Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Анкета относно експлоатацията на ДВГ при зимни условия

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Анкета относно експлоатацията на ДВГ при зимни условия

    Колеги, не знам дали има подобна тема или анкета във форума, но днес възникна спор в офиса и мненията бяха противоречиви. Желателно е в анкетата да се включат хора, които имат познания по ДВГ-та или се смятат за специалисти по въпроса. Ако някой иска да обоснове мнението си, има пълното право да го сподели с нас!
    Seat Altea XL 1.4/16v 92kW '14
    ex:Astra H 1.4/16v 66 kW '08
    ex:Brava 1.6/16v klima, LPG Lovato, 76 kW '96
    ex:Astra 1.7 D, 42 kW-мъртвец '93

    #3
    най-много зависи от маслото, ама е добре да се изчака 4-5 минутки на място, и тогава да се потегля, аз така правя

    Коментар


      #4
      Палиш, чистиш стъклата и тръгваш.
      Това, което не ни убива, ни прави още по-досадни.
      ex FIAT Bravo 1.6 - RIP

      Коментар


        #5
        Чакам винаги 1-2 мин. няма значение дали е зима или лято.
        Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD, 16V m-jet '04
        Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD '04; Ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD '01; Ex Fiat Coupe 2.0 '95; Ex Fiat Tipo 1.6 i.e. '93; Ex Fiat 131 Mirafiori 1.4 i.e. '82; Ex Opel Vectra C 1.9 CDTI '05 Elegance, Automatic

        Коментар


          #6
          чакам само зимата 20-30 секунди и черта, няма да я нося на небето тази кочина я
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #7
            Зимата слагам 0в40, паля и потеглям, просто като са под 0та температурите, сменям на 1500-1700рпм и натискам плавно педала.
            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

            Коментар


              #8
              dikanio написа:
              Палиш, чистиш стъклата и тръгваш.
              Чистенето на стъклата може да продължи и 1 час-зависи от дебелината на леда.С цел икономия на гориво и по-бързо загряване на двигателя-палиш и тръгваш по възможност най-скоро.
              Fiat Marea 1.6 16V ELX 2000г.CNG,Opel Antara 2,2 163kc.
              ex:Fiat Regata 1714D;ex:Fiat 125P

              Коментар


                #9
                Аз лично чакам няколко минути независимо дали лятно или зимно време, като зимата понеже колата е уличница ( служебната и моята като е с мене в София) когато се тръгва винаги има скеж, сняг и всякакви подобни колата загрява почти до 70-80 градуса, защото винаги я отварям и паля. След което излизам да исчистя предния задния и 2 та странични прозореца. Като съклата ги чистя не на дупчица, а до 80-90 % от стъклото да е идеално чисто. Много мразя да карам със силно намалена видимост, както и мряза хора, които си го позволяват с идеята е ся ще загрее и ще разтопи ...... През това време имат достатъчно такова да предизвикат няколко катастрофи, дори и леки заради мързелът си.

                Коментар


                  #10
                  След като запаля колата,винаги изчаквам малко да поработи на място 1-2 мин.
                  Уважавам тези,които ме уважават!
                  Clube do Marea!

                  Коментар


                    #11
                    Аз изчаквам да мръдне стрелката между 0-50 гр т.е да видя че мръдва,обръщам на газ и тогава тръгвам.Без значение зима или лято

                    Коментар


                      #12
                      pakumba написа:
                      чакам само зимата 20-30 секунди и черта, няма да я нося на небето тази кочина я
                      Точно! Чистя, паля и тръгвам на секундата. Ако ще возя жената, паля, чистя и тръгвам - нали са им чувствителни д@@етата!
                      Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                      Коментар


                        #13
                        Чак анкета да се пусне, нямаше нужда.......Да се изчака към миута е нормално, особенно в студа, без да се форсира излишно колата, колкото маслото да обиколи всичките магистрали, най - вече валовете горе, дотам по принцип последно стига.......По принцип има няколко по важни момента при студено и първо палене зимата, а те са че първите 5 - 10 минути е силно желателно колата да не се кара във високи обороти, тъй като на маслото му отнема значително повече време за да се стопли и докато то е гъсто е много възможно да не смазва добре въпреки че има необходимото налягане - маслената помпа има байпас който при 4-5 бара да речем отваря, и изпуска маслото......така маслото бидейки гъсто хем има нужното налягане, но не може да достигне крайните точки по магистралата........Неслучайно битува твърдението че студения старт най - много скапва двигателя, поради факта че първите няколко секунди поради гъстотата на маслото има сухо триене......Лично аз вече никога не слагам и маслен филтър който да няма клапан който да задържа маслото да не се върне обратно в картера след като се изгаси колата........тва позволява маслото да стигне до всички точки една идея по бързо при студен старт.......Студените стартове и карането на кратки интервали през зимата значително по бързо скапват и маслото, тъй като водата в него е значително повече.......
                        Alfa 156 2.0 TS
                        Alfa 156 20VTurbo
                        Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
                        Locost TF1 3.0V6

                        Коментар


                          #14
                          Айде бе, няма да векуваме с тия коли...Не че не си ги обичам, ама чак толкова!Паля, изчаквам някоя секунда д аутихне двигателя и тръгвам, първите няколко минутки гледам да не настъпвам, плавно сменям скорости и толкоз. Ама маслото ми е винаги хубаво и навреме сменено. От това по важно в студа - здраве му кажи!То ако се кара с калпаво или много старо масло, колкото ид а я чакаш - файда йок, както казват у нашия край
                          Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                          Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                          ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                          Коментар


                            #15
                            iliyan написа:
                            dikanio написа:
                            Палиш, чистиш стъклата и тръгваш.
                            Чистенето на стъклата може да продължи и 1 час-зависи от дебелината на леда.
                            Еее, за един час ще изчистя 10 Браво-та, пък ако ще да са на полюсите :D Не знам какво трябва да е времето, че да я чистя цял час!
                            Това, което не ни убива, ни прави още по-досадни.
                            ex FIAT Bravo 1.6 - RIP

                            Коментар

                            Working...
                            X