Колеги, не знам дали има подобна тема или анкета във форума, но днес възникна спор в офиса и мненията бяха противоречиви. Желателно е в анкетата да се включат хора, които имат познания по ДВГ-та или се смятат за специалисти по въпроса. Ако някой иска да обоснове мнението си, има пълното право да го сподели с нас!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Анкета относно експлоатацията на ДВГ при зимни условия
Collapse
X
-
nedialk00
най-много зависи от маслото, ама е добре да се изчака 4-5 минутки на място, и тогава да се потегля, аз така правя
-
Чакам винаги 1-2 мин. няма значение дали е зима или лято.Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD, 16V m-jet '04
Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD '04; Ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD '01; Ex Fiat Coupe 2.0 '95; Ex Fiat Tipo 1.6 i.e. '93; Ex Fiat 131 Mirafiori 1.4 i.e. '82; Ex Opel Vectra C 1.9 CDTI '05 Elegance, Automatic
Коментар
-
Аз лично чакам няколко минути независимо дали лятно или зимно време, като зимата понеже колата е уличница ( служебната и моята като е с мене в София) когато се тръгва винаги има скеж, сняг и всякакви подобни колата загрява почти до 70-80 градуса, защото винаги я отварям и паля. След което излизам да исчистя предния задния и 2 та странични прозореца. Като съклата ги чистя не на дупчица, а до 80-90 % от стъклото да е идеално чисто. Много мразя да карам със силно намалена видимост, както и мряза хора, които си го позволяват с идеята е ся ще загрее и ще разтопи ...... През това време имат достатъчно такова да предизвикат няколко катастрофи, дори и леки заради мързелът си.
Коментар
-
pakumba написа:чакам само зимата 20-30 секунди и черта, няма да я нося на небето тази кочина яПредпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.
Коментар
-
Чак анкета да се пусне, нямаше нужда.......Да се изчака към миута е нормално, особенно в студа, без да се форсира излишно колата, колкото маслото да обиколи всичките магистрали, най - вече валовете горе, дотам по принцип последно стига.......По принцип има няколко по важни момента при студено и първо палене зимата, а те са че първите 5 - 10 минути е силно желателно колата да не се кара във високи обороти, тъй като на маслото му отнема значително повече време за да се стопли и докато то е гъсто е много възможно да не смазва добре въпреки че има необходимото налягане - маслената помпа има байпас който при 4-5 бара да речем отваря, и изпуска маслото......така маслото бидейки гъсто хем има нужното налягане, но не може да достигне крайните точки по магистралата........Неслучайно битува твърдението че студения старт най - много скапва двигателя, поради факта че първите няколко секунди поради гъстотата на маслото има сухо триене......Лично аз вече никога не слагам и маслен филтър който да няма клапан който да задържа маслото да не се върне обратно в картера след като се изгаси колата........тва позволява маслото да стигне до всички точки една идея по бързо при студен старт.......Студените стартове и карането на кратки интервали през зимата значително по бързо скапват и маслото, тъй като водата в него е значително повече.......Alfa 156 2.0 TS
Alfa 156 20VTurbo
Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
Locost TF1 3.0V6
Коментар
-
Айде бе, няма да векуваме с тия коли...Не че не си ги обичам, ама чак толкова!Паля, изчаквам някоя секунда д аутихне двигателя и тръгвам, първите няколко минутки гледам да не настъпвам, плавно сменям скорости и толкоз. Ама маслото ми е винаги хубаво и навреме сменено. От това по важно в студа - здраве му кажи!То ако се кара с калпаво или много старо масло, колкото ид а я чакаш - файда йок, както казват у нашия крайAlfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар