Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Горивата гонят рекордни цени.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    jenshen73 написа:
    slonikon написа:
    тва не е до арабските шейхове. има нормални държави с нормални цени на горивата. е, не са в Европа, ама то очевидно и ние не сме.
    Покажи нормална държава с нормални цени на горивата без САЩ. Това, че заплатите в България са ниски многократно съм обяснявал защо е. Ще ти го обясня и на теб - щото толкова си можем. Аз работя по средно 18 часа на денонощие, но не се оплаквам. Един път обаче да се наложи да потърся нещо от специализиран магазин след 18ч. и съм принуден да чакам до другият работен ден. Ако ми трябва техник от комунална фирма - трябва да чакам, ако ми трябва доктор - трябва да чакам, ако искам полицай - трябва да чакам. Защото всички са с работно време. И нееднократно съм се сблъсквал с работници, които "вече приключихме работния ден, почистваме", а до края на РВ има още 15мин... Да не споменавам, че производство няма почти никакво - освен може би на вино и ракия... Когато не добиваш ресурсите, които потребяваш се съобразяваш с производителите на тези ресурси - природен газ от Русия, петрол от световните пазари (горивата се правят от петрол, а петрол ние не добиваме - само го рафинираме). В момента петрола е една доста скъпа суровина, а когато суровината е скъпа - крайния продукт няма да е по-евтин, нали? Вариант да падне цената на петрола е ако в световен мащаб изведнъж потреблението рязко спадне, а това няма как да се случи докато на всеки 10 коли 8 пътуват с по един човек. Едно време живота в България изглеждаше по-евтин, защото хората караха колите си (с малки изключения) само в събота и неделя, а не ходеха с тях на работа. Пример - ЗЗД (Захарен Завод Девня) няма паркинг достатъчен за ентусиастите отиващи на работа с кола..., но пък по мое време - всички ходеха на работа със служебните автобуси.
    Ти като работиш по 18 часа на денонощие предполагам, че работиш за себе си.Имаш ли работници?Ако някой работник остане 0.15 часа повече след работно време (примерно си определил работно време от 9-18 часа), то ще му включиш ли тези 15 минути или 1 час, или колкото и да е допълнително към трудовото възнаграждение накрая?
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    Коментар


      #32
      Това минава в графата "лоялност към фирмата". :D

      Коментар


        #33
        Примери много за системно "подпомагане на фирмата" но да не издребняваме .
        Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
        Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

        Коментар


          #34
          mitkosoft написа:
          Да прави сте, че не са виновни горивата, а ниските ни заплати. Но според мене има малка спекулация с цените на горивата, с която спекулация успешно се опитват да ни проимият мозъците по телевизиите в новинарските емисии....един път по бТв, един журналист много уместно беше задал въпроса на един финансов анализатор - "Защо през 2008 когато 1 барел струваше 158 долара цената беше 2.50 а сега когато барел е около 120 долара цената на горивата е много по висока?" и той каза "Ами понеже долара е поскъпнал, и акциза се е повишил". Добре но на всеки му е ясно че не може да следи постоянно курса на долара и да смята постоянно дали и с колко трябва да се повиши горивото. И те използват точно това за да ни замажат очите. Разберете, че акциза на 1л бензин се пада около 1.20лева така,че това е най-лесния начин да се напълни държавната хазна, и колкото и да протестираме нищо няма да се промени. Просто никое правителство няма да се лиши от това сладко наливане на пари в хазната....а относно мнениеето на колегата по-горе, че сме нямали мотивация и самочувствие.....еми как да имаме мотивация след като висшист магистър го приемат на работа с начална заплата 450 лева. Как да имаш самочувствие...когато докато се учиш си казваш "ее да завърша един ден да си хвана добре платена работа, да създам семейство , да си уредя живота......и изведнъж завършваш излизаш на пазара на труда и се оказва че 15 години ще работиш на средна работна заплата докато един ден се издигнеш и почнеш да взимаш повече пари.....еми извинете но това са реални примери не си ги измислям от някъде...продавач на дрехи в мола взима 650 лева, а инженер почва работа от 450 лева...еми за кво да учим направо да ставаме продавачи на дрехи.....аз лично от сега нямам саомчувствие като гледам какво е положението.....ако щете ме оплювайте това е мойто мнение
          Абсолютно вярно е всичко Аз просто съм казал, че имаме ниско самочувствие. Не обвинявам хората за това. Просто констатирам факт. Това, че няма как да бъде иначе с горецитираните заплати от теб също е факт. Едното произтича от другото. Едно от нещата, които исках да кажа с предишния си пост е точно това - ниското ни самочувствие пречи на високата ни самооценка и се затваря един порочен кръг
          == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

          На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

          Коментар


            #35
            Аз пък съм на мнение че българите, особено завършващите образованието си имат изключително високо и непокрито със знания и умения самочувствие. Който е правил интервюта за работа ще го потвърди мисля.

            Коментар


              #36
              ls1 написа:
              Аз пък съм на мнение че българите, особено завършващите образованието си имат изключително високо и непокрито със знания и умения самочувствие. Който е правил интервюта за работа ще го потвърди мисля.
              Нека да е така.Аз говоря за работещите хора с опит и познания. Само че аз да попитам - тези същите "некадърници", за които казва колегата по-горе защо се държат на работа ? Защо се наемат ? Май е по-изгодно да даваш ниска заплата на нискоквалифициран човек, отколкото да плащаш добре на готов професионалист? Или бъркам? За мен пазара на труда също определя това какви кадри да бъдат формирани. Хора всякакви има, но да слагаш всикчи българи под един знаменател не е редно. Просто не е.И много интересно се получава - квалифицираните хора работят за по-малко пари...както колегата е писал - учиш и работиш за 450 лева, не учиш - ставаш продавач (на телефони, дрехи, обувки, каквото си харесате) и получаваш двойно повече ??????? В общи линии хората без образование или с ниско образование са тези с високото самочувствие, а не тези, които наистина са специалисти в своята област И се получава така, че не по-кадърният или по-работливият, а по-наглият получава по-добро заплащане.Искам да уточня - просто разсъждавам, а не се заяждам. И на мен не ми харесва положението, в което се намираме в момента. За мен истината е тази - кадърните хора са натикани в ъгъла и са принудени да работят за мизерни заплати. Можете да ми донесете от колкото си искате кладенци вода, за да докажете че работната ръка ни е мързелива или некадърна, но света е шарен. Аз виждам едно - друг друго
              == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

              На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

              Коментар


                #37
                ls1 написа:
                Аз пък съм на мнение че българите, особено завършващите образованието си имат изключително високо и непокрито със знания и умения самочувствие. Който е правил интервюта за работа ще го потвърди мисля.
                Потвърждавам. И нещо друго. Вярвате ли ми, че от 10 момчета ( със завършено средно образование ) 6 написаха типова Молба за започване на работа с елементарни правописни грешки. Точно те имаха претенциите относно заплащането, работното време, задълженията си и прочие, за което няма лошо. Болното беше, че никой от тях не осъзнаваше семплите си възможности, никой от тях нямаше пространствена или по-просто казано елементарна култура на поведение и обноски, освен демонстрация на голо самочувствие покриващо крехките им черупки и ужасяващия факт, че въпреки годинките им за самостоятелност не бяха подготвени да се справят сами с живота си. Слаба нация се оказваме и откъм интелект вече. Започвам да си мисля, че е умишлено. По темата : Имам по-особено мнение, но знаейки настроенията на по-голяма част от форумните колеги тук си го запазвам за себе си или поне за там, където би срещнало повече съмишленици.
                A17DTС/S
                Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                Коментар


                  #38
                  Слав. И ти си прав. На по-висок управленчески етаж в БГ никой няма интерес от знаещи и умни хора, освен, ако не са впрегнати на труд ала "бадева".Умните и можещите хора плашат САМО ония, които обгрижват "стерилната" си среда от безнаказаност и замазани елементарни човешки норми.
                  A17DTС/S
                  Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                  Коментар


                    #39
                    Бих отделил 2-3 минути на темата за да изкарам скапаната държава поне 80% виновна за това, но днес определено не съм в настроение....
                    Alfa 156 2.0 TS
                    Alfa 156 20VTurbo
                    Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
                    Locost TF1 3.0V6

                    Коментар


                      #40
                      jenshen73 написа:
                      slonikon написа:
                      тва не е до арабските шейхове. има нормални държави с нормални цени на горивата. е, не са в Европа, ама то очевидно и ние не сме.
                      Покажи нормална държава с нормални цени на горивата без САЩ.
                      А защо без САЩ? че там най-високата цена е 5,5 долара за 3,8 л., ама най-ниската е 1,5 за същото количество! как ти звучи 60 ст. литъра при 5,5 долара/час минимална заплата? и никой не може да ме убеди, че за тези 5,5 долара на час работят повече от българин за 5-600 на месец! тези, които са ходили на бригада в хотели - там има бели американци сред обслужващия персонал - знаят за кво става въпрос. какъв мързел, наглост и безочие.други страни - канада, русия, тайван и пр.п.с. скапаната "държава" е на 100% отговорна за това, ама как да я обвиниш, като не е държава, а протекторат, че и незнайно на кого!
                      браво 1,6/90 - 09 г.

                      Коментар


                        #41
                        BO написа:
                        jenshen73 написа:
                        slonikon написа:
                        тва не е до арабските шейхове. има нормални държави с нормални цени на горивата. е, не са в Европа, ама то очевидно и ние не сме.
                        Покажи нормална държава с нормални цени на горивата без САЩ. Това, че заплатите в България са ниски многократно съм обяснявал защо е. Ще ти го обясня и на теб - щото толкова си можем. Аз работя по средно 18 часа на денонощие, но не се оплаквам. Един път обаче да се наложи да потърся нещо от специализиран магазин след 18ч. и съм принуден да чакам до другият работен ден. Ако ми трябва техник от комунална фирма - трябва да чакам, ако ми трябва доктор - трябва да чакам, ако искам полицай - трябва да чакам. Защото всички са с работно време. И нееднократно съм се сблъсквал с работници, които "вече приключихме работния ден, почистваме", а до края на РВ има още 15мин... Да не споменавам, че производство няма почти никакво - освен може би на вино и ракия... Когато не добиваш ресурсите, които потребяваш се съобразяваш с производителите на тези ресурси - природен газ от Русия, петрол от световните пазари (горивата се правят от петрол, а петрол ние не добиваме - само го рафинираме). В момента петрола е една доста скъпа суровина, а когато суровината е скъпа - крайния продукт няма да е по-евтин, нали? Вариант да падне цената на петрола е ако в световен мащаб изведнъж потреблението рязко спадне, а това няма как да се случи докато на всеки 10 коли 8 пътуват с по един човек. Едно време живота в България изглеждаше по-евтин, защото хората караха колите си (с малки изключения) само в събота и неделя, а не ходеха с тях на работа. Пример - ЗЗД (Захарен Завод Девня) няма паркинг достатъчен за ентусиастите отиващи на работа с кола..., но пък по мое време - всички ходеха на работа със служебните автобуси.
                        Ти като работиш по 18 часа на денонощие предполагам, че работиш за себе си.Имаш ли работници?Ако някой работник остане 0.15 часа повече след работно време (примерно си определил работно време от 9-18 часа), то ще му включиш ли тези 15 минути или 1 час, или колкото и да е допълнително към трудовото възнаграждение накрая?
                        Не ме познаваш и си позволяваш да ме съдиш, лошо няма. Работил съм наедно с работника, който имах. Работил съм и повече от него. Давам ти пример:1. Дейност за която разценката за извършването е 30лв. - на работника давах 20, а за мен оставях 10. 2. Дейност изискваща един човек да я свърши за 2 часа я заварвам несвършена след 4 - нарамвам се и аз, че да насмогнем, че клиентите чакат, после - заработката пак 2 за него 1 за мен.3. Като ми писна да седи и да си чопли носа като ме няма в офиса - му теглих шута. Но всеки път, като е оставал овъртайм - си го е получавал. При 8 часов работен ден - получаваше 40лв/ден. Та питаше за тия 15 минути овъртайм - понякога съм плащал 10, а понякога и 20лв. за овъртайм под час. Та какво каза БО?И още нещо - освен надника - на служителя си бях осигурил постоянна, комфортна температура в офиса, удобно работно място, достъп до интернет, служебен телефон, кафе или напитки по избор, храна. Според някои разбирания - това се нарича "допълнителни стимули".
                        Steliyan's Life!
                        FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                        Коментар


                          #42
                          ех колега jenshen73 мечттая си за работодател като тебе
                          Fiat Bravo 1.9 JTD 100

                          Коментар


                            #43
                            жалко че работниците ти се подиграват с това което ти им даваш
                            Fiat Bravo 1.9 JTD 100

                            Коментар


                              #44
                              mitkosoft написа:
                              ех колега jenshen73 мечттая си за работодател като тебе
                              Аз също.
                              Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
                              Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

                              Коментар


                                #45
                                Горивата гонят рекордни цени.

                                Радуйся , народе !В Турско пропан-бутанът беше 2,37 - 2,50 лири ( смятайте курсът 1 евро = 2,03 лири )
                                FIAT BRAVA 1.4 12V А/С, с чийто собственик можете да се свържете на 089 9225580
                                FIAT CROMA 2.4 Mjet - proprio miracolo

                                Коментар

                                Working...
                                X