Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Кое е по икономично според вас ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    И аз не разбирам сметката, нали първите 2-3 км. бензин, докато загрее колата, са константа, и да продължим на бензин, и да обърнем на газ, си е еднакво количество. Защо следващите 7-8 км. на загряла кола е по-скъпо (или равно, според някои сметки) на газ, при положение, че цената е наполовина? Разхода на газ двоен ли ви е?

    Коментар


      #17
      + 1 за газта.Темпрата на газ не съм я засичал с точност колко ми гори в Търново, но предполагам че е над 12-13 литра.На бензин съм я засичал зимата 13/100.(яко нали mrgreen: )Друг е въпроса колко е добро за двигателя да се кара студен на газ.
      Citroen Xsara 1.9 TD 90 hp

      ex - Fiat Tempra 1.6 i.e. 75 hp

      Коментар


        #18
        Аз съм с ГИ (пуска се на 35 градуса по Целзии ) засичал съм при 0 градуса външна температура се пуска точно на 7мата минута като до 4/5тата минута са падналите оборотите на 800, тъкмо достатъчно време да чуя нещо интересно по радиото да завъртя една шайба или да мина някое ниво на някоя игричка ... И дори след като потегля на газ пак карам прилично докато не удари 90-то .... :D
        Bravo 1.6 16V GT `00

        Коментар


          #19
          tomny написа:
          И аз не разбирам сметката, нали първите 2-3 км. бензин, докато загрее колата, са константа, и да продължим на бензин, и да обърнем на газ, си е еднакво количество. Защо следващите 7-8 км. на загряла кола е по-скъпо (или равно, според някои сметки) на газ, при положение, че цената е наполовина? Разхода на газ двоен ли ви е?
          Разходът на газ през зимата не е двоен, но е поне 30% по-висок, особено градско. За мен сметката си беше такава, пък вие си карайте както искате.Пак казвам, на дълъг път съм си карал на газ, но до работа и обратно си карах ПРЕЗ ЗИМАТА на бензин.

          Коментар


            #20
            На мен миналата зима ми беше изгоряла бензиновата помпа. Ремонта, заради студа, се отложи доста във времето, през което, разбираемо, газта не трябваше да свършва. За това си следях километража, като условно бях заложил разход от 20/100 (не съм карал извън града), докато в един момент, на поредните 20 лв зареждане, бутилката се напълни догоре, и не можа да ги събере. Тоест, при 20/100 трябваше да е празна, а реално имаше над 20 литра вътре. Не съм се занимавал да го смятам точно, но беше по-скоро около 15/100. Далече съм от мисълта да споря, все пак това много зависи от колата, вида и настройките на газовата уредба (Ловато ламбда контрол), но мойта сметка излиза доста по-различна. Карал съм предимно на доста къси разстояния, основно сутрин до яслата на малкия и обратно, около километър и половина в едната посока, и до офиса, пак толкова.

            Коментар


              #21
              Днес направих експеримент, включих ЕКУ-скана да логне за колко време двигателя загрява. Резултата е от минус 9 до 20 градуса - 145 секунди. 35 ги достига за 230 секунди. Подробностите са в прикачения файл. Надявам се да е полезен на някого.
              Прикачени файлове

              Коментар


                #22
                Подаваш ли газ или на празен ход достига температурата?

                Коментар


                  #23
                  Запалих и тръгнах. Но беше задръстване, така че има и доста празен ход. Не съм форсирал на място, за да загрее по-бързо.

                  Коментар


                    #24
                    230 Секунди са почти 4 минути. Аз нали казвам същото. Аз за 4 минути съм минал половината път.

                    Коментар


                      #25
                      Моята служебна кола, която е 750кубика 3 цилиндъра 48 коня (УЖ) лятото харчи нормално каране 10-газ, бензин 7 и нещо. При по- живо каране газта не и е проблем да стигне до 13- разход, бензина си е все 7 и нещо 8 .....Сега зимата на бензин харчи 8 и нещо бенз до към 9 ако работи много на място ( често спирам и тръгвам през работния ден и чето колата изтива за по 30-60 мин.). На газ не я караме изобщо, защото бутилката е 21 литра, която събира при зареждане към 18и малко, които пък от своя страна едвам стигат в повечето случаи да мине колата 100 км Yellow_Flash_Colorz_PDT_05А уж колата си включва на газ при загрял на 30-40 градуса двигател.... Следствие на тоя ми опит с газови уредби си мисля, че зимно време няма никакъв смисъл от газ на кола, поне когато и колата и газовата уредба са калпави.... Може би фабричен газ или такъв монтиран ИЗВЪН пределите на Б-я биха били на "далавера".Лек ден от мен.

                      Коментар


                        #26
                        Insane написа:
                        Моята служебна кола, която е 750кубика 3 цилиндъра 48 коня (УЖ) лятото харчи нормално каране 10-газ, бензин 7 и нещо. При по- живо каране газта не и е проблем да стигне до 13- разход, бензина си е все 7 и нещо 8 .....Сега зимата на бензин харчи 8 и нещо бенз до към 9 ако работи много на място ( често спирам и тръгвам през работния ден и чето колата изтива за по 30-60 мин.). На газ не я караме изобщо, защото бутилката е 21 литра, която събира при зареждане към 18и малко, които пък от своя страна едвам стигат в повечето случаи да мине колата 100 км Yellow_Flash_Colorz_PDT_05А уж колата си включва на газ при загрял на 30-40 градуса двигател.... Следствие на тоя ми опит с газови уредби си мисля, че зимно време няма никакъв смисъл от газ на кола, поне когато и колата и газовата уредба са калпави.... Може би фабричен газ или такъв монтиран ИЗВЪН пределите на Б-я биха били на "далавера".Лек ден от мен.
                        В резултат на прочетеното стигам до извода,че имаш проблем (и).Оправи ги и ще видиш,че разходът ти в момента е безкрайно висок.
                        Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                        Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                        Коментар


                          #27
                          dudulia написа:
                          Insane написа:
                          Моята служебна кола, която е 750кубика 3 цилиндъра 48 коня (УЖ) лятото харчи нормално каране 10-газ, бензин 7 и нещо. При по- живо каране газта не и е проблем да стигне до 13- разход, бензина си е все 7 и нещо 8 .....Сега зимата на бензин харчи 8 и нещо бенз до към 9 ако работи много на място ( често спирам и тръгвам през работния ден и чето колата изтива за по 30-60 мин.). На газ не я караме изобщо, защото бутилката е 21 литра, която събира при зареждане към 18и малко, които пък от своя страна едвам стигат в повечето случаи да мине колата 100 км Yellow_Flash_Colorz_PDT_05А уж колата си включва на газ при загрял на 30-40 градуса двигател.... Следствие на тоя ми опит с газови уредби си мисля, че зимно време няма никакъв смисъл от газ на кола, поне когато и колата и газовата уредба са калпави.... Може би фабричен газ или такъв монтиран ИЗВЪН пределите на Б-я биха били на "далавера".Лек ден от мен.
                          В резултат на прочетеното стигам до извода,че имаш проблем (и).Оправи ги и ще видиш,че разходът ти в момента е безкрайно висок.
                          Аз пък не карам една кола на газ, а всички досега са ми били на газ (последната е на метан).И при всички съм установил, че на къси разстояния в градски условия през зимата разхода на газ скача значително. Едва ли всичките ми коли са били с проблем. А и като цяло гледам да си поддържам автомобилите. Дори и сега на метан установявам леко повишен разход. В зимни условия се тръгва на 2-ра, кара се в ниски обороти, бавно... все предпоставки за повишаване на разхода.

                          Коментар


                            #28
                            От 0градуса околона до 30гр на празен ход, за колко време се вдигат ?при ГИ 30гр. ли е минимума за превключване ?А при МИ ?
                            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                            Коментар


                              #29
                              Явно за всеки ГИ е различно. Моят беше настроен фабрично на 50 градуса, и се случваше да не успее да превключи докато стигна на работа. Свалихме го максимално долу, и това беше 35 градуса. При обикновените газови е различно, те превключват на обороти, тъй че може да си превключиш веднага (и да си прецакаш двигателя, разбира се, вкарвайки му течен пропан). При метана е различно, той си е газообразен, можеш да си караш само на метан целогодишно.

                              Коментар


                                #30
                                Immortal написа:
                                При обикновените газови е различно, те превключват на обороти, тъй че може да си превключиш веднага (и да си прецакаш двигателя, разбира се, вкарвайки му течен пропан)..
                                И как точно се прецаква като се пали примерно директно на газ
                                EX' Fiat Tipo 1.4i.e DGT
                                Fiat Punto 1.2 16v Sporting

                                Коментар

                                Working...
                                X