И аз не разбирам сметката, нали първите 2-3 км. бензин, докато загрее колата, са константа, и да продължим на бензин, и да обърнем на газ, си е еднакво количество. Защо следващите 7-8 км. на загряла кола е по-скъпо (или равно, според някои сметки) на газ, при положение, че цената е наполовина? Разхода на газ двоен ли ви е?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Кое е по икономично според вас ?
Collapse
X
-
+ 1 за газта.Темпрата на газ не съм я засичал с точност колко ми гори в Търново, но предполагам че е над 12-13 литра.На бензин съм я засичал зимата 13/100.(яко нали mrgreen: )Друг е въпроса колко е добро за двигателя да се кара студен на газ.Citroen Xsara 1.9 TD 90 hp
ex - Fiat Tempra 1.6 i.e. 75 hp
Коментар
-
Аз съм с ГИ (пуска се на 35 градуса по Целзии ) засичал съм при 0 градуса външна температура се пуска точно на 7мата минута като до 4/5тата минута са падналите оборотите на 800, тъкмо достатъчно време да чуя нещо интересно по радиото да завъртя една шайба или да мина някое ниво на някоя игричка ... И дори след като потегля на газ пак карам прилично докато не удари 90-то .... :DBravo 1.6 16V GT `00
Коментар
-
tomny написа:И аз не разбирам сметката, нали първите 2-3 км. бензин, докато загрее колата, са константа, и да продължим на бензин, и да обърнем на газ, си е еднакво количество. Защо следващите 7-8 км. на загряла кола е по-скъпо (или равно, според някои сметки) на газ, при положение, че цената е наполовина? Разхода на газ двоен ли ви е?
Коментар
-
На мен миналата зима ми беше изгоряла бензиновата помпа. Ремонта, заради студа, се отложи доста във времето, през което, разбираемо, газта не трябваше да свършва. За това си следях километража, като условно бях заложил разход от 20/100 (не съм карал извън града), докато в един момент, на поредните 20 лв зареждане, бутилката се напълни догоре, и не можа да ги събере. Тоест, при 20/100 трябваше да е празна, а реално имаше над 20 литра вътре. Не съм се занимавал да го смятам точно, но беше по-скоро около 15/100. Далече съм от мисълта да споря, все пак това много зависи от колата, вида и настройките на газовата уредба (Ловато ламбда контрол), но мойта сметка излиза доста по-различна. Карал съм предимно на доста къси разстояния, основно сутрин до яслата на малкия и обратно, около километър и половина в едната посока, и до офиса, пак толкова.
Коментар
-
Моята служебна кола, която е 750кубика 3 цилиндъра 48 коня (УЖ) лятото харчи нормално каране 10-газ, бензин 7 и нещо. При по- живо каране газта не и е проблем да стигне до 13- разход, бензина си е все 7 и нещо 8 .....Сега зимата на бензин харчи 8 и нещо бенз до към 9 ако работи много на място ( често спирам и тръгвам през работния ден и чето колата изтива за по 30-60 мин.). На газ не я караме изобщо, защото бутилката е 21 литра, която събира при зареждане към 18и малко, които пък от своя страна едвам стигат в повечето случаи да мине колата 100 км Yellow_Flash_Colorz_PDT_05А уж колата си включва на газ при загрял на 30-40 градуса двигател.... Следствие на тоя ми опит с газови уредби си мисля, че зимно време няма никакъв смисъл от газ на кола, поне когато и колата и газовата уредба са калпави.... Може би фабричен газ или такъв монтиран ИЗВЪН пределите на Б-я биха били на "далавера".Лек ден от мен.
Коментар
-
Insane написа:Моята служебна кола, която е 750кубика 3 цилиндъра 48 коня (УЖ) лятото харчи нормално каране 10-газ, бензин 7 и нещо. При по- живо каране газта не и е проблем да стигне до 13- разход, бензина си е все 7 и нещо 8 .....Сега зимата на бензин харчи 8 и нещо бенз до към 9 ако работи много на място ( често спирам и тръгвам през работния ден и чето колата изтива за по 30-60 мин.). На газ не я караме изобщо, защото бутилката е 21 литра, която събира при зареждане към 18и малко, които пък от своя страна едвам стигат в повечето случаи да мине колата 100 км Yellow_Flash_Colorz_PDT_05А уж колата си включва на газ при загрял на 30-40 градуса двигател.... Следствие на тоя ми опит с газови уредби си мисля, че зимно време няма никакъв смисъл от газ на кола, поне когато и колата и газовата уредба са калпави.... Може би фабричен газ или такъв монтиран ИЗВЪН пределите на Б-я биха били на "далавера".Лек ден от мен.Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
-
dudulia написа:Insane написа:Моята служебна кола, която е 750кубика 3 цилиндъра 48 коня (УЖ) лятото харчи нормално каране 10-газ, бензин 7 и нещо. При по- живо каране газта не и е проблем да стигне до 13- разход, бензина си е все 7 и нещо 8 .....Сега зимата на бензин харчи 8 и нещо бенз до към 9 ако работи много на място ( често спирам и тръгвам през работния ден и чето колата изтива за по 30-60 мин.). На газ не я караме изобщо, защото бутилката е 21 литра, която събира при зареждане към 18и малко, които пък от своя страна едвам стигат в повечето случаи да мине колата 100 км Yellow_Flash_Colorz_PDT_05А уж колата си включва на газ при загрял на 30-40 градуса двигател.... Следствие на тоя ми опит с газови уредби си мисля, че зимно време няма никакъв смисъл от газ на кола, поне когато и колата и газовата уредба са калпави.... Може би фабричен газ или такъв монтиран ИЗВЪН пределите на Б-я биха били на "далавера".Лек ден от мен.
Коментар
-
Явно за всеки ГИ е различно. Моят беше настроен фабрично на 50 градуса, и се случваше да не успее да превключи докато стигна на работа. Свалихме го максимално долу, и това беше 35 градуса. При обикновените газови е различно, те превключват на обороти, тъй че може да си превключиш веднага (и да си прецакаш двигателя, разбира се, вкарвайки му течен пропан). При метана е различно, той си е газообразен, можеш да си караш само на метан целогодишно.
Коментар
-
Immortal написа:При обикновените газови е различно, те превключват на обороти, тъй че може да си превключиш веднага (и да си прецакаш двигателя, разбира се, вкарвайки му течен пропан)..EX' Fiat Tipo 1.4i.e DGT
Fiat Punto 1.2 16v Sporting
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар