Здравейте колеги, имам следният въпрос:Как според вас ще е по икономично да се кара автомобил на бензин или на газ през зимата ако разстоянието което се изминава сутрин и вечер е макс 10 км.в една посока?Задавам този въпрос защото съм решил да експериментирам дали на бензин ще е по икономично отколкото ако това разстояние се изминава на газ тъй като по мои груби сметки карането на газ излиза по скъпо от това на бензин при положение че за 10 км. не изчаквам колата 10 мин. да загрее на място а се потегля веднага , пали се на бензин и се превключва веднага на газ.Разстоянието е извънградско.Нека всеки който изминава такива кратки разстояния и има наблюдения върху разхода да сподели.До момента това което съм засякъл е че разхода на газ при това положение и в тези студове в около 15/100 и се чудя ако колата през другите сезони дава разход от 6/100 бензин сега колко ще вдигне.На газ през другите сезони дава разход около 8/100.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Кое е по икономично според вас ?
Collapse
X
-
nedialk00
-
Сега Зимата, малко на кантар ми се виждат нещата, особено както е посочил @kluchar-я. Може би малко по-евтино все пак ще е на газ, ма кой знае..Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Коментар
-
a4kata71 написа:popara801 написа:На гас при всички положения ще е по-икономично.Шофирай разумно, на пътя не си сам.
Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird
Коментар
-
Не знам,дали при всички ГИ може да се изключи това "температурно" ограничение за прехвърляне от бензин на газ.Аз съм с метанов ГИ на Л.Р. и ми изключиха това ограничение.След като запаля на 4-5 сек. форсирам на 2000 оборота и си превключва на газ,но оборотите на празен ход вече не са 1400,а са 1600 и постепенно падат със загряването на колата.Последно вчера сутринта запалих така.
Коментар
-
Колега, аз със Дедрата имах същата дилема, и лично аз зимата карах на БЕНЗИН за подобни разстояния (от къщи до офиса ми е точно 10 км).Бях с газов инжекцион, който превключва на газ при достигане на 35 градуса (минимално възможното). В зимни условия превключването ставаше някъде между 3-тия и 5-тия километър. Разходът ми беше около 10/100 газ ПЛЮС 3-4/100 бензин. Това в пари по сегашни цени прави: 13.00 + 10 лв = 23.00 лв/100 км.При каране САМО на бензин разходът беше около 9/100, т.е. 22.50 лв/100 км.Излиза еднакво като пари, и затова предпочитах да си зареждам само бензин. Разбира се, за по-дълги от 10 км разстояния си слагах газ, там безспорно разликата в цената е в полза на газа.
Коментар
-
Стилото от подписа вдига 30 градуса докато заключа вратата на гаража, а докато изляза от квартала вече имам парно. Работя на 7 км. и никога не съм гасил колата без да е загряла дори и в най-големите студове. Имам предвид не че я чакам, а просто си е загряла нормално още на 1/3 от пътя...Естествено, че на газ е по-евтино. Иска ли питане.При условие, че газта е два пъти по-евтина, то за да не е по-евтино да караш на газ излиза, че колата трябва да харчи повече от двойно отколкото на бензин...и как става това? Ако това е факт или изпарителя е със скъсани мембрани, или има теч, или бензиностанцията трябва да се смени незабавно== Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp
На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)
Коментар
-
dudulia написа:Аз пък се чудя вие печки ли карате? 10км докато колата ви вдигне 30 градуса... Определно имате неизправни термостати.Както и да го погледнеш на газ е по-евтино.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар