-2 написа:
                              В тази връзка призовавам всички тенекиджии и бояджии да се научат да предават колите както трябва на хората. Ако не могат да регулират един фар, то не знам изобщо как са се научили да боядисват. Да дадат на някой 5 лв. за реглаж, като не могат да върнат тенекията както е била. Два пъти съм правил фарове по път със служебни коли, които са имали удари и са правени по каско за много пари. След това с месеци и години са карани с един от фаровете в небето. След това идвам аз и ме скъсват от присветкане, спирам, оправям, после разбирам от другите колеги че и на тях им присветкали, ама се чудели за какво. Хората си плащат и не са длъжни да разбират от всичко. Ако чете някой добър майстор да не се обижда, този пост важи само за мизерниците
                              В тази връзка призовавам всички водачи да се научат да си плащат за нови и качествени резервни части. След един такъв удар да минат на стенд за регулиране и най вече сами да могат да забележат, че има нередност по МПС-то. Така е най лесно някой друг да е виновен, а това, че си купил Депо и не искаш да дадеш пари за реглаж не е проблем на майстора. Тенекеджията взима пари да оправи геометрията на колата, бояджията да я боядиса...... никой от тях не е длъжен да ти прави реглаж. Всеки сервиз работи с тапицери, автомивки........ но всяко едно нещо което не е свързано с ламарини и боя се заплаща И се научете, че ксенон има и на фарове без лупа, но е проектиран за такъв фар.Също така разберете, че при едно ПТП заради китайският ксенон..... можете да го отнесете вие, дори и да не сте виновни. Хитрият и добър адвокат така ще извърти нещата.......Веднъж поне като седнете зад волана и пуснете китайското си ксенонче... помислете и малко за тези срещу вас.

                              Коментар


                                #45
                                Еми то щом трябва да спират от движение колите с ксенон който не е заводски трябва да спират и тези, които не са със заводски газови и метанови уредби. Не трябва и да гледаме цифрова телевизия с външни цифрови приемници а само на тв с тунери за такава и изобщо по логиката на някои хора тук във форума всичко трябва да е фабрично. Колеги запомнете, че всичко което е фабрично някога е било ново и не е харесвало на много хора като вас дървени философи. След 15 може би 20 години коли с халогенни крушки на фаровете изобщо няма да се произвеждат. Халогенните крушки имат много минуси в сравнение с ксеноновите, така че това е бъдещето на фаровете. Писна ми да слушам изказвания от "специалисти" как на еди кой си фаровете заслепяват щото ксенона му не бил фабричен еми не е вярно, заслепява защото не са му правилно регулирани фаровете. И тая вълшебна машина на кат дето разпознавала дали ксенона е фабричен реално измерва какво петно от пътя осветяват фаровете на автомобила и след петното дали има останала разсеяна светлина и колко. Мен също са ме заслепявали със ксенон светещ право напред, но това не ме кара да мисля че ксенона е виновен за това, виновен е малоумника, който е вдигнал фаровете си толкова високо. Не бъркайте нещата. С фарове с халогенни крушки също толкова успешно може да те заслепи някой само, че светлината е по-слаба и много хора са свикнали да бъдат заслепявани от такива светлини.
                                Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 2000 г.

                                Коментар

                                Working...
                                X