Та имам питане относно поддръжка на часовник.Обичам си часовника, ама нещо напоследък започна да прави мизерии.Една батерия повече от 5-6 месеца не може да изкара. Има моменти, когато физически го виждам че е спрял.Като го побутна на някоя страна 2-3 пъти и вземе, че тръгне.Вече не е правил мизерия от 3-4 месеца, ама знам ли кога пак ще реши да ми показва друг часови пояс Та чета, че трябва по принцип да се поддържа, демек да се почисти и смазва според някой.Та имам конкретно две питания.1. От какво ще се чисти, при положение, че е "херметически" запечатан. Дори като го отварям да му сменям батерията избърсвам добре всички повърхности да не влезне някоя прашинка вътре и т.н. Единствено да се почисти ако има някоя друга стружка пуснала от работата на самия механизъм друго няма как да влезне.2. С какво се смазва? Селеня, Шел? Синтетики... ВД40 Като го отворя и като го пусна под мега лупа се вижда (или демек обратното), че няма абсолютно нещо различно от частите си. Няма прашинки, чужди, полепнали тела по частите. Също така виждам, че няма и никаква смазка по частите от производството му.Точно за това и питам какво конкретно се изисква, за да го обгрижа и да бъде щастлив.Отговора часовникар е лесен, ама не го търся, за това и питам ако някой е специалист в тази работа. Нали все пак трябва да си човъркаме в нещата. п.п. Часовника го свалям от ръката само ако трябва да я завра някъде, където с него не мога да я промуша, или когато трябва да сменям батерията. Демек е в позиция носене от порядъка на 99.9% от живота му :D
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Почистване/смазване на ръчен часовник.
Collapse
X
-
Каква марка е часовника?Моето Касио за 6 години само 1 път съм му сменил батерията и нито смазване нито чистене...Да не го смажеш и да береш ядове после...смазката може да се просмуче в частите и да стане по зле...Ами ако стигне до стъклото?Аз лично не бих го смазвал...Освен някоя от частите да прави магариите...Ама някой ,който е по-навътре с нещата нека каже...Fiat Stilo Multi Wagon 1.9JTD 85KW/115к.с. '03 powered by emzo
Fiat Punto SX mk2 1.2 44KW/60к.с. '00
EX : Fiat Tipo 1.6 i.e DOHC 149C2.046 1585cc. 66KW/90к.с -6250об./мин. - Изповядващ религията FIAT
-
Predatorsi написа:Каква марка е часовника?Моето Касио за 6 години само 1 път съм му сменил батерията и нито смазване нито чистене...Да не го смажеш и да береш ядове после...смазката може да се просмуче в частите и да стане по зле...Ами ако стигне до стъклото?Аз лично не бих го смазвал...Освен някоя от частите да прави магариите...Ама някой ,който е по-навътре с нещата нека каже...A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
ВО, аз ПО принцип знам, че се прави профилактика.Преди години имах ’Лонжин Долче Вита’ и когато си го купих (употребяван) реших да му направя профилактика с полиране в Операта на Витошка - 80лв. Бяха сменили батерията и гуменото уплътнение, бяха го почистили основно и мани другото, ама си личеше, че е някак по.... абееее по-прозрачен, по-кристален, по-чист Бяха го полирали целия и светеше като нов.За съжаление обаче не съм чувал нищо за смазка и прочие
Коментар
-
Не се мажат с нищо. Батериите са голям боклук, те ме отказаха от моето Касио. На домакинското ми кантарче е 20 35, кара по няколко месеца, а оригиналната изкара 3 години. Ако можеш да си намериш Саньо, от тях се срещат читави.Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.
Коментар
-
Точно това е проблема, защото навсякъде в нета има информация за почистване и смазване, ама всичко се отнася само за механични часовници.И за тях намерих си има някакво специализирано часовникарско масло.Видях, че главно се използват ултразвукови вани за почистване на всяка една част.Представяте ли си да им занеса часовник за 200-300лв и да ми кажат - почистване и смазване 200лв примерно Защото както разбрах самото смазване става с един дозиращи като все едно клечка за зъби да ги потопя в масло и след това с нея да смазвам.Ама повечето информация, е че за смазване трябва да се смазват само централните оси и отвори с много малко количество масло.Демек аз трябва да разглобя всяко едно колело и в основата му да нанеса съвсем тънко масло. Yellow_Flash_Colorz_PDT_09 За това попитах и тук ако има някой любител в тази сфера да разясни малко повече инфо, защото както ги виждам нещата за кварцов часовник и смазване е малко противоречива информацията.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Имам добър познат часовникар. Официален сервиз е на две реномирани марки. Ако искаш ще ти дам телефона му и ще му се обадя. Няма да ти вземе скъпо, а ще ти свърши добре работа.Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG
Коментар
-
Кварц или механичен, си е нужна профилактика на няколко години. Принципно се разхвърля механиката, до колкото е възможно и ако е необходимо. Носи го на часовникар, освен ако не си решил да го прежалиш и смениш с нов .Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Коментар
-
аз преди време се ядосах на моя спря занесох го смениха му батерията изкара една седмица и пак спря викам си дефектна батерия смених я пак на друго място и той пак започна да спира и ако го чукна тръгва и се нервирах отворих го и ква да вида нищо му няма ( на пръв поглед)имам някакво финно машинно масло (на майка за Шефната машина) и му капнах няколко капки (2-3) на механизама и го зглобих и го сложих на радиатора и седя ден два там от тогава не е правил мизерииШофирай разумно, на пътя не си сам.
Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird
Коментар
-
Боби, 1000% батериите са боклуци...И аз съм с Касио, вече 6 години. Първата батерия 4 години, следващите - има няма по една, миналата седмица пак я сменях. След като смених оригиналната батерия няколко пъти съм го хващал че е спрял. После тръгва и работи сякаш нищо не е било. Вече си мисля че толкова им е ресурса на тия часовници - колкото да изкарат с оригиналната батерия. Сега за рожденния ден ще си подаря свестен часовник, макар и не прекалено скъп. 300-500лв, не повече. Даже съм обявил на всички че не искам подаръци а волни пожертвования за часовник, аз така или иначе ще си го купя. Харесъл съм се един Брейл, и един Тисот - и двата кварцови - в този бюджет вече няма механични. Макар че оня ден гледах страхотен Таймекс за няма 200лв, и то в часовникарско ателие (като сменях батерия), по интернет ще е наполовина сигурно.Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
Не ви знам какви батерии слагате, но ми е трудно да повярвам, че издържат толкова малко, ако са от сериозна марка и показват поне 1.58 В преди да бъдат сложени. Моят е кварцов, с оригиналната издържа 2 години, след това с новата - 4 години, след това с третата - 3 години, след това с четвъртата вече е на почти 2 години, в момента ако я измеря, ще покаже 1.49 В. Тате ми го подари за бала. Веднъж като теб реших да го смазвам, защото се беше просмукала морска вода вътре, ама нищо му нямаше, целият е титаниев, сигурно това му е помогнало да не корозира. Капнах му капчица масло за шевна машина. Груба грешка. маслото малко по малко някак си стигна до стъклото и беше като конденз от масло, отвътре. Занесох го там, откъдето съм го купил, отвориха го и го почистиха внимателно, смениха ми стъклото и беше за скромна сума, но не помня колко. Октомври или ноември 2011 го изпуснах у дома, на килима, както всеки друг път, когато съм го изпускал. Но това изпускане се оказа по-специално от другите - секундната стрелка изглеждаше видимо разбита и се клатеше при ход. При разминаване с минутната, се допираха една в друга и така часовникът изоставаше с 3-4 секунди за минута, докато успеят стрелките да се разминат. Забелязах го на работа, когато навън вече се стъмваше, а той показваше малко преди 15:00 часа. След известно време спря съвсем да работи. Занесох го пак там, отвориха го, оказа се, че някакво винтче, което трудно виждах, се е развило от мястото си и е изпаднало при удара. Монтираха го, и часовникът "заспа".При теб може да има подобен проблем - част от механизма да е разхлабена и да не работи правилно, трябва да се провери внимателно.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар