Подгряването на място е по-бавно, отколкото в движение и емисиите са доста кофти. Затова в някои страни е забранена работата на място.И какво ги мислите тилова тези двигатели, до този момент повечето коли, които съм изпратил на моргите, са били с отлични мотори. Това да не са Москвичите от едно време? От Жигули насам и Диона Супер нищо не иска работа на място, освен ако искаш да е топло на пътницита. За тая цел за следващата зима съм замислил газова печка за салона.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Анкета относно експлоатацията на ДВГ при зимни условия
Collapse
X
-
евах аз тва масло, дето ще се разбива 10 минути. Нали има помпа, има цедка, има въртящи се валовe и т.н., я се разбива 30 секунди, я не. Не говорим за достигане на оптимална темп на маслото, а за някаква приемлива гъстота. Абе толкова ми е студено, че хич не ми дреме за колата, нали тва й е работата, на мен да ми е добре, на нея зле- да не е ставала кола:DLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
batproho написа:"чакаш да се отлепи стрелката за температурата (поне около 5 мин) и след това подкарваш" Не смятам че с 4-5мин. на място ще се увеличи осезаемо разхода на гориво, а ако толкова много бързаме, какво ни пречи да излезем 4-5мин. по-раноКара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Малко е спорен въпроса дали на -20 за 4-5мин. ще ти отлепи стрелката за температурата ама нейсе.Аз лично като запаля я оставям (докато затворя вратите на гаража) не повече от 2-3 мин. и тръгвам лекичко до 2000 оборота.След работа като е стояла цял ден на студа същата процедура паля, пускам си радиото 2-3 мин. и тръгвам."Тревата расте, птичките летят, вълните галят пясъка. Аз пребивам хора."
ЕХ Fiat Bravo 1.9 JTD Abarth tuning, chip tunning VRPerfomance, 10.1999
Lancia Lybra 2.4 JTD, 140HP++, 2002, ASR,ABS,8 air,BOSE
Коментар
-
damianoff написа:Eто какво пише в книжката към колата и гледам да го спазвам:SKODA 105L '78
PUNTO 1.2 MPI ELX '94
FIAT 126p '89
TEMPRA 1.6 i.e.SX '91
GRANDE PUNTO 1.2 '06
Коментар
-
В почти всички книги на всички производители пише, палиш и тръгваш.Никой не ти казва - я чакай докато стрелката ти се отлепи. Защото за някой коли това означава да чакаш вечно За това и във всяка книга си пише с какво масло да си караш колата.Ако си наливате хубаво масло и си подготвен с него за зимни условия, то то е във добър вид. Достига си почти мигновено всички важни точки в двигателя.За това и сензора за налягане обикновено стои след филтъра. Байпас клапана ако отвори в помпата, то означава, че не може да премине филтъра или може и друг проблем, но в този случай и лампата за налягане обикновено остава да свети.А загасне ли веднъж лампата му трябват още 3-4 секунди макс да си напълни всичко и да си направи кръговрата.Демек всичко над 5 секунди на място е единствено за съзнанието на потребителя и да си мисли, че прави нещо велико докато кибичи в колата и се чуди в коя дупка да си бръкне.А въобще как издържате да чакате по 1-2-5 минути не мога да разбера :D Палиш и 5 минути гледаш наляво, надясно. Това си е 100% загуба на време и при -20 градуса в колата топчетата ви стават на сухарчета. Я стигаA20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Всички коли ги загрявам по 5 минути и зиме и лете, закон при мен. Не ми е приятно да карам студена кола. Разбира се говоря само за първото палене за деня.Днес сценика дизел на -15 градуса му приложих схемата5 секунди къси20 секунди почивка5 секунди къси20 секунди почивкаподгревподгревподгревнатиснат съединители запали от чукване на стартера.5-10 минути загрявка докато изчистя стъклата и жената тръгва с подгрята кола.Всичките тези ’да не се загрява на място’ в ръководствата са следствие на екологични регулации и забрани. На запад няма такова нещо ’седиш в колата и подгряваш. Един колега в кемпер клуба разправяше как на зимен къмпинг в Австрия си запалил сутринта кемпера да подгрее десетина минути, а комшията будала не палил. Нашия човек предложил да му даде ток, ако е закъсал, австриеца казал ’тук е прието да не замърсяваме въздуха’, запалил и потеглил. Така че фирма да напише в ръководството си ’подгрявайте’ ще я съдерат от еко критики.
Коментар
-
Само като констатация ще отбележа, че колегата damianoff, а и другите с гараж не стартират двигателя на -20*. В нашите два монолитни гаража и в най-студеното не пада под -1,-2*. Мисля, че е несъпоставимо, в тези дни, стартирането на суха кола в закрит гараж и такава изрината след виелицата и заледена в кучешкия студ.Аз също изчаквам две-три минути, най-много, и потеглям без напъване и до 2000 об/мин, колкото да включа на по-висока предавка.
Коментар
-
ls1 написа:Днес сценика дизел на -15 градуса му приложих схемата5 секунди къси20 секунди почивка5 секунди къси20 секунди почивкаподгревподгревподгревнатиснат съединители запали от чукване на стартера.
Коментар
-
ls1 написа:.......Днес сценика дизел на -15 градуса му приложих схемата5 секунди къси20 секунди почивка5 секунди къси20 секунди почивкаподгревподгревподгревнатиснат съединители запали от чукване на стартера....A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар