Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Анкета относно експлоатацията на ДВГ при зимни условия

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Eто какво пише в книжката към колата и гледам да го спазвам:
    Прикачени файлове
    SKODA 105L '78
    PUNTO 1.2 MPI ELX '94
    FIAT 126p '89
    TEMPRA 1.6 i.e.SX '91
    GRANDE PUNTO 1.2 '06

    Коментар


      #17
      Аз изчаквам 1-2 минути и после карам под 2000 оборота, докато стрелката на температурата не помръдне от минимума..... ама пък мръъъъъъъъдне лиииииииииии...........

      Коментар


        #18
        Колеги, това не е анкета кой как си кара колата, а как е най-правилно.

        Коментар


          #19
          Аз не знам как е най-правилно, но има няколко възможности. Тоест ако автора го знаеше, щеше да ни го каже, а не да се допитва. Анкетата е, за да се роди истината в спора :D Например, ясно е, че е правилно да спреш на знак стоп, няма нужда да се прави анкета за това. Но относно паленето на студено, не е съвсем ясно и еднозначно.
          Това, което не ни убива, ни прави още по-досадни.
          ex FIAT Bravo 1.6 - RIP

          Коментар


            #20
            То е много ясно, че трябва да се подгрее двигателя, тъй като детайлите му са от различни сплави, с различни температурни разширения. И при оптимална температура на охлаждащата течност имат оптимални стойности. Иначе - лично аз не го спазвам - паля, пускам "жицата" и оставям две черни дири по асфалта от гумите. Тя и без това за три светофара вече е загряла на 90 градуса и в най-кучешкия студ.

            Коментар


              #21
              Паля, изчаквам няколко секунди да се нормализира работата и изчезвам! Чак да я чакам 10минути да загрее, да се събуди и да и дойде кефа да тръгне, айде няма нужда!Абе колеги, съвсем изперкахте! Като че ли 99.98% от форума караме нови, от магазина, коли, а не точно обратното.Довлекли сме по един кошнник в най-добрия случай на 250хил. км. (знам, че вашите са на под 50хил. и карани от баба и то само в неделя за църква) и искаме да векуваме с тях. Половината от колите по улиците с летни гуми, останалите със зимни, ама сликове, с държаща спирачка на по едно колело, а сме се загрижили за оптималното подгряване при различни темаператури на околната среда! Той италианеца за 200хил. км. масло не сменял след като и е изтекла гаранцията, а вие се надявате да я е палил, изчаквал 10мин. и карал първите 10км. до макс. 2000об/мин.
              Lupo - The Monster
              Е83 3D

              Коментар


                #22
                Сега зимата паля, чакам 2-3мин и тръгвам. Лятото паля и след 30 сек изчезвам!
                Lancia Lybra '00 1.8 140hp

                Видеорегистратори

                Коментар


                  #23
                  damianoff написа:
                  Eто какво пише в книжката към колата и гледам да го спазвам:
                  Абсолютно. Производетеля знае най-добре.Естествено това не се отнася за България - тука има много по-големи специалисти!
                  VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                  VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                  VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                  VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                  Нека Силата на бъде с Нас...

                  Коментар


                    #24
                    Мисля е напълно достатъчно 10-20 сек. да се изчака и гааас. Иначе при мен е следното - отивам до нея и почвам да и се моля да ме пусне (щото е скована от омраза). След 2-3 минутно обикаляне около нея ми писва, и почваме да се държим мааалко по-грубо. Накрая понеже е голям инат, след два три шамара и няколко още псувни, ме пуска да си седна на мястото. Върта и ключа ми казва няколко не много красиви думи, с доста учестени кръгчета дим от ... гърнето и. Накрая вече сме си казали всичко и сме готови за път .

                    Коментар


                      #25
                      При температури по -15 градуса я изчаквам 1-2 мин. просто защото не иска да обърне веднага на метан. Паля, пробвам и ако угасне паля втори път и изчаква. Ако обърне веднага стартирам
                      Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
                      Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
                      Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

                      Коментар


                        #26
                        Независимо от сезона, си чакам около две - три минутки. Не смятам че за това време, ще се изхаби чак толкова много гориво, а определено е по добре за двигателя, маслото да се развърти.

                        Коментар


                          #27
                          damianoff написа:
                          Eто какво пише в книжката към колата и гледам да го спазвам:
                          Това в книжката на коя кола го пише? Тая кола колко години гаранция има? Съответния автомобил с какъв пробег е до момента?Питам не случайно,защото ако вземем една сравнителнонова кола с изрядни водни и секви други съединения , без никакви или почти никакви хлабини и проблеми по механиката на ДВГ-то, то тогава съм съгласен ... но не съвсем, мое си мнение!!!Обаче за автомобил на 8+ години с пробег над 200 000 км, към това ако прибавим и "невероятно качествените" горива в България ... съм абсолютно сигурен, че престой на място до 5минути при температури ,подобни на днешните може само да е от полза!!! Не става въпрос ,че нещо ще е замръзнало или скъсано в старата кола, но просто тя е стара и амортизирана. Моят автомобил е на 330 000+ км, е сутрин и на -19 пали, като барут, но първите 2/две/ минути не знае къде се намира, обаче точно след две минути става друг! И да ви питам нещо: защо в студени дни ... примерно, като днешния, се практикува "връткане" на ДВГ-е, няколко пъти САМО на стартер?п.п. анкетата е НЕ пълна! аз гласувах с първият отговор, но реално в студени дни изчаквам 5-6 минути ... разбира се не и до пълното загряване на двигателя!
                          Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                          Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                          http://www.keepfighting.ms

                          Коментар


                            #28
                            Jimy написа:
                            И да ви питам нещо: защо в студени дни ... примерно, като днешния, се практикува "връткане" на ДВГ-е, няколко пъти САМО на стартер?
                            за да разбие маслото, защото при -20 е като туткал (мармалад) т.е. много гъсто и в това си състояние, неможе да достигне и смазва места, които иначе (в течно състояние) достига.
                            Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD, 16V m-jet '04
                            Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD '04; Ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD '01; Ex Fiat Coupe 2.0 '95; Ex Fiat Tipo 1.6 i.e. '93; Ex Fiat 131 Mirafiori 1.4 i.e. '82; Ex Opel Vectra C 1.9 CDTI '05 Elegance, Automatic

                            Коментар


                              #29
                              "чакаш да се отлепи стрелката за температурата (поне около 5 мин) и след това подкарваш" Не смятам че с 4-5мин. на място ще се увеличи осезаемо разхода на гориво, а ако толкова много бързаме, какво ни пречи да излезем 4-5мин. по-рано
                              Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
                              Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

                              Коментар


                                #30
                                kosta написа:
                                Jimy написа:
                                И да ви питам нещо: защо в студени дни ... примерно, като днешния, се практикува "връткане" на ДВГ-е, няколко пъти САМО на стартер?
                                за да разбие маслото, защото при -20 е като туткал (мармалад) т.е. много гъсто и в това си състояние, неможе да достигне и смазва места, които иначе (в течно състояние) достига.
                                Вие да не карате с Диона 10 бре?
                                VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                                VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                                VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                                VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                                Нека Силата на бъде с Нас...

                                Коментар

                                Working...
                                X